KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رقابت 469 تیم در مسابقات ملی روباتیک خوارزمی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر مجری بخش دانش آموزی مسابقات ملی روباتیک خوارزمی است و کلیه مراحل داوری و برگزاری مسابقه در این دانشگاه برگزار می شود...

  


 

 رقابت 469 تیم در مسابقات ملی روباتیک خوارزمی

 

469 تیم در مسابقات ملی روباتیک خوارزمی در قالب جشنواره جوان خوارزمی در دو بخش دانشجویی - آزاد و دانش آموزی در آبان ماه در قالب لیگهای متعدد شرکت می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، شروین امیری - رئیس گروه تخصصی مسابقات ملی روباتیک خوارزمی با اشاره به لیگ های بخش دانشجویی و آزاد گفت: مسابقات در بخش دانشجویی و آزاد در لیگ های روبات امدادگر واقعی، شبیه سازی امداد، روباتهای فوتبالیست اندازه کوچک، روباتهای فوتبالیست اندازه متوسط، شبیه سازی فوتبالیستهای دو بعدی، شبیه سازی فوتبالیستهای سه بعدی، روباتهای جستجوگر، ریزروباتها و روباتهای انسان نما برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در بخش های دانشجویی و آزاد 303 شرکت کننده حضور دارند و 166 تیم نیز در بخش دانش آموزی شرکت خواهند داشت.  

 

امیری یادآور شد: علم روباتیک یک موضوع چند رشته ای و چند تخصصی است که چند سال است مورد توجه قرار گرفته است. هر لیگ در این مسابقات دارای کمیته علمی اجرایی است که ماموریت بررسی علمی تیمها را برعهده دارد. کمیته پشتیبانی و فنی نیز در زمان برگزاری مسابقات از تمام مراحل آن فیلمبرداری می کنند و ارزیابی می شوند. 

نبی الله احمدی دبیر بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی در این نشست خبری با اشاره به تعداد تیمهای شرکت کننده در این مسابقات خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی و اعلام زمان پذیرش تیمها از مردادماه سال جاری، استقبال تیمها خوب بود و 17 استان کشور در قالب 166 تیم در این مسابقات ثبت نام کردند.  

 

وی یادآور شد: این گونه مسابقات ملی می تواند زمینه بروز استعدادهای دانش آموزان را فراهم کند و با توجه به این موضوع که قانون حذف کنکور در چند سال آینده اجرا می شود و دوری از حافظه محوری در دانش آموزان نیز اهمیت دارد و توجه به علومی همچون روباتیک یکی از شاخصهایی است که در آینده علمی دانش آموزان موثر خواهد بود.  

 

احمدی خاطرنشان کرد: تیمها در سه مرحله داوری می شوند. نتایج مرحله اول تا 30 مهرماه اعلام می شود و پس از آن تیم های برگزیده در مرحله داوری حضوری حاضر می شوند و از کارهای انجام شده خود دفاع می کنند و برگزیدگان مرحله دوم در روزهای 22 تا 24 آبان ماه در مرحله سوم به رقابت می پردازند و منتخبین نهایی انتخاب می شوند.

وی اضافه کرد: مجری بخش دانش آموزی مسابقات ملی روباتیک خوارزمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر است و کلیه مراحل داوری و برگزاری مسابقه در آنجا برگزار می شود .  

 

دبیر بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی گفت: شاخصهای مدارک علمی و داوری حضوری و انجام مسابقات  در نحوه داوری و مسابقات برای ارزیابی تیمها درنظر گرفته شده است که 65 درصد مسابقات و 35 درصد مدارک علمی در انتخاب نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: 4 لیگ شبیه سازی امداد و نجات با 11 تیم، شبیه سازی فوتبال دو بعدی با 121 تیم، شبیه سازی فوتبال سه بعدی با 8 تیم و جونیور روباتهای فوتبالیست دو به دو با 26 تیم در بخش دانش آموزی برگزار می شود.  

 

احمدی گفت: از 31 استان کشور، 14 استان شرکت کننده نداشته و 17 استان دارای شرکت کننده هستند که از میان 17 استان، تهران با 54 تیم و اصفهان با 48 تیم بیشترین شرکت کننده را دارا هستند.  

 

به گزارش مهر، بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی لیگ روباتهای فوتبالیست اندازه کوچک‏، روباتهای فوتبالیست اندازه متوسط و روباتهای امدادگر واقعی در روزهای 3 تا 7 آبان ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و لیگ های دانش آموزی در روزهای 22 تا 24 آبان در دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برگزار می شود.  

 

همچنین لیگهای ‌شبیه سازی امداد، شبیه سازی فوتبال دو بعدی، شبیه سازی فوتبال سه بعدی در روزهای 17 تا 20 آبان در مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و لیگهای روباتهای جستجوگر‏، روباتهای انسان نما و ریز روباتها در روزهای 24 تا 28 آبان در مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب واقع در جاده شهریار برگزار خواهد شد. 
 
 

منبع


نظرات 10 + ارسال نظر
رامین چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 08:58

حمید درباره ی ربوتیک دیگه مطلب نده. هر وقت اسم روبوتیک میاد دوست دارم دونفر رو خفه کنم.

می دونم کیا رو میگی!

مجتبی معصوم پور چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 12:03

برای هزارمین بار رامین اون مدار لحیمش مشکل نداره کار مولتی متر هم نیست استرسکوپ می خواد ۳۰۰۰۰۰ تومان داری بدی یه دونه بخریم تورو خدا اینو بفهم آخرش منو میکشی به جای روحیه دادن ما رو خفه نکن

ناصر-کامپیوتر چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 12:12

ماهم میتونیم تو این مسابقات شرکت کنیم؟

فکر نمی کنم!

محیا چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 20:56

امید وارم استر سکوپ پیدا کنید

کاش برای شبیه سازی فوتبالیست ها مکان

دیگری می گذاشتن شهر یار خیلی دور هست

من تلاش کردم براتون پیدا کنم ولی نشد

م.خ پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 07:17

راستی ربات ساز های عزیز جرا نمیاید تو جشنواره رسانه های دیجیتالی بخش مسابقات شرکت کنید؟بیاید اونجا شاید برنده هم شدید.برای روحیه تونم خوبه.ایده های جدید هم به ذهنتون میرسه

رامین پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 11:25

م.خ لینکی چیزی داره ؟ اگه داره بگو ممنون

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 12:15

آقای معصوم پور من دارم . کجا ببینموتون بهتون بدم؟
به شرط اینکه یک هفته ای بهم برگردونید اگخ می خواهید در همین جا بگید تا باهاتون قرار بذارم.

مجتبی معصوم پور پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 17:50

دست شما درد نکنه اگه بدید که کار بزرگی کردید و یه عمر دعاتون میکنیم این شماره منه ۰۹۱۲۴۷۰۹۱۷۵ و این هم ایمیل من rtlm67@gmail.com mojtabafbi@gmail.com با هر کدوم که مایل بودید تماس بگیرید

مجتبی معصوم پور پنج‌شنبه 2 آبان 1387 ساعت 17:51

ضمنا اصلا همون روز بهتون برمیگردونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد