KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

مهربان باش

 

 

آموخته ام که گاهی مهربان  

 

بودن بسیار مهمتر از درست 

 

 بودن است .


نظرات 26 + ارسال نظر
محمدحسین باقری سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 01:24

ممنون

خواهش می کنم

محمدحسین باقری سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 01:24

ولی از کیه؟

نمی دونم از کیه
اما من وقتی جمله ای رو میشنوم بیشتر سعی می کنم ببینم قبولش دارم یا نه تا در پی این باشم ببینم از کیه چون به نظرم همه سخنان و رفتار یک انسان صد در صد درست نیست (به دلیل نقص هایی که وجود داره)
پس نام گوینده دلیل صحت سخنش نیست .

وحید احمدپور سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 01:28

با سلام

چه زیبـــــــــــــا آموخته ای

سلام
بله اما دیر و با قیمتی گران

تقدسی سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 01:34

درست بودن؟ یعنی چجوری؟

قبل از اینکه معنی درست بودن را بگم اون کلمه (گاهی)در جمله اول خیلی مهمه
اما به نظر من منظور از این درست بودن برقراری روابط عمل و عکس العمل است
گاهی عکس العمل کاری چیزیست که ما از سر مهربانی اون رو انجام نمی دیم و اتفاقا نتیجه بهتری هم دریافت می کنیم
البته باید بگم در اون زمان همون مهربان رفتار کردن درست رفتار کردنه
اما درست رفتار نکردن همون نپرداختن به عکس العمل طبیعی است
نمی دونم تونستم منظورم را خوب منتقل کنم یا نه
می دونید مثلا نتیجه ی یک کار ناپسند انسان طبق قوانین مجازاتی است که برای اون کار در نظر گرفته شده اما خدای مهربان خیلی وقتا از سر مهربانی اون رو به تعویق میندازه یا حتی می بخشه
منظورم همینا بود

محمدحسین باقری سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 01:47

راست میگه خب شاید درست بودن همون مهربون بودن باشه

بله کاملا همینطوره در ان زمان مهربان بوده همون درست بودنه
اما منظور از درست بودن همون روال طبیعی و همیشگی معلول هاست

مسعود افشار سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 01:57

جمله درستی نیست. چون مهربانی امری است که سفارش شده است پس حتما امری درست است پس مهربانی زیر مجموعه درست بودن است. در نتیجه اگر آدم درست باشه مهربان هم خواهد بود.

منظورم از درست بودن درست رفتار کردن نیست پیروی از قوانینه

واین کاملا درسته که مهربان بودن درست رفتار کردنه

بهتر بود می گفتید از نظر من جمله درستی نیست

تقدسی سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 02:09

جمله درستی نیست ولی جمله مهربانی است به نظر من!

شما که معنی درست بودن رو پرسیدید
بهتر نبود اول منتظر جواب من باشید ؟!
باورهای همه یکسان نیست همین اختلاف هایی که شاید خیلی جزییه باعث تفاوت انسانها میشه
ممنون که نظر دادید

فرزانه محمدی سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 02:40

مهر را به این قوانین نانوشته ی " درست " نشاید فروخت...

متشکرم!

ممنون فرزانه جان
کاملا درست متوجه شدی
منظورم از درست بودن درست رفتار کردن نبود منظورم قوانین به ظاهر درست بود

رویا IT سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 08:44

آموخته ات درستـ... یعنی مهربانانه است!! یا شایدم هردو!

اموخته ام یعنی :
مهربان بودن
درست است :D

مسعود افشار سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 11:24

سمانه یوسفی : منظورم از درست بودن درست رفتار کردن نیست پیروی از قوانینه
سمانه یوسفی: البته باید بگم در اون زمان همون مهربان رفتار کردن درست رفتار کردنه

جواب هایی که به دوستان دادید را یک بار مطالعه کنید.با جمله ای که نوشتید در تناقض است.
زمانی که در صحت سخنی شک داشته باشم آن را در قالب نظر خود و آن گونه که شما امر کردید و از نظر خودتان بهتر دانستید،بیان میکنم اما وقتی در صحت آن شکی وجود ندارد این گونه نیست. و قطعا همینطور است.

اگر همه پاسخ هام به نظرات را بخونید کاملا متوجه منظورم میشید
گاهی مهربان بودت بهتر از درست رفتار کردنه
معنی درست رفتار کردن در این جمله : عمل به قوانین وضع شده است
نه انتخاب درست ترین راه

مهربان بودن در زمان مناسب انتخاب درست ترین روش برخورد است

من تناقضی بین جمله و پاسخ هام نمی بینم

آن گونه که شما امر کردید کجای جمله من امری بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امیدوارم تونسته باشم اینبار منظورم را واضح تر بیان کنم

نیره جعفری سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 12:22

خیلی جمله هاتون قشنگ و مهربانانه بود.
واقعا خیلی از متنتون لذت بردم.

جمله اش قشنگ بود
اما عکسش مهربانتر
خواهش عزیزم

امیر پورنصرت سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 14:10

چیزی که یه عکس می گه رو با هزاران کلمه هم نمی شه توصیف و بیان کرد.
خیلی زیبا بود خانم یوسفی.
موفق باشید.

ممنون شما لطف دارید

مسعود افشار سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 14:54

قوانینی که وضع شده است در رابطه با راه هایی که میتوان در برخورد با مسائل از آن پیروی کرد قطعا بر پایه درستی هاست و همان طور که عرض کردم مهربانی هم جزوی از درستیهایی است که شما میگویید. در اصل می توان گفت مهربانی خودش درست است . این جمله یعنی گاهی درست بودن بسیار مهم تر از درست بودن است

واقعا فکر می کنید تمامی قوانین درست هستند؟؟؟؟

مهربانی جزو رفتارهای درست است
اما معنی درست بودن تو این جمله درست رفتار کردن نیست
این جمله یعنی درست رفتار کردن ( مهربان بودن ) بسیار مهمتر از عمل به قوانین است

زیرا اگر درست رفتار کنی در واقع به قوانین درست عمل کرده ای و قوانین غلط را با رفتار درستت اصلاح کرده ای

مسعود افشار سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 16:20

سمانه یوسفی : واقعا فکر می کنید تمامی قوانین درست هستند؟؟؟؟
باید دید منظور شما از قوانین کدام قوانین است؟قوانینی که توسط خداوند حکیم وضع شده است؟ یا قوانینی که خود انسان با عقل ناقص خود وضع کرده است؟ منظور بنده از قوانین، قوانینی بود که خداوند برای رفتار انسان وضع کرده است و توسط پیامبران و امامان و همچنین قرآن به ما ابلاغ فرموده است. قطعا اگر از آن ها پیروی کنیم درست رفتار کرده ایم.پس حتما در پی آن مهربان هم بوده ایم.

سمانه یوسفی سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 18:19

اینکه کاملا مشخصه منظور من قوانینی است که توسط انسانها وضع شده
حتی اگر حکمت قوانین وضع شده از جانب خدا را نفهمم بی دلیل هم انها را می پذیرم چون خدایم را پذیرفته ام

حالا با توجه به این همه توضیح و اینکه منظورم را از این جمله فهمیدید باز هم فکر می کنید جمله ی درستی نیست؟

مهرداد سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 18:32

کاملا درسته . نظر منم همینه

مرسی یاد آور خیلی چیزا بود واسم ;)

خواهش می کنم

مسعود افشار سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 18:57

هنوز عرض میکنم که این جمله اساس ندارد و اشتباه است. از هر نظر که به آن بنگریم دارای مشکل است. اول اینکه منظور را خوب نرسانده است چرا که درست بودن معنی دیگری دارد که عرض کردم. درست بودن مانند برخی کلمات انگلیسی نیست که چند مفهوم داشته باشد بلکه معنایی یکتا (پیروی از قوانین الهی) دارد.پس باید گفت که درست رفتار کردن و در نتیجه آن مهربانی کردن همیشه باید مهم تر از بد رفتار کردن (یا همان پیروی از قوانین وضع شده انسانی)باشد.پس وجود کلمه گاهی نیز اشتباه است.
اعتراض به رفتار نادرست انسان در پی بی توجهی به قوانین الهی و در نتیجه درست بودن را باید طور دیگری بیان نمود نه این جمله که تماما اشکال دارد. حرف برای گفتن در این باره بسار زیاد است که در حوصله این متن و این مکان نمی گنجد.
موفق باشید

این جمله اساس ندارد !!!

نگاه من به این جمله با نگاه شما متفاوته
ممنون که نظر دادید
موفق باشید

۰۰۰ سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 19:58

مزسی...

چرا این دفعه کمتر شده ؟؟؟؟
مرسی گلم
خیلی دوست دارم:D

سپیده -ریاضی سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 20:46

مهربانی رنگین کمان است هفت رنگ است و هفت شهر دارد.

به نظر من مهربانی یکرنگ است و زیبا
مرسی سپیده جون

مسعود افشار چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 00:05

قطعا نگاه ها تفاوت دارد. آمریکا به ایران و حزب الله لبنان می گوید تروریست و ایران هم به آنها . قدرت خداوند را میتوان درک کرد در این تفاوت های انسان ها. باید نگاه ها را درست کرد. جور دیگر باید دید

۰۰۰ چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 00:24

کمتر نشده که فقط مرسی شده مزسی!

حسین رنجبر ، نرم افزار چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 01:34

علاوه بر این یه چیز دیگه هم در زندگی یاد گرفته ام :

خدابیامزره پدرم رو خدا رو رحمتش کنه !یتیماشو واسه ما گذاشت اما همیشه حرفای خوبی می زد : بهم می گفت. پسر جان چیزی که توی دستات نداری دلتم نخواد خلاص.

متشکرم از شما

همان بالایی چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 01:40

می بخشید که باز مزاحم شدم..فقط خواستم بگم که احیانا سوتفاهم نشود. مقصود از آن جمله آخری این بود که در زندگی کلا پایم را به اندازه گلیمم دراز می کنم.
تشکر من هم از شما به خاطر این بود که مرا به یاد پدرم انداختید که محبت و مهربانی های بسیاری به من فرمود.چون بعد از خدا پای مهربانی که وسط میاید یاد پدر و مادرم می افتم.

مهشید چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 22:45

خیلی هم جمله ی با مفهوم و درستیه!!

سمانه جون همیشه مهربونه.. خواسته به شما یاد بده مهربون باشید.. یاد بگیرید دیگه!!!

سمانه یوسفی چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 23:15

مهشید جونم تو خودت رو ناراحت نکن

لطف داری گلم

خیلی زیاد دوست دارم

حسین رنجبر ٬ نرم افزار پنج‌شنبه 8 اسفند 1387 ساعت 12:40

تصحیح می کنم که نظر قبلی بنده نظر خود من نبود.در نظر قبلی بنده دیالوگ یک فیلم را گفتم.همین طوری میخواستم ببینم کسی متوجه می شود که چه فیلمی است یا نه ؟
مهربانی را که فرمودید یاد این دیالوگ افتادم.
و گرنه ایشالا همیشه همیشه پدر مادرا و انسان ها زنده باشن و سلامت و مهربون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد