KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

میرحسین موسوی در جمع دانشجویان ایلام

 اگر ۱۸ تیر رییس جمهور بودم پشت دانشجویان را خالی نمی کردم 

میرحسین موسوی در جمع دانشجویان ایلام: اگر ۱۸ تیر رییس جمهور بودم پشت دانشجویان را خالی نمی کردم.
*در عرصه خارجی شاید سیاست احمدی نژاد را دنبال کنم.
* نمی توانم بگویم چرا مشارکت، مجاهدین و کارگزاران از من دفاع می‌کنند.

مهندس موسوی در پاسخ به درخواست یکی از استادان دانشگاه که ابتدای جلسه از وی خواسته بود بگوید چه کارهایی را در دولت آینده خود انجام نخواهد داد؟ گفت: بنده دروغ نخواهم گفت. من مردم را محرم دولت و نظام قلمداد خواهم کرد و هیچ چیزی را از آنها پنهان نمی‌کنم.

وی گفت: نیازی احساس نخواهم کرد که به هر بهانه‌ای قانون را دور بزنم. اگر بحث مفهوم کرامت و حقوق انسانی که بزرگ‌ترین نمود آن در انتخابات منصفانه و آزاد مطرح باشد، من این چنین عمل خواهم کرد.

در ادامه این جلسه، یکی از دانشجویان به شوخی خطاب به مهندس موسوی گفت: مهندس ۲۰ سال نبودی، راستشو بگو کجا رفته بودی؟ موسوی در برابر این مطلب گفت: گاهی از من طوری صحبت می‌کنند که انگار در سال ۶۸ منجمد شده‌ام. بنده در این ۲۰ سال فعالیت‌های سیاسی داشته‌ام و سخنرانی‌هایی نیز انجام داده‌ام که به تدریج کمتر شد زیرا احساس می‌کردم در کشور استقراری از نظر قواعد و قوانین وجود دارد اما امروز احساس کردم که زمان، زمان دیگری است و مشکلاتی وجود دارد و به همین دلیل به صحنه آمدم.

*میرحسین موسوی: در عرصه خارجی شاید سیاست احمدی نژاد را دنبال کنم
در ادامه، یکی از دانشجویان گفت: سیاست‌های خارجی شما شبیه سیاست‌های خارجی آقای احمدی‌نژاد است، نگاه شما به علوم انسانی سخت‌افزارانه است، بحث‌های کلی را مطرح می‌کنید و با این وضعیت بیش از پنج - شش ماه دوام نخواهید آورد. آیا میرحسین موسوی از عقاید افراطی خود تغییر کرده است؟

وی گفت: متاسفانه برخی از مسایل مطرح شده از سوی این دانشجو را خوب نفهمیدم. درباره بحث سیاست خارجی متوجه نشدم که منظور این دانشجو این است که آنچه من اعلام کرده‌ام، شبیه آقای احمدی‌نژاد است یا خیر؟ بدترین وضعیت این است که یک دولت بخواهد بر همه سیاست‌های ماقبل خود خط بطلان بکشد و خود را عالم دهر بداند. اگر به متن‌های ابتدایی هر یک از روسای جمهور آمریکا دقت کنید خواهید دید که ۹۰ درصد آن تایید دولت قبلی است؛ بنابراین هیچ جایی نیست که در بخشی از سیاست‌ها به آقای احمدی‌نژاد، خاتمی یا هاشمی شباهت نداشته باشم.

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه من ایجاد یک فضای پر سر و صدا را به نفع منافع ملی نمی‌دانم، تاکید کرد: ملت ما برای این سر و صداها هزینه می‌پردازند. ما بر حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی می‌ایستیم ولی دلیلی ندارد این را به گونه‌ای بیان کنیم که تمام جوامع را علیه خود برانگیزانیم. من در سیاست خارجی به پرهیز از هر نوع ماجراجویی، آشوب و هر نوع برخورد انفعالی معتقدم.
* نمی توانم بگویم چرا مشارکت، مجاهدین و کارگزاران از من دفاع می‌کنند.
وی همچنین در پاسخ به یکی از دانشجویان که حمایت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین و کارگزاران سازندگی از وی را به نوعی محکوم کرده بود، گفت: من نمی‌دانم باید چه کار کنم و بگویم چرا جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین و کارگزاران از من دفاع می‌کنند. ممکن است اختلاف عقیده‌هایی باشد اما افراد می‌توانند با اختلاف سلیقه‌ها نیز همکاری سیاسی داشته باشند. ضمن اینکه شما با چه استدلالی یک حزب مجوزدار رسمی را محکوم می‌کنید؟ ما نمی‌توانیم بر روی یک حزب یا گروهی به این راحتی خط بطلان بکشیم و بگوییم قبول نداریم؛ اصلا به چه حقی قبول نداریم؟
*اگر ۱۸ تیر رییس جمهور بودم پشت دانشجویان را خالی نمی کردم
یکی از دانشجویان سوال کرد: اگر ۱۸ تیر در زمان شما بود، شما هم پشت دانشجویان را خالی می‌کردید؟

موسوی پاسخ داد: من در این مورد باز هم برمی‌گردم به قانون، باز برمی‌گردم به قانون و باز می‌گردم به قانون. هر نوع تهاجم، حرکت و خسارتی که به فرد بیگناهی وارد شود، چه برسد به دانشجو و فضای دانشگاهی، محکوم است و جنبه قانونی ندارد و من اصرار دارم که در چنین مواردی با تکیه بر همین روش توجه به قانون، مسایل را پیگیری کنم.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید توکلی، فناوری اطلاعات چهارشنبه 26 فروردین 1388 ساعت 18:18 http://wWw.knToosi.cOm

خوشحالم که گوشه دیگری از ابهامات در مورد میرحسین رفع شد، منتظریم که همه ی ابهامات رفع شده و برنامه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی میرحسین روشن شوند!
کاش به خواجه نصیر هم می آمد و سوالاتی را پاسخ می داد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد