KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

حتما بخونید نامه یزگرد به عمر خطاب

در این نامه که سراسر دانایی و افتخار و بالندگی است نکات زیبایی اورده شده که باید خواند 

  

یزدگرد به عمر این چنین میگوید: 

 

با اینکه خردت به مانند یک ولگرد پست تازی است ، ولگردی در بیابان تازیان ، و مانند یک مرد قبیله ای بادیه نشین!

مردک! تو به من پیشنهاد می کنی که یک ایزد یگانه و یکتا را پرستش نمایم بدون اینکه بدانی هزاران سال است که پارسها ایزد یکتا را پرستش نموده اند و پنج نوبت در روز او را عبادت می نمایند! سالهاست که در این سرزمین فرهنگ و هنر ، این راه عادی زندگی بوده است 


    • شگفت انگیز است که تو در جایگاه خلیفه تازیان تکیه زده ای! با اینکه خردت به مانند یک ولگرد پست تازی است ، ولگردی در بیابان تازیان ، و مانند یک مرد قبیله ای بادیه نشین!
    • مردک! تو به من پیشنهاد می کنی که یک ایزد یگانه و یکتا را پرستش نمایم بدون اینکه بدانی هزاران سال است که پارسها ایزد یکتا را پرستش نموده اند و پنج نوبت در روز او را عبادت می نمایند! سالهاست که در این سرزمین فرهنگ و هنر ، این راه عادی زندگی بوده است.
    • زمانیکه ما سنت میهمان نوازی و کردارهای نیک را در گیتی پایه گذاری نموده و پرچم ” پندار نیک ، گفتار نیک ، کردار نیک “ را برافراشتیم ، تو و نیاکانت بیابان گردی می کردید ، سوسمار می خوردید زیرا که چیز دیگری برای تغذیه خود نداشتید و دختران بیگناه خود را زنده بگور می نمودید!
    • مردم تازی هیچگونه ارزشی برای آفریدگان خداوند قایل نیستند! شما فرزندان خدا را گردن می زنید ، حتی اسیران جنگی را ، به زنان تجاوز می کنید ، دختران خود را زنده بگور می نمایید ، به کاروانها یورش می برید ، قتل عام می کنید ، زنان مردم را دزدیده و اموال آنها را به یغما می برید! قلب شما از سنگ ساخته شده ، ما تمام این اعمال اهریمنی را که شما مرتکب می شوید محکوم می کنیم. چگونه شما می توانید به ما راه خدایی را تعلیم داده در حالیکه این گونه اعمال را مرتکب می شوید؟
نظرات 4 + ارسال نظر
تیرداد پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 22:21

به عنوان یک ایرانی باید بگم که با این پستی که گذاشتی خیلی حال کردم(دلم خنک شد)

اما ما بهتره این نامه را خطاب به عمرخطاب ندونیم که مخاطب این نامه به طور دقیقتر عرب سوسمار خوار آن دوران است. عربهایی که با ورود به ایران انگاشتند که وارد بهشت موعود قرآن شده اند و هیچ تجربه و سرشتی از مملکتداری نداشتند که هیچ! حتی فرق کافور و نمک را هم نمیدانستند(دو قرن سکوت- عبدالحسین زرین کوب)

و به خود بیاییم و قدری بیاندیشیم که چگونه این گونه آدمها توانستند بر ما مستولی گردند

خطاب به آقای فتاحی:
من خودم شیعه ام اما لطف کنید برای احترام به برادران و خواهران اهل تسنن و اینکه مبادا دلخوری و سوء تفاهمی پیش بیاید این پست را حذف کنید.(نه هر حال عمر از اصحاب پیامبر و خلیفه دوم مسلمین است

ر پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 22:30

حالم از عمر بهم می خوره

خوب این هم حرفیه

روزی جمعه 3 آبان 1387 ساعت 00:31

منبع؟

محمد جمعه 3 آبان 1387 ساعت 21:43

البته توجه کنیم که اگر نویسنده نامه خود حضرت علی(ع) نیز می بود واکنش یزدگرد تفاوتی نمی کرد چون منظور یزدگرد توهین به اسلام و مسلمانان بود.
پاره کردن نامه حضرت محمد(ص) و توهین به ایشان توسط خسرو پرویز هم که در تاریخ ثبت شده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد