KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شرایط نگهداری ماهی قرمز در عید نوروز (دما، هوا، آب، غذا)

http://i.friendfeed.com/963d450c1dce416d5b914ac49fc3430fb1346670

دما: ماهی قرمز در دمای بالای 25 درجه سانتیگراد آسیب‌پذیر بوده و تغییرات ناگهانی دما باعث مرگ آنها می‌شود مناسب‌ترین دما برای این ماهی بین 10 تا 25 درجه سانتیگراد است.

هوا: ماهی‌ها به اکسیژن موجود در هوا احتیاج مبرم دارند و این اکسیژن از طریق سطح هوایی که با آب در تماس است وارد ظرف نگهداری ماهی می‌شود. بنابراین هر چه سطح مقطع بالای تنگ بزرگ‌تر باشد، اکسیژن بیشتری به ماهی می‌رسد.

آب: استفاده از آب شهری برای ماهی قرمز مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند فقط جهت خارج شدن کلر، قبل از عوض کردن آب ظرف حاوی ماهی، بگذارید که آب به‌مدت حداقل 24 ساعت در ظرف مجزا بماند که با این عمل هم کلر موجود در آب از بین رفته و هم آب دمای محیط را پیدا می‌کند. بهتر است هر هفته یک یا دو نوبت و فقط نیمی از آب ظرف ماهی تعویض شود.

غذا: اگر در شبانه روز یک یا دو نوبت غذا به ماهی بدهیم، نیاز آن بر طرف می‌شود. غذاهای کم پروتئین و سرشار از کربوهیدرات در این میان مناسب هستند و حدالامکان از غذاهای آماده آن ‌هم به اندازه‌ای که در آب باقی نماند بهتر است استفاده شود.



منبع: تابناک



منبع: CHN

نظرات 4 + ارسال نظر
رویا IT جمعه 30 اسفند 1387 ساعت 13:29

این ماهی هارو برای عید شستن حالا گذاشتن خشک شن؟! !

چشم! غذای آماده (فست فود) براشون می گیریم!

البته ما سالهاست ماهی مصنوعی سر سفره میگذاریم که شاهد مرگشون نباشیم! ولی اونا هم فست فود خیلی دوست دارن!! !

محمدحسین باقری جمعه 30 اسفند 1387 ساعت 13:51

چه عکس باحالی

رام جمعه 30 اسفند 1387 ساعت 15:59

خاک بر سرم ماهی پرنده!!!!!

حسین رنجبر‌‌ ٬ نرم افزار شنبه 1 فروردین 1388 ساعت 20:52

یه ماهی داریم که اسمش شیطانه !
ماهییکه شیطان نام داره !

حمید مرسی ولی بابا این پستو اگه زوتتر میگوذاشتی برام مفیدتر بود.
ماهی میگو ؟

نهنگ! پلنگ ؟ خرچنگ ؟
طفلکی یکی از ماهی های ما که همین جمعه عید عمرشو داد به شما!
فک کنم اون یکی ماهیه که توی تنگمون زنده موند
این حرفا رو با خودش زمزمه می کرد :
اگه شونت تکیه گام بود پس چرا من تنها شدم چرا هر لحظم همیشه منم تنها با خودم‌
یه تصویر از عکس چشمات روی دیوار دلم چقد
قِصَم خنده داره چقد بیکاره دلم !
پایه من جوونیتو هد نکن دلبره ناز
باخته من کافیه تو دیگه به پای من نباز توی قلب مهربونت واسه من خونه نساز
توی قلب مهربونت واسه من خونه نساز
من بازنده رو خوب ببین برو تنهام بزار
من یه پاییزییمو ولی تو چی گله بهار
دل به کی بستی عزیزم به منه بی کس و کار
دل به کی بستی عزیزم به منه بی کس و کار
قدر دنیارو بدون لحظه هاشو حروم نکن
برو و ۲ روزه دنیا رو با من تموم نکن
منو باز با اشکای قشنگت رو به رو نکن
منو باز با اشکای قشنگت روبه رو نکن
آخه من خودم ته راهو دیدم سیاهیه
آخر این همه عشق و عاشقی تباهیه
انگاری توو تنگه این دنیا جای یه ماهییییییییییه آه

(منبع این اشعار زیبا :
http://kntu.blogsky.com/1388/01/01/post-8789/)

درخت میکشم تا یکی شوم با ریشه هایش
با یک برگ هم می شود سبز بود.

انگاری توو تنگه این دنیا جای یه ماهیه



خداوند بیامرزد او را
نثار شادی روح تازه گذشته فاتحه مع الصلوات !
دو بار سوره ی حمد و توحید را قرائت بفرمایید.

« اللهم صل علی محمد و آل محمد »

به فروشنده گفتم : این ماهی های توی آکواریوم که همشون یه اندازن ٬ چطور میگی قیمتشون فرق داره ؟
گفت: شما انتخاب کن من بهت میگم قیمتش چنده
گفتم : هیچ فرقی نداره فقط باید هموژنیزه باشه و پاستوریزه ! پاسخ داد : مگه شیره ؟
فرمودم : نه گربه ماهیه !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد