KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چند خبر

*پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ایرانی امید، تحسین جهان را برانگیخت 
 
*سیستم ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت راه‌اندازی شد   
*وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
انجام 3 پرتاب فضایی بزرگ از کم‌نظیرترین رخ‌دادهای جهان است

 *پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ایرانی امید، تحسین جهان را برانگیخت 

به گزارش فارس، همزمان با سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره امید که به دستان توانمند دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شد و در مدار قرار گرفت، واکنش کشورهای جهان را به همراه داشته است.
آمریکا و پایتخت چندین کشور اروپایی از پرتاب ماهواره امید از سوی جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کردند.
کاخ سفید اعلام کرد که دولت باراک اوباما رئیس جمهور جدید به تمامی عناصر قدرت برای تعامل با تهران متوسل خواهد شد.
"رابرت جیبز " سخنگوی کاخ سفید گفت: تلاش برای توسعه قدرت پرتاب موشک، تلاش‌های مستمر در زمینه برنامه‌های هسته‌ای ممنوعه، نگرانی عمیق دولت آمریکا را به همراه دارد.
این در حالی است "روبرت وود " سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در ادامه مواضع مقامات آمریکایی، از موفقیت ایران در پرتاب موشک امید به فضا ابراز "نگرانی عمیق " کرد.
وی گفت: این عملیات پرتاب ممکن است به رسیدن به موشکی بالستیک منجر شود.
وود تاکید کرد: این مسئله از نظر ما جای نگرانی شدید دارد.
وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که ایرانی‌ها در پرتاب ماهواره از فناآوری استفاده می‌کنند که به آنها در ساخت موشک‌های دوربرد کمک می‌کند.
"رابرت گیتس " وزیر دفاع آمریکا نیز در واکنش به پرتاب ماهواره ایرانی به فضا با تکرار اتهامات واشنگتن علیه ایران گفت: "این عمل ما را متقاعد نمی‌کند که ایران به شیوه‌ای مسئولانه برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه رفتار می‌کند ".
گیتس افزود: "همه این امور تاکید می‌کند که دولت ما از همه عناصر قدرت ملی ما برای تعامل با ایران و برای کمک به آن برای اینکه عضوی مسئول در جامعه بین‌المللی شود، استفاده خواهد کرد ".
ماهوراه ملی امید دیروز به وسیله ماهواره بر سفیر 2 برای اولین بار در تاریخ کشورمان به فضا پرتاب شد و در مدار پیش‌بینی شده قرار گرفت.
مقامات کاخ سفید ادعاهای خود علیه ایران را در حالی مطرح کردند که "منوچهر متکی " وزیر امورخارجه ایران امروز در حاشیه دومین روز اجلاس سران اتحادیه آفریقا در پاسخ به پرسشی درباره پرتاب ماهواره ملی امید به فضا، ظرفیت‌های تکنولوژیک در ایران را با اهداف صلح‌آمیز و برای برآوردن نیاز کشور خواند و تصریح کرد: فعالیت‌های ماهواره ای ایران با اهداف صلح آمیز است.
وی با بیان اینکه ظرفیتهای ایران در حوزه‌های نظامی، دفاعی است، گفت: ملت ایران صلح جو و به دنبال مناسبات صمیمانه با همه ملل جهان است.
اقدام ایران در پرتاب ماهواره امید به فضا همچنین موضعگیری چندین کشور اروپایی و نیز پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) را بر به همراه داشت.
"بیل رامیل " وزیر مشاور در امور خارجه انگلیس نیز گفت: پرتاب ماهواره از سوی ایران انگیزه‌های نگرانی شدید ما را در قبال برنامه‌های هسته‌ای ایران آشکار می‌کند.
وی افزود: این اقدام ایران نشانه‌های اشتباه را برای جامعه بین المللی بر می‌انگیزد.
این در حالی است "فرانک والتر اشتاینمایر " وزیر امور خارجه المان روز سه شنبه در واکنش به پرتاب ماهواره ایرانی امید گفت اینکه ایران یک ماهواره در مدار زمین قرار داده است تحولی نگران کننده و علائمی مشکل ساز به شمار می رود.
از سوی دیگر "اریک شوالیه "،سخنگوی وزارت خارجه فرانسه دیروز در جمع خبرنگاران گفت: پرتاب ماهواره ایران ما را نگران کرده است.
وی در ادامه مدعی شد: تکنولوژی مربوط به این ماهواره بسیار شبیه توانمندی‌های بالستیکی است.
شوالیه تاکید کرد: ما این موضوع را تنها با نگرانی شدید از پیشرفت توان نظامی هسته‌ای ایران در ارتباط می‌دانیم.
وی تصریح کرد اینکه از نظر فنآوری شباهت زیادی بین این ماهواره و موشک‌های بالستیک وجود دارد ما را نگران کرده است.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) نیز مدعی شد که ایران موشک‌هایی را فراهم می‌کند که قادر است اسرئیل و جنوب شرق اروپا را هدف قرار دهد.
"اسحاف بن اسرائیل " رئیس سابق آژانس فضایی رژیم صهیونیستی نیز با اذعان به پرتاب ماهواره ایرانی به فضا گفت: اگر ایرانی‌ها توانستند ماهواره به فضا پرتاب کنند این به معنای آن است که توانایی دسترسی به غرب اروپا را دارند.
انتهای پیام/  

*سیستم ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت راه‌اندازی شد    

محمد روح‌اللهی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فارس اظهار داشت: مشترکان تلفن ثابت در سطح استان تهران از امروز می‌توانند از طریق تلفن ثابت خود به شرط دارا بودن گوشی مناسب، پیامک به دیگر شماره تلفن ثابت ارسال کنند.
وی گفت:در این روش ابتدا مشترک باید شماره 9717000 را در گوشی خود درج و نگهداری کند و سپس همانند گوشی تلفن همراه با کیبورد اقدام به تایپ متن کرده و سپس شماره مورد نظر را گرفته و دکمه ارسال را فشار دهند.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: در این سیستم ارسال کننده و گیرنده پیامک تلفن ثابت باید گوشی متناسب با این سیستم را دارا باشند.
وی در خصوص تعرفه ارسال این پیامک نیز گفت: در حال حاضر برای ارسال هر پیامک تلفن ثابت به ثابت 447 ریال تعیین شده است.
روح‌اللهی تاکید کرد: مشترکان تلفن ثابت در سطح استان تهران برای فعال سازی این سرویس نیازی به مراجعه حضوری ندارند.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک نیز امکان ارسال پیامک تلفن ثابت به تلفن همراه امکان‌پذیر خواهد بود در این مرحله شرکت ارتباطات سیار ایران در اولویت اول کاری ما قرار دارد.
روح‌اللهی گفت: در حال حاضر 6 میلیون و 100 هزار مشترک تلفن ثابت در سطح استان تهران وجود دارد که می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.
انتهای پیام/ط 

*وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
انجام 3 پرتاب فضایی بزرگ از کم‌نظیرترین رخ‌دادهای جهان است 

به گزارش فارس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد سلیمانی در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پرتاب ماهواره امید سومین پرتاب موفق طی یکسال گذشته است.
وی افزود: علی‌رغم محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که از سوی مستکبران برای استعدادهای ایرانی به وجود آمده بود جوانان توانمند ایرانی توانستند به واسطه تلاش و دانش خود به قله‌های علمی دنیا دست پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران بعد از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب همانند روز اول در میدان عمل حاضر بوده و همان ارزش‌ها و شعارها را پیگیری می‌کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تاریخ پیشین ایران تصریح کرد: ملت ایران در عمق تاریخ، تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز بوده و در تمامی فلات ایران جر نام نیک چیز دیگری از خود به جای نگذاشته است.
وی ادامه داد: اما در دورانی که بشر وارد دنیای ماشینی شد و به انرژی‌های مختلف دست پیدا کرد مردم ایران به دلیل وجود رهبران مزدور و وابسته بیگانه، بیشترین عقب‌افتادگی را تجربه کرد.
سلیمانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علی‌رغم توطئه‌های شبانه‌روزی دشمنان در طول 30 سال گذشته ملت ایران با ایثار، تلاش و پشتکار محاصره‌ها را تحمل کردند و توانستند به لطف الهی به افتخار و سربلندی دست پیدا کنند.
وی تاکید کرد:‌پس از جنگ در دوران سازندگی نیز توطئه‌ها ادامه داشت اما کشور همچنان به حرکت رو به ر شد خود ادامه داده است.
وزیر ارتباطات افزود: تلاش برای جدا کردن بسیج از بدنه نظام « ایجاد انقلاب نرم» و «محاصره‌های اقتصادی و علمی»‌ تنها بخشی از دسیسه‌های دشمنان انقلاب به ملت ایران است .
انتهای پیام/ط

نظرات 7 + ارسال نظر
تقدسی چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 14:28

دکتر احمدی نژاد خطاب به رهبر معظم انقلاب:

«اینک ضمن عرض تبریک این موفقیت بزرگ به حضرت ولی عصر(عج)، حضرتعالی، و ملت بزرگ ایران، تقدیر و تشکر صمیمانه مجموعه دست اندرکاران را از حمایت ها و ارشادات امید بخش و راهگشای حضرتعالی به استحضار می رساند و امیدوار است که جوانان مؤمن و آرمانی را از عنایات و رهنمودهای خود برخوردار فرمایید.»

مقام معظم رهبری:

«از تلاش مدیران و دانشمندان ارجمندی که این اقدام شایسته به همت و کوشش آنان ممکن گشت صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم. این نشانه‌ی دیگری است بر درستی امیدهای صادقی که انقلاب شکوهمند ملت ایران در دلها پدید آورده است.»


حمید توکلی، فناوری اطلاعات چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 15:16 http://wWw.knToosi.cOm

تبریک میگم!

تبریک به تمام ایرانیان.

ناصر-کامپیوتر چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 15:33

ما می توانییییییییییییییییییییم

زمانی که ایران ماهواره ساخت به دنبال ۵ کشوری بود که سکوی پرتاب ماهواره داشتند مثل روسیه اما خودداری کردند. این شد که ایران خودش با اتکا به توانایی های خودش سکوی پرتاب و سفیر حامل ماهواره را ساخت.
این گونه است که ما می توانــــــــــــــــــــــــــــــــــیم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 19:00













سپیده -ریاضی چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 19:01

تبریک و تشویق!

احمد IT چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 19:21

چقدر لذت داره وقتی که تمام دنیا به ما پشت کرده ، جوون های ایرانی از این حرکت های انجام میدن .
تبریک به تمام دانشجوهای ایرانی . . .

سمانه یوسفی پنج‌شنبه 17 بهمن 1387 ساعت 01:19

تبریک میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد