KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سخنان مهندس موسوی در جمع دانشجویان گیلان و گزارش تصویری

سخنان مهندس موسوی در جمع دانشجویان گیلان

مهندس موسوی با اشاره به تعطیل شدن روزنامه «یاس نو» پس از انتشار تنها یک شماره گفت:

تعطیلی روزنامه‌ها در آستانه انتخابات واقعا پرمعناست و می‌تواند توجیهی برای این باشد کهچرا باید در صحنه باشیم.استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

توقیف روزنامه درآستانه انتخابات پرمعناست

علایم خوبی درباره منصفانه‌بودن انتخابات دریافت نمی‌کنیم

لازم به ذکر است دیروز یاس نو که پس از ماهها دوباره منتشر شده بود تنها پس از یک شماره دوباره مورد عنایت قرار گرفت و توقیف شد.


سخنان مهم مهندس موسوی در جمع پرشور دانشجویان گیلان


قلم - مهندس موسوی با اشاره به تعطیل شدن روزنامه «یاس نو» پس از انتشار تنها یک شماره گفت: تعطیلی روزنامه‌ها در آستانه انتخابات واقعا پرمعناست و می‌تواند توجیهی برای این باشد که چرا باید در صحنه باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی قلم نیوز، نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در جمع کثیر دانشجویان دانشگاه گیلان اظهار کرد: اگر درباره دلایل ورود به صحنه انتخابات راجع به مسایل مدیریتی، از بین بردن ساختارهای عقلانی، قانون‌گریزی و سیاست‌ها لازم بود توضیح دهم، امروز ظاهرا نیازی به گفتن آنها نیست زیرا همین نوع محدودیت‌ها و ایستادن در برابر یک انتخابات آزاد، ‌منصفانه و رقابتی بهترین دلیل است برای اینکه همه ما قویا باید در صحنه باشیم.

اگر قرار نیست انتخابات منصفانه باشد آن را اعلام کنید

وی با اشاره به برخی مشکلات به‌وجود ‌آمده در برخی سفرهای استانی خود اظهار کرد: البته جاهایی هستند که مدیران منصف و شجاعی در آنجا حضور دارند اما جاهایی هم همکاری نمی‌کنند و جلوگیری‌هایی صورت می‌گیرد. در شان ملت و انتخابات ما نیست که چنین رفتاری صورت بگیرد. مگر قرار است که فقط یک فرد در صحنه باشد؟ اگر قرار نیست یک انتخابات آزاد، ‌منصفانه و رقابتی برگزار شود، این را اعلام کنید تا آنقدر زحمت و هزینه در سطح ملی پرداخت نشود.

علایم خوبی درباره رقابتی بودن انتخابات دریافت نمی‌کنیم

موسوی در ادامه، تلاش یک ملت برای اینکه آزاد باشند و آزادانه انتخاب کنند را مقدس دانست و گفت: آزاد، منصفانه و رقابتی بودن ویژگی‌های اصلی یک انتخابات است که متاسفانه امروز در رابطه با این ویژگی‌ها علایم خوبی دریافت نمی‌کنیم؛ به‌طور مثال هنوز علی‌رغم هفته‌ها تلاش و فرستادن پیغام هنوز نتوانسته‌ایم از رسانه ملی برنامه‌های روزهای آخر را دریافت کنیم. در عین حال خبر داریم که از همین چند روز محدود نیز می‌خواهند برنامه‌های انتخاباتی را دو روز به عنوان تعطیلات عمومی پخش نکنند.

صدا وسیما شعور مردم را دست کم می‌گیرد

آخرین نخست‌وزیر ایران در ادامه با اشاره به درخواست تامل چند روزه شورای نگهبان برای احراز صلاحیت‌ کاندیداها و کاهش چند روز دیگر از مدت‌زمان کوتاه باقی‌مانده بیان کرد: در دوره قبل، تعداد کاندیداها بیشتر بود اما شورای نگهبان چنین زمانی را درخواست نکرده بود. صدا و سیما نیز در دوره گذشته از بهمن‌ماه بحث فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز کرده بود اما الان با وجود تنها چند روز مانده به انتخابات فقط یکسری برنامه توخالی و تهی که هیچ جهت‌گیری مناسبی ندارد، پخش می‌کنند و شعور مردم را دست کم می‌گیرند و فکر می‌کنند اگر مقدار ساعت‌های این برنامه‌ها را ضرب در 60 دقیقه کنند و رقم بزرگی را اعلام کنند، می‌توانند افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهند. جای خلاء رسانه ملی در زمینه تبلیغات و کم بودن نشریات را باید با صدا، خلاقیت و حرکت خودمان پر کنیم.

با همه افرادی که نظام را قبول دارند، کار می‌کنم

در ادامه، نماینده بسیج دانشجویی نسبت موسوی را با اصلاح‌طلبانی که وی آنها را معتقد به اصلاحات بر نظام نه در نظام می‌خواند و همچنین با اصولگرایان قدرت‌طلب که در لوای اصولگرای واقعی حضور دارند پرسید.

موسوی پاسخ داد: این سوال نشان می‌دهد که خوشبختانه این دوست بسیجی ما قبول کرده است که اصلاح‌طلبان با نظام مشکلی ندارند؛ زیرا در بسیاری از مواقع، زمانی که بحث اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، بلافاصله طوری صحبت می‌شود که انگار با قشری روبه‌رو هستیم که انقلاب و نظام را قبول ندارند و افراد آنارشیستی هستند.

وی یادآور شد: آنهایی که بیرون از نظام هستند، اگر ایرانی هستند، شهروند این نظام محسوب می‌شوند و من به عنوان یک شهروند ایرانی با آنها روبه‌رو می‌شوم. من با همه افرادی که این نظام را قبول دارند، کار می‌کنم اما معنای این حرف این نیست که اگر کسی گفت ما هیچ کدام از اینها را قبول نداریم، او را فردی خارج از ملت ایرانی بدانیم.
موسوی در ادامه درباره اصولگرایان قدرت‌طلب نیز گفت: اگر اصولگرایی همراه با نگاه روشن به جهان نباشد و اگر اصلاح را در آن منظور نکنیم و با مقتضیات جهان پیش نرویم، طبیعی است که به سمت اقتدارگرایی و بسته کردن ذهن‌ها پیش‌ می‌رویم و من با این مخالفم.

وی اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند که با ندیدن تغییرات و پاک کردن صورت مساله می‌توانند در یک فضای کاملا منقطع به جهان نگاه کنند اما من این نگاه را قبول ندارم چرا که معتقدم این تغییر و تحولات را باید شناخت و با استفاده از میراث تمدنی خود به تجربیات آن نگاه کرد.

دلم می‌خواهد کشوری داشته باشیم که بر مبنای آزادی اندیشه باشد و نگاه امنیتی به جوان‌ها نداشته باشیم

موسوی با بیان اینکه من به اصول معتقدم چرا که جمهوریت و اسلامیت نیز از جمله این اصول هستند تصریح کرد: در عین حال من یک اصلاح‌طلب هستم چرا که می‌خواهم تغییرات و حرکت‌ها را درک کنم. دلم می‌خواهد کشوری داشته باشیم که بر مبنای آزادی اندیشه باشد و نگاه امنیتی به جوان‌ها نداشته باشیم. آیا می‌شود کشوری به این افتخار کند که به سه میلیون دانشجوی خود با نگاه امنیتی نگاه می‌کند؟

جملات موسوی با شعارهای حمایتی و تشویق‌های دانشجویان همراه شد.

یکی از بزرگ‌ترین تجلی‌های کرامت انسانی تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود است

موسوی همچنین با اشاره به مساله کرامت انسانی اظهار کرد: کرامت انسانی یعنی اینکه انسان‌ها در انسان بودن خود ارزش ذاتی دارند نه در جنسیت، اقوام و زبان‌ها.
موسوی، کرامت انسانی را یک اصطلاح حقوق بشری که اسلام بر آن تاکید دارد خواند و بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین تجلی‌های کرامت انسانی در تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود و شرکت در همین انتخابات‌ است؛ به شرط آنکه آزاد، منصفانه و رقابتی باشد.

در ادامه این جلسه، یکی از دانشجویان با فریادهایی در میان جمعیت برخی عقایدش را بیان کرد که با اعتراض دانشجویان مواجه شد که در این لحظه، مهندس موسوی گفت: یکی از شرایط آزادی، تمکین در برابر قواعدی است که آن آزادی را حفظ می‌کند. در این جلسه افرادی مدیریت جلسه را به عهده گرفته‌اند و فردی به عنوان اولین پرسش، نظر مخالف خود را مطرح می‌کند، در این شرایط بهتر است جلسه را با نظم اداره کنیم زیرا فراتر رفتن از این مساله، شعار آزادی را مخدوش می‌کند.

شکافتن برخی ابعاد استعفای دوران نخست‌وزیری‌ام به نفع دوستان پرسشگر نخواهد بود

در ادامه برخی سوالات تکراری و از پیش‌تعیین شده که در نشست‌های مختلف موسوی از سوی طیف خاص مورد سوال قرار می‌گیرد، پرسشی درباره استعفای موسوی در اواخر دوران نخست‌وزیری‌اش مطرح شد.

وی گفت: من تنها یک‌بار استعفا دادم و این استعفا زمانی صورت گرفت که احساس کردم، نمی‌توانم به وظایف قانونی خود عمل کنم. امام (ره) این استعفا را قبول نکردند و آن اطلاعیه مشهور را دادند. بعد از آن بلافاصله من خدمت امام(ره) رسیدم و با ایشان صحبت کردم و بعد از آن استعفا ایشان تا آخر حیات پربرکت‌شان از دولت حمایت کردند. اگر به صحبت‌ها و تاییدات امام(ره) رجوع کنید، خواهید دید یکی از مسایلی که ایشان همواره بر آن تاکید می‌کردند، انجام وظایف دولت در حدود قانون بود.

وی اضافه کرد: حضرت امام بارها از دولت تعریف کردند ولی من هیچ‌کدام از این تعریف‌ها را به خود نگرفتم و همواره آن را به مجموعه دولت نسبت می‌دادم و من هم جزو کوچکی از آن مجموعه عظیم بودم.

موسوی همچنین با اشاره به تکرار پرسش‌های مختلف درباره استعفای خود در دوران نخست‌وزیری در برنامه‌های مختلف سفرهای استانی تاکید کرد: امیدوارم جوابی که به این سوال داده‌ام برای دوستان کافی باشد و امیدوارم دوستانی که با هم ارتباط دارند، دیگر این سوال را نپرسند زیرا مجبور خواهم شد ابعاد دیگری از این استعفا را بشکافم که به نفع این دوستان نخواهد بود.

در ادامه این جلسه یکی از دانشجویان پیش از بیان پرسش خود به روبان‌ها، ‌شال‌ها و پرچم‌های سبزی که در دست بسیاری از دانشجویان بود، اشاره کرد و آنها را دستمال سبز نامید که با اعتراض دانشجویان مواجه شد و مهندس موسوی در واکنش به این اظهارات گفت: این دستمال که شما می‌گویید، یک نماد است. رنگ سبز نماد اهل بیت(ع) و پرچم امیرالمومنین علی‌ابن ابی‌طالب (ع) است. ما با این نماد نیت خود را می‌رسانیم. بیان همین اظهارات نشان می‌دهد که این نماد موثر است و باید در سراسر کشور گسترش پیدا کند. در غیاب رسانه ملی این نماد موثر است. ما با این نماد هم مظلومیت خود را می‌رسانیم و هم نشان می‌دهیم که ما به اصول و ارزش‌ها معتقدیم.

با برخی پرسش‌ها و مطرح کردن برخی مسایل کاری نکنید که شان حضرت امام(ره) پایین بیاید

این دانشجو پس از اظهارات خود این پرسش را از مهندس موسوی مطرح کرد که آیا پس گرفتن مسوولیت تعزیرات حکومتی از شما به دلیل این نبود که امام (ره) دیگر به شما اعتماد نداشت؟

موسوی در پاسخ گفت: زمانی در کشور به دلیل اختلافاتی که در دولت بود و نیز به خاطر ضرورت دوران جنگ حضرت امام(ره) طی حکمی مسوولیت سازمان تعزیرات حکومتی را با حکم حکومتی به من محول کردند؛ برای اینکه این سازمان بتواند از اقشار مستضعف حمایت کند، جلوی گران‌فروشی را بگیرد و با فساد مبارزه کند. این مساله بر حسب ضرورتی به دولت محول شده بود و به محض آتش‌بس آن ضرورت برداشته شد.

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس ادامه داد: زمانی که من استعفا دادم حضرت امام (ره) گمان کردند که من به دلیل پس گرفتن تعزیرات حکومتی استعفا داده‌ام، در زمانی که خدمت ایشان رسیدم، ایشان فرمودند به فرض اینکه شما در این مورد مشکل داشتید به من می‌گفتید تا بگویم بررسی‌ کارشناسانه‌ای انجام دهند. من هم گفتم نیازی به این مساله نبود و مشکلی نیز در این رابطه نبوده است.

موسوی با بیان اینکه با امام(ره) رک و صریح می‌شد، صحبت کرد افزود: یک بار صحبت‌ شدیدی راجع به دولت انجام شد و من به حضرت امام (ره) گفتم که شما یک نخست‌وزیر ضعیف و توسری خورده نمی‌خواهید، ایشان هم شدیدا واکنش نشان دادند و گفتند هر کجا حمله می‌شود و شما استدلالی دارید، از خود به‌طور قاطع دفاع کنید؛ یک بار دیگر هم زمانی که برای دومین بار می‌خواستم از مجلس رای اعتماد بگیرم، چنین اتفاقی افتاد و ایشان باز بر این مساله تاکید کردند. حضرت امام (ره) با کسی رودربایستی نداشت. با برخی پرسش‌ها و مطرح کردن برخی مسایل کاری نکنید که شان حضرت امام(ره) پایین بیاید.

غیرممکن است که برخلاف عقیده خود حرفی بزنم

یکی از دانشجویان سوال کرد:‌ مگر در دولت شما نبود که در دانشگاه‌ها دیوار کشیدند و دختر و پسرها را از هم جدا کردند؟

موسوی پاسخ داد: در دوران من گروه‌های چپ و راست بودند؛ یک عده از گروه‌های راست که با دولت خوب نبودند برای جدا کردن خانم‌ها و آقایان در یکی از دانشگاه‌ها دیوار کشیدند که این خبر در همان روزهای اول به گوش حضرت امام(ره) رسید و امام (ره) با پرخاش دستور دادند که این دیوار را برچینند. متاسفانه شما با این سوال می‌خواهید این مساله را به پای من بریزید؛ نه! من مخالف این مساله بودم.

همین دانشجو سوالی دیگر را درباره مساله ملی مذهبی‌ها که در نشست‌های دانشجویی میرحسین موسوی از سوی طیفی خاص به شکلی از پیش طراحی شده مطرح می‌شود، پرسید و خطاب به موسوی گفت: آیا نشست و برخاست‌های شما با گروه‌های ملی مذهبی چراغ سبزی به غربی‌ها نیست؟

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس پاسخ داد: آیا نشست و برخاست به معنای این است که من مثلا قراردادی با آنها بسته‌ام یا آیا به این معناست که این‌ها را شهروند نمی‌دانم؟ من در اول صحبت‌هایم به این مساله اشاره کردم. از اول انقلاب با این گروه‌ها اختلافاتی داشتیم و همه‌ این را می‌دانند و ابهامی در این زمینه وجود ندارد اما ما در کشور گاهی سیاست‌هایی را به کار می‌گیریم که خود ملی مذهبی‌ها وقتی به ما نگاه می‌کنند، می‌گویند چقدر به غرب نزدیک شده‌اید. گمان نمی‌کنم که آنها در زمان عید، نامه تبریک به آقای اوباما فرستاده باشند.

وی ادامه داد: من یقین دارم اگر به آن آقایان گفته می‌شد که حضور در اجلاس دوربان در سوییس چه مشکلاتی دارد، قطعا آنها در آن اجلاس حاضر نمی‌شدند. من نشست و برخاست و ارتباطی ندارم و مطرح کردن این بحث‌ها برای تاثیرگذاری بر فضای انتخابات است و اینها را مطرح می‌کنند برای اینکه شاید من حرفی خلاف عقاید خود بزنم اما غیرممکن است که برخلاف عقیده خود حرفی بزنم.

دوستی و باجناقی را علامتی برای شایستگی نمی‌دانم

به گزارش خبرنگار اعزامی قلم نیوز، موسوی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان راجع به نحوه انتخاب مدیران و استفاده از طیف‌های حامی خود در این زمینه اظهار کرد:‌ من قبلا هم گفته‌ام که به صورت مستقل به صحنه آمده‌ام و در عین حال اعتقاد و علاقه به گروه‌های مختلف دارم. من به معنای واقعی معتقد به شایسته‌سالاری هستم و خویشاوندی، ‌دوستی و باجناقی را علامتی برای شایستگی نمی‌دانم.

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دولت دوران دفاع مقدس حدود 9 نفر از هیات دولت کاملا با من از نظر سیاسی مخالف بودند ولی آنها هم فعالیت‌های خود را داشتند بیان کرد: در عین حال در دوره اول نخست‌وزیری، آقای ناطق‌نوری وزیر کشور من بود که در کار خود نیز بسیار قوی بود اما با من همسو نبود و با این حال وقتی مسایل کشور و ملی مطرح می‌شد و دور یک میز می‌نشستیم، قوی‌ترین همکاری‌ها را با یکدیگر داشتیم. در دور دوم آقای محتشمی‌پور را به عنوان وزیر کشور خود انتخاب کردم و ایشان هم جزو قوی‌ترین وزرای کابینه بودند. در آن زمان وقتی نخست‌وزیر به خارج از کشور می‌رفت باید نماینده‌ای را در داخل کشور برای پیگیری امور معرفی می‌کرد که من در دوره اول آقای ناطق‌نوری و در دوره دوم آقای محتشمی‌پور را انتخاب می‌کردم.

موسوی با بیان اینکه در آینده نیز دستش به سوی همه مدیران قوی دراز خواهد بود که بتواند به کشور خدمت کند بیان کرد: برخی مدیران دوست دارند افراد ضعیف و حرف‌شنو با آنها کار کنند. من معتقدم کار کردن با مدیر قوی سختی‌های خود را دارد و دشوار است اما اگر انسان بتواند با افراد قوی کار کند، نتیجه بهتری خواهد گرفت. پیش‌تر هم گفته بودم که مشکلی ندارم که هر کدام از وزرای کابینه من یک کاندیدای بالقوه ریاست جمهوری باشند و از این مساله استقبال می‌کنم.

زبان یک پدیده فرهنگی زنده است و نمی‌شود آمرانه با آن روبه رو شد

در ادامه جلسه یکی از دانشجویان آذری‌زبان، پرسشی را درباره مشکلات مربوط به حقوق اقوام مختلف در کشور و نیز مساله اهمیت زبان مادری را مطرح کرد که مهندس موسوی از این دانشجو به زبان ترکی تشکر کرد و سپس گفت: زبان یک پدیده فرهنگی زنده است و نمی‌شود آمرانه با آن روبه رو شد. زبان پر از نشانه‌ها و نمادهایی است که ارزش‌ها را انتقال می‌دهد و گاهی تصور می‌شود که می‌توان جلوی چنین ظرفیت عظیمی را با دستور گرفت ولی این اشتباه است.

وی ادامه داد: ما یک زبان فارسی در کشور داریم که این را به عنوان زبان رسمی پذیرفته‌ایم. زبان ترکی یکی از زبان‌های عمیق است همانطور که بسیاری از زبان‌های دیگر چنین حالتی دارند. این زبان‌ها برای خود حیات و سابقه‌ای دارند. در قانون اساسی راه‌حل این مساله بیان شده است و اگر اصول 12 ، 15 و 19 قانون اساسی به خوبی رعایت شود، مشکلی نخواهیم داشت. من موافق اجرای این اصول هستم و برای اجرای قانون آمده‌ام.

دولت باید در سطوح مدیریتی بالا از زنان استفاده کند

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره‌ی مسایل مربوط به زنان اظهار کرد: مشکلات مربوط به حقوق زنان در کشور ما لایه‌های مختلفی دارد که تبعیض‌های جنسیتی به ویژه در دانشگاه‌ها می‌تواند یکی از نمونه‌های آن باشد. این نگاه وقتی به صورت یک هنجار در می‌آید دورنمای اشتغال را برای زنان سخت می‌کند. دولت باید بسترسازی کند و در سطوح مدیریتی بالا از زنان استفاده کند. در عین حال همه باید تلاش کنند که نگاه نادرست به نقش زنان در جامعه اصلاح شود. حقوق مردان و زنان به هم پیوسته‌ است و همه باید از حقوق همه قشرها حمایت کنیم.
در این لحظه، دانشجویان دختر حاضر در سالن دانشگاه گیلان شعارهایی در حمایت از مهندس موسوی دادند که مهندس موسوی با شوخی خطاب به دانشجویان گفت: یکی از راه‌های احقاق حقوق زنان این است که وقتی شعار درست می‌دهند، مردان نیز با آنها همراهی کنند.

این گفته‌ی میرحسین موسوی با استقبال، تشویق و سر دادن شعارهای مختلف از سوی همه دانشجویان مواجه شد.

موسوی در ادامه گفت:‌ برای اینکه جامعه تحول پیدا کند و موقعیت زنان را آن طور که هست به رسمیت بشناسد همکاری همه لازم است. تصویر خود زنان از نقش خود نیز باید دگرگون شود. اول انقلاب دید مناسبی نسبت به نقش زنان وجود داشت به طوری که خانم دباغ در دوره‌ای به عنوان فرمانده سپاه همدان مشغول به کار بودند و این مساله عجیبی به نظر نمی‌آمد. در این زمینه سیاست‌های دولت نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

قانون‌گریزی دولت را برای نظام مهلک می‌دانم

موسوی در ادامه با بیان توضیحاتی در پاسخ به پرسشی درباره عدم حضورش در 20 سال گذشته، گفت: بعد از اتمام دوران نخست‌وزیری‌ام، نگرانی از این نداشتم که اگر قواعد و قوانین رعایت شود، افرادی با گرایش‌های مختلف روی کار بیایند. یکی دیگر از دلایل حضور نداشتنم این بود که من به مسایل فرهنگی اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌دهم و بین حوزه سیاست، ‌اقتصاد و فرهنگ، نوعی درهم آمیختگی می‌بینم. در این بیست سال به طور گسترده به مسایل فرهنگی پرداختم و در کنار آن عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بودم و در کادر علمی علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس حضور داشتم؛ در فرهنگستان هنر نیز بهترین رابطه را با جامعه میلیونی فرهنگی داشته‌ام و آن خدمت را ابدا کم نمی‌دانم.

وی اضافه کرد: در دوره نهم احساس کردم که بالاخره یک نفر انتخاب خواهد شد و قواعد و قوانین را رعایت خواهد کرد. در این دوره پس از این چند سال چند عامل را موجب حضور خود می‌دانم که یکی از مهمترین آنها قانون‌گریزی دولت است که من آن را برای نظام مهلک می‌دانم. اگر دولت به هر بهانه‌ای قانون را رعایت نکند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس، منحل کردن بسیاری از شوراهای تصمیم‌گیری در کشور را از جمله دیگر مشکلات امروز و دلایل حضور خود عنوان کرد و افزود: دراین دوره متاسفانه با منحل کردن سازمان بسیار حساس مدیریت و برنامه‌ریزی مواجه شدیم. من، سخنگوی کمیسیون اجرایی بازبینی قانون اساسی در سال 68 بودم و جزو مسایل پیشنهادی من همین مساله برنامه‌ریزی و سازمان امور استخدامی بود. متاسفانه در شرایط فعلی شاهد این مساله هستیم که یکی از افتخارات دولت این شده که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را منحل کنند و طوری نشان دهند که گویی آن را آمریکایی و صهیونیست‌ها ایجاد کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: امام (ره) در اول انقلاب از ارتش حمایت کردند و همان‌زمان هم عده‌ای بودند که از این حرف‌ها می‌زدند و می‌گفتند ارتش را رژیم پهلوی ایجاد کرده است. روش بیست ساله‌ای را که دوست داشتم ادامه بدهم، کنار گذاشتم و به صحنه آمدم زیرا در خودم این قدرت را می‌دیدم که این مسایل و مشکلات را حل کنم.



ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عکسها:

حاوی ورود به شهر رشت 

دیدن از مزارع ژای و آرامگاه میزا کوچک خان

استقبال مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

سخنرانی در جمع مردم

سخنرانی در جمع دانشگاهیان


سفرمیر حسین موسوی به استان گیلان


سفرمیر حسین موسوی به استان گیلان


سفرمیر حسین موسوی به استان گیلان


سفرمیر حسین موسوی به استان گیلان


استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از مهندس موسوی
استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

سفرمیر حسین موسوی به استان گیلان

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

سفرمیر حسین موسوی به استان گیلان

سفرمیر حسین موسوی به استان گیلان


استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از مهندس موسوی


استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور و مشتاقانه مردم رشت از میر حسین موسوی

استقبال پر شور دانشجویان گیلان از مهندس موسوی
مهندس موسوی در جمع نخبگان گیلان



قلم




نظرات 7 + ارسال نظر
setare دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 09:12

be nazaram mirhossein be khater mazloom nemayi va zarbe be dolat khodesh too toghifesh dast dashte

بیشتر توضیح بده
منظورتون از مظلوم نمایی چیه

با عقل جور در میاد؟؟؟

-----------------------------

دلیل توقف انتشار روزنامه یاس نو، «درخواست اعاده دادرسی و تجدید نظرخواهی در پرونده این روزنامه توسط سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، ... و انتقال موضوع به وزارت ارشاد» بود که پس از آن، علیرضا ملکیان، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، با ارسال نامه‌ای، خواستار توقف انتشار آن شد.

سید حسین هاشمی دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 09:18

زادگاه من

دلم تنگ شده بود

محمد دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 09:58

روز و شبتون بخیر دوست عزیز.

شب و روزتون بخیر

سیدحسین هاشمی دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 11:51


مهندس میر حسین موسوی با صدور اطلاعیه ای ضایعه درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت را به خاندان معظم ایشان و تمامی شیعیان تسلیت گفت.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

"خبر درگذشت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله العظمی آقاى حاج شیخ محمدتقى بهجت (طاب ثراه) موجب تالم و تاثر شد.

عمری تلاش بی‌وقفه در مسیر بازشناختن و بازشناساندن اسلام ناب از این شخصیت عظیم‌الشان اسوه‌ای برای عالمان دینی ساخته بود و مقامات عرفانی این دوستدار خاندان رسالت زبانزد خاص و عام بود. قریب یک قرن زندگی پربار او مشحون از حشر نشر با بزرگانی بود که هرکدام مردان قرون و هزاره‌ها تلقی می‌شدند، به صورتی که درچهره‌اش می‌شد تاریخ معاصر فقه و عرفان اصیل شیعی را بازشناسی کرد.

ضایعه درگذشت این عالم عامل و مرجع بزرگ را به خاندان معظم ایشان و تمامی شیعیان و مسلمانان جهان تسلیت عرض می‌‌کنم.

میرحسین موسوی"

خدا بیامرزه

سوسن sanaye دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 18:45

چه استقبالی !

ممنون از قلم

مرجان IT دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 19:35

ممنون.امروز یاس نو رو گرفتیم.البته خودم دیروز حضور سبز داشتم!!!
یه سری عکس هم یکی از دوستان گرفتن که در وبلاگ گذاشتن.
تا ببینیم کیا میخوان به کیا رای بدن.اون "چه کسی رای میدهد" مهمه!

حمید توکلی، فناوری اطلاعات سه‌شنبه 29 اردیبهشت 1388 ساعت 12:16 http://wWw.knToosi.cOm

لذت بخش است شنیدن چنین سخنانی از کسی که کارنامه ی عملگراییش برای ما روشن است!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد