KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شرکت اماراتی از مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در ایران کنار گذاش

مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران اعلام کرد که یک کنسرسیوم ایرانی- اماراتی را از پروژه اپراتور سوم تلفن همراه در ایران کنار گذاشته اند.

 

شرکت اماراتی اتصالات برنده مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در ایران شده بود.

 

اتصالات

 


مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرگزاری ایرنا گفته است، براساس قوانین مزایده، با کنار رفتن کنسرسیوم ایرانی- اماراتی «تامین اتصالات» از پروژه اپراتور سوم، یک کنسرسیوم مشترک ایرانی- کویتی با نام «زین ایران» به عنوان مجری پروژه مزبور انتخاب شده است.

به گفته «محمدرضا فرنقی زاده» کنسرسیوم «زین ایران» با همکاری «صندوق بازنشستگی صدا و سیما»،‌ «صندوق ذخیره فرهنگیان» و شرکت مخابرانی «زین» کویت تشکیل شده است.

 

این در حالی است که کنسرسیوم «تامین اتصالات» دی ماه سال گذشته رسماً به عنوان برنده نهایی مزایده انتخاب شده بود. قراربود این کنسرسیوم که متشکل از شرکت ایرانی «تامین تله کام» (وابسته به سازمان تامین اجتماعی) و شرکت «اتصالات» امارت است، ظرف ۱۵سال، مبلغ ۱۶۰هزار میلیارد ریال به دولت ایران پرداخت کرده و ۱۷میلیون مشترک تلفن همراه را نیز جذب کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا، میان شرکت اماراتی «اتصالات» و شرکت ایرانی «تامین تله کام» اختلاف نظرهایی در مورد اجرای پروژه اپراتور سوم پیش آمده بود و از این رو رییس شرکت اماراتی برای حل و فصل این اختلاف‌ها به ایران آمده بود و با میانجی‌گری محمد سلیمانی وزیر ارتباطات ایران با مسئولان سازمان تامین اجتماعی به مذاکره پرداخته بود.

اختلاف عمده میان دو طرف نحوه مدیریت و تامین سرمایه برای اجرای این پروژه بود. شرکت ایرانی به دنبال آن بود که با حفظ ۵۱ درصد سهم خود در این کنسرسیوم مدیریت کامل آن را در اختیار داشته باشد، در حالی که شرکت اماراتی نیز خواهان مشارکت در مدیریت به موازات تامین سرمایه بود.

خبرگزاری فرانسه با انعکاس خبر کنار گذاشتن «اتصالات» از مزایده اپراتور سوم، دلیل این اقدام را به نقل از مقام‌های وزارت ارتباطات ایران «عمل نکردن کنسرسیوم اتصالات به تعهدات خود» ذکر کرده است.

همچنین کنسرسیوم «اتصالات» اعلام کرده است، برای دریافت مجوز اجرای پروژه اپراتور سوم تلفن همراه در ایران مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار پرداخته است.

در حالی که وزیر ارتباطات ایران روز یکشنبه گفته بود که کنسرسیوم «تامین اتصالات» چنین مبلغی را به دولت ایران نپرداخته و به دلیل ارایه نکردن ضمانت‌های لازم و عدم پرداخت حق لیسانس در موعد مقرر از دور مزایده خارج شده است.

در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ایران، پنج کنسرسیوم پیشنهادهای خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کرده بودند. این شرکت‌ها شامل کنسرسیوم زین ایران، کنسرسیوم عمران‌تل، کنسرسیوم تامین اتصالات، کنسرسیوم فناوری موج و کنسرسیوم آبی بودند.

در گزارش خبرگزاری فرانسه در باره کنار گذاشته شدن شرکت «اتصالات» از مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در ایران آمده است، بیش از یک دهه از عمر تلفن همراه در ایران می‌گذرد و بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت ۷۱ میلیون نفری ایران تلفن همراه دارند.

شرکت دولتی مخابرات ایران و شرکت خصوصی «ایرانسل» دو شرکت عرضه کننده خدمات تلفن همراه در ایران هستند.   

 

 منبع 

نظرات 1 + ارسال نظر
رام سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1388 ساعت 11:04

الان این خوبه ی بد؟

شاید این اولین برخورد قاطع با اونا بعد از تحریف نام خلیج فارس و توهین و بی حرمتی به ایرانیا در فرودگاه و شهرهای اونجا باشه

من که از این اماراتی ها هیچ رقمه خوشم نمیاد

اگه قراره نفعی بهم از اینها برسه حاضرم نرسه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد