KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اثبات برتری حضرت علی نسبت به حضرت ابراهیم

مطالبی که قبلا در باب اثبات برتری حضرت علی از حضرت موسی و عیسی نوشته بودم که بحث زیادی به همراه اورد اما اکنون میخواهم اثبات برتری حضرت علی از حضرت
ابراهیم را بیاورم
که تاریخ او را قهرمان توحید معرفی کرده  


ابراهیم پسر تارخ پسرناحور پسر سروج  پسر 

 

  رعو پسر فالج پسر عابرپسر شالح پسر 

 

 ارفکشاد پسر سام پسر نوح نبی پیامبر خستگی ناپذیر 


همه شما داستان حضرت ابراهیم که  به خدا گفت 

 

 به من نشان بده چگونه مردگان را زنده میکنی 

 خدا گفت مگر به من ایمان نداری ابراهیم گفت ایمان دارم 

 

 ولی میخاهم قلبم آرام بگیرد را خوندید اید 

 

 

 که نشان اضطراب قلبی را از ان بزرگوار نشان میدهد 

 

 اما حضرت علی این چنین میگید ای خدای من  نیاز نیست به من خودت را نشان دهدی زیرا من به هر چیز که نگاه میکنم نشان قدرت تو را میبینم 

 

 من به تو ایمان ازآرام قلبی دارم 

 


راستش من با این مطلب همیشه یادسخن هاتف می افتادم که میگفت 

 

 
در تجلی است صورت یار *چشم بگشا یا اول لاابصار

ر
در مورد حضرت ابراهیم هم بهتر است بدانید او 4000 سال پیش در شهر اور به دنیا امد و در سن 170 سالگی در صحرای عفرون از دینا رفت
 

در صحرای عفرون ساره زوجه ابراهیم یعقوب و همسرش دفن شده اند که مقابل ممری در کعنان واقع شده است 

 


هدف من ناعوذبالله کوچک نشان دادن حضرت ابراهیم نیست بلکه نشان دادن شخصیت نی نظیر خضرت علی هست
 

می دانیم حضرت ابراهیم در هر سه کتاب مقدس یاد شده
انجیل لوقا باب 16 ایات24 تا اخرو...
تورات خروج باب 6 ایه 8و...
قران بقره 258و...  

 

اما داستان قربانی کردن اسماعیل که در تورات از اسحاق نام برده شده
 

 

تورات سفر اول پیدایش باب22 ایات6تا 13  

 

پس ابراهیم هیزم قربانی سوختنی را گرفته بر پسر خود اسحق نهاد 

 و آتش و کارد را به دست خود گرفت و هر دو با هم می‏رفتند(6 پیدایش 22) 

 و اسحق پدر خود ابراهیم را خطاب کرده گفت ای پدر من گفت 

 ای پسر من لبیک گفت اینک آتش و هیزم لیکن بره قربانی کجاست(7 پیدایش 22) 

 ابراهیم گفت ای پسر من خدا بره قربانی را برای خود مهیا خواهد ساخت 

 و هر دو با هم رفتند(8 پیدایش 22) 

 چون بدان مکانی که خدا بدو فرموده بود رسیدند ابراهیم در آنجا مذبح را بنا نمود 

 و هیزم را بر هم نهاد و پسر خود اسحق را بسته بالای هیزم بر مذبح نهاد(9 پیدایش 22) 

 و ابراهیم دست خود را دراز کرده کارد را گرفت تا پسر خویش را ذبح نماید(10 پیدایش 22) 

در حال فرشته خداوند از آسمان وی را ندا در داد و گفت 

 ای ابراهیم ای ابراهیم عرض کرد لبیک(11 پیدایش 22) 

 گفت دست خود را بر پسر در مکن و بدو هیچ مکن زیرا که الان دانستم 

 که تو از خدا می‏ترسی چونکه پسر یگانه خود را از من دریغ نداشتی(12 پیدایش 22) 

 آنگاه ابراهیم چشمان خود را بلند کرده دید

  که اینک قوچی در عقب وی در بیشه به شاخهایش گرفتار شده پس ابراهیم رفت و قوچ را گرفته آن را در عوض پسر خود برای قربانی سوختنی گذرانید(13 پیدایش 22

نظرات 7 + ارسال نظر

مسعود افشار چهارشنبه 9 بهمن 1387 ساعت 23:10

ممنون مفید بود

سپیده -ریاضی پنج‌شنبه 10 بهمن 1387 ساعت 00:51

پست خوبی بود ممنون
اما تعیین جایگاه خوب یا بدبه نظر من در دست خداوند است وبس
بازم ممنون!

۱۱۸۱۱ پنج‌شنبه 10 بهمن 1387 ساعت 16:31

تلاش قابل تحسین است
به نظر من دلایل پیش پا افتاده ای بود والبته درست.
حتما میدونی که غیر از رسول اکرم پیامبر اسلام تمامی پیامبران به مقام امامان ما شیعان غبطه می خورند.

چلکولک پنج‌شنبه 10 بهمن 1387 ساعت 18:42

پست احمقانه ای از یک احمق



ناراحت کردم
اما
اگر نفرین فرمایی وگر دشنام دعا گویم**که جواب تلخ می زبد لب شکر خا را

نوید حسنی پنج‌شنبه 10 بهمن 1387 ساعت 23:51

امام علی علیه السلام فرمودند:
لو کشفت غطاء ما ازددت یقیناً
اگر پرده ها کنار برود یقین ما زیاد نمی شود.

به این حدیث فکر کنید

احمد IT جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 13:53

بسیار عالی.
ولی کاش سطح نوشته رو کمی بالاتر می بردی.
مثلا" می تونستید درباره احادیثی که پیرامون توسل پیامبران به ائمه (ص) و مخصوصا" به حضرت علی (ع) نقل شده اشاره کنی .
شاعر در یه فسمت از شعرش چقدر زیبا میگه:

...دم جانبخش عیسی از علی بود عصای دست موسی از علی بود
نبی را یار و هم صحبت علی بود شب معراج آن آیت علی بود...

یه شعر هم در جواب این کوچولویی که با نام "چلکولک" نظر میده به ذهنم اومد که شاید ... :

هر کس که به این سلسله ی پاک جفا کرد بد کرد و نفهمید و غلط کرد و خطا کرد
(مصرع دومش رو اگه خواستی بدونی چیه ، بگو که بگم.)
البته از نیتش من اطلاع ندارم ولی از نظراتشون که تاحالا بیشتر پست ها از اون بی نصیب نبودند اینجوری نشون داده که . . .

ممنونم عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد