KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

راســتی هستید یــا چــپـی ؟


راستی هستید یا چپی ؟




آیا رهبر از شخص خاصی حمایت می کند؟ 




سوابق و حامیان هر 4 کاندیدا+ آخرین اخبار




به ترتیب الفبا




1- محمود احمدی نژاد






سوابق



دکتر محمود احمدی نژاد

مهمترین مشاغل دکتر احمدی نژاد:

•  فرماندار ماکو

  فرماندار خوی

•  مشاور استاندار کردستان

  مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی در سال 1372

  استاندار استان اردبیل در سال های 1372 تا 1376

•  عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت از سال 1368 تا کنون

•  شهردار تهران از سال 1382 تا 1384

  ایشان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سوم تیرماه 1384، از سوی ملت ایران به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

ایشان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سوم تیرماه 1384، از سوی ملت ایران به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

دکتر احمدی نژاد علاوه بر تدریس، راهنمایی دانشجویان و پرداختن به امور اجرایی، در زمینه‌های ذیل نیز فعالیت داشته است:

•  روزنامه نگاری و نگارش مقالات متعدد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی

•  مدیر مسوول روزنامه همشهری و راه اندازی همشهری محله در 22 منطقه تهران، همشهری مسافر، همشهری دیپلماتیک، همشهری جوان، همشهری ماه و ضمیمه اندیشه، ضمیمه دانشجو و ...

•  موسس و عضو انجمن تونل ایران

•  عضو انجمن مهندسین عمران ایران

  عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران

  عضو اولین شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش و عالی کشور

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران





حامیان


احمدی نژاد

احزاب و گروه های سیاسی:

حزب موتلفه اسلامی

جبهه پیروان خط امام و رهبری

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی 

 

شخصیت ها:

حجت الاسلام آقا تهرانی: نماینده مجلس

حجت الاسلام حمید رسایی: نماینده مجلس

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز

سرکار خانم اعظم عالیه، همسر شهید مطهری

مهدی کوچک زاده: نماینده مجلس




زندگی نامه

دکتر محمود احمدی نژاد

 پدر وی آهنگر بود و دارای هفت فرزند. محمود احمدی نژاد فرزند چهارم خانواده است و از یک سالگی به همراه خانواده در تهران اقامت دارد. وی دوران تحصیلات خود را از ابتدا تا پایان دوره متوسطه در مدارس منطقه نارمک تهران از جمله سعدی و دانشمند پشت سر گذاشت و در کنکور سراسری رتبه 130 را کسب کرد.

احمدی نژاد در سال 1354 در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت دوره تحصیلات عالی را شروع کرد و در سال 1365 در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد. وی در سال 1368 نیز به عضویت هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت درآمد و در سال 1376 موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل شد.

احمدی نژاد طی سالهای تدریس در این دانشگاه، راهنمایی دهها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در زمینه های مختلف مهندسی عمران ، راه و حمل و نقل و مدیریت ساخت را بر عهده داشته است.

مقالات و پژوهشهای متعدد علمی حاصل کار دانشگاهی دکتر احمدی نژاد است.

دکتر محمود احمدی نژاد

وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کسوت دانشجو و با شرکت در مجالس مذهبی و سیاسی وارد فضای سیاسی جامعه شد و با مشارکت در تهیه و توزیع اعلامیه های روشنگر، به خیل مبارزان و انقلابیون مسلمان پیوست.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پایه گذاران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران بود. با شروع جنگ تحمیلی، وی به منطقه عملیاتی در غرب کشور شتافت و تا سال 1365 در فعالیت های پشتیبانی در این منطقه تلاش کرد و از سال 1366 تا پایان دوران دفاع مقدس به عنوان داوطلب بسیجی در بخش مهندسی رزمی به خدمت پرداخت.

احمدی نژاد در دهه شصت، چهار سال به عنوان معاون فرماندار، فرماندار ماکو و خوی و همچنین دو سال به عنوان مشاور استاندار کردستان خدمت به مردم استانهای آذربایجان غربی و کردستان را پشت سر گذاشت.





وی در سال 1372 و در زمانی که به عنوان مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی فعالیت می کرد به عنوان اولین استاندار استان جدید التاسیس اردبیل منصوب شد. دکتر احمدی نژاد سالهای 1372 تا 1376 که مدیریت استان اردبیل را بر عهده داشت، با وجود شرایط دشوار جوی برای انجام فعالیت عمرانی، این استان بر اساس رده بندی سازمان برنامه و بودجه، در زمینه های مختلف و بویژه در فعالیتهای عمرانی به عنوان استان برتر شناخته شد.

دکتر محمود احمدی نژاد

دکتر احمدی نژاد پس از بازسازی 7500 واحد مسکونی تخریب شده در جریان زلزله اردبیل که در مدت کوتاه هفت ماه صورت گرفته بود، مورد تقدیر قرار گرفت.

وی در مهر ماه سال 1376 به دوره خدمت در استانداری اردبیل پایان داد و از آن پس با عنوان عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت سرگرم تدریس و انجام فعالیت های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است.

رئیس جمهور اسلامی ایران در 13 اردیبهشت ماه سال 1382 بر اساس تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار کلانشهر تهران برگزیده شد تا دور تازه از خدمتگزاری به مردم را تجربه کند.

دکتر محمود احمدی نژاد در مرحله دوم نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در روز سوم تیرماه برگزار شد، با کسب بیش از 17 میلیون رای در دور دوم به عنوان ششمین رییس جمهور ایران اسلامی برگزیده شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران







2- محسن رضایی



سوابق دکتر محسن رضایی
 دکتر محسن رضایی

سوابق:

- فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در زمان جنگ ایران و عراق

فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ

- کاندیدای ریاست جمهوری دوره نهم

موسس سه دانشگاه امام حسین، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله و دانشکده فرماندهی سپاه

- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

-  ریاست کمیسیون اقتصاد کلان در مجمع تشخیص

- نقش موثر در تدوین  سند  چشم انداز بیست ساله ایران

- نقش موثر در تدوین سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی

- دکترای اقتصاد



حامیان دکتر محسن رضایی
محسن رضایی

احزاب و گروه ها:

جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب

حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی

 

شخصیتها:

آیت الله جلالی خمینی رئیس حوزه علمیه شرق تهران،

مهندس حسن بیادی، نائب رییس شورای شهر تهران. 

دکتر داود دانش جعفری، وزیر پیشین اقتصاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

مهندس غلامرضا فروزش، وزیر جهاد سازندگی در دولت آقایان میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی 

 


زندگی نامه دکتر محسن رضایی
دکتر محسن رضایی

محسن رضایی در شهریور 1333 و در هنگامه کوچ پائیزی عشایر بختیاری در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را در شهر نفتخیز مسجدسلیمان گذراند. به کمک چند تن از همسالانش، انجمن مذهبی «دین و دانش» را در مسجد جامع چشمه علی بنیان نهاد. پس از به پایان رساندن تحصیلات ابتدایی و بخشی از تحصیلات متوسطه در دبیرستان سینای مسجدسلیمان، با رتبه نهم در آزمون ورودی هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران در اهواز پذیرفته شد و در سال 1348 به این شهر هجرت نمود و در محله خزعیله یا سچّه ساکن شد.

مبارزه سیاسی فرهنگی با رژیم شاه را از ترم دوم هنرستان صنعتی آغاز نمود و به زودی در حالی که خود را برای شرکت در کنکور دانشگاه ها آماده می کرد، در رابطه با این فعالیت های سیاسی توسط ساواک اهواز بازداشت شد و مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفت. در سال 1352 و در 17 سالگی، پس از تحمل پنج ماه زندان انفرادی و یک ماه حبس در بند عمومی زندان آخر اسفالت اهواز، دور جدیدی از فعالیت های سیاسی خود را آغاز نمود؛ و توانست همزمان با تکمیل تحصیلات خود در هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران، اقدام به گسترش تشکیلات اولیه نماید. این حرکت روبه رشد پس از برقراری ارتباط با مبارزان شهرهای خرمشهر، دزفول و تهران، منجر به تشکیل یک گروه منسجم با مشی پارتیزانی و چریکی گردید که به زودی و با الهام از آیات 172 و 173 سوره مبارکه صافّات (انّهم هم المنصورون و انّ جندنا لهم الغالبون)جمعیت منصورون نامیده شد.

درسال 1353 پس از قبولی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت به تهران آمد و در محله نارمک ساکن شد. در همین سال ازدواج نمود و در کنار مبارزه و تحصیل دانش، در بخش مهندسی «طراحی پایه» کارخانجات ارج و ایران تایر، مشغول به کار شد.





با شدت گرفتن فشار پلیس سیاسی شاه (ساواک) بر گروه های چریکی، ناچار شد دانشگاه و کار صنعتی را رها کند. زندگی مخفی را در پیش گرفت و در فاصله سال های 1353 تا 1357 به کادرسازی و گسترش تشکیلات جمعیت منصورون همت گمارد تا شاخه های تشکیلات در 7 استان و 17 شهرستان مهم کشور راه اندازی گردد.

دکتر محسن رضایی

در آستانه پیروزی انقلاب و ورود امام خمینی (ره) به میهن، جمعیت منصورون به عنوان بزرگترین گروه چریگی طرفدار حضرت امام (ره) و روحانیت (به همراه گروه توحیدی صف و گروه موحدین) وظیفه حفاظت از جان حضرت امام (ره) را برعهده گرفت.

در سال 1358 که به پیشنهاد استاد شهید مرتضی مطهری، 7 گروه مسلح مسلمان با یکدیگر ادغام شدند تا بازوی مسلحی برای حفاظت از انقلاب نوپای اسلامی باشند، او از سوی گروه منصورون به عضویت شورای مرکزی «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» در آمد. عضویت او در این سازمان بیش از 3 ماه به طول نیانجامید و در خرداد 1358 با حمایت حضرت امام(ره) واحد اطلاعات و بررسی های سیاسی را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنیان نهاد و به عضویت شورای فرماندهی سپاه درآمد.

در شهریور 1360 از سوی حضرت امام خمینی(ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به عنوان پنجمین فرمانده کل سپاه) منصوب شد و در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی سپاه اسلام را برعهده داشت.

در دوره تصدی فرماندهی کل سپاه پاسداران، سازمان رزم سپاه را طرح ریزی کرد و به فرمان حضرت امام(ره)، سپاه را به 3 نیروی زمینی، دریایی و هوایی مجهز نمود و سپس توانست سپاه را در قالب 5 نیرو سازماندهی کند. در این دوره همچنین اقدام به تأسیس 2 دانشگاه امام حسین (علیه السلام) و بقیه الله (عجل الله فرجه) نمود و به منظور بهره گیری از ظرفیت یگان های مهندسی سپاه برای کمک به دولت در اجرای طرح های عظیم سازندگی کشور، خود شخصاً فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را برعهده گرفت.

وی که تحصیلات دانشگاهی خود را در سال 1353 رها کرده بود، پس از برقراری صلح، ضمن تغییر رشته از مهندسی مکانیک به اقتصاد، مقطع کارشناسی را در دانشگاه تهران گذراند. تحقیق جامع او در مقطع کارشناسی در سال 1371 و در

دکتر محسن رضایی

 قالب یک کتاب به چاپ رسیده است. در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد، مطالعات خود را بر روی سیاست های پولی و بانکی متمرکز کرد و موضوع رساله علمی خود را در این باره برگزید.

در شهریور 1376 پس از قبول استعفای وی توسط رهبر انقلاب، از سوی ایشان به عنوان «دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام» منصوب گردید. و مطالعات اولیه برای تنظیم سند چشم انداز 20 ساله ایران را آغاز نمود.

وی با تکمیل تحصیلات خود در مقطع دکترای اقتصاد دانشگاه تهران، عهده دار مسئولیت اداره کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. رساله دکتری وی که در سال 1379 نگاشته شده، در قالب یک کتاب منتشر شده است.

وی همچنین با پذیرفتن مسئولیت کمیسیون های تخصصی سند چشم انداز 20 ساله، سیاست های کلی نظام در جذب سرمایه گذاری خارجی و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، کوشیده است تا از تجارب و دیدگاه های مدیریتی و اقتصادی خود برای سیاست گذاری بلندمدت کشور در حوزه های مختلف استفاده نماید تا ایران اسلامی به جایگاهی مناسب برای زندگی شایسته ایرانیان برسد.

منبع: پایگاه اینترنتی دکتر محسن رضایی





۳- مهدی کروبی


زندگی نامه حجة السلام و المسلمین مهدی کروبی
زندگی نامه حجة السلام و المسلمین مهدی کروبی

مهدی کروبی متولد 1316 الگودرز

همسر:  فاطمه کروبی متولد 1325

تاریخ ازدواج:  فروردین 1341

آغاز تحصیلات حوزوی:  سال 1333 در قم

آغاز تحصیلات دانشگاهی : سال 1343 دانشکده الهیات دانشگاه تهران

پایان تحصیلات دانشگاهی سال 1351( به دلیل دستگیری های مکرر و نیز زندگی مخفی در برخی سال های فاصله1343 تا 1351 و نیز به خاطر تأثیر در ارائه پایان نامه که شرح آن در متن زندگینامه آمده، اخذ لیسانس حدود 8 سال به طول انجامید).

 

 

شرح زندگینامه

در سال 1316 در الیگودرز به دنیا آمدم. تا کلاس ششم ابتدایی در آن شهرستان بودم و در ابتدای دهه سی تحصیلات جدید را همراه با تحصیلات حوزوی در قم ادامه دادم. با شرکت در انتخابات متفرقه دیپلم ادبی و پس از آن«تصدیق مدرسی» دریافت کردم.

در سال 1341 زندگی مشترک با خانم فاطمه کروبی را آغاز نمودم.

پس از حدود یک دهه حضور در قم و همزمان با آغاز مبارزات امام(ره) به همراهان ایشان پیوستم و از همان زمان دستگیری ها و زندان و تبعیدها آغاز شد.

در سال 1342 در آزمون ورودی دانشگاه تهران برای تحصیل در رشته فقه و حقوق اسلامی پذیرفته شدم. قبولی دانشگاه پس از اولین بازداشت بود. این بازداشت در سال 1342 و چهار روز بعد از دستگیری امام و برقراری حکومت نظامی در قم بود و 50 روز به طول انجامید.



آذرماه سال 43 دومین بازداشت من بود که در قم دستگیر و به زندان قزل قلعه منتقل شدم و مدت 25 روز همراه با حاج آقا مصطفی خمینی و مرحوم ربانی شیرازی در آن زندان بودیم.

در سال 1344 بعد از انجام سخنرانی در شهرهای آبادان و کرمانشاه دستگیر و پس از چند روز بازداشت، از آن شهرها اخراج شدم.

در اسفند همین سال فرزند اولم محمدحسین به دنیا آمد.

فرار به عراق، بازگشت و تبعید

در ابتدای سال 1345 و به دنبال برخی تحرکات در قم، آیت الله منتظری و تعداد دیگری از روحانیون دستگیر شدند و حکم بازداشت من هم صادر شد که من مخفیانه از کشور خارج(شدم) و به نجف رفتم. در اوایل زمستان همان سال پس از بازگشت به ایران دستگیر و بعد از چند روز بازداشت به گنبدکاووس تبعید شدم.

زندگی نامه حجة السلام و المسلمین مهدی کروبی

دو ماه پس از بازگشت از تبعید، مجدداً به خاطر توزیع نامه سرگشاده امام به هویدا، تحت تعقیب قرار گرفتم و در مدرسه ای روبروی بیمارستان دکتر سپیر در خیابان سیروس مخفی شدم. در این مدت میهمان مرحوم شیخ محمد رحیمی بودم. آن مرحوم همان کسی بود که حدود دو سال قبل در نارمک به قتل رسید. پس از چند روز که در این مدرسه مخفی بودم ساواک به آنجا حمله کرد و دستگیر شدم و یکی از سخت ترین بازداشتها را تجربه کردم. در این مدت مأموران ساواک با انواع شکنجه ها می خواستند منبع اصلی توزیع این نامه (را)که آقای دعایی مدیرفعلی روزنامه اطلاعات بود(پیدا کنند)؛ که علیرغم شکنجه های زیاد، ایشان را معرفی نکردم.

بعد ازبازجویی ها و شکنجه های زیاد مرا به زندان قزل قلعه منتقل کردند که در آنجا با آقایان رفسنجانی، مرحوم ربانی شیرازی، (دکتر) شریعتی سبزواری، فهیم کرمانی و مرآتی- داماد مرحوم سیدحسن معینی- هم زندان بودیم. پس از سه ماه بازداشت در قزل قلعه مرا به بند 4 زندان قصر منتقل کردند که در آنجا با گروه های مختلف مذهبی ،ملی و کمونیستها هم بند شدیم.

از زندانیان مربوط به 15 خرداد آقایان محسن طاهری، امیرحسینی و آقا تقی درچه ای را به یاد می آورم. آقایان دکتر شیبانی، علی بابایی و مفیدی از نهضت آزادی، و از کمونیست های سرشناس آقایان عمومی و کی منش در آنجا زندانی بودند. شهید محمد منتظری و آقای علوی داماد آیت الله طالقانی هم در زندان بودند.

یک اتفاق جالب

یکی از اتفاقات جالبی که در زندان قزل قلعه پیش آمد این بود که همسرم پس از سه ماه بی خبری به ملاقات من آمد. در لابه لای خوراکی هایی که برایم آورد نامه ای قرار داده بود که در آن نوشته بود محمدحسین و محمدتقی به شما سلام می رسانند. من در آن زمان متوجه شدم که فرزند دوم ما که به دنیا آمده پسر است و نام او را محمدتقی گذارده اند ( محمدتقی در حالیکه دانش آموز بود مرتباً به جبهه می رفت که در آخرین حضور در جبهه بر اثر برخورد با مین پای خود را از دست داد. او اکنون تحصیلات خود در رشته حقوق بین الملل را به پایان رسانده و با دریافت درجه دکترا، عضو هیئت علمی دانشگاه است).

به هرحال این زندان شش ماه طول کشید. اما در روزهای پایانی شش ماه ، دادگاه تجدیدنظر به پرونده من رسیدگی کرد و مرا به 3 ماه زندان محکوم نمود اما به هرحال شش ماه، حبس را کشیده بودم!

بازداشت بعدی من در سال 1348 به خاطر توزیع کتابهای امام(ره) اتفاق افتاد که سه ماه بدون محاکمه در زندان قزل قلعه بودم و آزاد شدم.

در سال 1349 که ماجرای شهادت آیت الله سعیدی پیش آمد، شبانه به منزل بسیاری از افراد یورش بردند و آنها را دستگیر کردند که من فراری شدم و مدتی با نام مستعار «اسلامی» در مدرسه ای در شهر ری تدریس می کردم. در سال 50 شناسایی و دستگیر شدم اما به خاطر آنکه پرونده مشمول مرور زمان شده بود پس از مدت کوتاهی آزاد شدم.

قبل از آخرین بار که متواری شدم، درس من در دانشگاه به پایان رسید اما به دلیل آن که اگر به سربازی می رفتم به خاطر محکومیت های سیاسی باید به عنوان سرباز صفر خدمت می کردم، ارائه پایان نامه خود را دوبار به تأخیر انداختم که در این زمینه مرحوم دکتر ناظرزاده کرمانی به توصیه شهید مطهری کمک زیادی به من کرد؛ همانطور که برای پرداخت شهریه دانشجویی به بنده که وضع مالی نامناسبی داشتم نیز مرحوم دکتر ناظرزاده بسیار مساعدت می کرد.

هم دوره ای های دانشگاه

از کسانی که در دانشگاه با ما هم دوره بودند آقایان ناطق نوری، سید محمد خامنه ای، محقق داماد، سید ابوالفضل شفایی، جلیلوند و معراجی را به یاد می آورم. برخی از هم دوره ای های ما با دریافت گواهی اجتهاد از مرحوم آقای شریعتمداری، از سربازی معاف شدند و بعضی دیگر نیز به سربازی رفتند. عده ای دیگر مثل بنده نیز از معافیت های دوره ای بهره مند شدند.

در سال 1351 که از طرف دولت برای گروهی از مشمولان معافیت صادر شد بلافاصله از فرصت استفاده کردم و پایان نامه خود را ارائه و لیسانس را دریافت کردم. در همین سال فرزند سوم ما یعنی علی به دنیا آمد.

بعد از گرفتن لیسانس فعالیت ها ادامه یافت که منجر به دستگیری ام در سال 52 شد و مدت کوتاهی در زندان بودم.

سخت ترین زندان

سخت ترین زندان مربوط به سال 53 بود. در آن سالها، علی رغم آنکه وضع مالی خودم بسیار نامساعد بود اما کمک هایی از افراد علاقه مند به امام و مبارزات ایشان جمع آوری می کردم و در اختیار مبارزین و خانواده های آنها قرار می دادم. همین امر باعث شد که در سال53 که برخی از دستگیری ها به راه افتاد تعدادی از فعالان دستگیر شده در زیر شکنجه مرا معرفی کرده بودند و بر همین اساس من هم دستگیر شدم و بدترین شکنجه ها را در همین بازداشت تحمل کردم. چون برای ساواک اسلحه و منابع مالی گروه های مبارز و نحوه تأمین آنها خیلی مهم بود.

زندگی نامه حجة السلام و المسلمین مهدی کروبی

در این دوره از زندان که بیش از سه سال به طول انجامید  آیت الله منتظری، مرحوم آیت الله طالقانی، آیت الله انواری، و شهید مهدی عراقی همراه ما بودند. همچنین از گروه های مبارز غیرمذهبی خاوری، پرویز حکمت جو و پاک نژاد نیز با ما در زندان اوین بودند. حکمت جو در همان ایام توسط ساواک به قتل رسیده بود اما اعلام کردند که در زندان فوت کرده است. خانواده ایشان پس از انقلاب به بنده مراجعه کردند و من هم در حد مقدورات مساعدت هایی برای آنها انجام دادم. از دیگر کسانی که در این مدت در زندان با هم بودیم آقای محمد محمدی(نماینده دوره اول گرگان در مجلس شورای اسلامی و پدر همسر زیدآبادی) و همچنین دوتن از سران شاخه نظامی سازمان مجاهدین خلق یعنی محمود عطایی و پرویز یعقوبی بودند. همینطور سه تن از اعضای حزب ملل اسلامی یعنی آقایان ابوالقاسم سرحدی زاده(وزیر اسبق کار و نماینده دوره ششم مجلس)، کاظم بجنوردی(رئیس فعلی کتابخانه ملی) و محمود طباطبایی، آقای دکتر شیبانی از نهضت آزادی و مرحوم لاجوردی از همراهان ما در این دوره بازداشت بودند.

آزادی از زندان

در اواخر سال 56 از زندان آزاد شدم. اما فعالیت های خود را ادامه دادم در حالیکه کم کم فضا به گونه ای شده بود که بازداشت ها به حداقل رسیده بود. در عین حال در ماه رمضان 57 که قرار بود همراه عده ای دیگر از روحانیون در محلی تجمع داشته باشیم از طریق شنود تلفن، از قرار ما مطلع شده بودند و مرا همراه با آیت الله انواری دستگیر کردند و به کلانتری بردند که در حوالی پل گیشا بود. بعد از چند دقیقه افرادی دیگر مانند شهید باهنر و آیت الله اردبیلی را نیز به همان کلانتری آوردند اما این بازداشت بسیار کوتاه بود.

بعد از 17 شهریور 57 هم که ما اعلامیه های امام را توزیع می کردیم دنبال دستگیری بنده بودند اما من در منزل یکی از بستگان در خیابان نیروی هوایی مخفی بودم. در همین مدت افرادی چون آقای مهندس مرتضی نبوی( مدیرمسئول فعلی روزنامه رسالت) و یکی از دوستان به نام آقای عباس طائب به آنجا مراجعه کردند و اعلامیه های امام را گرفتند. اما ساواک مرا پیدا نکرد و دستگیر نشدم. در همین سال 57 آخرین فرزنده بنده یعنی یاسر که اکنون دانشجوست به دنیا آمد.


در آستانه انقلاب

تجربه من در توزیع کمک بین خانواده زندانیان باعث شد که در آستانه پیروزی انقلاب، جمع آوری و توزیع کمک برای بعضی اعتصابیون به بنده محول شود و پس از آن هم حکم مسئولیت کمیته امداد برای بنده به همراه آقایان عسگراولادی و شفیق در اسفندماه 57 صادر شد.

همچنین در اوایل سال 58، امام حکمی صادر کردند و نمایندگی تام الاختیار خود در لرستان را به اینجانب محول نمودند. بنده هم به تناسب مسئولیت ها، هم در تهران و هم در لرستان حضور داشتم. در زمستان سال 58 از سوی مردم الیگودرز به نمایندگی اولین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شدم. پس از آن در حالی که برای سرکشی به امور لرستان در خرم آباد بودم، از رادیو حکم امام را شنیدم که دستور تأسیس بنیاد شهید توسط اینجانب را صادر کرده بودند.

در سال 1362 با رأی یک میلیون و چهارصد و چهل هزار نفر به عنوان نماینده دوم مردم تهران به مجلس راه یافتم. پس از آن نیز در سال 1367- در حالی که با انشعاب از جامعه روحانیت مبارز تهران، مجمع روحانیون مبارز را به همراه آقایان موسوی خوئینی ها، خاتمی و بعضی دوستان دیگر تأسیس کرده بودیم- باز هم به عنوان دومین نماینده مردم تهران به مجلس رفتم. البته جرقه ی اولیه انشعاب از جامعه روحانیت مربوط به سال 62 و در آستانه انتخابات مجلس دوم بود که شرح آن را قبلاً اعلام کرده ام. در کنار سایر مسئولیت ها، امام نمایندگی خود  در امور حج را درسال 64 به بنده محول کردند و آخرین مسئولیتی که در سال 1368 توسط ایشان به بنده محول شد سرپرستی برخی از اموال به وکالت از طرف امام بود. البته تقریباً همزمان با این حکم در یک حکم جمعی به همراه تعداد دیگری از مسئولان کشوری به عضویت مجلس بازنگری قانون اساسی درآمدم.

پس از رفتار بی سابقه شورای نگهبان در انتخابات مجلس چهارم، ترجیح دادم که چند سال از حضور مستقیم در عرصه های سیاسی خودداری کنم. اگر چه در برخی از مناسبت ها و حوادث مانند دستگیری آقای عباس عبدی در سال 72 ناچار به موضع گیری صریح شدم؛ اما به همراه دوستان و همفکران به این نتیجه رسیدیم که مدتی از دخالت مستقیم در امور سیاسی خودداری کنیم تا کشور مدتی به صورت یکپارچه در اختیار دوستانی باشد که در مجلس و دولت هم عقیده بودند.

آغاز مجدد فعالیت سیاسی

شروع جدی فعالیت مجدد ما در سال 75 و با دعوت از آقای مهندس موسوی برای ریاست جمهوری و پس از امتناع ایشان، قانع کردن آقای خاتمی برای پذیرش کاندیداتوری ریاست جمهوری بود.

آخرین مسئولیت بنده پس از نمایندگی و ریاست مجلس ششم، عضویت تشخیص مصلحت نظام می باشد...





سوابق حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی
حجة السلام و المسلمین مهدی کروبی

سوابق اجرایی:

1- موسس کمیته امداد امام خمینی (ره)

2- نماینده تام الاختیار امام خمینی (ره) در استان لرستان

3- موسس و سرپرست بنیاد شهید انقلاب اسلامی

4- سرپرست حجاج و نماینده امام در امور حج

5- عضویت در مجلس بازنگری قانون اساسی

6- عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام

سوابق سیاسی:

1- همراهی با امام خمینی از قیام خرداد

2- حمایت از امام خمینی بعنوان مرجعیت تقلید

3- ارتباط مستمر با امام خمینی در نجف اشرف و هماهنگی با دیگر بزرگان انقلاب بمنظور تبیین اندیشه های امام و انتشار اطلاعیه های ایشان در سراسر کشور




4- تشکیل کمیته حمایت از متحصنین قبل از انقلاب

5- تامین مالی خانواده های زندانیان سیاسی بنا به فرمان امام

6- تبعید و زندان توسط رزیم ستم شاهی

7- نماینده دوره اول ،دوم ، سوم ، و ششم مجلس شورای اسلامی

8- نایب رئیس و رئیس مجلس سوم شورای اسلامی

9- عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی

10- عضویت در جامعه روحانیت مبارز

11- موسس و دبیر مجمع روحانیون مبارز

12- رئیس مجلس ششم شوراس اسلامی

13- موسس و دبیر کل حزب اعتماد ملی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی



حامیان حجت السلام و المسلمین مهدی کروبی
زندگی نامه حجة السلام و المسلمین مهدی کروبی

احزاب و گروه ها:

حزب اعتماد ملی

 

شخصیتها:

سید محمد علی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز

ایت الله سید محمد موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز

عباس عبدی، روزنامه نگار

جمیله کدیور، نماینده ادوار مجلس

غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران

عطاء الله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت  سید محمدخاتمی

محمد علی نجفی، وزیر آموزش و پرورش دولت هاشمی رفسنجانی

 




4- مهندس  میرحسین موسوی




زندگی نامه مهندس میر حسین موسوی
مهندس میر حسین موسوی

میرحسین موسوی متولد خامنه در سال 1320 است. کاسب زاده آذری سالهای پرافتخاری را پیش و پس از انقلاب در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. سالهایی که از عالم هنر به سیاست آمد و از سیاست به هنر بازگشت و اینک بار دیگر به عالم سیاست باز گشته است. میرحسین موسوی، اگر چه فوق لیسانس معماری دارد اما بیش از آنکه در عرصه معماری شناخته شده باشد، چهره ای سیاسی است. وی در سال 1348 از دانشگاه ملی آن زمان (شهید بهشتی کنونی) در رشته معماری کارشناسی ارشد دریافت داشته است و از سال 1358 تا کنون عضو شورای انقلاب فرهنگی است.

هر چند او به عنوان آخرین نخست وزیر نظام جمهوری اسلامی ایران (پس از مهدی بازرگان، محمدعلی رجایی، محمدجواد باهنر و محمدرضا مهدوی کنی) پس از اتمام دوره خدمتش در این منصب، عطای سیاست را به لقایش بخشید و به عالم هنر بازگشت.

مهندس موسوی در زمان ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه‌ای، به نخست وزیری رسید. او  همچنین عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و مدیر مسوول ارگان این حزب بوده است. با نزدیک شدن به انتخابات دوم خرداد، اصلاح طلبان امروزی به فکر حضور ایشان در انتخابات افتادند. به همین دلیل بلافاصله سران جناح چپ به سراغ میر حسین موسوی رفتند.

مهندس میر حسین موسوی

رایزنی‌های ایشان با کارشناسان سیاسی ادامه داشت و امیدواری نزد جناح مذکور به بالاترین حد خود رسیده بود (که حتی روزنامهٔ سلام،  موسوی را نامزد جناح چپ معرفی کرد) که ناگهان در پاییـز ۷۵ موسوی با انتشار بیانیه‌ای انصراف خود را از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد،  که در این ارتباط نقل می‌شود که وی چند روز قبل از انتشار آن بیانیه،  با دوستان صمیمی خود مشورت‌های آخر را انجام داده و همان مشاوره ایشان را منصرف می‌کند. بعد از آن به دنبال جانشین موسوی به سراغ خاتمی کم شهرت آن زمان می‌روند که وقت بسیار کمی برای جناحی که از حاکمیت خارج بود و باید به طور گسترده تبلیغات می‌کرد،  ایجاد شده بود و ازآن طرف هم کمبود امکانات مالی و نداشتن رسانهٔ فراگیر (به جز روزنامه سلام که در سال ۷۸ توقیف شد)،  همه را به پیش بینی شکست نمایندهٔ کم شهرت (به نسبت موسوی) جناح چپ ، سوق می‌داد که شکست بزرگ جناح راست که قصد یک دست کردن حاکمیت را داشتند، باعث شد. همین حکایت دعوت گسترده از مهندس موسوی در انتخابات ۸۴ هم تکرار شد که باز هم مهندس موسوی از نامزدی سر باز زد و از حضور ملت ایران عذر خواست.



او که مدرکش را در بهار سال 48 از دانشگاه ملی (شهید بهشتی) در رشته معماری و شهرسازی اخذ کرد، طرح اداره مرکزی آب و فاضلاب اصفهان را در سال 1348 نوشت و تا سال 50 آن را اجرا کرد. سپس طرح مجموعه کانون توحید را در سال 1350 اجرایی کرد تا آثاری ماندگار در معماری سیاسی ایران برجای گذارد. چرا که کانون توحید چه پیش از انقلاب و چه پس از آن مرکز تجمع سیاسیون منتقد بوده و هست. چه آن زمان که مطهری در آنجا سخنرانی می کرد و چه در سالهای اخیر.

مهندس میر حسین موسوی

از آثار معماری مهندس معمار در سالهای پس از انقلاب نیز می توان به طراحی ساختمان مزار شهدای هفت تیر، طرح مرکز مطالعات، طرح دانشگاه شاهد، طرح تکیه شهدای اصفهان، طرح بنای یادبود شهید خرازی، طرح مجموعه فرهنگی تجاری بین‌الحرمین شیراز و طراحی سایت دانشگاه علامه طباطبایی در سالهای دهه دوم  اشاره کرد.

همسر او زهرا رهنورد ریاست دانشگاه الزهرا را به عهده داشت. او دانش آموخته علوم سیاسی است با این همه او نیز در عالم هنر دستی دارد تندیس "نرگس عاشقان" ساخته اوست که در میدان مادر (محسنی) در تهران نصب است.

موسوی در دهه های بعد از فعالیت خود کاست تا جایی که ساخت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری در سال 1376 تنها نماد فعالیت او در سالهای اخیر است. البته میرحسین در طول این سالها بیشتر به نقاشی روی آورد و چندین نمایشگاه نقاشی انفرادی و جمعی را برپا نمود. 2فرزند نتیجه زندگی مشترک میرحسین موسوی با زهرا رهنورد است.

منابع: قلم نیوز / سایت حیات نامه




سوابق مهندس میر حسین موسوی
مهندس میر حسین موسوی

مسئولیت‌های اجرایی :

1- عضو شورای انقلاب اسلامی 1359-1358

2-عضو شورای مرکز ی حزب جمهوری اسلامی 1361-1357

3- رییس دفتر سیاسی حزب جمهوری اسلامی 1360-1358

4- قائم مقام دبیرکل حزب جمهوری اسلامی 1360-1358

5- سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی 1360-1358

6- وزیر امور خارجه 1361-1360

7- نخست وزیر 1368-1360

8- رییس ستاد انقلاب فرهنگی 1360

9- رییس شورای اقتصاد 1368-1360

10- رییس بنیاد مستضعفان 1368-1360

11- رییس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح

12- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه دارد-1368

13- عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه دارد-1375

14- مشاور سیاسی رییس جمهور 1376-1368

15- مشاور عالی رییس جمهور 1384-1376

16- رییس شورای هنر - ادامه دارد-1378

17- رییس فرهنگستان هنر - ادامه دارد-1378



فعالیت های دانشگاهی:

موسوی در دانشگاه تربیت مدرس دروسی چون مسائل ایران و ریشه‌های انقلاب را تدریس کرده و در دیگر دانشگاه ها نیز به شکل پراکنده تدریس هایی داشته است. از جمله تدریس تاریخ تمدن و فرهنگ و معماری در دانشگاه ملی در سالهای 1357-1354. او در این سالها رساله های بسیاری را راهنمایی کرده که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

مهندس میر حسین موسوی

1- مقایسة آرای سیدقطب و دکتر شریعتی استاد راهنما-کارشناسی ارشد

2- مقایسة آرای امام خمینی(ره) و آیت‌ا... نائینی استاد راهنما-کارشناسی ارشد

3- استراتژی امنیت ملی استـاد مشاور-دوره دکتـری

4- کاریزما در مدیریت استـاد مشاور-دوره دکتـری

5- چالش‌های مردم‌سالاری در ایران استاد راهنما-کارشناسی ارشد

6- نفت و سیاست خارجی در دوران پهلوی2 استاد راهنما-کارشناسی ارشد

7- نفت و سیاست خارجی در دهه اول انقلاب استـاد راهنما-دوره دکتـری

8- چرایی به قدرت رسیدن دولت مطلقه نوگرا در ایران استـاد راهنما-دوره دکتـری

9- امنیت ایران در عصر جهانی شدن،چالش‌ها و سیاستها استـاد مشاور-دورة دکتـری

10- توسعة مرکز شهر اردبیل استاد راهنما-کارشناسی ارشد

11- طرح دانشگاه هنر اسلامی تبریز استاد راهنما-کارشناسی‌ارشد

12- دولت رانتیر و جامعه مدنی در ایران (1376-1357) استاد راهنما-کارشناسی‌ارشد

13- تأثیر ایدئولوژی سیاسی بر رفتار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی استـاد مشـاور-دورة دکتـری

14- الگوی مدیریت تکنوکراتیک و تأثیر آن بر موقعیت طبقة متوسط جدید ایران استاد مشاور- کارشناسی ارشد

15- بستـرهای همکـاری و رقابـت روسـیه و ایالات متحده در آسیای مرکزی استاد راهنما-کارشناسی ارشد

کتاب ها و تالیفات:

موسوی که در سالهای 58 تا 60 سرمقاله های روزنامه جمهوری اسلامی را می نوشت، آثار مکتوب بسیاری در حوزه فرهنگ و سیاست دارد، از جمله « فرهنگ و واژگان علوم سیاسی در اسلام » انتشارات قلم 1356، «تحلیلی بر دو مفهوم قرآنی» انتشارات قلم 1356، « پنج گفتار دربارة انقلاب و جامعه» تألیف دفتر نشر فرهنگ اسلامی1377-1375

منبع: قلم نیوز




حامیان مهندس  میرحسین موسوی
میرحسین موسوی

احزاب و گروه ها:

- حزب مشارکت

- سازمان  مجاهدین انقلاب

- حزب کارگزاران

- مجمع روحانیون مبارز

انجمن طراحان گرافیک ایران

 

 

شخصیتها:

حجت الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت

حجت الاسلام سید هادی خامنه‌ای؛

حجت الاسلام سید محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین

 عاتقه صدیقی، همسر شهید رجایی

عبد الله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت سید محمد خاتمی

 













راستی هستید یا چپی؟


راست یا چپ

راست و چپ در دنیا

در نظام سیاسی بین الملل مرسوم است که جناح های سیاسی را به دو دسته راست و چپ تقسیم می کنند. ریشه تاریخی این مساله به پارلمان فرانسه باز می گردد که در آن دو جناح عمده شکل گرفت. یکی از آنها در سمت راست هیات رئیسه و دیگری در سمت چپ هیات رئیسه می نشست. به این ترتیب به راست و چپ مشهور شدند.

در اصطلاح های بین المللی گروه های راست یا محافظه کار گروههایی هستند که خواهان حفظ وضع موجود بوده و از اقتصاد آزاد و دولت حداقلی حمایت می کنند و در زمانی که دنیا به دو بلوک تقسیم شده بود به آمریکا تمایل داشتند.

گروه های چپ گروه هایی هستند که عمدتا به انقلاب و بر هم زدن وضع موجود تمایل داشته و از سیاستهای اقتصادی چپ مانند یارانه، کوپن و... استقبال کرده و با اقتصاد آزاد مخالف هستند. احزاب تندروی چپ طرفدار حذف مالکیت و دولتی شدن تمام یا اکثر عرصه های اقتصادی هستند. این گروه ها در زمانی که دنیا به دو بلوک تقسیم شده بود به آمریکا تمایل داشتند.

تطبیق این تقسیم بندی بین المللی بر احزاب ایران کمی دشوار است.  هرچند تقسیم بندی راست و چپ در ایران نیز به کار می رود ولی منطبق با تقسیم بندی رایج جهانی نیست هرچند کاملا هم بی ارتباط نیست. به خصوص آنکه مواضع برخی احزاب ایران از ابتدای انقلاب تاکنون تغییر یافته است.

راست و چپ در ایران

در اوایل انقلاب گروه هایی که به اقتصاد آزاد متمایل بودند را راست نامیدند و گروه هایی که به اقتصاد دولتی تمایل داشتند را چپ. به خصوص آنکه گروه های چپ به حرکتهای انقلابی مانند تسخیر لانه جاسوسی تمایل بیشتری داشتند.




هرچند تقسیم بندی راست و چپ در ایران نیز به کار می رود ولی منطبق با تقسیم بندی رایج جهانی نیست هرچند کاملا هم بی ارتباط نیست. به خصوص آنکه مواضع برخی احزاب ایران از ابتدای انقلاب تاکنون تغییر یافته است.



اما به مرور در مواضع این گروه ها تغییراتی ایجاد شد، بخش عمده ای از گروه های چپ از اقتصاد دولتی فاصله گرفته و بیش از گروه های راست بر اقتصاد آزاد تاکید کردند و مهمتر از آن به سوی شعار آزادی تمایل یافتند و بعد از دوم خرداد 1376 به گروه های اصلاح طلب شهرت یافتند. گروه های اصلاح طلب که تاکید بیشتری بر جمهوریت نظام دارند تا اسلامیت آن، خواهان ایجاد اصلاحات در برخی شعارها و ساختارهای برآمده از انقلاب هستند. حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب همبستگی، حزب کارگزاران سازندگی، مجمع روحانیون مبارز، حزب اعتماد ملی و... از مهمترین گروه های طرفدار اصلاح طلبی هستند.

در مقابل گروه های راست که همچنان موضع قبلی خود را در برابر اقتصاد بازار حفظ کرده بودند، در برابر شعار آزادی مطرح شده از سوی گروه های اصلاح طلب موضع گرفته و به حاکمیت بیشتر ارزشهای دینی در جامعه تاکید نمودند و آزادی بیش از حد را نقد کرده و به گروه های اصولگرا مشهور شدند. این گروه ها که بیشتر بر اسلامیت نظام تاکید دارند تا جمهوریت آن، خواستار حفظ و حراست از اصول و ارزشهای انقلاب می باشند.

جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین، حزب موتلفه اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین ، جامعه زینب(س)، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ، جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، اصولگرایان تحول خواه و.... از مهمترین گروه های طرفدار اصولگرایی می باشند.

البته لازم به ذکر است که جریانات سیاسی در ایران مانند یک طیف است و دقیقا نمی توان تمام گروه ها را به طور دقیق به دو دسته راست و چپ تقسیم کرد و در بسیاری موارد گروه ها مواضع بینابینی را اتخاذ می کنند.

امیر محمد پارسی











آیا رهبر از شخص خاصی حمایت می کند؟ 


مقام معظم رهبری

شاید بعضی ها علاقه مند باشند که پاسخ به این سؤال "بله" باشد. یعنی بپذیرند مقام معظم رهبری به صورت واضح و قطعی از نامزدی خاص در انتخابات حمایت می کند. به نظر می رسد این "بعضی" ها به دو گروه تقسیم می شوند:

1- اپوزسیون خارج نشین و حامیان رسانه ای آن ها در عرصه بین الملل:

 هدف اصلی ضد انقلاب با طرح این ادعا این است که به علت نگاه ویژه رهبری بر یک نامزد خاص، مردم سالاری ایران نمایشی است  و در واقع  نتیجه انتخابات، از پیش تعیین شده است .بر پایه این تبلیغات مردم نقشی در تعیین سرنوشت خود ندارند و رهبر  با انتخاب خود، بر انتخاب دیگران ارجحیت دارد . این گروه ، با تحریف و تقطیع برخی جملات و بیانات رهبر  معظم انقلاب در مقطع زمانی گوناگون، می کوشند، این گونه تلقین کنند که ایشان به صورت ویژه از فرد و یا جناحی حمایت کرده اند و این مسأله در تباین با مردم سالاری حاکم بر ایران است.

2- حامیان نا آگاه برخی نامزدها:

 از سوی دیگر برخی حامیان برخی نامزدها، با تصور این که چنین انتسابی، به نفع نامزد مورد علاقه آن ها است، دست به تبلیغ و اشاعه چنین تصوراتی در سطح جامعه و عوام و حتی در سطح نخبگان و خواص می زنند. این مسأله اختصاص به دوره ای خاص ندارد و در اکثر ادوار انتخابات، رواج و شیوع دارد. این تقسیم بندی و تصویرسازی اگرچه ظاهراً می تواند آراء و اندیشه های بخش عظیمی از طبقات را به خود جلب نماید، اما در میان مدت، مخل امنیت ملی و باعث کاهش اعتماد عمومی و زمینه ساز تبلیغات بیگانگان می شود.




تلقین این موضوع که نگاه رهبری بر نامزدی خاص است، اگرچه اندیشه های بخش عظیمی از طبقات را به خود جلب نماید، اما در میان مدت مخل امنیت ملی و باعث کاهش اعتماد عمومی و زمینه ساز تبلیغات بیگانگان می شود.



موضع رهبری نسبت به انتخابات:

نکته اصلی آن است که این نگاه با فلسفه وجودی رهبری در نظام اسلامی منافات دارد.رهبری به عنوان پدر نظام، نقشی فراتر از احزاب، جریان ها و جناح ها دارد و در واقع تمام فرزندان خود را به یک چشم می نگرد. اگر چه  پدر، گاهی به مصلحتی فرزندی را می نوازد و  گاه فرزند دیگری را برای بازگشت به مسیر صواب ،با عتاب یا خطاب، مخاطب قرار می دهد، اما در واقع تمام آنها در اصل فرزندان انقلابند. معیار ارزیابی رهبری از افراد، نه جناح و گرایش آنها، بلکه اهتمام آنها به انجام وظایف و تحقق آرمانهای انقلاب است .

مقام معظم رهبری در حال رای دادن

واقعیت این جا است که جایگاه رهبری  منبعث از اندیشه رادمردی است که با صراحت فرمودند:میزان رای ملت است.

این مساله بر خلاف باور برخی دوستان و دشمنان در کلام و سیره عملی مقام معظم رهبری نیز متجلی است.یکی از اساسی ترین مباحث ایشان در این زمینه در سخنرانی ایشان در مشهد مقدس، در ابتدای سال جاری مطرح شد. این مباحث  از سوی رهبری معظم(دام ظله العالی) به یک باره مطرح نگردیده ،بلکه در سیره سیاسی ایشان نیز به و ضوح دیده می شود که بنا به نیاز به آن اشاره می شود. مهم ترین نکات سخنرانی انتخاباتی ایشان در مشهد عبارتست از:

1-تساوی رهبری با مردم در برابر قوانین :

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رهبری در برابر قوانین با سایر مردم مساوی است.طبق اصل 107 قانون اساسی "رهبر منتخب‏ خبرگان‏، ولایت‏ امر و همه‏ مسئولیت‏ های‏ ناشی‏ از آن‏ را بر عهده‏ خواهد داشت‏.  رهبر در برابر قوانین‏ با سایر افراد کشور مساوی‏ است" درک این نکته بسیار مهم است که رهبر نیز در جریان انتخابات دارای یک رای است و جز موارد ارشادی،که در آن ویژگی های نامزد اصلح بیان می شود،حق انتخابات به آحاد جمهور تفویض و در نهایت این انتخاب توسط رهبری تنفیذ می گردد.رهبر انقلاب اسلامی (دام ظله العالی) در حرم رضوی در این رابطه بیان فرمودند: 

درباره‏ى موضع رهبرى در مورد انتخابات، گمانه‏زنى و شایعه و اینها همیشه بوده و خواهد بود. بنده یک رأى دارم، آن را در صندوق مى‏اندازم.

2- بی طرفی مقام معظم رهبری در انتخابات:

جناح ها و گروههای سیاسی بسیاری علاقه مندند از جایگاه و نظر رهبری به نفع خود استفاده کنند.در برخی مواقع برخی

برنامه تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد

اشخاص به نقل قول از رهبری در جلسات محرمانه از طرف منابع آگاه! به نفع نامزد خود مبادرت می ورزند. در برخی مواقع  بعضی می گویند رهبری نگفته ولی ما حدس می زنیم!در موارد جدیدتر سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از دولت به نادرستی به عنوان حمایت انتخاباتی  حمل می شود.ایشان در این رابطه فرمودند:

بنده یک رأى دارم، آن را در صندوق مى‏اندازم. به یک نفرى رأى خواهم داد، به هیچ کس دیگر هم نخواهم گفت که به کى رأى بدهید، به کى رأى ندهید؛ این تشخیص خود مردم است. بنده گاهى از دولت حمایت میکنم، دفاع میکنم؛ بعضى سعى میکنند براى این کار، معناى نادرستى جعل و ابداع کنند.

3-حمایت رهبری از تمام دولتها:

نکته مهم دیگر، آن است که حمایت رهبر معظم از تمام دولتهای  بر سر کارآمده وجود داشته است.البته این به معنای عدم وجود نقد و تقدیس عملکرد دولتها نیست.بلکه حمایت از هر دولتی ،حمایت از نظام است.ایشان در رابطه با حمایت خود از دولت فعلی و دولتهای گذشته  این چنین فرمودند:

حمایت کردن از خدمتگزاران در کشور، وظیفه‏اى است که هم من دارم، هم همه دارند؛ این مربوط به اعلام موضع انتخاباتى نیست. بنده از هر حرکت خوبى، از هر اقدام خوبى، از هر پیشرفتى، از هر خدمتى به مردم، از هر دلجوئى‏اى از محرومین، از هر ایستادگى‏اى در مقابل ظلم و استکبار استقبال میکنم و از آن کسى که این کار را کرده است، تشکر و سپاسگزارى میکنم؛ هر دولتى باشد، هر شخصى باشد؛ این وظیفه‏ى من است.

این مساله دارای سابقه در سیره سیاسی رهبری است.ایشان درباره دولت هشتم نیز علی رغم برخی فاصله ها و مشکلات چنین بیان داشتند:

البته من وظیفه‏ام است که از شخص جناب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور محترم و دولت به صورت کلّی دفاع کنم و شما بدانید که دفاع خواهم کرد. نه این‏که در مقابل دشمنان دفاع می‏کنم؛ حتّی در مقابل انتقادهای غیر صحیح دوستان - یعنی عناصر داخلی و عناصر مؤمن و عناصر خودی - دفاع می‏کنم

4-حمایت بیشتر رهبری از دولتهایی که بیشتر مورد تهاجم قرار می گیرند:

واقعیت این جاست که رهبری ،حفظ کیان نظام اسلامی را دارای بیشترین اولویت می دانند و حفظ این کیان به دست دولت می باشد.دولت مقتدر و با ابهت در عرصه داخلی و خارجی  می تواند به این مهم ، دست یابد.دولت نهم به ریاست جمهوری آقای دکتر احمدی نژاد،  به خاطر ویژگیهای خاص خود هم از جانب داخل و هم خارج مورد انتقاد و حمله قرار گرفت.به ویژه در عرصه خارجی، پرونده هسته ای و مساله هولوکاست، که البته همه آن مواضع بحق هم بود، زمینه زیادی را بر ای تبلیغ علیه دولت فراهم ساخت.لذا دفاع رهبری معظم  برای ثبات و استقرار دولت لازم و ضروری به نظر می رسد. هم چنین صرف نظر از بحث  میزان کارایی دولت نهم در تحقق شعارهای انقلاب ،نفس طرح و دفاع از این شعارها لازم و ضروری بود:

 من از دولتها همیشه دفاع میکنم؛ منتها اگر دولتى بیشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس کردم حملات غیر منصفانه‏اى میشود، بیشتر دفاع میکنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ من میگویم باید منصف باشیم.





دولت نهم به خاطر ویژگیهای خاص خود هم از جانب داخل و هم خارج مورد انتقاد و حمله قرار گرفت.به ویژه در عرصه خارجی، پرونده هسته ای و مساله هولوکاست زمینه زیادی را بر ای تبلیغ علیه دولت فراهم ساخت.لذا دفاع رهبری برای ثبات و استقرار دولت لازم به نظر می رسد.




5-الزام دربرگزاری سالم و صحیح انتخابات توسط مسوولین:

نکته نهایی مورد نظر رهبری معظم (دام ظله العالی) ، نه الزام مردم و مسئولین برای تبلیغ گرایشی خاص، بلکه ایجاد فضایی متکثر، اخلاقی -دینی و آزاد، برای برگزاری انتخابات سالم و بدون شائبه است:

من به مسئولین انتخابات هم سفارش و تأکید میکنم؛ به طور حتم بایستى انتخابات را جورى برگزار کنند که پرشور باشد؛ دست همه‏ى نامزدها باز باشد؛ مردم آزادانه بتوانند انتخاب کنند و انتخابات، سالم و با امانت کامل ان‏شاءاللَّه انجام بگیرد و انجام خواهد گرفت.

نتیجه گیری:

با مطالعه و تعمق در سخنان و سیره سیاسی مقام معظم رهبری پاسخ به سوال طرح شده در ابتدای مقاله نه می باشد.با توجه به نظر صریح مقام معظم رهبری درباره بی طرفی در انتخابات و عدم حمایت پنهان و یا آشکار ایشان از هیچ نامزدی ،هر نقل سخن "له یا علیه" نامزدی منتسب به ایشان  در عمل خواسته یا ناخواسته باعث تشویش اذهان عمومی و زمینه ساز تبلیغات سوء می گردد و باید از آن اجتناب گردد. 

سید حسین زرهانی

گروه جامعه و سیاست











آخرین اخبار از نمایندگان مختلف







نوار سبز پاسخگوی مطالبات مردم نخواهد بود

کرباسچی

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، دومین گردهمایی سراسری روسای دانشجویان و جوانان ستاد مهدی کروبی عصر دیروز با حضور کروبی، غلامحسین کرباسچی و اعضای معاونت دانشجویی و جوانان ستاد انتخاباتی کروبی در سالن صلح و دوستی مرکز جمعیت هلال احمر اصفهان برگزار شد.

غلامحسین کرباسچی در این مراسم طی سخنانی با انتقاد از روش هایی که حامیان برخی کاندیداها برای تبلیغ در نظر گرفته اند، گفت: مردم اکنون دنبال مطالباتی هستند نوار سبز، زرد، سرخ، سیاه، پاسخگوی مطالبات مردم نخواهد بود و توجه به این مسائل ما را از مسیر اصلی دور می کند و شرایط روز به روز بدتر می شود.

وی افزود: شما باید اگر می توانید مردم را با خود همراه کنید و این کار برعهده کسانی است که در این اردوگاه دور کروبی جمع شده اند این افراد برای بیان احساسات به ابا و عمامه یا مسائل شخصی و برگزاری مراسمی دور کروبی جمع نشده اند بلکه اهداف آنها کمک به تغییر شرایط برای رفع نارسانی های کشور که بسیار طاقت فرسا نیز می باشد.

رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی تصریح کرد: ما نمی خواهیم از کروبی یک کاریزما بسازیم بلکه وی یک شخصیت انقلابی است و اهداف و مطالباتی را مطرح کرده که باید برای مردم تبیین شود.

کرباسچی تاکید کرد: اگر ادوار تحکیم وحدت که روزی انتخابات را تحریم کرده بود امروز وارد عرصه انتخابات می شود به خاطر شخص کروبی نبوده بلکه به خاطر مطالباتی بوده که وی مطرح کرده است لذا شما باید برنامه های کروبی را به مردم منتقل کنید و برای این کار نیاز به برانگیختن احساسات مثل آنچه در اردوگاه رقیب است نیاز ندارید.

وی ادامه داد: مردم به دنبال مطالبات هستند نه نوار سبز و زرد، سرخ و سیاه، بنفش.

رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی اظهار داشت: مردم به دنبال این هستند که به حقوق شهروندی خود برسند اگر امروز دانشجویان از کروبی حمایت می کنند، به خاطر خوب سخن گفتن، ادا کردن چند کلمه خارجی نیست چراکه در طول این سال ها دانشجویانی داریم که ستاره دار شده و از تحصیل محروم هستند.



کرباسچی با تاکید بر اینکه ما باید به ریشه یابی کمبودها و نارسایی ها بپردازیم، گفت: ما در ستادهای انتخابات در همه شهرستان ها از نظر امکانات مادی و نیروی انسانی مشکل داریم و باید تلاش کنیم تا این نقیصه برطرف شود.

وی با اشاره به حوادث دانشگاه آزاد نجف آباد تصریح کرد: همه کسانی که دنبال کار حزبی و تشکیلاتی هستند، می دانند که کروبی دنبال کار احساسی نیست بلکه معتقد به کار تشکیلاتی است.

مهدی کروبی

رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی گفت: ما باید به تبیین برنامه های کروبی با اعداد و ارقام بپردازیم و آنگاه از رقبا بخواهیم که آنها چه برنامه ای دارند و چه می خواهند بگویند نه اینکه حالا چون آنها رنگ سبز را انتخاب کردند ما بگوییم رنگ ما بنفش است، این روش درستی نیست که از آنها تقلید کنیم و یا اینکه دنبال این باشیم که مراسم هایی را برگزار کنیم که در آنها کف و سوت بزنیم و در آن شعر بخوانیم باید روش های دیگری را انتخاب کنیم و از وقت گذرانی پرهیز کنیم.

کرباسچی با اشاره به فعالیت های ستاد انتخاب احمدی نژاد گفت: حامیان احمدی نژاد از ماه ها قبل سایتی را به نام ثانیه راه اندازی کردند که بالای آن نوشته شده چند ثانیه به 22 خرداد مانده است، یعنی آنها در فکر لحظات هستند.

وی تاکید کرد: وقتی آقای موسوی گفتند هر ایرانی یک ستاد ما نیاییم بگوییم هر ایرانی یک سیب، ما نباید خود را سرگرم این کارها کنیم، رای دولت نهم در جامعه به خاطر تبلیغات و پول هایی که هزینه می شود، است، ده ها بار از رادیو شنیدم که رسما اعلام شد مردم می توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند برای مردمی که در زیر خط فقر زندگی می کنند این سرنوشت ساز است لذا شما نمی توانید به مردم بگویید نروید پول بگیرید.


رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی افزود: زمانی کروبی شعار 50 هزار تومان را داد و الان اینها 80 هزار تومان نقد می دهند، البته آن موقع درباره شعار کروبی خوب توضیح داده نشد.

کرباسچی با اشاره به طرح ملی کردن سهام نفت از سوی کروبی اظهار داشت: سهیم شدن در درآمدهای نفتی به معنای توزیع پول بین مردم نیست و در واقع به نوعی به دنباله ملی کردن صنعت نفت است به این معنا که پول را از دست دولت بگیریم و به مردم بدهیم.

وی با اشاره به عملکرد دولت نهم گفت: در این چهار سال غیر از بستن روزنامه ها و مجلات، چیزی نشنیدیم ولی آیا به دنبال علت آن بودیم، بنابراین وقت زیادی نداریم، انتخابات عرصه ساده ای نیست و ما هم نگران شرایط هستیم و به شدت از اینکه بخواهیم در این بحبوحه انتخابات گرفتار رقابت های درون سازمانی شویم، پرهیز می کنیم، از اینکه بخواهیم رقابت های درون سازمانی خود را با انتخاب شعار و نمادهایی که متاسفانه از روی وسوسه انتخاب می شود پرهیز می کنیم باید تشکیلاتی، جدی و عقلانی کار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات مهد کروبی خاطر نشان کرد: تعریف کردن از کروبی خوب است اما نه به صورتی که از وی کاریزمایی ساخته شود، شخص کروبی عزیز است ولی مردم به دنبال مطالباتشان هستند باید این را به مردم بگوییم که اگر در این زمان مرد با صداقت و کهنه کار سیاست که زجر کشیده و امروز هم کمبودی ندارد در عرصه حضور دارد، به خاطر دلسوزی و روحیه وی و توجه به خواست مردم است.

کرباسچی گفت: ما نباید منتظر آخرین ساعت 22 خرداد باشیم باید از خواب و استراحت خود بگذریم و رو در رو و از طریق فضای مجازی با مردم ارتباط داشته باشیم.



احتمالا آقای کرباسچی میدونند که مطالبات مردم رو ایشون در زمان شهردار بودن به غما بردند.






راهی برای حل اپیدمی دروغ
میر حسین موسوی

مهندس موسوی طی دیدارهای مردمی امروز خود در جمع مردم شهرستان بومهن عنوان کرد: اولین گام در رفع اپیدمی دروغ این است که دولت وعده‌های دروغ به مردم ندهد، آمارهای درست اعلام کند و به وعده‌هایی که می‌دهد عمل کند و من این کار را خواهم کرد. تصمیم دارم دولتی تشکیل دهم که مقید به قانون باشد. چرا که هیچ کشوری نمی‌تواند راه پیشرفت و عدالت را طی کند مگر این که در تمام رفتارهای خود مقید به رعایت قانون باشد. از طریق قانون می‌توانیم قانون را عوض کنیم و اگر به سمتی برویم که دولت قوانین را اجرا نکند راه برای هرگونه فساد باز می‌شود.

او گفت: هر دولتی که عظمت ایران، اسلام و فرزندان خود را می‌خواهد باید مدافع اقتصاد ملی،‌ تولید داخلی، کشاورزان و کارگران خود باشد. دولت باید به دنبال این مساله باشد نه این که سیاست‌های خود را طوری تعیین کند که بازارهای کشور دیگر را آباد و راه خود را ویران کند. عدم حمایت از تولید ملی به معنای بیکاری، به خاک نشستن مردم، بداخلاقی و اعتیاد و نیز از دست دادن منظر روشن نسبت به آینده برای جوانان ما است.

میرحسین موسوی با اشاره به لزوم کنترل تورم و گرانی تاکید کرد: معنای واقعی گرانی این است که امکانات مردم برای امنیت،‌ سلامت و آموزش کاهش پیدا می‌کند. تورم یعنی کوچک شدن سفره‌ها، از دست دادن اوقات فراغت، طلاق و هزار مشکل دیگر. 25 درصد تورم به ضرر فقیرها و اقشار میانه و به نفع اغنیاست. دلیل وجود این تورم، توزیع بی‌برنامه پول و سیاست‌های نادرست است و جا دارد با امید دادن به مردم و شرکت همه‌ آن‌ها به سمت حل مشکلات پیش برویم. وقتی تورم را کاهش دهیم آن وقت است که می‌توانیم مشکلات فرهنگی جامعه را نیز حل کنیم.


او افزود: باید عادت کنیم مانند قدیم، جز در موارد ضروری به سمت کالاهای داخلی خود برگردیم. یکی از راه‌های بیگانگان برای دخالت در سرنوشت هر کشوری از طریق تصرف بازارهای داخلی آن کشور است. این به معنی تجارت نداشتن با کشورهای دیگر نیست ولی حمایت از تولید و کشاورزی داخلی موجب عظمت کشور ما خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که من معتقد نیستم راه‌حل مشکلات مردم توزیع امکانات در زمان انتخابات است؛ اگر امکانات حق مردم است باید در زمان مناسب به آن‌ها داده شود. اگر امکانات در خدمت سرمایه‌گذاری‌های مفید و پروژه‌های بزرگ قرار بگیرد رفاه ملت بالا می‌رود ولی اگر برعکس عمل کنیم و مشغول کمیته‌ امدادی کردن جامعه باشیم نتیجه عکس خواهیم گرفت.

نخست‌وزیر محبوب امام (ره) تصریح کرد: دولت بعدی باید به جوان‌ها و همه‌ ملت اعتماد و سعی کند دل مردم به ویژه جوانان را به سمت خود معطوف نماید. دولت نباید خط‌کشی‌های مختلف در جامعه ایجاد کند و عده‌ای را خودی یا عده‌ای را غیرخودی تلقی کند.

مهندس موسوی همچنین عنوان کرد: اجرای فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام درباره عدم تجسس در حریم خصوصی افراد باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از بندهای مهم این فرمان هشت ماده‌ای، عدم تجسس در زندگی خصوصی مردم است. در یکی از بندها نیز گفته شده اگر قاضی در موارد خاص حکم داد که برای تحقیقات به خانه شخصی ورود پیدا کنند افرادی که وارد آن خانه می‌شوند حق ندارند به دنبال چیزهایی غیر از آن جرم خاص بگردند. این نشان می‌دهد که در این بندها چقدر به حریم خصوصی افراد توجه شده است.







نظرات 9 + ارسال نظر
سیدحسین هاشمی دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 07:29

چپ و راست در ایران معنای مستقلی دارند

همانطور که گفتی در آغاز انقلاب کمی نزدیک بود ولی بعد از مدتی تغییرات بنادی یافتند حتی میتوان گفت جایشان تا حدودی با هم عوض شد

همان طور که گروهای که به اصلاح طلب معروف شدند به سمت ارتباط آزاد اقتصادی و سیاسی پیش رفتند، اصولگرا ها هم به سمت بستن پیش رفتند چون به این اعتقاد داشتند که با آزادی نسبی مرزها ، نفوذ چیزی که به آن تهاجم فرهنگی می گویند به کشور شتاب پیدا میکند
که البته اجتناب نا پذیر است.

تا حدودی صحیح است ولی راه حل هم دارد
این حرکت پاک کردن صورت مسئله است.


نوشته آقای پارسی اشتباه زیاد داره
----------------------------------
در مورد رنگها :
اینکه فکر کنیم رنگها هدف قرار گرفته تفکر کودکانه ایست

این حرکت صِرفأ یک تبلیغ نیست بلکه
بلکه برای نشان دادن میزان نفوذ بین مردم است

و البته اینکه مخالفان بدانند پشتوانه ی مردمی چیزی نیست که با وام و فال حافظ و سیب زمینی حاصل شود

زمانی حرف ایشان صحیح است که فکری برای سایر حوزه ها نشده باشد

با اعلام
برنامه ی کلی
اهداف و برنامه های جامع در چند نسخه برای پوشش ابعاد مختلف که البته هنوز جای کار و مانور بسیار دارد
بیانیه ی حقوق شهروندی
و...
حرف درستی نبود
البته

البته باید قبول کرد که مشاورین آقای کروبی بسیار قوی هستند

شاید آقای کروبی برای آینده ی اصلاحات مناسب باشند ولی آقای موسوی یک اصلاح طلب میانه روست که بعدآ خولهیم فهمید میانه رو بودن چه امتیاز بزرگیست.

شاید در متنی به بیان شرایط پیشرفت بنیادی کار و باز دارنده ها اشاره کنم

-------------------------
کارنامه ی بسیار
«اولین گام در رفع اپیدمی دروغ این است که دولت وعده‌های دروغ به مردم ندهد، آمارهای درست اعلام کند و به وعده‌هایی که می‌دهد عمل کند»


دولت نهم بزرگترین ضربه رو از اینجا خواهند خورد

با دروغ آمد
با دروغ پا گرفت
با دروغ دوام آورد
با دروغ بزرگ شد
به خاطر دروغ خواهد خشکید

رودسرابی دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 07:43

به امید فرداهای روشن

امیر رباط دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 08:34

خیلی زیاد بود
الان نیم ساعت بیشتره داره میخونمش تا تموم شد

واما اول در نظرات تخریب دولت نهم دیدم که شایسته نبود
درمتن بحثی که بود نقد بود
ولی در نظرات آقای هاشمی تخریب کردند

اما در مورد کاندیداها
آقای کروبی همیشه به چشم یک فرد آتیشی معلوم بوده
منظور از آتیشی یعنی خیلی فعال
و این از زندانی بودنهایی که قبل از انقلاب بوده معلومه

آقای رضایی یک چهره نظامی دارند
و چون بیشتر مواقع در راس حکومت نبودند و بیشتر در پشت پرده سیاست فعالیت داشته اند چهره شناخته شده ای از نظر مردمی بودن نیستند

آقای احمدی نژاد هم که قضاوت درموردش بر میگرده به این ۴سال دولت

اما آقای میرحسین
دوستم آقای هاشمی به نکته خوبی اشاره کردند
ایشون معتدل اند
یعنی تندرو نیستند
تندرو بودن باعث میشود که بعضی وقتها به افراط رو بیاوریم و بعضی وقتها هم به تفریط رو بیاوریم

امیررضا دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 10:31

من میانه روی افراطی هستم و به هیچ طرف خاصی جز وسط اعتقاد ندارم

پویا کندری دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 14:35

سوابق مهندس میرحسین موسوی بسیارجالب بود. ممنون
در گروه دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در سایت فیس بوک عضو شو عزیزم.

امیر پورنصرت دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 22:06

متشکرم کلی مفید بود.

مـحمـد حسـیـن بـاقــری دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 23:31

خواهش میشه

sheeva سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 13:39

سلام و درد دل من،
این کاندیدا‌ها را کی‌انتخاب کرده. من که یادم نمیاد دستی‌در انتخاب اینها داشتم.دولت میگه هر کی‌می‌خواد میتونه نامزد انتخابات ریاست جمهوری بشود ولی‌همه میدونیم که این حرف است. مگه شورای محافظان یا نگهبان میذاره هر کی‌خواست نامزد بشه خیلی جالب و با نمک هست این حرفهایی که دولت می‌زنه.باز هم ما را خر کردند که دنیا بگن ما آزادی داریم و در ایران دمکراسی هست. یک بچهٔ دوازده ساله هم کاندیدا شد دولت فکر میکنه ملت ایران خرند شاید هم باشیم چون سی‌ساله هر کار خواستند کردند و ما حرف نزدیم. از ما مردم بدبخت تر توی دنیا نیست اول که شاه رفت گفتند آخوندها خوبند این‌ها هم که دزد و جنایت کار در آمدند یادتون نره دزد و جنایت کار از لقبها یه اون مرتیکه شاه بود این آخونها القاب اون شاه رو هم دزدیدند. این آخوندها همه چیز رو میدزند حتی خود دزدی رو.
الان که لیست نامزدها به چهار تا رسیده باید فکر کنیم این اشخاص قبلا چکار بودند آیا برای حقوق بشر احترام داشتند آیا برای مردم ایران دلشون میسوزه یا نه ، یا فقط به فکر آخوندها و اونها چی‌میخواند باشه.باید دقیقا به گذشته این نامزدها نگاه کنیم . ما هیچ دستی‌در انتخاب این کاندیدها نداشتیم و هیچوقت هم نخوایم داشت ولی‌اقلاً با رای درست دادند میتونیم بگیم کی‌باید انتخاب بشه شاید بالاخره یه امیدی باشه.
در پایان چند نکته از سخنان امام عزیزمون امام خمینی براتون مینویسم که چقدر امام گفتند رای دادن مهم است و وظیفهٔ ما هست. نه گفت نماند که این دزدن و جنایتکار‌ها آبروی اسلام رو هم بردند در کشورهای خارج میگند ایرانیها نه میگند ایرانی‌هستند و نمیگند مسلمانند و خیلیهشون به دینهای دیگر رو آوردند. البته اینها همه حساب پس میدهند خدا از ظلم این اخوندهای اسلام نما نمیگذره.
sheevaa@ymail.com

sheeva پنج‌شنبه 14 خرداد 1388 ساعت 14:24

خودتون قضاوت کنید ببینید آیا می‌خواهید چهار ساله آینده مملکتمون مثل چهار ساله گزشته باشد. آمار واقعیت‌ها را نشان میدهد .اگر ما ملت ایران در انتخاب نامزدها دستی‌ نداشتیم اقلا در انتخاب یکی‌ از اینها برای ریاست جمهوری میتونیم دست داشته باشیم البته اگر انتخابات را مثل تمام دزدیهای دیگرشون غارت نبرند. هر چیزی یک حدی دارد. باز هم میگم ، برای آینده رای بدهید ، برای آزادی واقعی‌ رای بدهید، برای نجات از بد بختیها رای بدهید برای یکی‌ رای بدهیم که عقلش سالم باشه مسلمان دیوانه ممکن است از شیطان بهتر باشد ولی‌ چه منفعتی برای مسلما نان دیگر خواهد داشت تنها مسلمان بودند دلیل بر توانایی‌ مدیریت کشور نمی‌شود. اینهمه تو کشور خودمون دردسر و بدبختی داریم این آقا غصهٔ حماس،حزب الله و طالبان را میخوره و مال مملکت را خرج اینها می‌کند. خدا من را ببخشد اگر بد حرف زدم ولی‌ خدا از کسی‌ که دلش برای مملکت خودش نمیسوزه بیشتر نمیبخشد. با احترام به هموطنان عزیزم لطفا این لینکها را نگاه کنید. ایمیل من در اختیارتان هست.

http://www.amar-iran.com http://www.mojaakhar.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد