KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

وطن

 

Image and video hosting by TinyPic

این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست
این خاک چه زیباست ولی خاک وطن نیست
آن دختـــــــــــر چشم آبی گیسوی طلایی
طناز سیه چشــــــــــم چو معشوقه من نیست
آن کشور نو آن وطــــن دانش و صنعت
هرگز به دل انگیــــــــــزی ایران کهن نیست
در مشهد و یزد و قم و سمنان و لرستان
لطفی است که در کلگری و نیس و پکن نیست
در دامن بحر خزر و ساحل گیلان
موجی است که در ساحل دریای عدن نیست
در پیکر گلهای دلاویز شمیران
عطری است که در نافه ی آهوی ختن نیست
آواره ام و خسته و سرگشته و حیران
هرجا که روم هیچ کجا خانه من نیست
آوارگی وخانه به دوشی چه بلایست
دردی است که همتاش در این دیر کهن نیست
من بهر که خوانم غزل سعدی و حافظ
در شهر غریبی که در او فهم سخن نیست
هرکس که زند طعنه به ایرانی و ایران
بی شبه که مغزش به سر و روح به تن نیست
پاریس قشنگ است ولی نیست چو تهران
لندن به دلاویزی شیراز کهن نیست
هر چند که سرسبز بود دامنه ی آلپ
چون دامن البرز پر از چین وشکن نیست
 

نظرات 8 + ارسال نظر
محمدحسین باقری دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 15:19

ممنون

سپهر سارجانی دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 16:29 http://3pehr-kntu.dom.ir/

زندست تا وقتیکه نفت خام داره

مسعود افشار دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 17:39

خیلی عالی بود

یحیی دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 19:10

a^2 دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 19:58

الخــــــــــــــــــــــلیج العـــــــــــــــــــــــربیه

حسن نوروزی سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 00:15

برای نظر بالایی


اینم برای پستتون که خیلی قشنگ بود


حسین رنجبر چهارشنبه 23 بهمن 1387 ساعت 01:10

فقط عنوان این پست منو یاده این شعر انداخت: !

ایرانی قهرمان ایرانی پهلوان

این نه منم من نه من منم من !

ذره خاک وطنم من !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد