KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

روز شمار تاریخ

6بهمن ماه سال1357هجری شمسی: با وجود ممنوع اعلام شدن اجتماعات بیش از دو نفر ، مردم مسلمان و مبارز ایران بی اعتنا به هشدارهای حکومت نظامی به تظاهرات بر ضد رژیم پهلوی ادامه دادند مأموران رژیم شاه هم در مقابل مردم انقلابی صف آرایی کرده بودند و سرانجام برخورد قهرآمیز مأموران حکومت با مردم سبب شد که در بسیاری از شهرها چون تهران ، تبریز ، آبادان ،گرگان و سنندج، جمعی از مردم شهید یا مجروح شوند همچنین در این روز جمعی ا زدرجه داران ، افسران و همافران نیروی هوایی برضد رژیم طاغوت به تظاهرات پرداختند و در پایان راهپیمایی با صادر کردن قطع نامه ای خیانات شاه را محکوم کردند آنان هم چنین آمادگی خود را برای فداکاری و جانفشانی در راه انقلاب اسلامی ابراز کرد.

برخورد شدید نظامیان مزدور رژیم پهلوی با مردم تظاهرکننده در شهرهای مختلف (1357ش)

نظرات 8 + ارسال نظر
محمدحسین باقری یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 21:00

llk,k

محمدحسین باقری یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 21:01

نوشته بودم ممنون

:دی خواهش می شود

مهیار موسوی چاشمی یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 21:23

فکر کنم آقای افشار حادثه خونین ۶ بهمن شهرستان آمل رو فراموش کرده که به خاطر چنین روزی به شهر هزار سنگر معروف شده که امام (ره) درباره این شهر در وصیت نامه خود مطلبی نوشتند !چون من خودم آملی هستم!!!!

راست میگی مهیار. یادم رفت. البته من فقط حوادث بهمن ۱۳۵۷ را زدم.
ملت ایران حماسه و جانفشانیهای مردم سلحشور آمل و مازندران در واقعه ششم بهمن سال ‪۱۳۶۰‬در مقابله با توطئه‌های گروهک‌های منافق در این شهرستان را هر گز فراموش نخواهد کرد .

حادثه ششم بهمن آمل یکی از حلقه‌های متصل ضد انقلاب در داخل و در شمال کشور بود که در سال ‪ ۱۳۶۰‬در این شهرستان به وقوع پیوست.

عاملان این واقعه که بیش از یکصد نفر از گروهک محارب اتحادیه کمونیستها بودند در دسته‌های مختلف در اواخر شهریور سال ‪ ۶۰‬روانه جنگل های شمال کشور شده و در ناحیه‌ای در ‪ ۱۵‬کیلومتری جنوب آمل مستقر می‌شوند سلاح‌هایی که این گروهک‌ها از جبهه‌های جنگ به سرقت و یغما برد ه بودند و نیز سلاحهای وارداتی از کردستان با جاسازی در کامیون به جنگل‌های شمال کشور منتقل شده بود تا بتوانند به خیال خام شان آمل را به تصرف خودشان در بیاورند .

پس از استقرار سلاح در سه نقطه جنگل ، اعضا و هوادران گروهک محارب برای مدتی به آموزش و شناسایی
مناطق مختلف جنگلی پرداخته و در سه اردوگاه متشکل می‌شوند وبا این تصور واهی که در عرض چند روز آماده رزم شده و تا آخر مهر ماه سال ‪ ۶۰‬می‌توانند در آمل به اصطلاح جرقه قیام را زده و ارتش خلق را برای قیام سراسری در ایران آماده کنند .

بعد از دو ماه این گروهک آماده حمله به شهرمی شوند و برای پیش بردن این عمل جنایتکارانه وضد انقلابی تعدادی از خودروهای مردم را به گروگان می‌گیرند و در حواشی جنگل تحت مراقبت خودشان قرار می‌دهند .

اکثریت افراد این گروهکها آماده هجوم به شهر آمل بودند که ناگهان با با یک گروه گشت از برادران بسیج برخورد کردند که به درگیری میان آنها منجر شده و برنامه شان تغییر یافته و به جنگل متواری می‌شوند اما در این درگیری یک تن از برادران بسیج به شهادت و یک تن از افراد گروهک به هلاکت می‌رسد .

در اولین ساعات بامداد ششم بهمن ‪ ۶۰‬تشکل صد نفره ضد انقلاب که به چهار گروه تقسیم شده بودند در چند نقطه از شهر مستقر شده و مراکز سپاه و روابط عمومی سپاه بسیج و سایر مراکز درمانی دولتی در اوایل صبح غافلگیرانه مورد حمله ناجوانمردانه آنان قرار می‌گیرد که با عکس العمل سریع و جانفشانی برادران سپاه و بسیج و مردم آمل مواجه می-شوند .

دراین درگیری یک روزه که تا پایان روز ششم بهمن به طول انجامید ‪ ۴۰‬تن از برادران بسیجی و سپاهی و مردم حزب -اللهی این شهر برای حراست کیان اسلام و انقلاب ، ایثارگرانه خون خود را در این راه فدا نمودند و در این درگیری نیمی از
افراد مسلح ضد انقلاب یا دستگیر شده و یا به هلاکت رسیدند .

حضور فعال مردم در صحنه ششم بهمن سال ‪ ۱۳۶۰‬شاید به مراتب فعالتر از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بوده
و در این حادثه ‪ ۶۱‬تن از مهاجمین کشته و زخمی و اسیر شدند و حضرت امام خمینی (ره) درباره واقعه ششم بهمن آمل فرمودند ما باید از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کنیم و حماسه و جانفشانی‌های مردم این شهر باید همچنان جاودانه و ماندگار باقی بماند و به عنوان یک سند رسمی در انقلاب از آن یاد کرد

الیار عاصمی زاده یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 22:47

ممنون مسعود جان

خواهش می شود الیار عزیز

مسعود ا یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 23:16

دانیال دوشنبه 7 بهمن 1387 ساعت 00:14

خیلی ممنون.

موفق باشید

خواهش میکنم. امیدوارم شما هم موفق باشید.

احمد IT دوشنبه 7 بهمن 1387 ساعت 22:12

مفید و بجا بود.
ممنون

ممنون. خوشحالم که مفید بوده است.

۱۱۸۱۱ سه‌شنبه 8 بهمن 1387 ساعت 11:47

راضیم ازت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد