KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چه چیز در اطراف می گذرد...؟

فقط و فقط بحث یک چیز است  و آن انحراف اذهان عمومی از واقعیات و اتفاقات موجود در کشور است.

جامعه ما شامل اقشار مختلفی  است از کودک و نو جوان گرفته تا میانسال و پیر  همه و همه دارای طرز فکر خاص خود بوده و برای خاموش نگاه داشتن و تا حدودی جلب رضایت محدود  آنها روش ها و راه های متنوع و مختلفی وجود دارد که  خوش بختانه جمهوری اسلامی و دولت کریمه و فاضله نهم از تمامی آنها به نحو احسنت استفاده و بهره کافی را می برند. 

 

باقی در ادامه مطلب...

چه چیز در اطراف می گذرد...؟

این راهکار ها هر یک به نوعی قصد انحراف از موضوع یا بهتر بگویم مشکلی خاص و جلب توجه به مسثله ای  یا اتقاقی نه چندان مهم که البته مهم جلوه داده می شود  را دارند.

اگر سری به آرشیو هر یک از رسانه ها از روزنامه و مطبوعات گرفته تا رادیو و تلوزیون به راحتی متوجه این مهم می شویم که در هر محدوده زمانی ،  موضوعی خاص برای این منظور وجود داشته است.

مروری سطحی به وقایع چند ماهه اخیر می کنم و در زیر نمونه هایی را نام می برم . قضاوت باشد به دوش خواننده.!!!

*اتفاقات و حوادث پیرامون آقای رحیم مشایی ، مانند سخن گفتن از دوستی با امریکا و اسرائیل ، مانند حمل قران در سینی هایی با رقص محلی بانوان شیر دل ایرانی به نزد قاری قران ، مانند مشاهده رقص محلی سما و عدم ترک مجلس زمان اجرای برنامه ، سفر چند باره به مکه مکرمه در غالب کابینه دولت و ...  ، که اینها  همگی در زمانی خاص تبدیل به سوژه خبری میشد و به اصطلاح جز اخباری می شوند که تو بوق میروند.

*صحبت هایی که درباره سفر های استانی و مصوبات دولت انجام شد و چند وقت موضوع داغ محافل خبری بود.

*اندکی در مورد جاسوسی و دستگیری جاسوسین مرتبط به امریکا و اسرائیل و حتی اعدام آن ها.

*فشار و تشویش افکار عمومی با به اصطلاح  پلیس بازی در طرح های مختلف مانند طرح امنیت اجتماعی ، مانور اجرایی امنیت در سطح شهر ، گشت های ارشاد و ... که همگی یه جورایی گرفتن زره چشم از طبقه معمولی جامعه به حساب میان.

*مسائل چند وقته دانشگاه های تهران و چند شهر دیگر مانند دانشگاه امیر کبیر ، تهران ، خواجه نصیر و.. و دستگیری و محاکمه عده ای از دانشجویان مانند حکم تعلیق از تحصیل و ...

*و به تازگی موضوع انتخابات ریاست جمهوری و رقابت احزاب و اشخاص مختلف در غالب بحث در مورد  کاندیداتوری افراد مختلف مثل شیخ الرئیس ( برادر کروبی ) ، جناب سید محمد خاتمی!! و یا افرادی چپ گرا مانند احزاب و اشخاص حامی دولت و در اصطلاح اصولگرایان.

تمامی موضوعات بالا و تعداد زیاد دیگری که اینجا جای بحث ندارد و بهتر است مطرح نشود ، درست است که جز اتفاقات معمولی یک جامعه است ولی در حد خبر گزاری نرمال و انتشار اخبار به صورت واقعی ، ولی متاسفانه هر یک از این وقایع  و اتفاقات  بیش از حد بزرگنمایی شدند تا بتوانند اذهان عمومی را به خود معطوف کند تا اجازه تفکر به مسائل مختلفی مثل تحریم ها و مشکلات روز جامعه را نداشته باشند.!!!

دیگر همه چیز به عهده شما خواننده گرام.

Siavash_pce

نظرات 3 + ارسال نظر
hotbluex شنبه 23 آذر 1387 ساعت 08:37 http://hotbluex.persianblog.ir

متاسفانه ...
کلاغ را نخوانده اید هنوز ؟

s.me شنبه 23 آذر 1387 ساعت 19:25

geram ro age gofti mese ki gofty?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد