KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شعار «مرگ بر دیکتاتور» در تجمع امروز دانشجویان

 شعار «مرگ بر دیکتاتور» در تجمع امروز دانشجویان

Image and video hosting by TinyPicدانشجویان هوادار دفتر تحکیم وحدت ظهر روز یک‌شنبه در دانشگاه تهران تجمع کردند و شعارهایی چون «اتحاد، اتحاد»، «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «مرگ بر دیکتاتور» و «محمود احمدی‌نژاد، عامل تهدید و فشار» سر دادند. 

 

پیش از این دفتر تحکیم وحدت در اطلاعیه‌ای از تمامی دانشجویان دعوت کرده بود به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو یک‌شنبه ساعت ۱۲ ظهر در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران در تجمعی به نام «دانشگاه، فریاد آزادی» شرکت کنند.

 

 

میلاد اسدی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، در گفت‌وگو با رادیو فردا (از محل برگزاری تجمع در دانشگاه تهران) در مورد چگونگی آغاز این تجمع می‌گوید: «طبق بیانیه دفتر تحکیم وحدت، قرار بود صبح یک‌شنبه در دانشگاه تهران جمع شویم. برخی دانشجویان فعال و عضو انجمن اسلامی دانشگاه‌های دیگر از جمله خواجه نصیر، علامه، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف، عباسپور، علم و صنعت و رجایی نیز به ما پیوستن16a87-40.JPG-47227د.»  

خبرگزاری فارس روز یک‌شنبه گزارش داد: «تعدادی از هرج و مرج طلبان طیف علامه درب ۱۶ آذر دانشگاه تهران را شکستند.»

 

میلاد اسدی در واکنش به این خبرمی‌گوید: «تعدادی از دانشجویان که دیر رسیده بودند با ممانعت حراست دانشگاه و نیروهای امنیتی روبه‌رو شده و پشت درهای بسته مانده بودند. آنها به سمت درب ۱۶ آذر حرکت کرده و فشار دانشجویان از داخل محوطه و آنهایی که بیرون مانده بودند باعث شد;شکافی ایجاد شود و دانشجویان به داخل دانشگاه بیایند.» 

اسدی با اشاره به این که چنین حادثه‌ای نشان از«اسقبال گسترده دانشجویان از اطلاعیه دعوت تحکیم وحدت» است درج چنین خبری را در خبرگزاری فارس «اتهامات نادرست به دلیل عدم پذیرش چنین تجمعی از سوی دستگاه حاکم» دانست. 

میلاد اسدی با بیان این مطلب که حدود سه یا  چهارهزارنفر در این تجمع شرکت کرده‌اند تاکید کرد که سعی می‌کنند تجمع آنها بدون اغتشاش و آشوب باشد16a87-32.JPG. 

 

در ادامه تجمع دانشجویان هوادار تحکیم وحدت- طیف علامه- مهدی عربشاهی، دبیر سیاسی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به عنوان اولین سخنران، برای حاضرین به سخنرانی پرداخت. 

او با اشاره به آن چه که «اذیت و آزار فعالان کرد و ترک» خواند خواستار آزادی «فرزاد کمانگر» (معلم در شهر کامیاران که به اتهام محاربه محکوم به اعدام شده است) از زندان شد. 

مهدی عربشاهی از«لزوم آزادی و رعایت حقوق بشر برای تمام ایرانیان» سخن گفت و به «زندانی کردن دانشجویان و بازنشسته کردن اساتید دگراندیش» اعتراض کرد. او تاکید کرد که دانشجویان از آن چه که «انقلاب فرهنگی دوم» خواند جلوگیری خواهند کرد16a87-21.JPG-22269. 

آقای عربشاهی هم چنین با اشاره به این که محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران «سعی دارد خود را در دانشگاه محبوب نشان دهد» گفت: «احمدی‌نژاد در بین دانشجویان محبوبیتی ندارد، زیرا برای کشور جز ویرانی به بار نیاورده است.»  

او در پایان صحبت‌های خود با یادی از «شهدای دانشجو» چون «عزت ابراهیم‌نژاد»، «شریعت رضوی»، و«اکبر محمدی» اعلام کرد: «دانشجویان خواهان آزادی هستند.» 

 

در همین حال سخنرانی آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، در دانشگاه علم و صنعت تهران لغو شده است.

هنوز دلیلی برای لغو مراسمی که قرار بود با حضور آیت الله خامنه‌ای برگزار شود اعلام نشده است.   

در همین حال، روز گذشته تجمعی به دعوت بسیج دانشجویی در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد و گروه دیگری از دانشجویان نیز در حاشیه آن حضور یافتند16a87-33.JPG.  

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این گردهمایی، دانشجویان طرفدار بسیج دانشجویی در حمایت از محمود احمدی‌نژاد و علیه آمریکا شعار می‌دادند و گروهی دیگر که عکس‌هایی از محمد خاتمی، رییس جمهوری سابق، را در دست داشتند در حاشیه مراسم شعار می‌دادند.  

 

محمد خاتمی قرار بود روز هفدهم آذر در مراسمی در دانشگاه تهران سخنرانی کند، اما به علت پاره‌ای ملاحظات و آن چه که جلوگیری از بروز تداخل و سوء‌استفاده‌های احتمالی گزارش شده این مراسم به روز ۲۵ آذر موکول شده است. 

 

منبع

نظرات 11 + ارسال نظر
یه دانشجو یکشنبه 17 آذر 1387 ساعت 23:47

جمهوری اسلامی این آخرین پیام است؛
جنبش دانشجویی آماده ی قیام است.

پویا یکشنبه 17 آذر 1387 ساعت 23:59

دانشجو می میرد... ذلت نمی پذیرد.
با سلام و درود به روح پاک تمامی دانشجویان شهید...
امروز هم شاهد این بودیم که بار دیگر آتش زیر خاکستر این قشر فرهنگی به جان حکومت مستبد افتاد و فریاد دانشجو همچون سنگ بر پیکر آن نشست...
باشد که فردایی بهتر را با طلوعی زیبا ببینیم.

یاد و خاطره دانشجویانی که در راه ایمان خود برای رسیدن به جامعه ای ازاد،مستقل و عادل جان دادند گرامی باد.ممنون از نظر زیبایت پویا جان

به یک دانشجو > دوره ی قیام و انقلاب و ... تموم شده، این دوستانی که رفتن فریاد زدند عموما طرفدار تفکر اصلاح طلبانه هستند، اصلاح طلبان ضد انقلاب نیستند، همان انقلابیون دیروزند که خواستار برخی اصلاحات به سمت مردم سالاری دینی می باشند!

اگر هدفشان قیام و براندازی نظلام بود در انتخابات شرکت نمی کردند، دنبال رای دادن به خاتمی و... نبودند، اصلا اعتراض نمی کردند و سکوت میکردند تا درخت انقلاب از عدم نقد بپوسد!

اصلاح طلبان ضامن بقای انقلابند و اگر روزگار سکوت و بی تفاوتیشان فرا رسد قطعا مردمانی ساده دل به فکر انقلاب خواهند افتاد!

حسین دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 10:40

فزق کسانی که در این صحنه حضور دارند با بقیه اینکه بقیه آزادی خواهند ولی اینها آزاده اند.
آزاده باشید...

رویا IT دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 13:15

جدی جدی در شکسته شد؟!!

چه دانشجویان پایداری!! !

یه دانشجو دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 16:39

عجب افراد بی فرهنگی بعید می دونم که دانشجو باشند کسایی که در بشکنند نباید اصلا بهشون توجه کرد .یک عده اوباش

مهم نیست! دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 17:25

خوش به حال کسانی که ب برای پیشرفت واصلاح کشورشان تلاش می کنندنه برای .....

مهم نیست! سه‌شنبه 19 آذر 1387 ساعت 00:26

اقای توکلی مطمئنید از حرف هاتون پایبندی به انقلاب من که با دیدن عکس ها همچین پایبندی ندیدم ای کاش این تلاش برای بهتر شدن برای بقای انقلاب بود................

. سه‌شنبه 19 آذر 1387 ساعت 01:38

همین تفکر اصلاح طلبانه است که مثل سم درخت انقلاب رو داره نابود می کنه یه کم فکر کنید این اشخاصی که جمع شدن کاری جز ایجاد تشنج و برهم زدن نظم نداشتن وازاینکه ایران در رسانه های بیگانه با این تظاهرات مطرح بشه لذت می برند چون عشقی به ایران مستقل ندارند

سید حسین سه‌شنبه 19 آذر 1387 ساعت 04:16

دوست گرامی
انگار در هپروت سیر میکنی
کدام مجلس و دولت را سراغ داری که اینقدر جیک تو جیک هم باشند
تا کنون بجز سالهای جنگ تحمیلی چه زمانی را سراغ داری که مردم به این اندازه سختی کشیده باشند
سختی هایی که بر خواسته از بی کفایتی مسولین است
مشکلات گرانی، مسکن، وعده های دروغ مسولین، رفتارهای زننده و تذکرهای خیابانی،
حس نا امنی در روبرو شدن با نیروی انتظامی و ...
اصلا کدوم کابینه رو دیدی که انقدر اشتباه توش زیاد باشه
نهایتا انقدر نارضایتی مردم

برخورد تبر به ریشه ی انقلاب رو درست تشخیص دادی ولی تبر زن , تبر را در دست دیگری گذاشته و مانند بیگناهان دنبال ضربه زننده می گردد.
این هم نتیجه ی دولت و مجلس یک جهت است ...

از خواب بیدار شو

پویا سه‌شنبه 19 آذر 1387 ساعت 15:43

اگر فضای انتقادی در میان دانشجویان و قشر فرهنگی نباشد چه کسی می خواهد دولت خام و ناخلف احمدی نژاد را گوشزد کند؟
قلب تپنده اصلاح طلبی در دانشگاه است و خاموش نخواهد شد...
با امید پیروزی حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد