KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

الو مشاوره طنز - قسمت چهارم

الو مشاوره  

الو مشاوره طنز : قسمت چهارم. اولین تماسو وصل کنید...

+ آقای مشاور من مدت مدیدیست که در حال بررسیه ساخت یک پست ثابت در این وبلاگه هستم در حال حاضر چند نفری دارن منم میخوام ولی خداییش سخته 44تا پستو لینک بزنی تویه یه پست اگر یکی اینکارو بکنه شام میدم ؟!!!

_ یه جوری گفتید فکر کردم در حال ساختن یه ماهواره یا موشک هستید ! راه حل پیشنهادی من اینه که یکی یکی پستها رو باز کنید و لینکها رو کپی پیست کنید ! ولی خب اگه حاضر باشید شام به من بدید حاضرم کوه  هم بکنم. شش ماهه غذای درست حسابی نخوردم. مردم از بس غذاهای زهرماری فخری رو خوردم.

 

= = = = = = = = = = = = = = = = =  

+ آقای مشاور، سلام مشکل من این است که همسرم«امید» هر وقت که به خانه می آید، با برادرم مدت زیادی فوتبال بازی می کند و حوصله ی مرا سر می برد.شما بگویید که من با این شوهر و برادر فوتبالیست چه کنم؟
_ دکتر فاضل : مشکل شما تنها یک چاره دارد، می توانید هر بار که شوهرتان گل زد، به شدت او را تشویق کنید، به این ترتیب بین شوهر و برادرتان اختلاف می افتد و می زنند همدیگر را لت و پاره می کنند و شما هم می توانید مثل فدراسیون فوتبال، آن ها را برای دو سال از شرکت در بازی محروم کنید! و به این ترتیب دو سال تمام با خیال راحت و به دور از سر و صدا زندگی کنید!

+ ممنونم آقای مشاور. ما شما رو نداشتیم چیکار می کردیم ؟

 

= = = = = = = = = = = = = = = = =

 

+ یک خانم : الو آقای مشاور مدتیه احساس می کنم دخترم بیماری روحی داره.

_ به دخترتون بگید بیاد پای تلفن. دخترم چند سالته ؟

+دختر : شش سال.

_ دوست داری وقتی بزرگ شدی مرد باشی یا زن ؟

+ دختر : دوست دارم مرد باشم.

_ خانم دختر شما واقعاً بیماری روحی داره.

+ خانم : آخه دخترم این چه جوابی بود به سوال آقای مشاور دادی ؟

+ دختر : آخه مامانی جواب آدم ابلهی که میاد از این سوالای احمقانه می پرسه همینه !

_ اوهوم اوهوم ! نفر بعد .

 

= = = = = = = = = = = = = = = = =

 

+ آقای دکتر ده سال پیش پدر پیرم فوت کرد و مادرم هم تو این مدت افسرده است.

_براش شوهر دست و پا کنید.

+ آخه آقای دکتر مادرم خیلی پیره .

(صدای مادر از پشت گوشی : خاک تو سرت کنن پسر ، تو دکتری یا آقای مشاور ؟ هرچی می گه گوش کن!)

_ بله هرچی می گم گوش کنید. نفر بعد ...

 

= = = = = = = = = = = = = = = = =

 

+ آقای دکتر خیلی قرض و قوله دارم و طلبکارا امانمو بریدن .

_ شما خونه دارید ؟

+ بله

_بفروشیدش یه زانتیا بخرید تا راحت تر از دست طلبکارها فرار کنید.

+ آخه بدبختی اینه طلبکارا قبلاً فکر همه چیو کردن. خونه هاشونو فروختن لندکروز خریدن !

_ بسیار خب شما زن دارید ؟

+ بله

_ به خانمتون بگید مهریه شو بذاره اجرا و با پولش بدهیاتونو صاف کنید !

+ راست می گیدا . ممنون آقای مشاور. اگه شما نبودید ما چکار می کردیم؟!!!

 

= = = = = = = = = = = = = = = = =

 

+ آقای مشاور هیچکی به من زن نمی ده با تنهایی چیکار کنم ؟

_ نظر شما رو جلب می کنم به ماده سه قانون ازدواج : کسی که زن داره فقط زن داره و کسی که زن نداره فقط زن نداره ! بنابراین شما همه چیز دارید غیر از زن !

+ آقای دکتر ، هق هق هق خیلی خوشحال شدم ، این اشک شوقه. خیلی مشعوف شدم.

_ برو پسرم. برو و کیف و حال دنیا رو کن.

 

= = = = = = = = = = = = = = = = =

 

+ دکتر فاضل هستم آقای مشاور. کی حقوقهای ما رو می دید ؟

_ اِ اِ اِ آقای دکتر فاضل شما هم ؟ حرف از حقوق می زنید ؟ آقای دکتر فاضل شما رسالتتونو فراموش کردید ؟ رسالت ما گسترش انسان دوستیه. گسترش معنویت و جامعه ای بدون خشونته. از شعار که بگذریم حقوق ها دست فخری خانمه. من که جرات نکردم ازش بگیرم. علاوه بر این به خاطر اینکه به اون آقای بالایی گفتم تو همه چی داری غیر از زن ، به احتمال زیاد تا دو ماه خبری از حقوق نباشه.مگر اینکه تو برنامه هرچی ایشون می گن اجرا کنیم. حالا میل خودتونه. 

 

======================== 

 

+ دکتر فاضل : پاییز برفت و دی می رسد ! بگو حقوق ما کی می رسد ؟ 

ـ دکتر مهندس پورنصرت : نصف حواله نمودیم. باقی به اقساط هی می رسد ! 

 

= = = = = = = = = = = = = = = = =

 

یه اطلاعیه هم خانمم فخری الزمان بزرگ فرستاده که الهی درد و بلاشون بخوره تو سرم. ایشون تو اطلاعیه شرایط استخدام در این موسسه رو بیان کردن :

1-      نباید خانم باشه ! حتی خانمای متاهل ، بدقیافه ، محرم ، سن بالا و ...

2-      ترجیحاً زن داشته باشه و به شدت زن ذلیل باشه.

3-      تابع فرمایشات خانم فخری بزرگ باشه و قبول کنه که همه کاره این موسسه فخری خانمه.

4-      تابع فرمایشات زنش باشه.

5-      هروقت فخری خانم اراده کرد باید از این موسسه بره بیرون.

6-      هروقت فخری خانم اراده کرد از حقوق خبری نیست.

7-      گاهی تو مشاوره فخری خانم میاد تو اتاق فرمان و از گوشی فرمایشات رو می فرمایند. هرچی ایشون می گن رو ما باید از زبان خودمون بگیم.

8-      و ...

   

تا الو مشاوره دیگه می سپارمتون به خدا. اگه فردا نیومدم بدونید فخری خانم با سیلی منو سرخ کرده و نمی تونم حرف بزنم. چون امروز مطلبی که نباید می گفتم رو گفتم.

بازهم مشکلاتتونو بگید. 

 

آرشیو الو مشاوره : 

 

  قسمت اول  

  

قسمت دوم 

 

قسمت سوم

نظرات 9 + ارسال نظر
فاضل سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 15:02

امیر جان میگم بریم یه بیقوله ای رو اجاره کنیم اونایی که مشاوره می خواند بیاند اون جا آخه تلفنی که نمیشه ازشون پول گرفت که
تازه فخری خانومم سرش گرم میشه دیگه هی واسه من تاریخ تعیین نمی کنه که باید زن بگیری و متاهل بشی
آخه جدیدن گیر داده که نمی خوام یه مجرد با امیر بگرده

باریکلا فاضل جان. آخه می دونی ؟ قیمت مسکن زیاده. اون بار با یه صاحب مزرعه وارد مذاکره شدم طویله شو به ما بفروشه تا بکنیمش مرکز مشاوره طرف سرقفلی می خواست با ده گاو شیرده !!!! منم تحت تاثیر محیط اونجا باهاش گلاویز شدم !!!
فخری خانم هم عمراْ اجازه بده خونه مونو مرکز مشاوره کنیم. تازه اگه خانمی بیاد اونجا قلم پاشو خورد می کنه !
آره به منم می گفت دکتر فاضلتو متاهل می کنی !!!
اتفاقاً یه کیس خیلی خوب هم واست داشت. یکی از دوستهاش بود که تحصیلکرده ژاپن در زمینه تربیت بدنی بود و رشته تخصصیش تکواندو بود. می گفت مزایای زیاده داره یکیش اینه که کمر بند مشکی دان 4 داره !
بهش آدرستو دادیم تا شخصاً بیاد جوابتو ازت بگیره !

فاضل سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 15:27

امیر جان گفتم اصول مشاوره و طرز کار الو مشتوره رو بگم تا کارمون ساده تر بشه

مراحل یک مشاوره تلفنی :


- یک مشاور تلفنی باید روشی قابل فهم و روشن برای کمک به افراد دارای مشکل داشته باشد.

- مشاوره تلفنی در عین حال که دارای مزایای بی‌شماری است، عدم رعایت احوال و قوانین آن می‌تواند حیات مـُراجع ( مراجعه کننده ) را دستخوش تغییر نماید.( همینه همیشه یه جندتایی غش می کنند دیگه)

- مشاور تلفنی در هنگام برقراری ارتباط باید به محتوای گفتار، تن صدا، زیر و بمی آن، سرعت کلام و همچنین بار عاطفی کلام مـُراجع ( مراجعه کننده ) توجه کافی و دقیق نماید.( اینا که در ما نمی گنجد چون همیشه باید تن و بلندی صدامون از فخری خانوم کوتاه تر و نازکتر باشه و فخری خانوم هم بلندتر و کلفت تر)

از طرف دیگر به دلیل عدم ارتباط چهره به چهره مشاور برای رساندن مـُراجع ( مراجعه کننده ) به وضعیت پایدار و ترغیب او به ادامه گفتگو باید به مهارت‌ها و توانایی‌های کلامی خوب مجهز باشد.
(اینم که اصلا محاله فقط کافیه یه نفر ۲ بار زنگ بزنه یا مشاورش طولانی بشه که دیگه فخری خانوم وارد عمل میشه و اینجاهاشو امیر بهتر می دونه )

مرحله پیش از تماس :
قبل از تماس ، مشاور تصویری ذهنی از تماس گیرنده دارد و با این تصویر ذهنی ، به انگیزه شخص گوش می‌دهد. (ما که هر کی بهمون زنگ زده بیشتر اینطوری فرضش کرده)
مرحله هنگام تماس:
مرحله اول، برقراری تماس روانی( ارتباط) :
اولین گام مشاور، برقراری رابطه با تماس گیرندگان است. مشاور با برقراری چنین رابطه‌ای می‌کوشد تا هر چه سریع ‌تر بدون هرگونه پیش‌داوری، رابطه‌ای پذیرنده، توجه آمیز و همدلانه با مـُراجع( مراجعه کننده ) برقرار کند.( این هم در مرکز ما به شدت انجام می شود چون ما دیگه خودمون روانی شودیم و به قول معروف دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید)

اعتماد، عنصر اساسی این‌ رابطه است، که به ‌جریان آزادانه اطلاعات از جانب تماس گیرنده به مشاور مشخص می‌شود.( ما که اعتمادی به خودمون نداریم شما رو نمی دونیم دیگه........)

برای برقراری رابطه روان شناختی ، گوش دادن فعال همراه با مهارت‌های پاسخ ‌دهی ، بسیار مؤثر است. این مهارت‌ها باعث می‌شود تا مـُراجع ( مراجعه کننده ) احساس کند مورد حمایت واقع شده است. در این مرحله مشاور باید با خونسردی و آرامش تمام و با صدای خوش آهنگ، استوار و با ثبات و همراه با لحن زیر و بمی مناسب و هماهنگ ، با مراجع صحبت کند.( شانس گند ما هر کی زنگ می زنه انگار طلب کاره و وقتی مشاوره اش تموم میشه یه جوری رفتار میکنه انگار یه هم چیزی انعام داده بالاخره شانس ما است دیگه.......)

پاسخ مشاور نباید بدبینانه، تمسخرآمیز و نیشدار باشد؛ در برخورد با مراجعان عصبانی، مشاور نباید درباره او قضاوت کند و با لحن نیشدار و گزنده پاسخ دهد؛ زیرا منجر به قطع رابطه خواهد شد.( ما این موقع ها گوشیو بر نمی داریم و می دیم دست فخری خانوم بالاخره باید به یه دردی بخورند یا نه

مرحله دوم،تعریف مشکل

پس از برقراری رابطه روان شناختی، مشاور با کمک مـُراجع ( مراجعه کننده ) می‌کوشد تا مشکل را تعریف کند. در حقیقت هدف این مرحله درک مشکل از نظر مراجع ( مراجعه کننده ) است. در این مرحله تمرکز اصلی بر مشکل جاری و ارزیابی نحوه ایجاد آن می‌باشد. در سراسر فرآیند مشاوره تلفنی ، مشاور بر مهارت گوش دادن فعال و هسته‌ اصلی آن یعنی همدلی، همخوانی ، پذیرش مثبت تکیه می‌کند. مثلاً می پرسد ( در حال حاضر چه مشکلی دارید)؟ ( ما در مشکلاتتان شریک بپندارید)

مرحله سوم، ارائه حمایت

هدف اصلی این مرحله حمایت مشاور از مـُراجع ( مراجعه کننده ) است. تا مراجع ( مراجعه کننده ) دریابد که مداخله‌گر متوجه اوست و به وی اهمیت می‌دهد.(ما که اصلا اینجاییم تا اهمیت بدیم ولی اونایی که مر بوط به ازدواج هست رو مجبوریم دیگه اهمیت ندیم بالاخره همه فخری خانومو می شناسند دیگه ...

مرحله چهارم، برنامه‌ریز‌ی برای حل مشکل

گاهی ممکن است تماس‌ گیرنده فقط برای کسب آگاهی یا به دلیل کنجکاوی تماس گرفته باشد که در این صورت در همان مراحل اولیه ، راهنمایی را خاتمه می‌دهیم. مطمئن باشید ما کلا خاتمه می دهیم حالا چیو دیگه خدا داند

مرحله پنجم، پس از تماس

پس از تماس ، مشاور گزارشی تهیه می‌کند. در این مرحله او نه تنها به فرآیند تماس بلکه به نحوه ثبت گزارش موردی نیز توجه می‌کند. (اگه نکنیم که فخری خانوم واسمون زندگی نمیگذاره

وووووووووووووو فاضل جان چقدر مقاله تهیه کردی ؟!!!! اینا رو اگه می دادی دانشگاه فوق تخصص بهت می دادن.
آخه فخری خانم با مشاوره حضوری میانه خوبی نداره. می گه اگه طرف زن باشه قلم پاشو خورد می کنم. اگه مرد باشه هم می ترسه مخ منو بزنن منو نسبت به خونواده سرد کنن و معتاد بشم !!!!
ولی فاضل جان خوشحال می شم برنامه تصویری هم با همدیگه داشته باشیم. شماره موبایلم تو پروفایلمه. هروقت خواستی یه زنگ بزن در خدمتم.

سپهر سارجانی سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 18:43

امیرخان ما با اینکه خیلی چاکریم ولی خب مشتی من میگم اون کاری گفتی حالشو ندارم حالا جدا می کنی؟
اگه میکنی بگو از خجالتتون در میاییم؟!!!
آقا ما خودمونم سو تغذیه داریم بریم دلی از عذا در بیاریم

سعیمو می کنم.

صابره سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 22:33

فخری جون وب دانشجو رو ندیدن تا حالا؟
باید ببینمشون

در اولین فرصت عکس فخری خانم رو می زنم رو وب همکلاسی ! ولی مواظب باشید نترسید و سکته نزنید !

ساناز IT سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 23:19

فخرییییییییییییییییی

فخری : قربونت بره فخری.

رویا IT چهارشنبه 27 آذر 1387 ساعت 01:44 http://7118

!!

مرسییییییییی

IT-el چهارشنبه 27 آذر 1387 ساعت 04:31

asheghe fakhri jo0nam kheiliiiiiiiiiiii ziyad

فخری : خوشحالم این طرفداران پر و پا قرص رو دارم . پیش به سوی جامعه ای بدون هیچگونه مرد .

غزاله- نرم افزار پنج‌شنبه 28 آذر 1387 ساعت 00:32

با مزه بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد