KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

عشق تنها اصرار بیش از حد بر تفاوتهای یک فرد با دیگران است!!

                                                          

                        

در طول زندگی بشر نظریات زیادی درباره ی عشق بیان شده است.برخی عشق را دو دسته میکنند:الهی و زمینی،در این نظریه برخی تقدس را تنها برای عشق الهی قائلند و برخی دیگر عشق زمینی را مقدس و حتی مقدمه ای برای عشق آسمانی می پندارند.برخی دیگر تنها به عشق الهی معتقدند و چیزی به اسم عشق زمینی را خطری برای عشق الهی می دانند و شاید نوعی شرک بدانند و ...... 

در کنار این نظریات نظریه ی دیگر مطرح است که عشق را تنها اصرار بیش از حد بر تفاوتهای یک فرد با دیگران میداند.حال این تفاوت ممکن است در اخلاقیات،رفتار،ظاهر یا حتی حسی باشد که عاشق هنگام دیدن یا بودن در کنار معشوق در درون خود می یابد.یکی از استدلالهای این دسته برای جمله ی((عشق تنها اصرار بیش از حد بر تفاوتهای یک فرد با دیگران است)) این است که در اغلب موارد پس از اینکه معشوق برخی از ویژگی های مثبتش چه از نظر ظاهر،اخلاقیات،روحیات یا موقعیت هایش را از دست می دهد از چشم عاشق افتاده و حتی آن عشق مقدس و پاکی که به تعبیر خودشان در زندگی یا دوستیشان احساس کرده اند به اختلافات شدید یا حتی طلاق و یا کنار گذاشتن دوستی بدل می شود.

به نظر بنده این نظریه،جالب و تا حدود زیادی واقع گرایانه است هر چند که نظریه ی کاملی نیست.  

شما چگونه فکر می کنید؟

نظرات 7 + ارسال نظر
حمید توکلی، فناوری اطلاعات چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 20:49 http://wWw.knToosi.cOm

اگر تصویر عوض شود بهتر است، ممنونم!

با اینکه احساس نمی کنم که عکس اشکالی داشت؛اما چشم.

حمید توکلی، فناوری اطلاعات چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 21:10 http://wWw.knToosi.cOm

همانطور که گفتی کامل نیست چون می توان همین تعریف را برای تنفر نیز به کار برد!

به نظر می رسد، آنهایی که معشوق را زمینی و آسمانی کرده و زمینی را شریک می پندارند، درک صحیحی از عشق ندارند!

فکر میکنم تعریف چیزی به اسم عشق افلاطونی هم نشانی از عدم شناخت کافی به عشق باشد!

در جامعه ی فعلی تعداد متن هایی که در مورد عشق نگاشته شده و نظریه هایی که تولید می شوند، از تعداد عاشق ها بیشتر است، اکثر مردم در توهمی از عشق گرفتارند، چرا که ابزار عشق ورزی ندارند، مثلا توانایی ایثار ندارند و کسی که اهل ایثار نباشد نمی تواند عاشق شود!

عشق افلاطونی که شاید غیر واقعی ترین تعریف از عشق باشد.
اینکه تعداد متن هایی که در مورد عشق نگاشته شده و نظریه هایی که تولید می شوند، از تعداد عاشق ها بیشتر است،کاملا طبیعی است و نشان دهنده ی اهمیت این مسئله در زندگی بشر است و اینکه مسئله ای به نام عشق تا چه حد ذهن و زندگی مردم را به خود اختصاص داده است.((اکثر مردم در توهمی از عشق گرفتارند))شاید خود عشق نیز توهمی بیش نباشد و در حقیقت عشق ابزاری هم نداشته باشد.
اگر به عشق معتقد باشیم نیز ایثار در عشق باید تعریف شده و محدود باشد تا سلامت و پایداری عشق را تضمین نماید.
ممنون از نظرت موفق باشی.

رام چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 21:29

عشق و دوستی یه معادله نیست که بگیم چون الان اون چیزایی که من دوست دارم که باعث شد دوستت داشته باشم رو نداری در نتیجه منم دوستت ندارم.عشق و دوست داشتن اونقدرها هم سخت نیست ..فقط ماهاییم که سختش میکنیم و دنبال نظریه ای میگردیم .عشق یعنی دوست و دوستی و محبّت که ساده ترین چیزی هست که من تا به حال دیدم که ارزشِش به ساده بودنشه.ولی بعضی آدمها هم هستن که یا میترسن و باسه خودشون و توی ذهنشون یه کارایی میکنن که کسی رو دوست نداشته باشن, چون از دوستی و محبت فقط خرج معشوق کردن رو میبینن.اینهم معادله اینا که دوست دارن.100% محبت کن تا 20% محبت ببینی و اگرم خواستی از 20% بیشتر بشه 200% محبت کن تا 40% و .... متن جالبی بود حرفای اینجوریت رو دوست دارم

ممنون از نظرت
موفق باشی.

حسین رنجبر، نرم افزار چهارشنبه 2 اردیبهشت 1388 ساعت 23:25

" به نام خدا "

اگه بگیم خدایی وجود نداره مثه اینه که بگیم فرهنگ لغات در اثر انفجار پدید اومده ! (منسوب به آنتونی رابینز)

در درجه اول معتقدم آدم باد عاشق پدر,مادرش باشه،عشق زن به فرزندشه ولی به دیگران عشقو می فروشه ! (آقای محمد حجازی فرمودند)
ما این کاره نیستیم اما چشم یکم با شما بحث می کنم چون همیشه اسم شما رو که می بینم دوس دارم بحث کنم و چیز یاد بگیرم !
البته اون ایثار رو بنده متوجه نشدم درست منظورتون چی هست ؟ همون فداکاری هست یا چیزه دیگه ؟ اگر وقت داشتید بیشتر توضیح بدید.من این طور متوجه شدم که آدم به خاطر عشقش خودشو به خطر بندازه.مثلن مثه فیلما، به رفقاش بگن برو کیفشو بزن با موتور من میرم کیفشو از دست دزدا نجات میدم اون وخ من میشم قهرمان و ایثارگر و ...

سلام ، چطوری ؟ همه خوبن ؟ درسا خوبه ایشالا ؟
می خونی ؟ سلام برسون داداش گلم ؛
اینجا یک محیط دانشگاهی است به نظر شخصی من حقیر باید به همه عشق ورزید.

میدونی ابوریحان بیرونی چی گفته ؟
ابوریحان بیرونی گفته هر که خود رو شناخت دیگری رو هم شناخت.البته بستگی داره به میل تو ، میل تو !

هیچ چیز نویی در دنیا نیس تو برو خود رو بشناس !
من این واژه ی عشقو خیلی دوس دارم !

این متن رو در یه فرهنگ نامه ای خواندم :

ارزش نهادن ابلهانه ی یک شخص به شخص دیگر قبل از آن که از ارزش خود اطلاعی داشته باشد.
نوعی جنون موقت که با داروی ازدواج یا دور نگاه داشتن بیمار از عمواملی که موجب این اختلال شده قابل درمان است.این بیماری مانند پوسیدگی دندان و بسیاری عوارض مشابه دیگر تنها میان نژادهای متمدن که در محیط غیرطبیعی زندگی می کنند شیوع دارد و اقوام وحشی که هوای تازه تنفس می کنند و غذای سالم و ساده می خورند از اثرات زیان بار آن مصون اند.بیماری مزبور گاه کشنده است هر چند بیشتر برای طبیب درد کشنده است تا برای بیمارش؛

حالا بزار کمی منطقی صحبت کنیم :
به نقل چند تا از تجربیات بزرگان اون وره آبی اکتفا می کنم :

نیکولاس سباستین شامفور :

1- عشق به صورتی که امروزه در جامعه وجود دارد چیزی نیست مگر تبادل دو توهم و تماس سطحی دو جسم !

والا توی فیلمی دیدم توو لانگ شات پسره به معشوقش می گفت :
عشق یه تصادفه دیگه وقتی پیش بیاد دیگه پیش اومده ، فقط معلوم نیست کدومشون آخر باید خسارت بدن !

اچ ال منکن :

2- عشق توهمی است که گویا یک زن با زنی دیگر فرق می کند.

والا توی وبلاگ دیدم یکی می گفت عشق همون معشوقه !

فردریش نیچه :

3- آن گاه که انسان عاشق می شود بیش از هر زمانی رنج می کشد و به هر چیزی تن می دهد.

واقعا زحمت کشیدی خیلی پسر با مرام و با معرفتی هستی هم تو هم بقیه دوستا و همکلاسیای خواجه نصیریم ... توی این یه سال و نیمه اینو متوجه شدم.توو تمام عمرم همچین دوستایی نداشتم . ( هندونه زیر بغلت نمی زارم سیبه ! )

عاشـقتــونم لـایــک !

البته من به زندگی خصوصی مردم کاری ندارم.ولی جدیدا شنیدم قرص آسپیرین هم خاصیت توهم زدایی داره .

خودمم نفهمیدم این چیزایی که گفتم چقدش درست هست چقدش نیست.

ولی قبول داری ؟هر کسی می خاد مثل خودش باشه نه هیچکس دیگه ولی تو خودتو دسته کم نگیر ، اعتماد به نفستو از دست نده !

دوستم یه فیلم دیده میگه توو این فیلمه یه مرده هست که اول خیلی فقیره ولی وقتی برج می سازه پول دار میشه ! فقط چن تا بیل وکلنگ می خاد.اونم هست اینم میشه ! اگه اینجوری فکر بکنی صد سال دیگم بهت زن نمیدن !

عاشق هم نمیشن ! البته در کل این نظر نظر من نیست.چون من هنوز به درک روشنی در این زمینه نرسیدم.گفتم کمی حرف بزنیم دلمون واشه !
پس لطفا نگو ممنون از نظرت !
سلام برسون ؛
دستت درد نکنه سلامت باشی پورسانتم نمی خام.راستی آدرس عشق کجاست ؟ آدرسو بده جیک ثانیه اونجام !!!
نشونیش رو الان برات اس ام اس می کنم !
فقط مطمئن باش خیلی موفق خواهی بود.

در پایان به یکی از شعراشو براتون می خونم :

من میگم بیا به این جا

تو میگی نیا به این جا

من میگم دلم چو ماهی

تو میگی کاغذ کاهی

من میگم دلم چه تنگه !!!

تو میگی رنگو وارنگه

من میگم دنیا نگاهه

تو میگه چشات سیاهه

من میگم هوا چه سرده

تو میگی سرت چه زرده

من میگم عزیزترینی

تو میگی چه خود شیرینی !

رام پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388 ساعت 14:54

خواهش (; لایک باسه آنتونی رابینز و نیچه

حسین رنجبر پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388 ساعت 16:46

با نظرات خودت ، حمید و رام عزیز هم موافقم ها

لیلا سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1388 ساعت 12:33

من میگم میشه از عشق زمینی به عشق اسمونی رسید میشه از کم شروع کردو به اوج رسید نمیشه که یه هو بریم بالا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد