KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بهانه ای برای اندیشیدن!

پیش خودم گفتم خوبه من روشن فکر نیستم

نه دم از این حرفها می زنم

 نه یه سیگار می گذارم گوشه لبم و موقع نوشتن ژست روشنفکری می گیرم

نه تو مطلبام از کلمات قلمبه سلمبه استفاده می کنم که حتی خودمم معنیش و ندانم

نه در مورد  مسائل سیاسی همه اش از آزادی بیان و  خفقان و ... دم می زنم

نه تحصن می کنم نه نامه اعتراض آمیز امضاء می کنم

نه با گرفتن کتابهای...... تو دستم به دیگران می فهمونم من از اینها می خوانم  

 نه صدای آمریکا گوش می کنم

نه آهنگهایی رو گوش می کنم که یک کلمه ازمعنیشو خودم نفهمم



آدامسم به ندرت  هر جور حال کنم می پوشم

با هر کی دوست داشته باشم  حرف می زنم

سعی می کنم از کلمات ساده برای نوشتن استفاده کنم 

 تو مرا گوسفند خواندی!


تو مرا در جهل خواندی!


باشد!


من خواب وتو بیدار!


چینی ها معتقدن که از سیاره ی دیگه ای به زمین اومدن و نتیجه میگیرن که " نوع برتر"ن و حق حکومت بر سراسر این کره ی مفلوک رو دارن!

یهودی ها اعتقاد دارن که " نژاد برگزیده" هستن و هدایت حیات روی این سیاره حق الهی ایشونه!

غربی ها معتقدن که" گونه ی هوشمند"ن و بنا بر این حق بهره برداری از منابع طبیعی قاره های آسیا, افریقا, آمریکای جنوبی و مرکزی, و مخصوصن خاورمیانه متعلق به اوناس چون ملل و اقوام ساکن در این مناطق لیاقتشو ندارن!

اعتقاد گروهی بر اینه که انسان موجود برتره و برخی معتقدن که آدمیزاد بدترین مخلوق این سیاره س!

س.م معتقده که عشق فقط یه وهم ه!

ت.ن معتقده که هنر فقط نزد اوست و بس!

ب.ب اعتقاد داره که روی دست کوروساوا مادر دهر فیلمسازی نیافریده!

برخی به " جهان باقی" معتقدن و گروهی به " همین جهان"

ع.ص " عقیده داره که زمین هنوز گرده و بنابر این نتیجه ی هر عملی که انجام میدیم به طرفمون بر میگرده اما " ه.نعقیده اش بر خلاف اینه!

شش میلیارد جمعیت هستیم ( که تا رسیدن به آخر این نوشته حتمن به همت چینی ها صد هزار نفری به این رقم اضافه میشه) و به همین تعداد عقیده در باره ی هرچه که فکرشو بکنیم وجود داره و این موضوع منو به شدت نسبت به لغت اعتقادمشکوک میکنه.



 

 باورکن من دوست دارم خواب باشم ! تو خواستی بیدار باش ولی بدان!

من که خوابم به عقایددیگران احترام میذارم! 

اما تو............




خدا ماروببخشد!

توهمکلاسی روبیدارکن!

بذار ما با پست های بچه گونه ی خودمان خوش باشیم!

نظرات 20 + ارسال نظر
شفیعی سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 00:34

خوب است من روشنفکر نیستم و ازین حرف ها نمیزنم و خوب است شما روشن فکر نیستید و ازین حرف ها نمیزنید.

من بچه ام هنوز برای این حرف ها!

صابره سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 00:44


می خواستم زندگی کنم ، راهم را بستند
ستایش کردم ، گفتند خرافات است
عاشق شدم ، گفتند دروغ است
گریستم ، گفتند بهانه است
خندیدم ، گفتند دیوانه است
دنیا را نگه دارید ، می خواهم پیاده شوم

من به آغاز زمین نزدیکم.
نبض گل ها را می گیرم.
آشنا هستم با ، سرنوشت تر آب، عادت سبز درخت .

روح من در جهت تازه اشیا جاری است .

از اونجایی که یه سری مطالب همکلاسی رو به دلایلی دقیق پیگیری نمی کنم اما چیزهایی رو از پست فهمیدم و چیزهایی برایم مبهم ماند
....
اما می دانم چه خواب چه بیدار احترام به عقاید دیگران وظیفه ی انسانی هر کسی است
بچگی رو تا بی نهایت میشه ستایش کرد و بیداری هم می تونه قشنگ باشه
................................
یکی از مشکلات دنیای اینترنت و آشنایی های اینگونه (از طریق وبلاگ و سایت و مطلاب آن ) این است که نمیشه روی شخصیت افراد زوم داشت و آنها را شناخت
..
مطمئن هستم اگر شناخت ما روی هم بیشتر بود و یا بیشتر شود ( درست و صادقانه) با چنین و چنان پست هایی در همکلاسی مواجه نخواهیم شد.
..........
موفق و سربلند باشید

حرف های شما درست بودممنون!

راستی حواسم از عنوان پرت شد
..
کاش بیشتر باندیشیم
اگر حواسم جمع بود شاید توی نظر قبلی خلاصه تر حرف میزدم و بیشتر فکر می کردم
...
اندیشه و اندیشدن به معنای کهن و حال بسیار زیباست

اندیشیدن اساس حیات بشری است!

با توجه به شناختی که روی بیداری نویس ها و شما دارم احساس می کنم سوء تفاهم شده، البته شما حق دارید دچار سوء تفاهم بشید، هم شما و هم خیلی های دیگه که دچار این سوء تفاهم شدند و اشتباها خودشون رو مخاطب بیداری نویس ها فرض کردن در حالی که فکر نمی کنم بیداری نویس ها مدعی بیداری باشند بلکه بیشتر به نظر میاد در جستجوی بیداری اند!

متاسفانه جریان بیداری نتونسته منظور از فعالیت خودش رو به همکلاسیها منتقل کنه، در واقع شروع جریان کمی بی مقدمه بود و همین باعث شد هر کس برداشت خودش رو داشته باشه، پیشنهاد میکنم یکی از بیداری نویس ها با انتشار متنی اهداف بیداری نویسی رو شرح بده تا سوء تفاهم ها از بین بره!

مطمئن باشید که بیداری نویس ها خودبرتربین نیستند...

موفق باشید!

درجستجوی بیداری درست گام برمی دارد!نه انکه از اول راه بخواهد مخاطب خود را این چنین فرض کند!
درجستجوی بیداری ساده می نویسد وخود عمل می کند!
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
موافقم!
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
مگر برترینی هم وجود دارد؟
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
موفق باشید

فرزانه محمدی سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 01:52

اگر با نفی بیداری آغاز به اندیشیدن می کنی خوش به سعادت بیداری!


قدم به عرصه گذاشتن و بالیدن موثر تر از شکسته نفسی در حین خاموشی است .


( نه ""صدای آمریکا"" گوش می کنم

نه یه ""سیگار"" می گذارم گوشه لبم

""آدامسم"" به ندرت... )

روشنفکری را غلط معنی کرده اند برایت...
معنی کرده اند برایت...
معنی کرده اند برایت...

بیداری یعنی این افکار را کنار گذاشتن و با کاربرد شعور خود به معنای آن ها رسیدن .

**توجه
کار برد شعور در جمله ی بالا متفاوت است با کاربرد آن در ناسزاهای کوچه بازاری .

کدوم بیداری!؟
##############################
این هایی را که نوشتم!به زیر سوال بردن ژست های روشنفکری بود!
وگرنه انقدر درخواب نیستم که این ها رو روشنفکری بدانم!
######################################
من حتی به روشنفکریهم فکر نمیکنم چه برسد به اینکه خواسته باشم به تعریف دیگران گوش بدهم
#####################################
من خوابم طولم می کشد بیدار شوم!
#######################################
به امید موفقیت جستجوکنندگان بیداری!

رویا IT سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 02:42

فقط می تونم بگم برداشت ها اشتباه بوده!!

ُسوء تفاهمه!!

نمی دونم هدف بیداری به طور قراردادی چی بوده ولی می دونم
سعی بر بهتر شدن بوده نه تفرقه و ناراحت کردن همکلاسی ها!

اگه به پست های بیداری نگاه کنیم می بینیم هیچ حرفی مبنی بر بهتر بودن درشون نیست هیچی،
تازه می تونم چند تاشو اسم ببرم که درش بابت کم شدن (ما) و زیاد شدن (من) ها در جوامع، تاسف خورده شده!
پس چطور می تونه هدفش خود برتر بینی باشه؟!!


چرا برداشت ها اشتباه بوده؟!
سپیده جان خود تو از کجا این برداشت رو کردی؟!

به نظرم برگرد به اون متن یا نظر که این فکر رو توی سرت انداخته و ببین جدی نویسنده منظور بدی داشته یا کسی که نقدش کرده افکارت رو این طور شکل داده!؟

متنت غمگین کننده بود سپیده جونم ولی رو حرفام فکر کن! !

اگرهدف بهتر شدن بوده که عالی اما بهتر نیست برایشروع کاری همانطوری که اقای توکلی گفتند مقدمه ای باشد تابرداشت بد نباشد!
روحرفات فکرمیکنم!ممنون!

هادی بدری زاده سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 04:29

سلام.. نوشته‌تون برام جالب بود..
من فقط از ابتدا تا حالا چند تا سؤال پرسیدم.. همین.. چندین بار.. در هر پیغام و هر کامنتی.. ولی خب جوابی نداشتم.. موضوع دیگر هم که شما هم بدان اشاره کردی همون احترام به عقاید دیگران بوده... و دیگری هم که بی‌ادبی کردن هستش که البته من واقعا یکی دو مورد اون هم از یکی 2 نفر از بچه‌های بیداری دیدم ولی با بعضی های بیداری هم خیلی رابطه‌ام خوبه و واقعاً محترمانه برخورد می‌کنن.. دوست 19 20 21 22 ساله من.. چه ما بخواهیم و چه نخواهیم تمام عمر و زندگی‌مان در جامعه‌ای با همین مختصاتی که می‌بینیم (نظام حاکم) گذشته است و چه باور کنیم و چه نکنیم این بر روی طرز فکر ما و نحوه تربیت و رفتارمون اثر گذاشته.. اگه قرار باشه یه جامعه‌ای حتی در حد جامعه کوچک دوستی خودمان را بیدار کنیم یا اصلاحاتی انجام دهیم نمی‌شه با همون منش افرادی که مثلاً ضعف دارن بریم جلو.. فک کنم این دیگه مفهوم باشه.. درضمن هر چه من ار بیداری شنیدم با 2 3 پست اخیر زیر سوال رفت.. من از ابتدا هم میل به همکاری و دوستی داشتم ولی خب ظاهراً میلی بر این نیست...

وقتی ما خودباور نداریم همدیگر را چه توقعی وجود دارد از سایرافراد که متن های ما رو باورکنند!

هادی بدری زاده سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 04:32

به نظرم پست خوبی داشتین

نه به نظرم در مقابل متن های دوستان دیگر ضعیف به نظرمی رسه!

هادی بدری‌زاده سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 05:08

ممنون

خواهش می کنم!

سحر تسبیحی سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 12:11

مثل همیشه جالب ممنون مرسی

ممنون!
نه باباکجا جالب بود! تو لطف داری!

ندا سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 12:29

ولی به نظر من ادم نباید بذاره چیزی تو دلش بمونه کلا من معتقدم حرفها باید یه پهلو باشه و سو تفاهم نباید وجود داشته باشه به نظرم با صحبت کردن مشکلتونو حل کنید چرا که به گفته ی عزیز بزرگواری که می گفت:با گفتگوی تمدن ها چگونه می توان جهان را زیباتر کرد.پس گفتمان کنید من مطمینم اقای ....ادم منطقی ای هستند البته فقط تو این مسایل

دوست خوب من مشکلی نیست!
همان طورکه عده ای در جستجوی بیداری اند ما هم در جستجوی معنای بیداری درجستجوی حقیقت در جستجو اتحاد!

هادی بدری زاده سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 12:48

برای ندا : مرسی ... گرفتم

ندا سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 13:00

اگه راست میگید منظور کی بود؟.........؟

جویا سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 16:53 http://toooska.blogfa.com

باید اندیشید...هر کسی یک سبکی داره...باید احترام گذاشت...به نظر من همکلاسی تازه داره بیدار میشه....موفق باشید

ممنون به امید بیداری!

رودسرابی سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 17:10


سلام
من دوست ندارم وارد بحث بیداری بشم
ولی پست ها شما همیشه برام دلنشین و جالب بوده
موفق باشی

ممنون نظر لطفتونه!

۱۱۸۱۱ سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 17:33

ژست روشنفکری

ژست بچه بودن و کودک درون و ...


هر چیزی جای خودش

100%
ممنون از نظرتون!

باب سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 23:25

من خیلی دوست داشتم بفهمم که بیداری باسه چیه و از کجا اومده و هدفش چیه!! ولی شکر(شایدم ناشکر) تا به حال نفهمیدم. و این خیلی برام جالب نبوده و نیست که یه وبلاگ که از دانشجوهاست و برای ما دانشجوهاست ,حرفی توش زده بشه که نامفهوم باشه.

واضح وساده حرف زدن بسیاری از ابهامات رو از بین می برد
ممنون!

حمید توکلی، فناوری اطلاعات چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 04:14 http://wWw.knToosi.cOm

طول متن شما از طول معیار بیشتره!
البته اختلافش جزئی هست!


چطور قسمت اصلی متن را با طول معیار مقایسه کنیم؟
http://kntu.blogsky.com/1387/08/24/post-6681


اعمال قانون طول معیار به نویسنده ی متن واگذار خواهد شد!
http://www.kntoosi.com/1387/12/14/post-8582

فرزانه محمدی چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 11:15

######################################
من حتی به روشنفکریهم فکر نمیکنم چه برسد به اینکه خواسته باشم به تعریف دیگران گوش بدهم
#####################################
من خوابم طولم می کشد بیدار شوم!
#######################################

چشمانت را نبند عزیز ! بارها گفتم و تکرار می کنم :

تو بیداری!


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قدم به عرصه گذاشتن و بالیدن موثر تر از شکسته نفسی در حین خاموشی است
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

"ما " شروع کردیم که یاد "بگیریم" . آموختن هر کس با خود اوست . که خودش را مخاطب قرار بدهد یا خیر

راستی چی باعث شد خودتو مخاطب بیداری و اون جملات آقای بدری زاده مبنی بر ... بودن همکلاسی ها قرار بدی قرار بدی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد