KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سری چهارم ویژگی های دولت امام زمان علیه السلام در زمان ظهور

سلامت فراگیر


سلامت و تندرستی یکی از بزرگترین نعمتهای الهی است که امروزه بسیاری از مردم از آن محرومند و در عوض با درد و رنج بیماری دست به گریبان هستند. این محرومیت دردآور، ناشی ازعوامل مختلفی همچون موارد زیر است:


1- نا آگاهی و جهل بشر.

2- جنگ ها و آثار شوم آنها.

3- فسادی که انسانها در طبیعت ایجاد کرده اند. (ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس)


یکی از راه های مبارزه با بیماریها، مبارزه با عوامل ایجاد کننده ی آنهاست این مبارزه سازنده با قیام حضرت مهدی در بالاترین شکلش انجام می شود و ثمره ی آن یعنی بهداشت و سلامت همگانی به زودی جلوه گر می گردد. علیرغم وضعیت نامناسبی که بهداشت و درمان، در روزگار ما و در گستره جهانی دارد، یکی از شاخصه های آینده ی موعود، بهبود تمام بیماری ها و بر طرف شدن دردهاست.

در آن زمان ، طبیب جانها و جانمایه ی درمانها از راه می رسد و با نفس مسیحایی خویش معجزات انبیا< را دوباره تکرار می کند، خدای متعال در شب معراج به پیامبر خویش از این آورنده ی سلام و سلامت چنین یاد کرده است:

 

   (( همانا بوسیلهاو (مهدی) نابینایان را شفا خواهم داد و بوسیله ی او بیماران را درمان خواهم   کرد.)) بحار الانوار 70/51


امام سجاد علیه السلام در ترسیم آن دوران می فرمایند:

  (( آنگاه که قائم ما قیام کند، خداوند تمام بیماری ها را از شیعیان ما دور می کند و به ایشان قوّت و نیرو می بخشد.)) غیبت نعمانی/171


نیز امام باقر علیه السلام فرمودند:

   (( هرکس قائم اهل بیت ما را درک کند، اگر بیمار باشد بهبود یابد و اگر ناتوان باشد، نیروند گردد.)) بحار الانوار 335/52


در پی شفای بیماران و تغییر طبیعت مردمان و در اثر عنایت پروردگار و تقدیر خدای عالمیان، عمر انسان ها دراز می گردد،(عقد الدر فی اخبار المنتظر/211) و آنها فرزندان و نسلهای فراوانی را از خاندان و نوادگان خویش شاهد خواهند بود.( غیب شیخ طوسی/280)


در آخر می خواهم یه صحبت خودمونی بکنم که ربط کمی به مطالب بالا داره،

آیه ای از آیات زیبای قرآن را می نویسم و بعد ترجمش را در ادامه ذکر می کنم


"و من اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکاً و نحشره یوم القیامه اعمی قال رب لم حشرتنی اعمی و قد کنت بصیراً قال کذلک اتتک آیاتنا فنسیتها و کذلک الیوم تنسی." ( طه 124/126)


هر کس از ذکر من خدا روی برگرداند برای او زندگی سختیه و روز قیامت او را کور محشور می کنیم می گوید خدایا برای چه من را کور محشور کردی در صورتیکه من بینا بودم (خدا به او می فرماید) آیات ما آمد ولی فراموششان کردی و بنابراین امروز فراموش خواهی شد.


اگه می بینیم که زندگیمون داره به هم می پیچه این آیه از قرآن رو به یاد بیاریم که خدایی نکرده زندگیمون به خاطر غفلت از خدا و غفلت از هدایت کننگان به سمت او به هم نپیچه تا هم در این دنیا اذیت نشیم و هم در اون دنیا .


این رو هم یاد آور می شم که در این صحبت های خودمونی ، هیچ یک از این صحبت هام مخاطب خاص نداشت مخاطب من تمام کسانی بودند که این مطلب را خوندن بود.


موفق و پیروز باشید.



نظرات 12 + ارسال نظر

ممنونم از صحبت خودمونی!

خواهش می کنم حمید جان

سپیده -ریاضی جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 01:03

ممنون از مطلبتون!
خداکند بیایی.......

خواهش می کنم .
خدا کند که بیایی.... که اگر بیایی آنچنان دنیا متحول خواهد شد که وقتی الان شرح آن دوران را بعضی ها می خوانند می گویند این یه افسانست چون ذهن کوچکی دارن آن را افسانه می بینند.
ممنون از نظرتون

.E جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 01:03

ممنون مفید بود!

خواهش می کنم

چلکولک جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 03:36 http://chelkulak.com

باش تا از چاه بیاد بیرون

تصور شما در مورد اینکه فکر می کنید امام زمان داخل چاه هستند اشتباه هستش امام زمان در بین مردم هستند روزانه ما ممکنه ایشان رو ببینیم ولی نشناسیم. یه پیشنهاد می کنم هر وقت قصد کردید نظر بدید لااقل برای پست من قبلش مطالعه داشته باشید حرف شما فقط یه شایعه هست و هیچ منبع معتبری ندارد.

it doesn't matter جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 03:55

hahahaha like e sangin vaase chelkulak
che sare kaaran mellat

امیری D.A جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 10:18

خیلی عالی بود به اطلاعاتمون افزوده شد مرسی

احمد IT جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 13:36

بسیار عالی.

کاری کنیم که :
روزی نباشد که به شبب رسد و ما برای ظهور دعا نکرده باشیم
نمازی نباشد که پایان یابد و در قنوتش دعای اللهم العجل لولیک فرج خوانده نشده باشد.

خدایا... آنقدر به ما ایمان بده که عملی انجام ندیم که دل اماممان (عج) شکسته بشه

مسعود افشار جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 15:04

ممنون نوید جان خیلی عالی بود.
به حرف های بی اساس هم توجهی نکن...

سمانه یوسفی جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 23:09

به امید ظهور هر چه زودتر حضرت قائم

هانی یکشنبه 13 بهمن 1387 ساعت 19:06

مرسی

خواهش می کنم

ف.م یکشنبه 13 بهمن 1387 ساعت 23:40

ممنون

خواهش می کنم

حسین رنجبر ، نرم افزار دوشنبه 14 بهمن 1387 ساعت 11:39

متشکرم از بابت اطلاعات خوب شما

زمان انتشار : جمعه 11 بهمن 1387 در ساعت 00:44

شب خوش

هر جا هستی موفق باشی سلامت و خوب و خوش باشی

خواهش می کنم ;)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد