KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بازتاب فعالیت های کانون مهدویت دانشگاه خواجه نصیر در رسانه ها(۳)

 زرتشتیان معتقدند سوشیانت اسطوره ای است که درهرهزاره ظهورمی کند

مهدویت: پاسخگوی سوالات زرتشتیان، منجی پیروان این دین را اسطوره ای خواندکه درکتاب زرتشتیان از آن به سوشیانت یادمی شود و در هرهزاره ظهور می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، میترا مرادپور، پاسخگوی سوالات دینی نیایشگاه زرتشتیان در بازدید اعضای کانون مهدی یاوران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از آتشکده زرتشتیان به بررسی اصول و قوانین دین زرتشت پرداخت و

گفت: سوشیانت منجی دین زرتشت است و در "گاتاها" کتاب آسمانی زرتشتیان از سه سوشیانت نام برده شده است که در هر هزاره می آید و مردم را نجات می دهد. 

 

وی افزود: سوشیانت برای زرتشتیان چون اسطوره و دارای صفاتی است که هر زرتشتی موظف است خود را به صفات آن اسطوره نزدیک کند.

مرادپور گفت: اعتقاد به سوشیانت فرهنگ امیدواری را در میان زرتشتیان گسترش می دهد و گرچه پیروان این دین منتظر آمدن شخص خاصی برای اصلاح امور نیستند اما همه زرتشتیان برای رسیدن به ویزگی های آن اسطوره تلاش می کنند اصلاحگر خود باشند.

گفتنی است، اعضای کانون مهدی یاوران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ششم آذر از کلیسای سرکیس مقدس خلیفه گری ارامنه تهران واقع در خیابان نجات الهی و آتشکده زرتشتیان واقع در خیابان جمهوری بازدید کردند. 

پایان پیام/ 

منبع: خبرگزاری شبستان 


آشنایی با مهدویت در ادیان در بازدید از اماکن مقدس اقلیت های دینی 

 

مهدویت: مسئول اجرایی جشنواره مطلع فجر از برگزاری اردوی بازدید از اماکن مقدس اقلیت های دینی با هدف بررسی موضوع مهدویت در ادیان خبر داد.

مسعود افشار، مسئول اجرایی جشنواره مطلع فجر در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از برگزاری این جشنواره به همت کانون مهدی یاوران جوان و با همکاری خانه شهریاران جوان و معاونت فرهنگی این دانشگاه خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: کانون مهدی یاوران جوان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با هدف بررسی تفکر منجی آخرالزمان در ادیان اردویی را به منظور بازدید و مباحثه با رهبران و نمایندگان اقلیت های دینی و به صورت رایگان در تهران برگزار می کند.

وی افزود: این اردو ششم آذر از ساعت 12 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه با حضور در مکان های مقدس اقلیت های دینی ارامنه، کلیمی ها، زرتشتی ها و آشوری ها برگزار می شود و در طول برنامه شرکت کنندگان از کلیسای سرکیس مقدس خلیفه گری ارامنه تهران و دفتر انجمن زرتشتیان و کلیمان تهران و محل آتشکده بازدید و موضوع آخرالزمان و اعتقاد به منجی در این ادیان را بررسی می کنند.

وی برگزاری اردوی زیارتی قم جمکران را از دیگر برنامه های کانون مهدی یاوران این دانشگاه دانست و اظهار داشت: اردوی زیارتی قم جمکران هشتم آذر از ساعت 8 تا 21 با حضور کارشناسان حوزه مهدویت برگزار می شود و شرکت کنندگان در طول برگزاری اردو با موضوع مهدویت در ادیان آشنا می شوند.

علاقه مندان برای شرکت در برنامه های کانون مهدی یاوران دانشگاه خواجه نصیر می توانند با شماره تلفن 09359345701 تماس بگیرند.

بنابراین گزارش دو نشست مهدویت با موضوع منجی در ادیان و منجی در افکار عمومی در ادامه سلسله نشست عمومی مطلع فجر پنجم و دوازدهم آذر از ساعت 15 در سالن آمفنی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیر واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان شهید مجتبایی، خیابان شهید کاویان، انتهای خیابان دانشکده برگزار می شود.

اختتاحیه جشنواره مطلع فجر نیز 26 آذر از ساعت 15 در محل دانشکده مکانیک این دانشگاه برگزار می شود و در آن مراسم لوح فشرده هشت نشست برگزار شده در این جشنواره در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

پایان پیام/ 

منبع: خبرگزاری شبستان 


نگاهی به فعالیت های کانون مهدویت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 

مهدویت: برگزاری سلسله نشست های مطلع فجر،اردوی قم وجمکران واردوی آشنایی با موعود در ادیان از جمله برنامه های کانون مهدویت دانشگاه خواجه طوسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کانون مهدویت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خرداد سال 87 به طور رسمی فعالیت خود را زیر نظر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه و امور فرهنگی این دانشگاه آغاز کرد.

این کانون با هدف ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار در میان دانشجویان و با 30 نفر عضو رسمی فعالیت می کند. دبیر کل این کانون الیار عاصمی زاده، دانشجوی کامپیوتر گرایش نرم افزار است که در انتخابات کانون که از سوی اعضای رسمی و شورای عمومی کانون برگزار شد، برگزیده شد. حسن نوروزی، مسعود افشار، مهرداد ظهراب بیک و سمانه یوسفی از معاونین دبیر کل کانون هستند.

کانون مهدویت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی هر ماه حداقل یک برنامه مهدوی را برگزار می کند که برگزاری اردوی قم و جمکران و آشنایی با موعود در مکتب تشیع خرداد 87، برگزاری مراسم اعتکاف 87 در دانشگاه خواجه نصیر تیر 87، برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس مرداد و شهریور 87، بازدید و همدردی و کمک به نیازمندان آسایشگاه کهریزک از جمله برنامه های این کانون است.

برگزاری سلسله نشست های مهدوی با عنوان مطلع الفجر از سوی این کانون با همکاری خانه شهریاران جوان شهرداری تهران از دیگر برنامه های این کانون است که از مهر سال جاری آغاز شده و تا آذر هر هفته روزهای سه شنبه از ساعت 15 الی 17 در دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیر برگزار می شود.

شخصیت شناسی حضرت ولی عصر (عج)، معرفی امام زمان (عج)، مدعیان مهدویت، مهدویت و تمدن جهان اسلام، مهدویت و آخرالزمان، مهدویت و سایر ادیان (الهی و غیر الهی)، منجی در ادیان و منجی در افکار عمومی از جمله موضوعاتی است که در سلسله نشست های مطلع فجر بررسی شده و می شود.

برنامه افتتاحیه این سلسله نشست ها 30 مهر برگزار شد و برنامه اختتامیه نیز 26 آذر مصادف با شب عید ولایت در سالن آمفی تئاتر دانشگاه مکانیک دانشگاه برگزار می شود.

کانون مهدویت دارای شاخه های متعددی است که برگزاری این سلسله نشست ها بر عهده شاخه فکری و ایدئولوژیک کانون است. شاخه فرهنگی اجتماعی، شاخه فکری ایدئولوژیک، شاخه افکار عمومی (کمیته روابط عمومی و تبلیغات)، شاخه تحقیقات و شاخه اجرایی از دیگر شاخه های کانون مهدویت این دانشگاه هستند.

عکس ها، فیلم ها و صدای سخنرانی هر جلسه پس از اتمام مراسم اختتامیه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و در هر جلسه خلاصه مطالب جلسه پیشین بیان و در جزوه ای تقدیم علاقه مندان می شود.

پایان پیام/ 

منبع: خبرگزاری شبستان

نظرات 3 + ارسال نظر
سجاد - آی تی سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 19:14

محض یار یکشنبه 15 خرداد 1390 ساعت 11:50 http://www.sobhegharib.blogfa.com

امام خمینی(ره) در توصیف لقب قائم تفسیری زیبا و خواندنی ارائه داده اند که می آوریم:

" شاید این وصفی که برای حضرت صاحب –سلام الله علیه-ذکر شده است دنبال همین آیه شریفه که میفرماید:" قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی" دنبال همین معنا باشد که همه باید قیام بکنیم، قیام واحد که بالاترین قیام همان قیام آن شخص واحد است و همه قیام ها باید دنبال آن قیام باشد......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد