KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

روزشمار انقلاب

۲۰ بهمن ماه سال 1357 هجری شمسی: آخرین تلاش مذبوحانه رژیم ستمشاهی در قالب تظاهراتی محدود شکل گرفت. هدف از این تظاهرات حمایت از قانون اساسی شاهنشاهی و دولت غیرقانونی بختیار بود. در این تظاهرات عمال رژیم پهلوی و خانواده‏هایشان حضور داشتند و شعارهای آنان اغلب به حمایت از حکومت سوسیال دمکراسی بختیار بود. این گروه در ورزشگاه امجدیه سابق گرد آمدند و به تظاهرات پرداختند. در همین روز اعلام شد که مزدوران گارد شاهنشاهی به پادگان نیروی هوایی حمله‏ور شد‏ه‏اند تا برخی از انقلابیون را دستگیر کنند. اما هجوم آنان با شکست مواجه شد و در مقابل مردم انقلابی تاب مقاومت نیاوردند.

حمله گارد شاهنشاهی به هُمافران نیروی هوایی در پی بیعت هُمافران با حضرت امام (1357ش) در پی اعلام همبستگی گروهی از همافران و پرسنل نیروی هوایی با انقلاب اسلامی ایران و بیعت با حضرت امام، مزدوران گارد شاهنشاهی در شامگاه 20 بهمن به یکی از پادگان‏های نیروی هوایی در تهران حمله‏ور شدند. به محض انتشار این خبر، مردم مسلمان از همه نقاط تهران برای یاری رساندن به پرسنل نیروی هوایی که در حال مقاومت بودند، به طرف پادگان نیروی هوایی شتافتند. مردم انقلابی که سلاح‏های ابتدایی و ناچیزی در اختیار داشتند با رشادت‏های خود، حمله مزدوران رژیم شاه را با شکست مواجه کردند و به این ترتیب، مرحله نهایی مبارزه مردم برای براندازی رژیم شاهنشاهی در ایران آغاز شد.

نظرات 4 + ارسال نظر
محمدحسین باقری یکشنبه 20 بهمن 1387 ساعت 23:21

ممنون

کیارش دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 01:27

دنبال می کردم ... منبعیت چی بوده مسعود جان ؟؟
ییینیم ای ن دو روز رو چی پیش میری ..

ابعاد انقلاب و اتفاقات اون زمان بسیار وسیع است و بنده فقط به گوشه هایی از این اتفاقات اشاره میکنم. منبع سایت راسخون و سایت های دیگر بوده است.

کیارش سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 01:30

مرسی !
این یکی از بیقه برای من جالب تر بود ____

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد