KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

Wappalyzer چیست؟ سایت ها از چه نرم افزاری استفاده میکنند؟

امروز کمی در مورد Wappalyzer صحبت میکنم که چیست و به چه کار آید....


بعضی دوستان تمایل بسیار شدیدی داشتند تا بدانند سایت های مختلف از چه سیستمی استفاده میکنند.....



Wappalyzer یک پلاگین است که برای مرورگر اینترنت ِ FireFox طراحی شده و به صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته است.



در واقع Wappalyzer به شما خواهد گفت که وب سایتی که در حال مشاهده ی آن هستید از چه نرم افزار ها ، سیستم ها و تکنولوژی هایی بهره برده است.



Wappalyzer با تجزیه و تحلیل کدهای HTML در صفحه ی مورد نظر تشخیص میدهد که از چه سیستم مدیریت محتوائی ( CMS ) و یا نرم افزار تجارت الکترونیک ( e-Commerce ) یا سیستم پیام ( Message Board )..... استفاده کرده است.



کلیه اطلاعات و آمار به سایت اصلی Wappalyzer منتقل شده و در دسترس عموم قرار میگیرد. در واقع میتوان گفت اطلاعات بسیار جالب توجهی را ارائه میدهد.



Wappalyzer  از زبان Elbert مدیر و صاحب امتیاز این سایت و این برنامه :


" من این نرم افزار را در آغاز سال 2009 یعنی در نخستین روز آن به مرحله بهره برداری رساندم. اما سایت آن هنوز در حالت بتا ( آزمایشی ) است و من نیز مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات. هر روز به لیست نرم افزارها و تکنولوژی ها می افزایم و برای پیشرفت نرم افزار هم تلاش میکنم. آمار و اطلاعات واقع گرایانه تر خواهد شد اگر کاربران بیشتری از این پلاگین استفاده کنند. در واقع ساخت این برنامه زمانی شروع شد که من این ایده را به واکوپا ( Wakoopa ) - شرکتی که آمار نرم افزارهایی که بر روی کامپیوترهای شخصی نصب شده اند را بدست می آورد -  پیشنهاد کردم و آنها به من گفتند که شمارش و آمارگیری اطلاعات تحت وب را در دستور کار ندارند.



تمرکز Wappalyzer در واقع روی نرم افزارهای قابل دریافت مانند جوملا، ورد پرس و .. است، اما در کنار آن نیز سیستمهای عمومی مانند بلاگر و .. را اضافه کرده ام.



Wappalyzer در بخش های زیر مشغول به فعالیت و جمع آوری اطلاعات است:


analytics, blogging, CMS, e-commerce, image gallery, JS framework, message board, widget, wiki."



دانلود از سایت رسمی فایر فاکس 


دانلود از سایت رسمی Wappalyzer




منبع: خودم




نظرات 3 + ارسال نظر
حمید توکلی، فناوری اطلاعات سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 07:44 http://wWw.knToosi.cOm

ممنونم!

محمد رشیدی - فناوری اطلاعات سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 08:54 http://www.ksna.ir

خواهش!

نمیدونم دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 09:04 http://www.fata.com




☺☻♥♦♣♠•◘○◙♂♀♪♫☼►◄↕‼¶

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد