KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دنیا داره کجا میره (از دست نوشته های خودم)

چند وقت پیش که یکی از دوستان مطلبی درباره خانم گلشیفته فراهانی  نوشته بودند این مطلب رو نوشتم برای خودم اما

دیروز که تو کلاس ادبیات یکی از دوستان شعری خوند که ایرج میرزا درآن  حجاب رو مسخره کرده بود(البته با نیت مسخره کردن حجاب نخوند) و حرف های بعضی اطرافیان دلم گرفت

دلیلی شد تا حرف دلم روبگم     مثل اینکه برای انتخاب حجاب کامل باید از دیگران سرزنش بشنویم بهمون میگن حجاب رو انتخاب کردیم تا فایده ای ببریم  حجابمون مثل پول وپارتی ......وسیله ای شده برای پیشرفت کارمون   اما هیچ کس نمیگه شاید حجاب رو فقط به خاطر خودش وایمانی که بهش داریم انتخاب کردیم  نه اینکه کارمون پیش بره   

  داریم سختی هاش رو تحمل میکنیم تا به اون بالایی نزدیک شیم نه اینکه  دیگران با دیدن اون تحسینمون کنند  نمیدون چرا یه دستور الهی شده دلیلی برای تهمت زدن......

 گلایه من  از خدا است که چرابه  من که نه    چون هنوز به حجابم  به اندازه وجود خدا ایمان ندارم وهنوز یه سوال هایی دارم  ولی با این وجود انتخابش کردم  اما به دیگران که حجاب رو با ایمان  کامل انتخاب کردند تنها گذاشته حداقل بهشون کمک کنه تا سختی حرف های دیگران رو تحمل کنیم  و روی ایمانشون پایدار بمونیم

تا به حال از اینکه حجاب کامل رو  انتخاب کردیم چه فایده ای بردیم؟ چه سودی بردیم اگر کسی هم برده و با این نیت حجاب رو انتخاب کرده یک بازنده واقعی بوده است  

از انتخابم ناراحت نیستم بلکه خوشحالم نه به خاطر اینکه به دیگران ثابت شده  بلکه به خودم ثابت شده که حرف های دیگران واقعیت نداره و  سودی  نبردم هیچ   بلکه حرف های دیگران رو نیز تحمل میکنم

خدا انگار تلاش برای نزدیک شدن به تو داره کم کم بهانه ای برای دور شدن از دیگران میشه کمکمون کن تا از روی ظاهر هیچ فردی درباره اون قضاوت نکنیم نیت عده خاصی را به پای همه ننویسیم

تعریف وتوجیهی  از خودم نبود  چون کسی نیستم که بخوام ادعای تلاش  برای رسیدن به خدا کنم          

 اما از جانب دوستانی حرف زدم که میدانم حجاب رو فقط به خاطر ایمانشون نه فایده ای که ممکنه ببرند انتخاب کردند

من متنفرم از اون که حجاب رو برای فایده مادی ودنیوی  انتخاب کرده چون در قلبش جایگاهی برای خدا نیست  وخدا رو بر دنیای پوچ وزود گذر ترجیح داده است

به امید ان روز که با انتخاب  هر حجاب  کامل احساس رضایت کامل کنیم  ومطمئن باشیم که دیگران نیز به انتخاب ما احترام میزارند

دوست دارم وخوشحال میشم حرف دلتون رو بزنید ومن رو با نظر دادنتون شاد کنیدومتنم رو نقد کنید

نظرات 17 + ارسال نظر

مومن ذلیلتر از گوسفند می گردد...

محمد(ص)، از علائم آخر الزمان

من ادعایی ندارم که مومنم اما دوست دارم باشم شاید حتی گناه کار تر از همه باشم ولی ای کاش با دیده باز به اطرافیانمان نگاه می کردیم ممنون از این که نظر دادید موفق باشید

مهسا احمدی دوشنبه 11 آذر 1387 ساعت 21:07

زیبا بود .

.حرف خیلی ها بود ( از جمله خودم) که شما مطرح کردی. ممنون

ممنون از شما دلگرم کردید

رهگذر و شاید یک روشن گر دوشنبه 11 آذر 1387 ساعت 21:13

دوست گرامی من، قصد ایرج میرزا از نوشتن اون شعر نه تنها مسخره کردن حجاب نبوده، بلکه درواقع در جهت معنی کردن این واژه به صورت درستش در اجتماع اون زمان بوده، همونطور که از اشعار حافظ مضامین عارفانه بیرون میاد ولی حرف از می و ساغر توش زده، همگان ایرج میرزا رو تحسین میکنند به خاطر اینکه برای اولین بار ادبیات کودکان رو معنی بخشید و با اشعار عامیانش سعی در راهنمایی مردم به مسیر درست کرد،
حجاب یک نقاب نیست برای پوشاندن هویت مردم از هم بلکه مثل یک صدف برای حفاظت از مرواریده، ایشون به کارگیری نقاب گونه ی این ارزش رو نقد کردند و گفتند چرا به معنای واقعی به آن عمل نمیکنید.

با تشکر از وقتی که برای خوندن این نظر گذاشتید

ممنون دلیل اصلی من شعر ایرج میرزا نبود نگاه کلی بود که بر ما حاکم شده ممنون از نظرتون دوست گرامی

[ بدون نام ] دوشنبه 11 آذر 1387 ساعت 21:35

نه

کاش هر چیزی رو به شوخی نمیگرفتیم!!! حتی اگر نویسنده ی ان مثل من ارزشی نداشته باشد فقط بهش فکر میکردیم

سحر تسبیحی دوشنبه 11 آذر 1387 ساعت 21:54

واسه اینکه عزیز من دوست خوبم به تازگی ما می بینیم که مثلا نخ دادن یا تو رکردن پسر تو دختران چادری بیشتر شده که به این ادما میگیم جا نماز ابکش یعنی ظاهرشون با درونشون یکی نیس.چه طور اینو قبول دارند که حجاب کامل خوبه ولی بقیه ی مسایل دینی رو قبول ندارن؟اگر مومنن پس هر هر کرکرشون یا دست انداختن پسر دور گردنشون واسه چیه/پس دوست خوبم منطق و بیار جلو هر کس چنین صحنه ای رو ببینه می گه خدارو مسخره کردن.اگر مومنن همه مسایل رعایت کنند.مومن به این نمیگن که چادر سرش کنه به قول بعضیا اصلاح نکرده باشه .......اینا ظاهره باطن مهمه.از سوی دیگه تو دوست خوبم مطمین باش مردم ما اگاه و تیز بین هستند و شدن و تفاوت دختر جلف چادری و دختر سنگین چادری رو کاملا میفهمن.پس به عقایدمون پای بند باشیم چرا که دنیا محل گذر است و تنها اوست که میماند.امید وارم منظورو رسونده باشم.در کل مانتویی خوبیش اینه که ادعایی نداره ولی چادر حرمت داره و همه کس نمیتونن سرشون کنند پس بعضیا حرمت چادرو نگه نداشتن که این مسایل بوجود اومده.بازم میگم به فکر این چیزا نباشید و غصه ی حرف مردم و نخورید مردم اگاهن.

ممنون عزیزم که نظر دادی حرف های شما درست بله هر دو طرف مقصرند خوشحال شدم از اشنایی با شما

رویایی سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 00:24

. . . . . . . .

نا گفته ها گاهی از گفتنی ها هم بهترند
ممنون!!!!

رویا IT سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 01:40

هر پوششی که با ایمان و اعتقاد باشه با ارزشه!!

کسی که به چادر ایمان داره باید چادر به سرش کنه چون از ارزش بالایی برخورداره!!

و اگه کسی به مانتو ایمان داره باید مانتو تنش کنه چون در این مورد مانتو از چادر جایگاهش بالاتره و اگه این آدم چادر سرش کنه هم پوشش اش بی ارزشه هم جایگاه والای چادر رو میاره پایین!

و حتی اگه کسی به لباس و شلوار اعتقاد داره ... (خب این یه مورد با قوانین ایران مغایرت داره پس هیچی بیخیال!! ) !

پس اگه به چادرت اعتقاد داری بهش افتخار کن که تو بهترین پوشش رو داری! همون طوری که من به مانتو پوشیدنم افتخار می کنم!!

ممنون عزیزم پست قشنگی بود!!

منظورم از حجاب فقط چادر نبود من به تو افتخار می کنم که به پوششت افتخار می کنی موفق باشی

فرزانه محمدی سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 02:33

حجاب گاهی امکانی است که در هیاهوی زیبایی برون زیبایی درون هم فرصت ابراز بیابد ... آن هم جایی که چشم ها عادت به بلع ظواهر دارند !

می تواند هر حجابی باشد . پسرانه یا دخترانه!

راستی
سوال داشتن در مورد اعتقادات نشونه ی در حال تکامل بودن اونهاست نه سست اعتقادی . :)

بله درست است اما بهتر است دیگران را متهم نکنیم و جوابی برای سوالمان پیدا کنیم ممنون از شما

امیر پورنصرت سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 10:16

خانم شیخ الاسلامی.
مطلبتون رو خوندم و دیدگاهتون واقعاً تحسین برانگیز بود. راستش خیلی خوشحال شدم که در جامعه مون کسانی هستند که هنوز اینطور فکر می کنند.
مردم ما یه زمانی وقتی رضاخان دستور کشف حجاب داد همه معترض شدند و حالا باید ... یه مامور سر میدونا بذارن اونایی رو که حجاب ندارن (نه بدحجاب) رو موعظه کنن و بهشون تذکر بدن. البته قصد من این نیست بگم کار اونا خوبه یا نه.
به هر حال ممنون از این پست زیباتون. جامعه ما از معنویات داره دورتر و دورتر می شه و باید بهش کمک کرد.
مرسی بابت پست زیباتون.
انشاالله همیشه موفق و موید باشید.

ممنون از اینکه نظر دادید قصد من گله از نگاهی بود که الان به حجاب داره میشه نه نصیحت دیگران چون کوچکتر از ان هستم که دیگران رو نصیحت کنم موفق باشید

ک سه‌شنبه 12 آذر 1387 ساعت 12:20

حجاب از دیدگاه قرآن دو شرط دارد:
1_ پوشش
2_ عدم خود نمایی و تبرج
خواهر گرامی اگر بخاطر سخن خدا حجاب و در مورد شخص شما حجاب برتر را بر گزیده اید در برابر نا ملایمات آن بخاطر خدا صبر پیشه صبر پیشه کنید

ممنون از شما
موفق باشید

*اینا ظاهره باطن مهمه*

*هر پوششی که با ایمان و اعتقاد باشه با ارزشه!!*

*اگه کسی به مانتو ایمان داره باید مانتو تنش کنه چون در این مورد مانتو از چادر جایگاهش بالاتره*
............................................................
سلام خانم شیخ الاسلامی.
اول به دوستانی که این جملات رو نوشتم دوستانه عرض کنم که: یادم میاد که خیلی چیزها در مورد حجاب و حجاب کامل خونده و شنیده ام، دوران کودکیم را یاد می اورم که تعریف ها غیر از این بود، چرا که گفته می شد سنت ها چیزه دیگری است.
نمیگم اشتباه می گید یا حرفتون مشکل داره ...
ولی یه خواهش دارم ، سعی نکنیم دین و مذهب و اعتقادات رو بر اساس زمان و جامعه معنی و تفسیر کنیم....چرا که این کار از عهده ی ما خارجه و معمولا در آن به اشتباهاتی کاملا توجیه پذیر ( متاسفانه) دچار می شویم.
فکر کنم اگه اول یکم دین خودمون رو همون طوری که پیامبر خدا عرضه کرد، مطالعه کنیم و بعد از پژوهش و تحقیق به تفاسیر از اونها گوش بدیم راه قشنگ تر و ولاتری رو انتخاب کنیم.
هم اقایون هم خانم ها ، دو طرف رو منظورم بود.
.......................................................
دوستان خواهش میکنم فقط به حرف هام از جهت های مختلف فکر کنید و از طرف من چیزی رو برداشت نکنید ، چون اگه من بخوام چیزی رو به کسی بگم،مستقیم به خودش خواهم گفت!
......................................................
خانم شیخ الاسلامی بهتون بعنوان یه همکلاسی واقعا تبریک عرض میکنم که حجاب رو اینطوری درک کردید و امیداورم با کمک خدای بزرگ در دیگر امور هم موفق باشید.
حجاب رو از کودکی دوست داشتم ، دوست دارم و دوست خواهم داشت.
به خدا و پیامبر و امامانی هم که دارم عشق می ورزم....

واقعا ببخشید.
من شخصا اصلا نظرهای طولانی رو دوست ندارم ولی این موضوع ارزش خیلی صحبت ها رو داره و من هم بهش علاقه مند هستم.
ببخشید طولانی شد...

استفاده کردم
ممنون از نظرتون من کوچکترم از این هستم که کسی رو نصیحت کنم
فقط گله ای بود که با دوستان مطرح کردم امیدوارم تمام دوستان بزرگ تر از من بر من ببخشند
موفق باشید

سحر تسبیحی چهارشنبه 13 آذر 1387 ساعت 00:47

من از اقای نصرابادی عذر میخوام سعی می کنیم دیگه تو این پست ها نظر ندیم چون ما در حدی نیستیم و ادعای خاصی هم داریم ولی کل مطلب من راجع به این بود که حجاب در چادر معنا نمیشه یا در ظاهر و باطن معنوی مهمه نه ظاهر با توجه به اینکه هیچ کس کامل نیس پس میشه بگید چرا میگن سیرت مهمه؟.

سحر تسبیحی چهارشنبه 13 آذر 1387 ساعت 01:14

دوران کودکیم را یاد می اورم که تعریف ها غیر از این بود، چرا که گفته می شد سنت ها چیزه دیگری است این خودش نوعی ریا نیست؟یعنی شما از بچگی این مطالبو یاد می گرفتین ولی ما چون یاد نگرفتیم نمی تونیم نظر بدیم؟

حسنلو چهارشنبه 13 آذر 1387 ساعت 15:46


این حجابی که بهش خندیدن با اون حجابی که شما منظورتون بوده خیلی فرق می کنه

همیشه موفق باشید

ولی بار ها به همین حجاب توهین شده است موفق باشید

بهاره سیدی پنج‌شنبه 14 آذر 1387 ساعت 22:22

همکلاسی قدیمی سلام. من شخصا حجاب برتر را چادر نمی دانم و مطمئنم عمق مسلمان بودن یک فرد با تعداد لایه های حجابش لزوما ارتباطی ندارد.همچنانکه در بسیاری از کشورهای مسلمان چادر وجود ندارد و آنهایی که واقعا مسلمانند بدون چادر هم حجاب کاملی دارند. و اما در مورد گلشیفته فراهانی باید بگویم: "ریشه یک عقیده زمانی می خشکد که بخواهند تحمیلش کنند." (ژان ژاک روسو) موفق باشی.

به اندازه یه دنیا خوشحالم کردی عزیز حرفت درست من منظورم از حجاب کامل حجابی بود که با ایمان قبلی باشد
قربانت !!!!!!!!!!!

فرزانه محمدی دوشنبه 18 آذر 1387 ساعت 04:18

منظورم این قسمت از حرفات بود خانومی :

چون هنوز به حجابم به اندازه وجود خدا ایمان ندارم وهنوز یه سوال هایی دارم ولی با این وجود انتخابش کردم ...

سوال داشتن در مورد اعتقادات نشونه ی در حال تکامل بودن اونهاست نه سست اعتقادی . :)

الان متوجه شدم مرسی دوست دارم به یقین برسم به امید ان روز
قربانت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد