KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چه کسانی مجاز به ثبت نام در دانشگاهها می باشند ؟

سردار زاده کمند :مشمولانیکه بدون غیبت اولیه به خدمت اعزام شده اند و در حال گذراندن خدمت هستند در صورت پذیرفته شدن در دانشگاهها بدون مشکل از خدمت ترخیص خواهند شد

سردار زاده کمند در گفتگو با باشگاه خبر نگاران صدا و سیما گفت: کسانیکه مجازندچنانچه در آزمون پذیرفته شونددر دانشگاهها ثبت نام نمایند عبارتند از:




دسته اول:‌مشمولان متولد 1369 که دیپلم فنی حرفه ای،کاردانش و پیش دانشگاهی را بصورت حضوری و یا غیر حضوری اخذ نموده اند.

دسته دوم : مشمولان متولد 1368 که این افراد چنانچه به شکل حضوری دیپلم فنی حرفه ای،کاردانش و پیش دانشگاهی را اخذ نموده باشند.

دسته سوم:‌مشمولان سالهای قبل با رعایت حداکثر سن 24 سال که به شکل حضوری در حال تحصیل بودند و تا پایان شهریور ماه سال جاری دیپلم فنی حرفه ای،کاردانش یا پیش دانشگاهی را اخذ نمایند.

دسته چهارم: مشمولینی که برگه اعزام بخدمت بدون غیبت گرفتند اما هنوز زمان اعزام آنها فرا نرسیده است.

دسته پنجم: مشمولینی که بدون غیبت اولیه به خدمت اعزام شده اندو در حال گذراندن خدمت هستند که در صورت پذیرفته شدن در دانشگاهها بدون مشکل از خدمت ترخیص خواهند شد.

دسته آخر:‌مشمولان دانشجوی ورودی سال 1385 به بعد که با اخذ معافیت تحصیلی در حال حاضر در حال تحصیل در دانشگاه هستند و کمتر از 4 نیمسال را سپری کرده اند که در صورت شرکت در آزمون و قبولی در رشته یا دانشگاه بهتر مجاز هستند از رشته یا دانشگاه قبلی انصراف و با احتساب مدت تحصیل قبلی در رشته یا دانشگاه جدید ثبت نام نمایند.

ایشان در ادامه افزودند:

مشمولان دارنده دیپلم فنی حرفه ای،کاردانش و پیش دانشگاهی که متولد نیمه دوم سال 68می باشند مجازند با دریافت برگه اعزام تاریخ اعزام خودشان را تا 18/07/1388 تمدید نمایند.

همچنین در ادامه گفت:‌تعدادی از مشمولان شرکت کننده در آزمونهای سراسری به دلیل واجد شرایط نبودن مجاز به ثبت نام در دانشگاهها نیستند که این افراد عبارتند از:

دسته اول : مشمولان انصرافی دارای غیبت هستندیا دانشجویانی که بیش از 4 نیمسال تحصیلی از تحصیل قبلیشان گذشته باشد این افراد حتی اگر مجدداً در آزمون شرکت کنند و پذیرفته شوند مجاز به ثبت نام در دانشگاه نیستند.

دسته دوم: مشمولان اخراجی از دانشگاه هستند.

دسته سوم سربازان وظیفه ای که در حال خدمت هستند اما در ابتدای خدمت دفترچه دارای غیبت داشتند این افراد هم مجاز به ثبت نام در دانشگاهها نمی باشند.

دسته چهارم: مشمولانیکه برگه اعزام بدون غیبت دریافت کرده اند لکن در موعد تعیین شده به خدمت اعزام نشده اند در واقع این افراد هم وارد غیبت شده اند.

دسته پنجم :‌مشمولانیکه یکبار از معافیت تحصیلی در همان مقطع تحصیلی استفاده کردند .

دسته آخر : مشمولانیکه تا پایان شهریور ماه سال جاری موفق به اخذ دیپلم فنی حرفه ای،کاردانش و یا پیش دانشگاهی نشوند.

ایشان همچنین گفت:

با تلاش مامورین نیروی انتظامی ، از ابتدای سال، 11 باند که اقدام به جعل مدارک مربوط به خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت می کردند را شناسایی کرده ایم. که با اخذ حکم قضایی اقدام به دستگیری تعداد 35 نفر افرادی که مرتبط با این باندها بودند کرده ایم که همه آنها تحویل مقامات قضایی شده اند.

ایشان در خصوص جعل کارت پایان خدمت و معافیت اعلام نمودند: با توجه به ضریب های امنیتی که در کارت های پایان خدمت و  کارت های معافیت وجود دارد جاعلان کمتر می توانند اقدام به جعل این مدارک نمایند و اگر جاعلی اقدام به جعل نماید یقیناً در اولین مراجعه در مجموعه های انتظامی مثل گذرنامه کاملاً قابل شناسایی هستند و جاعلان و استفاده کنندگان از کارت جعلی ، دستگیر می شوند . لذا این افراد اقدام به جعل مدارک پزشکی و مدارکی که از این طریق معافیت های پزشکی یا کفالت را اخذ کنند می نمایند که الحمدلله با اتخاذ تدابیری که صورت گرفته در همین مدت کوتاه با شناسایی جاعلین اقدام به دستگیری تعدادی از آنها کرده ایم. که توصیه می کنم به پزشکان عزیز و مسئولین بیمارستان ها که مراقبت لازم را از مهرهای پزشکی و سربرگ های خودشان داشته باشند چرا که بیشترین جعلیات را در این زمینه داریم.

 سردار زاده‌کمند در خصوص بکارگیری سربازان در استانهای محل زندگی آنهاگفتند:

اینکه قطعاً بگوییم تمام مشمولین هرا ستان در استان مربوطه خدمت خواهند کرد این کار امکان پذیر نیست علت این است که پارامترهای مختلف در این امر موثر هستند. آمایش نیروهای مسلح، نیازمندیهای این نیروها،تعداد مشمولین هر استان، اینها عواملی هستند که در تعیین مکان خدمتی و رده خدمتی مشمولین تعیین کننده هستند.

ولی ما بطور کلی دنبال این امر هستیم و در نیروهای مسلح این بحث وجود دارد با رعایت این نکات و این موضوع که نباید اقدامی صورت بگیرد که به تضعیف امنیت و دفاع نیروهای مسلح منجر شود با رعایت این نکته سعی می کنیم افراد را در نزدیکترین رده خدمتی به محل زندگیشان بکار بگیریم


منبع: پرتال پلیس ایراان






نظرات 2 + ارسال نظر
رامین ف چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 22:11

قربون هر چی معافه(به غیر از مجتبی!) و محمد جوادم
برین سربازی شیر مرد بار بیایین!! چیه همه دنبال معافی میگردین !!!!
موفق باشین

مصطفی کاظمی- نرم افزار۸۶ پنج‌شنبه 1 اسفند 1387 ساعت 08:41

مرسی ایمان جان!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد