KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ترس از ورود بسیجی‌ها به صحنه انتخابات؛ چرا؟!

بدیهی است که هر بسیجی به عنوان یک فرد از افراد این جامعه، با استفاده از امکانات شخصی خود حق تبلیغ و اظهار نظر و فعالیت انتخاباتی دارد؛ کما اینکه هر فردی با هر گرایش و تفکری این حق را برای خود قائل است. در انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز بسیجیها با امکانات شخصی خود نقش مهمی در پیروزی احمدی نژاد داشتند و به نظر من این تنها به دلیل آگاهی بالا و اخلاص عمیق آنها بود که در هیچ گروه و تشکل دیگری به این وسعت یافت نمی‌شود. ترس از ورود بسیجی‌ها به صحنه انتخابات، نشانه واضحی از توانایی و قدرت نفوذ این افراد در قلوب مردم است که بسیاری از همان ترسوها آن را انکار میکنند!

نظرات 17 + ارسال نظر
حوریه جعفری - کامپیوتر یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 12:18

(هر بسیجی به عنوان یک فرد از افراد این جامعه، با استفاده از امکانات شخصی خود حق تبلیغ و اظهار نظر و فعالیت انتخاباتی دارد)
بله حق با شماست! اما مشکل ورود بسیجی در انتخابات نیست بلکه مشکل ورود" بسیج "است!

ورود بسیج و حمایت آن مشکل دارد زیرا یک ارگان " نظامی " است!! و شاید این تصور را در مردم ایجاد کند که این ارگان نظامی بخواهد روزی از" امکاناتش" برای برخورد با مخالفین استفاده کند!!

لطفا بک مورد از ورود بسیج به عنوان یک ارگان نظامی در صحنه انتخابات را که تا به حال اتفاق افتاده بیان کنید...
--------------------------------------------------------
بحث بر سر استفاده از امکانات شخصی و بیت المال است. هر کس با امکانات و زمان شخصی خود حق هر فعالیت قانونی انتخاباتی را دارد؛ چه دانشجو، چه کارمند دولت، چه پلیس نیروی انتظامی و چه بسیجی! این حق رو از هیچ شغل، ارگان، تشکل، صنف، حزب و ... نمیتوان سلب کرد.

~ یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 12:29

۴ سال گذشته فکر میکنم درس خوبی بود واسه اینکه ببینیم انتخاب بسیجی تا چه حد عاقلانه است!
جلوی ضررو هر جا بگیری منفعته!
روح بسیج روح زنده ای نیست

مسلما درس خوبی بود و اگر باز هم ۴ سال به عقب برگردیم باز هم همان انتخاب را خواهند کرد ...

۱۱۸۱۱ یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 13:03

حرف خنده دار میزنی ها !

وصیت امام یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 13:11

وصیّت اکید من به قواى مسلح آن است که همانطور که از مقررات نظام ، عدم دخول نظامى در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند و قواى مسلح مطلقا چه نظامى و انتظامى و پاسدار و بسیج و غیر اینها در هیچ حزب و گروهى وارد نشده و خود را از بازیهاى سیاسى دور نگهدارند.

حمایت یک دانشجوی بسیجی از یک کاندیدای خاص به عنوان یک فرد از افراد این جامعه، وارد شدن بسیج به احزاب و بازیهای سیاسی محسوب نمیشه! فکر نمیکنم تو هم چنین برداشتی از وصیت امام کرده باشی ...

حوریه جعفری - کامپیوتر یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 13:14

(مهدی تقدسی : لطفا بک مورد از ورود بسیج به عنوان یک ارگان نظامی در صحنه انتخابات را که تا به حال اتفاق افتاده بیان کنید...)
شاید بنده نظرم را بطور واضح بیان نکردم. منظورم از این که : (شاید این تصور را در مردم.......) این نبوده که در گذشته این اتفاق افتاده است بلکه این برداشت بنده از سخن امام خمینی در مورد عدم ورود ارگان های نظامی مثل بسیج در انتخابات است.

*******
(مهدی تقدسی: هر کس با امکانات و زمان شخصی خود حق هر فعالیت قانونی انتخاباتی را دارد)
بله! همان طور که در ابتدا هم گفتم با این جمله موافقم. اما خودتان هم میفرمایید "امکانات و زمان شخصی"!! یک بسیجی به عنوان یک "انسان "میتواند هر رویکرد و انتخابی داشته باشد اما این در صورتی است که او را خارج از بسیج و بعنوان یک شهروند عادی بنگریم.

********

امام خمینی در پیام 29 فروردین 1361 خطاب به تمامی نیروهای نظامی چنین می‏نویسد: «از امور مهمى که باید تمام نیروهاى مسلح از آن پیروى کنند و اغماض از آن به هیچ‏وجه نمى‏توان کرد و باز هم تذکر داده‏ام، آن است که هیچ‏یک از افراد نیروهاى مسلح، چه رده‏هاى بالا یا پایین در حزب و گروهى با هر اسم و عنوان نباید وارد شوند، هرچند آن حزب و گروه صددر صد اسلامى و به جمهورى اسلامى وفادار باشند. و هر کس در یک حزب و گروه وارد شد باید از ارتش و سپاه و سایر قواى انتظامى و نظامى و قواى مسلح خارج شود.

منبع: http://www.motalebe.ir

اینکه باید به بسیجیها هم مثل یک شهروند عادی نگریسته شود کاملا درسته. اتفاقا حرف ما هم همینه. هر کسی که عضو تشکل بسیج شد (تو دانشگاه یا هر جای دیگه)، دلیل نمیشه که هر عملی که از او سر زد به اسم بسیج تموم بشه. او هم مثل بقیه افراد به عنوان یک شهروند عادی حق اظهار نظر و ... دارد. اما ظاهرا بعضیها میخواهند که همین حق مسلم را از او بگیرند، فقط به این دلیل که بسیجیه!!
-----------------------------
احمدی نژاد مثل ۴ سال پیش به هیچ حزب و گروهی جز مردم وابسته نیست، بلکه سمبل یک تفکره! و هر کس هم که از او حمایت میکنه دلیل نمیشه عضو حزب یا گروهی خاص باشه.

حمید توکلی، فناوری اطلاعات یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 13:17 http://wWw.knToosi.cOm

به عنوان یک فرد شرکت کردن، حق همه است، اگر من به عنوان یک فرد در انتخابات شرکت کنم و فعالیت تبلیغاتی داشته باشم، یا حتی رئیس ستاد یکی از کاندیداها باشم، اشکالی ندارد، اما وقتی به عنوان یک بسیجی و نه به عنوان یک از افراد جامعه، بیایم و از اعتبار بسیج سوء استفاده کرده و در جهت تخریب یک کاندیدا و یا اعتبار بخشیدن به کاندیدایی خاص تلاش کنم، بدیهی است که بسیاری از مردم با من همدل خواهند شد، به صرف اینکه نام من بسیجی است!

آری، بسیج در قلوب خیلی از مردم نفوذ کرده، از نظر خیلی ها بسیج دهه ی هشتاد، تنفر انگیز است، این هم نوعی جایگاه در قلب است که به آن کاری نداریم، اما همه که دیدشان به بسیج این نیست، هنوز خیلی ها بسیج و بسیجی امروز را همان بسیجی دوران دفاع مقدس می دانند!

مشکل همین نفوذ در قلوب است، آیا بسیج یک شبه این جایگاه را کسب کرده؟ آیا برای استفاده یا سوء استفاده های سیاسی این جایگاه را کسب کرده؟ آیا این جایگاه را با پول خردیده است که به پای قدرت میرید و یا با خون!!!؟؟؟

آن بسیجی ای که امروز تشخیص نمی دهد وصیت امام راحل را، که تاکید کرد بسیجی به عنوان بسیجی وارد اینگونه عرصه ها نشود، آیا می فهمد کسب اعتبار با خون چست؟
آیا قطره ای از خونش به زمین ریخته است؟

آیا می فهمد، بعضی چیزها را، لااقل بعضی چیزاها را نباید آلود به قدرت کرد؟

بسیجی ای که حرف امام و تاکید امام به عنوان بنیانگذار بسیج برایش تا این حد سبک است، باید برود و نام بسیج را درگیر تبلیغات انتخاباتی کند، آن بسیجی که برای ارتقاء قدرت با استخوان های پوسیده لانه می سازد، باید برود و آن اعتبار ارزشمند بسیج را، یک شبه بر باد دهد!

اگر منظور امام از وصیتی که کرد، تنها عدم استفاده از بیت المال در راه تبلیغات انتخاباتی بود، چه دلیلی داشت که نام بسیج و نیروی نظامی را ببرد؟ اگر چنین بود این وصیت را برای همه ی ارگان ها میکرد، و به اسم بیت المال نیز اشاره می نمود....

---------------------------------------

نامه ی بسیج دانشجویی علم و صنعت به میرحسین، و همین متن نوعی دفاع بسیج و سوء استفاده از نام بسیج در تبلیغات انتخاباتی است، تا این متن هست لزومی به اشاره به مثال های دیگر نیست، لزومی ندارد که بسیج کلاش به دست بیاید و حرف بزند تا بگوییم، از قدرتش سوء استفاده کرده است، بسیج ذاتا و اساسا یک نیروی نظامی است، همانطور که در وصیت امام نیز به آن اشاره شده است، بسیج فراتر از یک نیروی صرفا نظامی هست، اما نهایتا نظامی هم هست!

برای انتخاب صحیح تر به اینگونه متن ها و نقد ها نیاز بیشتر داریم، موفق باشی!

لطفا سخنی از امام بیاورید که فرموده باشند یک بسیجی ( یعنی کسی که عضو بسیج است )، حق حمایت از یک کاندیدای خاص را ندارد. مطمئن باش اگر بسیجیها با استفاده از اسم بسیج رای جمع کرده بودند خیلی از همون کسانی که رابطه چندان خوبی با بسیج ندارند به احمدی نژاد رای نمیدادند. فکر نمکینم کسی با اسم بسیج از کسی حمایت کرده باشد، بلکه به عنوان یک فرد اظهار نظر میکند. و البته اینکه از بین تمام تفکرات جامعه، احتمالا بسیجیها منطقی تر و با اخلاصتر اظهار نظر میکنند و حرفشون بیشتر نفوذ پیدا میکنه، بحث دیگریست ... ؛)
-------------------
بسیج دانشجویی به هیچ وجه ارگان نظامی نیست. چه ابتدائا، چه نهایتا!

ناشناس!!! یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 13:49

http://sarve.ir/news/821.php

نا شناس . . . یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 13:52

شما لطفا جای باقی مردم حرف نزن که اگه ۴ سال پیش بود رای مردم همین بود!
۴ سال پیش ملت برای اینکه هاشمی رئیس جمهور نشه اشتباهی مرتکب شدند که تا عمر دارند به خاطرش خودشون رو لعنت کنن!!!
و آیندگان هم ایضا!
امثال شما ضرر نمی کنید!‌چون نان به نرخ ورز می خورید!!!!

شما هم مثل اینکه دارید از اونور بام میفتید! حرف زدن جای باقی مردم پیشکش، حداقل جای خودت حرف بزن جناب ناشناس!!

[ بدون نام ] یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 14:17

از نظر خیلی ها بسیج دهه ی هشتاد، تنفر انگیز است

سایه یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 14:43

بر طبق قانون هیچ ارگان دولتی حق استفاده از امکانات دولتی را برای تبلیغ از یک نامزد خاص ندارد و همچنین باید کاملا بی طرف باشد مگر اینکه شما با قانون مشکل داشته باشی یا اینکه فکر کنی که قانون فقط باید برای بعضی ها اجرا بشه!ونظر شما مصداق این باشد که
(همه با هم برابرند ولی برخی برابرترند)

یه بار دیگه متن من و نظرات و نظر خودت رو بخون، هر نتیجه‌ای گرفتی قبول!

حمید توکلی، فناوری اطلاعات یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 15:19 http://wWw.knToosi.cOm

در نظر پیش منظورم از آن بسیجی که تشخیص نمی دهد وصیت امام را، بسیج علم و صنعت بود، یادآوری کردم که اشتباه برداشت نشود!
----------------------------------------
ناشناس عزیز...
مهدی تقدسی عزیز به آنچه می گوید عمیقا اعتقاد دارد، هستند نان به نرخ روز خورها در بسیج، در همه جا هستند این افراد، اما قابل تشخیص اند و تفاوت هایی دارند با کسانی که عمیقا معتقد به بسیج اند!
موفق باشی!

ناشناس... یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 15:36

عمیقاً!!!!!
اوهوم! می دونم! خوببببببببببببببببببببببببب!!!!

یوسف یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 19:13

بسیج بسیج بسیج
منم یه بسیجیم. اما از کسایی که امروز اسم خودشونو گذاشتند بسیجی حالم به هم می خوره، یک فرد بسیجی بحثش از بسیج جداست. من تو یا هر کس دیگه ای می تونه به عنوان یه بسیجی آزادانه فعالیت کنه اما بسیج بحثش بر می گرده به نیرو های نظامی و امثالهم

ضمناً دوست عزیز، یکم چشم و گوشتو باز کنی بد نیست

والله تا اونجایی که من دیدم بسیج هیچ وقت از نیروهاش برای تبلیغ و ... کمک نمیگیره، همش از بودجه و امکانات خودشونه.

یه نگاه به بسیج دانشگاه هایی که میرحسین رفته بنداز، بدون هیچ گونه طرفداری می تونی ببینی از چه امکانات و ... استفاده کردند. اگه واقعاً نیاز داشتی بگو تا برات دانشگاه ها رو نام ببرم.

ضمناً اظهار نظر و تبلیغ خیلی خیلی با "تخریب" فرق می کنه. متاسفانه همین دوستان بسیجی!! یا بهتر بگم بسیجی نما! علاوه بر استفاده از امکاناتی که برای ملت نه برای استفاده در این کارا به تخریب می پردازند نه تبلیغ!

چشم و گوش باز نعمتیه که به خاطر داشتنش باید خدا رو شکر کرد
موفق باشی عزیز

خدا قبول کنه!
---------------------------------------------
بسیج رو منو شما نباید تعریف کنیم. بسیج دانشجویی و امثالهم هرگز نیروی نظامی نیست. میتونید به سخنان عالیترین مقام جمهوری اسلامی ( جانشین امام خمینی- بینانگذار بسیج) رجوع کنید.
---------------------------------------------
اسم دانشگاهها رو همراه با یک مدرک معتبر بیار!
---------------------------------------------
بسیج هرگز حرف امام و رهبر خودش رو فراموش نخواهد کرد که فرمود: «نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.»
--------------------------------------------
«ضمناً اظهار نظر و تبلیغ خیلی خیلی با "تخریب" فرق می کنه. متاسفانه همین دوستان بسیجی!! یا بهتر بگم بسیجی نما! علاوه بر استفاده از امکاناتی که برای ملت نه برای استفاده در این کارا به تخریب می پردازند نه تبلیغ!»
برای پاسخ به این ادعاتون، شما رو به ۷ پست بالاتر ارجاع میدم. شما که چشماتون اینقدر بازه، بعید میدونم اون پست رو ندیده باشید!

سید حسین هاشمی یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 19:20

بسیج آلت دست سیاسیون شده
از سرداران بسیجی کدامشان در میان اینهایند؟
هر کدام به نوعی خود را کنار کشیدند یا گوشه نشین شده اند.
بسیج از گذشته جدا شده و اکنون چیزی برای افتخار ندارد.

متاسفانه

اگه تونستی اسم ۵ تا از سرداران بسیج رو بیاری، حرفت قبول!

یوسف یکشنبه 20 اردیبهشت 1388 ساعت 20:24

خدا چیو باید قبول کنه؟
----------------------------------------
میشه بگی دقیقاً کدوم دانشگاه بسیجش طبق تعریفی که عالی ترین مقام جمهوری اسلامی فرمودند، هست؟
--------------------------------------------
مدرک معتبر؟ بگو چی می خوای؟ نکنه انتظار داری فاکتور هزینه هاشونو برات بیارم؟ بگو چی می خوای تا اگه معقول بود برات بیارم بستگی به این داره که تعریف شما از معتبر چی باشه عزیز
------------------------------------------------------
و اونوقت هر موقع این بسیجیا بیان از یکی دفاع کنند اون اهل هست و هر موقع علیه کسی باشند اون نا اهل؟
--------------------------------------------------------
عزیزم، شاید شما 24 ساعت تو همکلاسی باشی اما من از طریق گودر چک می کنم.
مشکل همین جاس دقیقاً. چرا اینقدر سطحی نگر؟

اولاً میشه بگی چرا فکر می کنی هرچی که این عالیترین مقام جمهوری اسلامی می فرمایند از نظر شما 100% درسته؟ ایشون پیامبر یا امامند که اشتباه نکنند؟ ثانیاً مشکل تو این 4 سال گذشته دقیقاً همین بود، برداشت های سطحی، 1 بار دیگه همون 7 پست بالاتر رو بخون ببین آیا این مقام عالی رتبه شما و بسیجیان رو مبرا کرده یا اینکه بیان کردن که "بلکه دستهاى دشمن است که در کار است براى فتنه‏انگیزى و براى ایجاد فساد"

هر موقع از چشم و گوش باز رو غیر از حالت فیزیکیش تونستی درک کنی دوباره اون پست خودتو که از عالی ترین مقام این جمهوری ِ اسلامی! هست رو بخون. اینطوری بهتره

موفق باشی

rhyme دوشنبه 21 اردیبهشت 1388 ساعت 13:06

به من اثبات شده که به بسیجی ها فقط آموزش های نظامی و یه سری اطلاعات سطحی در مورد دینشون یاد میدن که اولیش شدیداً مشکل داره ( آموزش نظامی ) دومیش هم مشکلش اینه که وقتی بری از بزرگشون سوال بپرسی ( جوجه بسیجیا رو نمی گم تازه ) نموتنن جواب شبهات دینی خودشون رو بدن ، این دیگه چه محفلیه . از تو قرآن هم ازشون سوال میکنی جواب سوالتو نمیدونن ( خیلی محفل جالبیه دیدنیه برم حتماً عضو بشم )

۱۵۵ دوشنبه 21 اردیبهشت 1388 ساعت 13:52

از ادم هایی مثل تو خوشم نمیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد