KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بد بلایی سر لطافت روح انسانیمان آمده است !

فرقی نمی کند که کجای شهر زندگی یا رفت و آمد کنی . همه جا هستند و حتی اگر چشمهایت را ببندی باز هم صدای ناله هایشان رهایت نمی کند. توی شهر پر شده است از گداها ، نوازنده های خیابانی ، کودکان فال فروش ،‌شیشه پاک کن های سر چهار راه و حتی زوجهای جوانی که ناگهان به تو نزدیک می شوند و زیر لب زمزمه می کنند که به آنها کمک کنی .

تلویزیون هم که پر است از تصاویر جنازه و جسد تکه پاره شده نوزادان و کودکان فلسطینی و جنگها و درگیریها و بمب گذاریها و…


توی مهمونی وقتی تلویزیون داشت جسدها را نشان می داد  به آدمهای اطرافم نگاه کردم و دیدم که مشتاقانه دارن غذا می خورن و به صحنه ها نگاه می کنند و حتی درباره شان حرف می زنن و هیچ کس حالش مثل من به هم نمی خوره . وقتی اعتراض کردم که اینها چیه که پخش می کنن ،‌شنیدم که خوب اخباره  دیگه ! باید بفهمیم که تو دنیا چی می گذره!!!


با خودم فکر کردم که گرگ مزاج شده ایم . روحمان از دیدن اینهمه کثیفی و زشتی ، خراش برداشته است و دیگر هیچ لطافتی ندارد . آنقدر مناظر فجیع دیده ایم که دیگر رویمان تاثیر نمی گذارد و صدای ناله کسی دلمان رابه رحم نمی آورد و رد کردن دستی که به سویمان دراز شده اذیتمان نمی کند.

بد بلایی سر لطافت روح انسانیمان آمده است !


در ادامه ...           ۱۸+



   

 

نظرات 3 + ارسال نظر
حمید توکلی، فناوری اطلاعات یکشنبه 27 اردیبهشت 1388 ساعت 15:40 http://wWw.knToosi.cOm

!
خودتی!

سیدحسین هاشمی یکشنبه 27 اردیبهشت 1388 ساعت 16:08

هوووع

این چه عکسایی بود؟؟؟

--------------------------------------------
گرگ مزاج که البته نه ولی یکم دلمون یخی شده

یادمه دبیرستان که بودم چند صحنه ی نمایشی و معمولی کشتی کج دیدم ، خواهرم منو با آب قند احیا کرد.

الان خودم توانایی اینو دارم که یکیو «هد شات» کنم
به برکت جی تی ای

حوریه جعفری - کامپیوتر یکشنبه 27 اردیبهشت 1388 ساعت 16:13

به مطلب جالبی اشاره کردید!! دوره دبیرستان معلم جامعه شناسی داشتیم که با پخش مرتب اجساد و زخمی های فلسطینی از تلویزیون مخالف بود! وقتی دلیلش را پرسیدیم گفت: این ها (مسئولان تلویزیون) می خواهند با پخش این صحنه ها احساسات مردم را تحریک کنند در صورتی که از این غافلند که وقتی مردم با باز کردن هر شبکه با تصویر تکه تکه شده یک جوان روبرو میشوند خواه نا خواه این تصاویر و وقایع برای آنها انزجار خود را از دست میدهد و در واقع مردم به آن "عادت" می کنند!!
دقیقا مثل دانشجویان پزشکی که شاید در آن ترم های اول با دیدن هر زخم تا دو روز لب به غذا نزنند ولی در دوره های آخر حتی ممکن است بالاسر یک جسد با هم غذا هم بخورند و اتفاقا از خوردن لذت هم ببرند!! ( فیلم محیا هم نمونه خوبی است!)

*****
گرگ صفت نشدیم! "عادت" کردیم!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد