KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

گناه ایوب (ع)

بسم ربی


رسول الله(ص): اوحی الله الی ایوب علیه السلام هل تدری ما ذنبک الی حین اصابک البلاء قال لا قال انک دخلت علی فرعون فداهنت فی کلمتین

رسول خدا (ص) می فرماید: خداوند به ایوب(ع) وحی فرمود: می دانی گناه تو نزد من چه بود که این بلاها به تو رسید؟

عرض کرد: نه، فرمود: تو بر ستمگری وارد شدی و دو کلمه با نرمی سخن گفتی


بحارالنوار جلد ۱۲ صفحه ۳۴۷


نظرات 2 + ارسال نظر
رویا IT چهارشنبه 27 آذر 1387 ساعت 02:02

متوجه نشدم٬ کاش یکم توضیح بدید!

مرسی من بعدا باز به این پست سر می زنم!!

با سلام و تبریک به مناسبت عید سعید غدیر
به بهانه عید غدیر، توضیحات را با استفاده از اعمال و رفتار و گفتار امام علی (ع) ذکر میکنم:
على‏علیه السلام مشکل عمده و اساسى جامعه‏اسلامى را که به آن دچار شده بود، ظلم وتعدى اشراف‏زادگان اموى و غیره، برضعیفان‏و بیچارگان مى‏دانست و بر همین مبنا دفاع ازمظلوم و مبارزه با ظالم براى ایشان، یک اصل‏اساسى و مسلح به شمار مى‏رفت وکوچک‏ترین سهل‏انگارى و تردید را در این‏راستا جائز نمى‏دانست و مى‏فرمود:
«وایم الله لانصفن المظلوم من ظالمه ولاقودن الظالم بخزا مته حتى اورده منهل‏الحق و ان کان کارها.» (نهج البلاغه، خطبه 136)
به خدا سوگند! داد مظلوم را از ظالم‏مى‏گیرم و افسار ظالم را مى‏کشم تا وى را به‏آبشخور حق وارد سازم، هرچند کراهت‏داشته باشد.
على‏علیه السلام ظلم ستیزى و مبارزه با مستکبران‏رایکى از وظایف حکومت اسلامى، علما،دانشمندان و روشنفکران جامعه قلمدادمى‏کند و به آنان یاد آور مى‏شود که جلو تعدى‏و ستم را بگیرند و مددکار مظلومان باشند و ازحقوق آنان دفاع نمایند. این مطلب از گفتارآن حضرت در «نهج البلاغه‏» استفاده مى‏شودو از جمله در خطبه «شقشقیه‏» مى‏فرماید:
«و ما اخذالله على العلماء ان لا یقارواعلى کظة ظالم و لا سغب مظلوم.» (نهج البلاغه، خطبه 3)
در این فراز از کلماتش با صراحت‏مى‏فرماید: من طالب خلافت و حکومت‏برشما نبودم، آنچه که مرا وادار به پذیرش(خلافت و حکومت) کرد، پیمانى است که‏خداوند از علماى هر امتى گرفته که در برابرشکمپارگى ستمگران و گرسنگى‏ستمدیدگان سکوت نکنند و به یارى گروه‏دوم قیام کنند و با گروه اول به مبارزه بپردازند.
على‏علیه السلام انسانى حق پرست وعدالت پروربود و روحیه حقیقت‏جویى و دفاع از مظلوم‏آنچنان در ضمیر و وجدانش ریشه دوانده بودکه در آن لحظات آخر عمر مبارکش باز به یادحقوق مستضعفان و محرومان بود. در حالى‏که در بستر شهادت آرمیده، به فرزندانش‏وصیت مى‏کند:
«کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا.» (نهج البلاغه، خطبه 47)
همواره دشمن ظالمان و یاور مظلومان‏باشید.
و این حدیث (گناه ایوب) هم همین را میرساند.

رویا IT چهارشنبه 27 آذر 1387 ساعت 20:34

مرسی خیلی کامل بود!! ممنونم!! !

امیدوارم بتونیم راهشون رو ادامه بدیم!

خواهش می کنم
منم همینطور!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد