KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

روزشمار انقلاب

سلام به همه شما دوستان عزیز همکلاسی 

با توجه به این که محیط همکلاسی چند وقتی است  به بیراهه کشیده شده است و بسیاری از دوستان عزیزم که مطالبی مفید منتشر می کردند٬ در حال حاضر به همین دلیل از این کار صرف نظر میکنند من از این عزیزان به عنوان عضو کوچکی از همکلاسی دعوت میکنم که بیایید و همکلاسی را همه با هم به راه اصلی آن که یک وبلاگ دانشجویی است برگردانیم. آن را به محیطی تبدیل کنیم که شرایط رشد دانشجو را فراهم کند.  

به همین منظور تصمیم گرفتم که روزشمار تاریخ انقلاب اسلامی ایران را منتشر کنم تا هر روز در زمان استراحت میان مطالعه دروس٬به مطالعه آن بپردازید و از آن استفاده ببرید و همه با هم از گذشته ای نه چندان دور ایران عزیزمان مطلع شویم.سعی میکنم مطالب کوتاه باشد تا وقت عزیزان را نگیرد. 

موفق باشید

اول بهمن سال ۱۳۵۷ 

- انحلال شورای سلطنت به دنبال استعفای رییس آن در پاریس (1357 ش): سید جلال الدین تهرانی رییس شورای سلطنت، دو روز پس از خروج شاه از ایران به توصیه اعضای شورای سلطنت به ویژه شاپور بختیار، برای ملاقات و مذاکره با امام خمینی عازم پاریس شد. ولی پیام امام مبنی بر غیرقانونی بودن شورای سلطنت، این ملاقات را غیرممکن ساخت. همچنین امام، شرط ملاقات را استعفای کتبی با اعلام این نکته که شورای سلطنت غیرقانونی است، عنوان نمود. سیدجلال الدین تهرانی در این شرایط، در روز اول بهمن ماه 1357 استعفای خود را از ریاست و عضویت این شورا اعلام کرد و آن را غیرقانونی خواند. با استعفای تهرانی، عمر یک هفته‏ای این شورا به پایان رسید و به دنبال آن جمع کثیری از نمایندگان مجلس نیز استعفا نمودند

دوم بهمن سال۱۳۵۷ 

درادامه تظاهرات درتهران و دیگرشهرهای کشورمان شمارزیادی ازمردم انقلابی بدست عوامل رژیم پهلوی شهید یا زخمی شدند. ملت مسلمان ایران که بی صبرانه منتظرورود حضرت امام خمینی(ره) رهبرفقید انقلاب به میهن بودند؛ بزرگترین مراسم استقبال را ازرهبرعظیمُ الشأن انقلاب اسلامی تدارک می‎دیدند. به همین مناسبت ستادی ازروحانیان و نمایندگان بخشهای مختلف جامعه تشکیل شد تا مراسم استقبال را با شکوه تمام برگزارکنند. گفتنی است که جمعیت مشتاق ازشهرها و روستاهای کشور به طرف تهران درحرکت بودند تا درمراسم استقبال ازامام و رهبرشان شرکت کنند. همچنین درهمین روز 4000 افسرنیروی هوایی درکارخانه تعمیربالگردهای جنگی به پشتیبانی ازمردم مبارزو مسلمان اعتصاب غذا کردند و اخراج مستشاران اِمریکایی ازایران خواستارشدند. 

سوم بهمن سال ۱۳۵۷ 

درآستانه پیروزی انقلاب اسلامی برای جلوگیری ازآشفتگی کمیته هماهنگی مرکزی درتهران تشکیل شد. این کمیته ازهمه کارمندان و کارگران و دیگرقشرهای مردم دعوت کرد که تا تحقیق نظام جمهوری اسلامی به اعتصاب و مقاومت خود ادامه دهند. دراین روزحضرت امام خمینی(ره) دراعلامیه‎‏ای شورای سلطنت را غیرقانونی اعلام کردند. همچنین شهرقم که درحکومت نظامی بسرمی‎برد ازقوای نظامی و انتظامی رژیم تخلیه شد و شهربه طور کامل تحت نظارت مردم قرارگرفت این امرنوید بخش پیروزی نهایی درآینده‎ای نزدیک و تحولی شگرف درتاریخ کشورمان بود. 

- تشکیل کمیته استقبال از حضرت امام خمینی (1357 ش) مردم مسلمان ایران که بی‏صبرانه منتظر ورود حضرت امام خمینی به ایران بودند، تدارکات لازم را جهت بزرگترین استقبال تاریخ از رهبر انقلاب اسلامی فراهم آوردند. به همین مناسبت ستادی مرکب از روحانیون و نمایندگان اقشار مختلف مردم تهران تشکیل شد تا مراسم استقبال را هرچه باشکوه‏تر برگزار کند. در این ستاد پنجاه هزار جوانِ عاشق امام مسؤولیت حفاظت از جان امام و انتظامات مراسم را به عهده گرفتند. بسیاری از مردم نیز از شهرها و روستاهای مختلف ایران به تهران سرازیر شدند تا در مراسم استقبال شرکت جویند. از سوی دیگر، پس از تظاهرات گسترده مردم، چهارهزار افسر نیروی هوایی نیز به پشتیبانی از مردم مبارز ایران، دست به اعتصاب غذا زدند و خواستار اخراج مستشاران آمریکایی از ایران شدند.
- درگیری نظامیان طرفدار انقلاب اسلامی و عاملان شاه در بعضی پادگان‏ها و پایگاه‏های هوایی (1357ش)
- تصرف شهر قم توسط مردم انقلابی در آخرین روزهای عمر رژیم پهلوی (1357 ش) 

چهارم بهمن سال ۱۳۵۷ 

عوامل دست نشانده رژیم سرسپرده شاه مخلوع به بهانه اوضاع نامناسب جوّی و نبود دید کافی کلیه پروازها را تا صبح روز هشتم بهمن لغو کردند. بختیارنخست وزیررژیم طاغوت پروازامام خمینی(ره) را به ایران باز گرداند ممنوع اعلام کرد. درهمین اثنا خبرگزاری‎ها اعلام کردند که هدف دولت ایران ازبستن کلیه فروگاههای غیرنظامی جلوگیری ازبازگشت آیت الله خمینی است که تصمیم دارد روزششم بهمن ماه به تهران بازگردد. ازسوی کارمندان شرکت هواپیمای ملی ایران ازمردم خواستند که درمحل پایانه شماره چهار فرودگاه مهرآباد اجتماع کنند. درپی این درخواست هزاران تن ازمردم دراین محل گردآمدند و درنتیجه مردم نیروهای نظامی رژیم را که تا شعاع سه کیلومتری فرودگاه را زیرنظرداشتند، محاصره کردند. با این حرکت مردمی و انقلابی رژیم طاغوت اعلام عقب نشینی کرد و رادیو تهران اعلام کرد که فرودگاه بین المللی تهران پس ازاینکه بیش ازدوساعت بسته شده بود بعد ازظهرهمان روزیعنی روزچهارشنبه گشوده شد. همچنین دراین روزکارکنان پست و مخابرات بدستورکمیته تنظیم اعتصابات به اعتصاب خود پایان دادند تا امورپستی ومخابراتی مردم به سهولت انجام گیرد. 

بستن فرودگاه مهرآباد به دستور "بختیار" برای جلوگیری از ورود امام به ایران (1357ش)  

 

وقتی که خبر بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به کشور قوت گرفت، دولت بختیار، برای جلوگیری از ورود امام، به کلیه شرکت‏های هواپیمایی بین المللی اعلام کرد که به تهران پرواز نکنند. علاوه بر این به دستور بختیار، تعداد زیادی تانک و زره‏پوش در فرودگاه مهرآباد تهران مستقر شدند تا از ورود امام به میهن اسلامی جلوگیری نمایند. همچنین کلیه فرودگاه‏های کشور برای سه روز بسته اعلام شد و در نتیجه، نزدیکان امام اعلام کردند، به مناسبت بسته بودن فرودگاه‏ها، سفر امام به تهران، دو روز به تعویق افتاد. عکس‏العمل مردم در برابر این عمل بختیار به حدی شدید بود که دستور بختیار در ظرف چند روز لغو شد. 

- ارایه لایحه عوام فریبانه انحلال ساواک توسط بختیار به مجلس در اوج انقلاب اسلامی (1357 ش) 

- افتتاح پخش رادیو پیام و رادیو تهران در میدان ارک (1375ش) 

منبع: راسخون

نظرات 16 + ارسال نظر
الیار عاصمی زاده جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 13:15

ممنون

به امید حضور مجدد دوستان تا محیط همکلاسی باز به رشد خود ادامه دهد و محلی برای دانلود موسیقی - فبلم و غیره نباشد !

ان شاء الله

احمد IT جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 13:35

بعید میدونم !

احمد جان. دوست عزیز و بزرگوار من. امیدواری زمینه ای برای پیروزی است. یک دست صدا ندارد اما همه با هم میتوانیم آن را بازهم به اوج برسانیم.
منتظر تو و دیگر دوستان هستیم.
متشکرم

مهندس سلمان جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 14:01

مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل -- مرگ بر انگلیس -- مرگ بر دانمارک --- اصلا مرگ بر خارج

مهندس جان خودتو کنترل کن سکته میکنی اونوقت ما دیگه مهندس نداریما

باید مشخص شود که منظور از راه چیست تا بعد بتوان به مفهوم بیراهه پرداخت!

همکلاسی جایی برای بیان عقاید و انعکاس واقعیت های تلخ و شیرین است، کسی که به عقیده ی خویش ایمان کافی داشته باشد صرف نظر از اینکه از عقیده ی او استقبال خواهد شد یا خیر، عقیده را بیان می کند و کسی که سست باشد با کوچکترین مانع خود را ضعیف یافته و از میدان فرار کرده و به بهانه های مختلف سعی در توجیه فرار خویش دارد!

اما آنکه به عقاید خود ایمان کافی دارد بی توجه به آنکه عقیده اش چقدر در جامعه پذیرفته می شود، آن را بیان می دارد و از بیان خویش خسته نمی شود، به بیان دیگر تنها چنین شخصی است که ظرفیت پذیرش یک محیط آزاد را خواهد داشت، به نظرم تو دوست عزیز اینگونه ای!

اما اشخاصی که چنین ظرفیتی را ندارند، بیان مخالفان خویش را برنتابیده و زود خسته شده و همواره در مقابل مخالفان عقاید خویشتن عاجز و ضعیفند....
و گاها این ضعف را با دشنام و ناسزاگویی یا تلاش برای تخریب اشخاص به نمایش می گذارند!

زمانی که همه ی ابعاد و متن ها همکلاسی مورد تائید همه ی افکار و اقشار مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شود باید به آزادی در آن شک کرد چرا که ذاتا یک محیط آزاد هیچگاه به معنای واقعی کلمه مورد تائید افراد مختلف نخواهد شد!

موفق و پایدار باشی!

راه درست و راه وبلاگ دانشجویی با توجه به مفهوم کلمه دانشجو و محیط دانشگاه روشن و قابل رویت است اما برای چشمان باز و اذهان پویا.
بیان عقاید و واقعیت ها یکی از دغدغه های دانشجو است اما باید به این نکته توجه داشت که هر سخنی مکانی دارد و ایستادگی در برابر حملات افکار دیگران راجع به اعتقادات نویسنده٬بستگی به محلی دارد که آن اعتقاد بیان می شود. بحث فلسفی در مهد کودک و همچنین خواندن شعر آهویی دارم خوشگله در مجلس شورای اسلامی به دور از عقل می باشد. نیاز مهدکودک ان شعر است و نفس خود شعر نه تنها مشکلی نداشته بلکه لازم است و یا بحث فلسفی مکان آن جای دیگری جز مهد کودک است. ایستادگی برای ارائه دلیل اعتقاد و یا نوشته٬امری مهم برای رسیدن به اهداف مثبت است اما در حضور متخصص آن موضوع و همچنین داشتن ضرفیت اینکه هر کس اعتقادش و نظرش مشکل دار بود اعتقاد درست را قبول کند.نه آن که بر گمراهی و ظلالت خود پافشاری کند.حتما نظر تو دوست عزیز در مورد استواری بر نظر و اعتقاد خود نویسنده٬این بوده است. باید تا به رسیدن به هدف ایستاد و نتیجه درستی گرفت و آن که از قبل مخالف با آن نتیجه بود باید طبق آن عمل کند اما متاسفانه در چند هفته گذشته شاهد آن بودیم که گفته شما به حقیقت پیوست و به حای قبول اشتباه با ناسزا و تخریب افراد بحث ها به سیاهی و ظلمت کشیده شد.
محیط آزاد به گفته شما محلی برای ارائه عقاید و نظرات مختلف دوستان است اما باید دید که آزادی تا چه حد؟ آیا تخریب دیگران؟ آیا ناسزا گویی در جمع به دیگران؟ آیا تهمت زدن و بی ارزش کردن فعالیت های دیگران؟ و از این قبیل؟ برای آزادی هم حد و حدودی لازم است. لازمه یک جامعه ی پویا انتقاد و منتقد است اما انتقادی واقعی. انتقاد در معنای واقعی آن نه انتقادی که امروز با تخریب اشتباه گرفته شده است.
موفق و پایدار باشی!

الیار عاصمی زاده جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 15:05

حمید جان

نظر شمارا مطالعه کردم !!!

آری درست است که همکلاسی جایی برای بیان عقاید و انعکاس واقعیت های تلخ و شیرین است،اما نباید با گروه های اینترنتی بی مصرف که الحمدالله زیاد است مقایسه کرد چون عقیده من اینگونه است پس باید اینگونه باشد !!

اینجا یک وبلاگ گروهی دانشجویی است وبلاگی که در سر زمان حیات خود بازدید بلغ بر یک میلون را داشته و به همت همکلاسی های عزیز پرچم دار رسانه های دیجیتال دانشجویی بوده !!!

اما نگاهی گذرا به صفحه به همکلاسی کنونی کنیم بد نیست !!!

کجاست همکلاسی آزادی خواه که همه عقاید بیان می شد - مطالب با یک محیط دانشجویی متناسب بود و ....!

اینجا یک وبلاگ دانشجویی است نه محیط دانلود فیلم - موسیقی و ... ونشرمطالبی در باب توهین به اشخاص !!!!

کجاست همکلاسی که برای نشاطش حتی بدترین تهدیدهای دانشگاه را به جان می خریدیم !!!



امیدوارم همکلاسی بازهم همچون گذشته پویا و سربلند باشد!!!!

اگر بذیریم که همیشه همه چیز نباید طبق میل ما پیش رود و تعریف افراد مختلف از یک رسانه ی دانشجویی متفاوت است، همکلاسی را همانگونه می بینیم که قبلا می دیدیم!

دیگران نمی توانند طبق میل ما متن منتشر کنند، و یا تعریفشان را منطبق بر تعریف ما نمایند، اما خودمان می توانیم طبق تعریفی که ذهن داریم، همکلاسی را به آن سمت پیش ببریم که مطلوب می دانیم...

به جای نگاه کردن به صفحه ی کنونی همکلاسی و متن سایرین، بهتر است به نقشی که در آن ایفا نموده ایم توجه کنیم!

توهین به اشخاص طبق قانون باید حذف شوند و می بینی که حذف شده اند و تعداد محدودی نیز لغو عضویت گشته اند، منتها گذاشتن فیلم و موسیقی برای دانلود هر چند از دیدگاه تو دوست عزیز نا متناسب با شان رسانه ی دانشجویی است از دیدگاه شخص دیگری متناسب با این دسته از رسانه هاست، طبیعی است که خیلی ها به همین متن خوب مسعود افشار هم معترض باشند، خوب است که دلیل اعتراض را بیان کنند و نظر خویش را اظهار نمایند اما صحیح نیست که توقع داشته باشند که مسعود افشار طبق میل آنها متن منتشر کند!

هر کس فقط میل و ارزشهای خود را می شناسد و باید ضمن بیان عقاید خویش در جهت بالا بردن ظرفیت پذیرش مخالفان نیز تلاش نماید!

همانگونه که تو دوست گرامی بارها با مخالفانت در جلسات مختلف نشستی و گفتگو کردی و هیچ مشکلی بین شما نبود، اینگونه رفتارها باید الگو شود!

اگر هرکس آنطور که هست باشد و از اجتماع نگریخته و در راه اظهار بیان خویش مصصم باشد، همکلاسی از آن چیزی که تصور می کنی هم پویا تر و سربلند تر خواهد شد!

موفق باشی!

تعریف از چیزی را هر کسی میتواند انجام دهد و این طبیعت انسان هاست که نظرات آن ها با هم تفاوت داشته باشد. اما باید دید که تعریف درست چیست؟ وقتی به آن تعریف درست رسیدیم میفهمیم که آیا همکلاسی یک وبلاگ گروهی دانشجویی است یا یک گروه اینترنتی که در آن همه چیز پیدا می شود مانند گروه های یاهو.
به قول خود شما در محیط آزاد قرار بر این نیست که کسی طبق میل دیگران متن منتشر کند اما باید بر طبق قوانین آن محیط و همچنین بر طبق اهداف آن وبلاگ متن منتشر شود. چون بر اساس قوانین است همه باید آن را قبول کنند چرا که قوانین بر اساس هدف آن وبلاگ مقرر شده است.
فرمودید ممکن است که متن دانلود موسیقی و یا فیلم به نظر شخصی٬خوب نبوده و به نظر منتشر کننده خوب باشد اما با توجه به گفته قبل خود هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
دانشگاه مرحله ای برای رشد و آماده شدن جهت قبول مسئولیت سنگین اداره کردن خانواده و همچنین مسئولیت هایی در محل کار است. چرا دانشجو خواستار آزادی است و این همه تظاهرات دیده می شود و دوستان عزیز ما به شکستن درهای دانشگاه هایی از قبیل دانشگاه تهران می پردازند؟ چون دانشجو آزادی میخواهد تا رشد یابد.دانشگاه آمده است که تجربه به دست آورد.گروه تشکیل داده و مسئولیت قبول کند و آماده زندگی شود. مگر انسان چند بار زندگی میکند که این دوران را به بازی و سرگرمی بگذراند و بخواهد تجربه را در خود زتدگی به دست آورد؟ زمان باز نمیگردد پس چه بهتر است محیطی جهت رشد ایجاد شود.
پیروز باشید.

it doesn't matter جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 16:14

dastavard haye enghelab oonghadr ziaade ke har chi ham begi baaz ham kame !!!! mage na !!!????

بله. حتما همین طور است که شما می فرمایید.!

سپیده -ریاضی جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 17:58

اقای افشار وآقای عاصمی زاده قرار نیست انسان تک بعدی باشیم !!!!!!
در هر روزنامه یا مجله یا رسانه های شنیداری ودیداری انواع مقالات چاپ می شود شاید در بازدید کنندگان همکلاسی کسانی باشند که پست های سیاسی یا ورزشی یا هنری یا علمی وغیره ...... دوست ندارند پس برای راضی کردن
تمام بازدیدکنندگان بهتر است انواع مختلف مطالب گذاشته شود هرکس می تواند پست دلخواه خود را انتخاب کند همان طور که هرکس می تواند کانال تلویزیون عوض کند وبرنامه دلخواه خود راببینددانلود یک سریال یا یک اهنگ چرا برای دانشجو مناسب نیست مگه شما روزنامه می خرید که فقط برای زندگی آماده شوید یک آهنگ یا سریال
می تواندتاثیری بیش از یک پست فرهنگی یا اجتماعی یا سیاسی بذارد
مگر دانشجو اهنگ گوش نمی دهد یا سریال نمی بیند پس نیاز به ان احساس می شود
همکلاسی می تواندجایی باشد که تمام نیازهای دیداری وشنیداری فرد براورده شود
مگر اذان ما نیز یک صوت نیست پس ما نیاز داریم به انکه بشنویم وببینیم
اگر پستی با دیدگاه شما سازگار نیست بهتراست ان را نخوانید وبذارید دیگران از ان لذت ببرند!
اقای افشار خود شما درقسمت نظرات شوخی می کنیدبا دوستانتون که بسیار خوب است ایرادی به آن نمی گیریم اما شاید یه نفر بیاید وبگویید این مناسب یک دانشجو نیست که در یک رسانه شوخی کند
شما روزنامه می خرید ومتن دلخواه خود را
می خوانید!!!

ممنون از وقتی که خواهید گذاشت


با سلام خدمت شما همکلاسی عزیز!
ممنون بابت وقتی که گذاشتید و متن را خواندید.
این طور که بنده متوجه شدم شما منظور بنده را درست متوجه نشدید.
نظر بنده آن بود که محیطی برای رشد در تمام زمینه ها ایجاد شود. بحث ما بر سر موضوعات همکلاسی نیست. یک دانشجو باید در تمام زمینه ها رشد کند و نه در یک بعد!!! اشتباه متوجه شدید که ما نظر بر رشد در یک بعد داریم. نه این گونه نیست.
در هر موضوعی میتوان متنهایی خوب و یا بد منتشر کرد. برای امر به معروف و نهی از منکر دانشجویان راه های مختلف وجود دارد اما باید همیشه بهترین راه را انتخاب کرد. این نیز اینگونه است که باید در هر موضوعی بهترین متن را انتخاب کرد و منتشر نمود. بنده به یاد ندارم که در متن خود نوشته باشم اطلاعات در زمینه موسیقی و یا فیلم ٬گناه و یا اشکالی داشته باشد. متن در زمینه و موشوع موسیقی (برای مثال) میتواند لینک دانلود موسیقی حرام باشد(سوء تفاهم نشود که تمام موسیقی ها حرام است) و یا میتواند مطالبی در مورد موسیقی و دستگاه های آن باشد. اما باید دید که مکانی که این متن قرار است منتشر شود کجاست؟ آنگاه با توجه به آن متن منتشر شود. پس ما مشکلی با موضوعات همکلاسی نداریم . برای مثال انسان فقط نیاز به آب ندارد. بلکه نیاز به هوا و غذا و ... نیز دارد تا زنده بماند. موضوعات همکلاسی بسیار عالی است و تمامی آن ها نیاز است تا محیط رشدی که از آن نام می بریم فراهم شود.
بحث ما بحث موضوع متن ها نیست بلکه بحث مقارن بودن شان متون با شان یک وبلاگ دانشجویی است.
موفق باشید.

مهندس سلمان جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 20:53

حمید جان
بهتر نیست یک قانون بگذاریم که کسی اینجا فیلم و موزیک برای دانلود نگذاره ؟؟
حس خوبی به آدم دست نمی دهد.مرسی

تکبیـــــــــــــــــــــــــــــر... :دی
لایک برای مهندس سلمان اما من فقط منظورم دانلود فیلم نبود که نمونه ای بود که گفتم. مشکل فقط این نیست که البته گاهی اوقات اگر فیلم های مفید باشه خوبه.

امید فرقدان جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 21:19

درهمکلاسی به دلیل قرارگرفتن در میانه زمان تحول - که البته زمانش دارد طولانی می شود- یک حالت ناپایداری و بحران برای بسیاری از بچه ها بروز کرده است - به بیان دیگر احساس ثبات در آنها کمترو کمتر شده است. توقع ها هم به دلیل افزایش ناگهانی و انفجاری ارتباطات بسیار بالا رفته است. جوان درایران زندگی می کند ولی توقع بیشتر از خاورمیانه را دارد. حرف زدن با زبان و حرف زدن خالی امکان پذیر نیست چون باور نمی کنند و حق هم دارند!!!!!!!!
انسانهای عملگرا و برنامه ریز اگر کنار گود باشند وضع بدتراز این هم می شود. ذهن های متفکر و عملگرا و فهیم را باید به تفکر و ارائه طریق و کارآفرینی و ایجادامید تشویق کرد. مسیر سختی است ولی من خوشبینم که شدنی است.

ممنون از نظرت.موفق باشی.

سپهر سارجانی جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 23:02 http://3pehr-kntu.dom.ir/

من می گم فقط مطالب سیاسی ، جدی ، مذهبی از نوع جوونانه ، عمگرا ، اصولگرا ، درسی ، مدرسه ای ، دانشجویی ، اعلام تسلیت ترحیم تولد جشن و پایکوبی، ولادت و شهادت و سرود ملی یونان ، اخبار سران کشوای متحد غیر عدم متحد 6+8
کنفراس خواجه نصیر ، اعلام برنامه هفتگی و.....بماند
اینجوری خوبه نه .....

دوست خوبم، مهندس سلمان!
قانونی که هدف از آن راهنمایی نویسندگان همکلاسی و یا جهت دهی به متون آنها باشد، محدودیتی است که در حالی آزادی را نقض می کند که عدالت نمی افزاید...
موفق باشی!

احمد IT شنبه 5 بهمن 1387 ساعت 13:11

همانطور که تو بحث ها دیدم ، خودتون هم می تونید به این نتیجه برسید که مشکل هم کلاسی کجاست! مشکل همکلاسی مدیریت اونه. مدیرهای همکلاسی ضعیف کار میکنن. همکلاسی به اندازه ی کافی قانون قشنگ و مناسب داره ولی هیچ کدوم اجرا نمیشه.
به بهانه ی آزادی کلام ،‌هر تخریبی که می خواهید انجام میدهید ،‌هر توهینی که میخواهید می کنید و و و و و . . . .
همکلاسی ،‌مثل کشور ماست. قوانین خوبی داره و همینطور مردم خوبی داره. ولی مسئولینی که در درجات پایین تری از راس حکمت هستند نمی گذارند قانون اجرا شود. به دلیل منافع شخصی و قانون شکنی و فساد های خود.
ولی اینجا منافعی در کار نیست . این قانون شکنی ها به دلیل ضعف مدیریته . همکلاسی خودش داره اداره میشه. و به هر جهت فکری که جو محیط و پست ها بره ،‌حرکت میکنه. این خوب نیست .

آقایون عالم و مطلع از سیاست:
معنی این جو زدگی ها ،‌آزادی نیست.

احمد جان. مدیریت همکلاسی دست یک نفر و دو نفر نیست.مدیریت آن دست تمام نویسنده های آن است که با متون و ارائه نظرات درست خودشون راه را روشن کرده و جلو بروند. ممکن است در این میان افرادی باشند که ناخواسته و طبق بیتجربگی و بی اطلاعی خودشان باعث شوند که همکلاسی در پیمودن راه خود دچار تزلزل شود اما این وظبفه دیگر نویسندگان است که با دلیل و منطق و با آرامش و به دور از توهین و تخریب او را روشن کرده و راه را به او نشان دهند.
بنده عرض کردم که آزادی کلام معنی دیگری دارد و با بی شرمی و بی حیایی متفاوت است. این ما نویسنده ها هستیم که باید جلو این گمراهی ها را بگیریم.
حمید توکلی و حمید توکلی ها که سرویس دهنده هستند نیز جزوی از مدیران هستند اما از دست آنها به تنهایی کاری بر نمی آید. اگر تمام مدیران همکلاسی اقدام به منتشر کردن متون مفید کردند و بحث های پیش امده را با راعیت کمال احترام ادامه دادند و نتیجه درستی از آن گرفتند آنگاه است که یک پویش قابل ستایش دانشجویی به راه افتاده است و این می شود محیطی برای ارائه نظر خود به احترام متقابل و همچنین رسیدن به آنکه آیا این اعتقاد و نظر درست است یا خیر.همان محیط رشد دانشجویی و آماده شدن برای زندگی.
ممنون از اینکه نظر میدی و همکلاسی برات مهمه. امیدوارم تو هم دست یاری خودت را بر دست ما بگذاری.
منتظرت هستیم.

همکلاسی خودش داره اداره میشه. و به هر جهت فکری که جو محیط و پست ها بره ،‌حرکت میکنه...

خوشحالم که اینطور هست!

قوانین همکلاسی اجرا میشه، لغو عضویت هایی صورت گرفته، متن هایی حذف شده منتها این قوانین برای بستن زبان نویسندگان نیست...

همکلاسی نیازی به مدیریت رضاخانی نداره، نیازی به اینکه یکی بشینه بالا، چوب دستش بگیره و با دستوراتش جهت فکری و جو رو تعیین کنه نداره!

این که همکلاسی خودش داره اداره میشه یعنی سرویس دهنده در اداره ی همکلاسی نقش پررنگی ایفا نمیکنه و جمع مدیران همکلاسی دارن همکلاسی رو مدیریت می کنند نه یه فرد!

موفق و موید باشی!

حمید حالا دو نفرو لغو عضویت کردی داری حال میکنیا. حالا هی بگو دو نفرو لغو کردم. لوت بدم اسماشون رو ببرم؟ هان؟ آخه تو رو چه به رضا خان؟ باز من بگم نادرشاهی یه چیزی چون جد من بوده اما تو چی؟ موی بلند ریش بلند ناخن دراز واه و واه و واه :دی :پی
همکلاسی و هیچ جای دیگر مثل اجتماع همکلاسی نیاز به چوب ندارد بلکه باید به درستی راه را نشان داد.

تقدسی شنبه 5 بهمن 1387 ساعت 15:08

جو بد همکلاسی به این معنی نیست که باید آزادی و تنوع اون رو کم کرد، بلکه باید به این وبلاگ دانشجویی جهت داد تا بشه بهترین بازدهی رو ازش گرفت. جو فعلی با جو سال پیش همکلاسی اصلا قابل قیاس نیست. وبلاگ همکلاسی بیشتر یه وبلاگ تفریحی سرگرمی شده، تازه اگه فرض کنیم هیچ توهین و حرکت غیر اسلامی توش انجام نمیشه!! بله، یک وبلاگ باید همه نوع مطلبی داشته باشه و بحث هم بر سر اینه که این وبلاگ اینطور نیست و شاید جو غالب آن سرگرمیهایی است که نه بدرد دنیامون میخوره نه آخرت. دیگه از توهینها و مسخره کردنها و مطالب غیر اسلامی و ... یاد نمیکنم.
آقای توکلی! بحث سر این نیست که بخواید آزادی رو محدود کنید بلکه بحث سر جهت‌دهی وبلاگه که البته از شما به تنهایی شاید کاری برنیاد. همه اعضای همکلاسی باید تلاش کنند و البته شما به عنوان مدیر همکلاسی نقش عمده تری میتونید داشته باشید. این که همکلاسی خودش اداره می‌شود، اتفاقی شایسته و یا دلیل قانع کننده‌ای نیست. این را بدونید که مسخره کردنها و توهینهایی که بعضا در پستهای همکلاسی دیده میشه، هنر چندانی نیاز نداره که بشه بهش افتخار کرد. به عنوان نمونه تو بحث انتخابات، تخریب افراد و مسخره و توهین به آنها کار سختی نیست و برای من به شخصه کاری نداره که بخوام چهره هایی رو که برای بعضی افراد همکلاسی تبدیل به «بت» شده چنان تخریب کنم که دیگه حتی شاید جرات دفاع کردن از اونها رو نداشته باشند؛ ولی خب، برای ما چیزایی مهمه که شاید برای خیلیها مهم نباشه. البته بحث انتخابات فقط یک مثال بود که گفتم وگرنه از این دست موارد کم نیست.
ممنون آقای افشار که حرف دل ما رو زدید.

خواهش میکنم مهدی جان. میدانم که مشغله زیادی داری اما ازتو هم دعوت میکنم که با کمک هم و دیگران همکلاسی را به روزهای گذشته بازگردانیم.

مهدی جان، همانطور که اشاره کردی جهت دهی همکلاسی دست بنده نیست و توانایی جهت دهی ندارم مگر آنکه بخواهم آزادی را به شکل ناشایستی نقض کنم...

وقتی نقش سرویس دهنده کاهش پیدا میکنه، نویسنده های قوی فرصت تاثیر گذاری قابل توجهی پیدا می کنند که اگه از این فرصت استفاده کنند همکلاسی همانطوری میشه که میخوان!

همکلاسی را همه ی مدیرانش باید به صورت گروهی مدیریت کنند و طبعا نقش نویسنده های تاثیر گذار پررنگ تر خواهد بود!

اگر دوستان منتقد به وضع موجود، به جای دست روی دست گذاشتن و فرار از میدان، مثل مسعود افشار به صحنه بیایند، لااقل به اندازه ی توانایی خود همکلاسی را در مسیر مورد نظرشان خواهند انداخت، چند نویسنده ی تاثیر گذار به راحتی می توانند جو همکلاسی را تغییر دهند اما نه صد در صد، چون هیچگاه نباید فرصت اظهار بیان برای اقلیت از بین برود!


وقتی نویسنده هایی نقد های سیاسی ضعیف و اشکال دار می نویسند، نویسنده هایی باید با نقد عادلانه، نحوه ی نقد کردن را یاد بدهند یا لااقل کاری کنند که مخاطب همکلاسی مرز بین نقد غیر منصفانه و منصفانه را به روشنی ببیند و به سمت نقد منصفانه حرکت نماید، در چنین حالتی قلم در دستان نویسنده های نقد غیر منصفانه، سست خواهد شد!

موفق باشی!

به به از این آسیب شناسی که داره به جاهای خوب میرسه.ان شا الله که همکلاسی دوباره به اوج برسد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد