KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سری سوم ویژگی های دولت امام زمان علیه السلام در زمان ظهور

ویژگی سوم: رشد تمدّن و گسترش آبادانی

بالا رفتن سطح تمدن و گسترش آبادی از ویژگی های بارز حکومت حضرت مهدی علیه السلام است. جناب محمد بن مسلم از امام باقر علیه السلام نقل می کند که فرموند:

  ((زمین برای قائم ما پیموده می شود (ایشان طی الارض می کنند) و گنجینه های خود را برای آن حضرت آشکار می سازد.))   (کمال الدین331/1)

با ظهور معجزنمای حضرت مهدی علیه السلام امکانات رفت و آمد، به عنوان یکی از نمادهای تمدن ، برای امام و شیعیان ایشان شکل فوق العاده ای به خود می گیرد. آنها به سرعت از این سوی زمین به سوی دیگر می روند و صاحبان همان قدرتی می باشد که آصف بن برخیا، وزیر حضرت سلیمان از آن برخوردار بود.  (سوره ی مبارکه ی نمل آیه ی 38 الی 40)

حتی از همان آغاز، اصحاب حضرت مهدی علیه السلام در مقابل دیدگان شگفت زده ی ناباوران بر روی آب راه می روند، بر ابرها سوار می شوند و زمین را با سرعت های سرسام آور در می نوردند. خداوند در قرآن می فرماید:


       (( فاستبقوا الخیرات اینما تکونوا یأت بکم الله جمیعاً))

      (( پس بشتابید به سوی خوبی ها، هر کجا که باشید خدا شما را می آورد.))                           (سوره ی بقره  آیه ی 148)


روایات فراوانی بیان می کنند این آیه درباره ی 313 پرچمدار حضرت مهدی علیه السلام است که خداوند در هنگام ظهور به طور خارق العاده و ناگهانی آنها را گرد امام خود جمع می کند. (سیمای حضرت مهدی در قرآن/30-90) برخی از آنها شبانه از بستر خود ناپدید شده و صبح هنگام در مکّه ظاهر می گردند، بعضی آن چنان به سرعت به کنار کعبه می رسند که فرصت نمی کنند جامه ای را به دور خویش پیچیده اند ، بگشایند، (بحارالانوار334/52) و گروهی نیز صبحگاهان سوار بر ابرها به سوی مکه روانه می شوند، در حالیه که مردم ایشان را می بینند.(سیمای حضرت مهدی در قرآن/43).


در روایتی دیگر دیگر از امام صادق علیه السلام درباره ی امکانات خارق العاده ی یاران حضرت مهدی به هنگام ظهور چنین می گویند:

  ((مهدی علیه السلام، لشگری را به سوی قسطنطنیّه می فرستد، هنگامی که انها به ساحل خلیج می رسند، بر پاهای خود چیزی می نویسند و سپس روی اب راه می روند. مردم آن دیار چون ایشان را می بینند با خود می گویند اینها اصحاب او هستند و بر روی آب راه می روند، پس خود او چگونه خواهد بود!!! چنین است که مردم شهر تسلیم شده، اصحاب امام وارد شهر می شوند و چنانکه می خواهند، در مورد آنها تصمیم می گیرند.))


امکانات ارتباطی نیز به عنوان نمادی دیگر از تمدّن در حکومت حضرت مهدی علیه السلام به شکل ویژه ای رخ می نماید. از امام صادق علیه السلام نقلشده که فرمودند:


    ((چون حضرت قائم قیام کند، در هر سرزمینی کسی  می فرستد و او را ( به عنوان نماینده خود) در آنجا حاکم می کند و به او می گوید: فرمان و دستور العمل تو کف دست توست. هر مسأله ای که برایت پیش آمد و حکم آن را نمی دانستی به کف دست خویش بنگر و بدانچه در ان می بینی عمل کن!))   (مکیال المکارم عربی 144/1)



نظرات 3 + ارسال نظر


انا لله و انا الیه راجعون

حسبنا الله و نعم الوکیل



لبیک یا حسین



نفرین بر آنانی که تنهائیت را تاب آوردند نفرین بر آنانی که تنهایت گذاشتند نفرین بر آنانی که درد شما را نفهمیدند و نخواهند فهمید آنانی که تنهایی مظلومان را تاب می آورند آنانی که اشک را بر چشم کودکان زخمی پسندیدند

آنانی که محاصره مظلوم را پسندیدند

آنانی که زخم را بر پیکر غچه های نحیف تاب آوردند

نفرین بر آنانی که تا حرف از یاری مظلوم زدیم بر ما شوریدند و نفرین بر آنانی که ترسیدند این اعلان جنگ ماست بر همه آنانی که در کشورهای اسلامی با نام اسلام با نام وطن پرستی گذر گاه رفح را بستند و مانع کمک به مظلوم از بیت المال مسلمین شدند اجنبی هایی که با نام وطن با نام آریا با نام سامی با نام عرب با نام ایرانی مرز عشق را بستند

اما

این مرز به زودی گشوده خواهد شد
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون


السلام علیک یا ابا صالح المهدی

صابره یکشنبه 8 دی 1387 ساعت 22:09

مطالب جالبی رو می نویسین ممنون

hani دوشنبه 9 دی 1387 ساعت 00:44

merc awli bod

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد