KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

وقتی ریاضی دان عاشق می شود!!!

  

 

 شعری از پروفسور هشترودی در مورد ریاضیات 

  

 

منحنی قامتم، تابع ابروی توست

خط مجانب بر آن، طره گیسوی اوست

حد رسیدن به او، مبهم و بی انتهاست

بازه تعریف دل، در حرم کوی دوست

چون به عدد یک تویی من همه صفرها

آن چه که معنی دهد قامت دلجوی توست

پرتوی خورشید شد مشتق از آن روی تو

گرمی جان بخش او جزئی از آن خوی توست

بی تو وجودم بود یک سری واگرا

ناحیه همگراش دایره روی توست   

پروفسور هشترودی







 

 

 

 

 

 

 

 
نظرات 7 + ارسال نظر
حوریه جعفری-کامپیوتر سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 22:21

ریاضی و زندگی! !

جالب بود!! ممنون!

سپیده -ریاضی چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 00:57

بسی خندیدم !
خوش به حالش ریاضی روی کلماتش تاثیرگذاشته من که خودم شبیه انتگرال شدم!

Masii چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 01:54

بنده خدا دخترش چند سال پیش خودکشی کرد

محمود چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 13:41 http://amaryazd.blogfa.com

اصلاحش کنید
منحنی قامتم تابع ابروی توست
خط مجانب بر آن طره گیسوی توست

ممنون

صابره چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 19:48

محمد حسین قائمی پنج‌شنبه 19 فروردین 1389 ساعت 13:46

دوست عزیز،

شعری که شما به نام پروفسور هشترودی و احتمالن به نقل از ویکی پدیا در صفحه خود آورده اید، تضمینی است که من حدود 22 سال پیش بر غزلی که در سال های دهه 40 در مجله "یکان" چاپ شده بود سروده ام و متاسفانه در اینترنت و با تغییرات و اغلاطی پخش شده است. من به زودی این شعر را منتشر خواهم کرد و از شما هم خواهش می کنم آن را از صفحه خود بردارید.

با سپاس.

غ ذوالفقاری- کشتی سازی شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 03:13

دوست عزیز
من سراینده این شعر ( دکتر محمد حسین قائمی) را شخصا از دوران دانشجویی میشناسم. روح روانشاد هشترودی اصلآ از این شعر خبر ندارد. حد اقل برای روشن شدن موضوع یک توضیحی در وبلاگ بنویسید.
برای توضیح بیشتر لطفآ به آدرس زیر مراجعه بفرمایید. http://mhghaemi.wordpress.com/2010/04/09/6/‎
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد