KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

کسانی که خواهر دارند ، شادترند



سایت بزرگ تفریحی آموزشی www.pcparsi.com



براساس یافته های جدید محققان داشتن حداقل یک خواهر در زندگی باعث شادی و نشاط بیشتر انسان و افزایش خوشبینی او می شود در حالی که برخورداری از برادر چنین حالتی را به فرد دست نمی دهد .
به گزارش ایونا به نقل از روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن ، این مطالعه جدید همچنین نشان می دهد بزرگ شدن فرد با حداقل یک خواهر در خانواده وی را قادر می سازد که بهتر از دیگران برمشکلات خود غلبه کند .
پروفسور تونی کاسیدی از دانشگاه اولستر که با همکاری محققانی از دانشگاه لیچستر انگلیس این تحقق را انجام داده است گفت داشتن خواهر به افزایش سلامت روانی کمک می کند .

وی افزود به نظر می رسد که خواهران روابط اجتماعی باز و همبستگی در خانواده را تشویق می کنند اما ظاهراً برادران اثرات منفی دارند. ابزار احساسات، نقشی اساسی در سلامت روانی ایده آل ایفا می کند و داشتن خواهر باعث ارتقای این مساله در خانواده ها می شود .

به علاوه تحقیقات نشان می دهد دخترانی که خواهر دارند ظاهراً به داشتن استقلال بیشتر و دستیابی به موفقیت گرایش دارند در حالی که طبق تحقیقات پروفسور کاسیدی پایین ترین امتیازات از آن پسرانی است که تنها برادر دارند و نه خواهر .

وی در خصوص دلایل این مساله گفت پسران به طور ذاتی تمایل دارند که در مورد چیزهای مختلف با دیگران صحبت نکنند و در نتیجه معمولاً با برادران خود گفت و گو نمی کنند در حالی که دختران مخالف این قضیه عمل می کنند .

این مطالعه بر روی 571 جوان بالغ بین 17 تا 25 ساله صورت گرفت که در مورد ترکیب خانواده و میزان سلامت روانی آنها سئوالاتی پرسیده شد .
موافقید؟


منبع:پی سی پارسی

نظرات 32 + ارسال نظر
محمدحسین باقری پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 19:03

من قویا تکذیب میکنم

شما چرا باید تکذیب کنید خبرازجای دیگه ای است! ولی خوب اینم یه حرفیه!

محمدحسین باقری پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 19:03

:D

مرجان IT پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 20:48

خداییش
خواهر یه چیز دیگست.
اما من و برادرم هم با هم در زمانهای جوانی گفتگو و درد ودل زیاد میکردیم.البته خوب مواقعی بود که جنگ جهانی هم رخ دهد
اما خوب بازم
خواهر یه چیز دیگست

اهان جنگ جهانی خوی یادمه! برا ما خیلی اتفاق می افته!البته الان کم شده!
نفهمیدم خواهر داری یا نداری!؟

کیاناز صنایع رشته کامپیوتر پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 20:58

منم از این قلب ها!

حوریه جعفری - کامپیوتر پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 21:22

من هم خواهرم ، هم خواهر دارم!! !

من هم خواهرم /هم خواهر دارم!!<

م.ر پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 21:31

میگم چرا همیشه مثل ماتم زده هام!!!

شفاف سازی!

حمید توکلی، فناوری اطلاعات پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 22:01 http://wWw.knToosi.cOm

تعداد خواهر: 3
تعداد برادر: 0
تعداد همسر: نامشخص!

تعدادخواهر:۱
تعدادبرادر:۰
خجالت داره!
.........................................................
نگفتید موافقید یانه!؟

جویا پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 23:05 http://toooska.blogfa.com

من شدیدا با این حرف موافقم...خودم چون خواهر ندارم میفهمم دردشو

نه به هرحال برادرهم خوبی های خودشو داره! اگرتک فرزندهستید هم یه مزایایی هست!

رودسرابی پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 23:20

منم از این کله ها!

محمد رشیدی - فناوری بی اطلاعات پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 23:44 http://www.ksna.ir

فقط یه برادر دارم خدارو شکر!!

اما فکر میکنم خواهر چیز خوبیه!

خواهر خوبه!برادر هم خوبه!خواهربهترتره!

امیر پورنصرت پنج‌شنبه 20 فروردین 1388 ساعت 23:58

من یه برادر و یه خواهر دارم. یعنی من شاد غمگینم ؟
داداشی کوچولو هم شادی آوره. به خصوص وقتـــــی خوشــــــــــگل و شیرین باشه.
خواهر تا وقتی بچست اذیت می کنه. می شه آینه دق و خبرچین و ....
ولی بزرگتر که می شه نه یه کم بهتر می شه. دلسوز

ایینه دق !سریع تر ازخواهرتون معذرت خواهی کنید!
انجمن خواهران مقیم مرکز!

عنوان پست رو که دیدم، همون لحظه گفتم، اینکه معلومه
آدم وقتی نعمتی رو نداشته باشه، میفهمه که چقدر ارزش داره
منم خواهر ندارم
.........
انشاءآلله هرکی خواهر داره، خدا براش نگهداره
....
D:
......
امضاء:

خدا همه خواهربرادرا را نگهداره!
برادرهم خوبه ولی خوب خواهریه چیز دیگه است!

سروش فرنودی جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 00:09

به نظر من در این بین استثناهایی هم وجود دارد گاهی اوقات رابطه دو برادر به قدری باهم نزدیک و صمیمی است که دیگر حسرت داشتن خواهر به ذهن آنها خطور نمی کند.
این قضیه بیشتر به خلق و خوی افراد در روابط اجتماعی برمیگردد و نمیتوان نتیجه گیری قاطعی در زمینه کرد.

۱۰۰٪ استثنا داره !
ولی خوب یه کارعلمی بوده که به نظرم همه شرایط بررسی شده!
البته هر نتجه گیری ممکنه غلط باشه!
ممنون!

مرجان IT جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 01:25

آره بابا
دارم و ندارم تو دنیا یه خواهر دارم.اونم آرزو داشت من رو داشته باشه.
چرا چپ چپکی نگام میکنی.به خدا خودش گفت خوب.

اهان !مرسی!

علی رستمی - فناوری اطلاعات جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 01:50 http://Blog.ITnevis.com

روزی 100 مرتبه به خدا میگم کاشکی تک فرزند بودم

ای بابا چرا! خواهربرادراگر نباشه!که خیلی تنهاییم!

شقایق- com جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 01:52

اما واقعا برادر یک نعمت دیگه است!!

اگرتو میگی لابد خوبه!

فاضل جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 02:24

خدارو شکر (خودش کلی حرف داره)

خدارو 100 مرتبه شکر!

سید حسین هاشمی جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 04:05

تایید میکنم

من انقد شادم که میخوام کلمو محکم بکوبم به دیوار

-----------------------------------------------------
خواهر ۲
برادر ۰

منم موافقم!ولی انقدر شادی خوب نیست!

رامین جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 09:59

خواهر مثل فرشتست.اگه بتونی باهاش درد دل کنی از همه فرشته ها بهتره

100% ولی دردودل کلا خوبه!

ایمان زندیه جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 10:05

آجی فضول و بد اخلاق و زیر آّ زن نــــــــــدارم و نمـــــــــــــــــــــــــــــیخوام!

عوضش 3 تا داداشیه گل دارم که با دنیا عوض نمی کنم !

--------------------------------------------
در کل قبول ندارم
--------------------------------------------
آجی ها که نمی تونن تو دعواهای دوران بچگی(تو کوچه) پشتی آدم در بیان!

اصلا خواهرها زیراب زن نیستند! ولی خوب انقدرازداداش ها تعریف کردید! که 1 فکرمی کنم اگر 1داداش داشته باشیم بد نیست!

سید حسین هاشمی جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 11:37

ای حسود
بعضیا چون خواهر ندارن این حرفا رو میزنن

موافقم!

مهندس سلمان جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 12:23

من خواهر ندارم و شدیدا از این موضوع خوشحالم

منم برادرندارم از این موضوع خوشحالم!(کله تلافی)

صابره جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 12:51

خواهر یه چیزه....بچه اش یه چیز بهتر
البته من کلا با تو مخالفم

من با تو مخالفم! کلا!

سوسن sanaye جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 14:11

موضوع چیه عزیزم ؟!

دعوادعواسرنون مربا!

حمیده احمدی جمعه 21 فروردین 1388 ساعت 19:30

من خواهر ندارم ولی یک برادر دارم که با دنیا عوض نمی کنم
ولی فکر کنم که این مطلب درست باشه

ولی خوب برادرت خوبه دیگه!

علیرضا قهرمانی شنبه 22 فروردین 1388 ساعت 00:22

خواهره عالی زیاد !!! ببببببببببببببببببببببببببببببببله d:

بخندم یاناراحت شم!؟

سابین شنبه 22 فروردین 1388 ساعت 02:13

الان که دارم فک می کنم می گم خوش به حال آبجی جونم!! عجب نعمتی خدا بهش داده

خوش به حال سابین خداچه نعمتی بهش داده!

هانی شنبه 22 فروردین 1388 ساعت 02:33

کاش یه خواهر داشتم
اما هوای داداشم رو خیلی دارم !

یه خواهرنمونه!خوش به حال داداشت!

حسین رنجبر شنبه 22 فروردین 1388 ساعت 18:20

یه خواهر دارم 25 سالشه !
چند روزیه لیسانسشو گرفته خیلی خوشحاله !
( مدیریت بازرگانی ! )
دیروز موهاشو رنگ کرد !
منم خوشحالیم !
یه داداش دارم امسال کنکور میده ولی شاد نیست !
ولی کلاً شاد بودن به نظر من به خودمون بستگی داره،من خودم سعی می کنم خودمو و دیگرانو شاد کنم ! میگه که شاد بودن هنر است شاد کردن هنری بالاتر است،هنر هم که پرستش عاشقانه معبود است !
ضمن این که شادی انواع مختلف دارد.
حالا باد ببینیم شما کدومشو میگی ؟

تبریک به خاطر لیسانس!
تبریک به خاطر رنگ مو!
شما چرا!؟
منم اگرکنکورداشته باشم شادنیستم!
درسته شادبودن به خودمون بستگی داره ولی عواملی هم روش موثره!
نمیدونم کدوم نوع شادی منظورشون بوده ولی خوب درتحقیقات بعدی!
ممنون!

حسین رنجبر شنبه 22 فروردین 1388 ساعت 18:43

بعد از دادن نظر قبلیم یاده خواهرم افتادم !
رفتم به اتاقش که کمی باش حرف بزنم !
و این خبرو بش بگم !

هم چی که منو دید یه جیغ بنفشی کشید که اون سرش ناپیدا ...
گفت : برو بیرون می خوام بخوابم.
منم این طوری شدم ! و رفتم بیرون !
ولی کلاً خواهر من داداش کوچیکم علی رو بیشتر دوس داره همیشه که غذا درست می کنه واسه اون می بره ولی واسه من نمی یاره !
همیشم میشینه با اون در مورد مسائل مختلف صبت می کنه ولی با من زیاد خوشش نمی یاد ...

اون کوچکتره نیازه بیشتری به محبت داره !مطمئننا شما رو هم دوست داره!

مهسا 86IT شنبه 22 فروردین 1388 ساعت 22:42

من که نه خواهر دارم نه برادر

کبیری- کامپیوتر دوشنبه 24 فروردین 1388 ساعت 23:20

من که انقدر عقده ایه خواهرم که هر چی تو خونه میشه به مامانم میگم اگه یه خواهر داشتم............

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد