KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

طرح تحول اقتصادی دانشجویان الکترونیکی| پیشنهاد وجود یک صندوق

به نام خداوند آسمانها و زمین


همکلاسی‌های عزیز سلام


یک پیشنهاد دارم که اگه مایل باشید میتونه برای خیلی از بچه‌ها مفید باشه و اون تشکیل یک صندوق قرض‌الحسنه برای دانشجویان الکترونیکی در مرحله اول و بعدا اگر جمع دانشجویان الکترونیکی به نتیجه رسید برای همه دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر هست!   

( کار این صندوق پرداخت وام به دانشجوهاست)


اگر میخواید بدونید دقیقا قراره چیکار کنیم به ادامه مطلب برید!


ابتدا یه توضیح مختصر واسه اونهایی که نمیدونن صندوق قرض الحسنه کارش چیه:::


این صندوق ماهانه مبلغی وام میده و اعتبارش از همه اعضای صندوق گرفته میشه!


دقیقا اینطوریه که مثلا اگر ۲۰ عضو وجود داشته باشه؛ در تاریخ مشخصی در هر ماه مبلغ از قبل تعیین شده مثلا ۱۰۰.۰۰۰ ریال از اعضا گرفته میشه و ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال رو بصورت قرعه کشی به یکی از اعضا میدیم! با بیست نفر عضو یک دوره صندوق ۲۰ ماه زول میکشه و البته راه‌هایی هم وجود داره که این مدت رو کوتاه تر کنیم که البته در اون صورت مبلغ وام کاهش پیدا میکنه!


اعضا موظف هستند تا اتمام دوره صندوق قسط های وام خود را دقیقا در تاریخ مشخص پرداخت کنند و در بین دوره کسی حق جدا شدن از صندوق را ندارد!  


بقیه کار اینطوریه که ما باید یه مسئول برای صندوق انتخاب کنیم که مسئول گرفتن قسط اعضاست و بعد از آن قرعه کشی رو برگزار میکنه و در نهایت وام رو به برنده قرعه کشی پرداخت می‌نماید


پیشنهاد من برای مبلغ اقساط ۱۰۰.۰۰۰ ریال است


در مورد قرعه کشی دو روش مرسوم است::


۱- اینکه در ابتدا به تعداد اعضا قرعه کشی انجام شود و مشخص گردد که در فلان برج پول باید به فلان کس پرداخت شود.  ( این راه رو اعضایی دوست دارن که روی پولشون برنامه ریزی می‌کنن)


۲- میشه در موعد هر ماه قرعه کشی داشته باشیم  و به برنده وام رو پرداخت کنیم ( این روش هیجان یشتری دارد و جذاب است اما به این دلیل که اگر قرار بر قرعه کشی حضوری و دستی است این امکان وجود ندارد که هر ماه محل مناسبی برای این کار پیدا شود!)


در هر حال برای این مسائل میتوان رای گیری کرد!


دوستانی که موافق این طرح هستند و حاضر به عضو شدن در صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیر می‌باشند در قسمت نظرات آمادگی خود را اعلام کنند!


در صورت وجود هرگونه سوال میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید::

۰۹۱۲۸۳۳۲۰۴۰

۰۹۳۵۲۴۰۵۱۵۱



* به سوالاتی که در قسمت نظرات نوشته شود و یا به این شماره ‌ها پیامکی فرستاده شود به دلیل کمبود وقت پاسخ داده نخواهد شد!!


طرح تحول اقتصادی دنشجویان الکترونیکی

نظرات 16 + ارسال نظر
مهسا جورابدوزان دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 10:27

طرح خیلی خوبی

قاسمی دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 13:34

سلام.طرح خیلی خوبیه.من شرکت میکنم.5 تا از دوستامم هستن که 100% شرکت میکنند .ممنون

آنطور که پیداست این صندوق غیر رسمی است، یک مشکل وجود دارد، اگر دانشجویی وام بگیرد و قسط خود را نپردازد، مسئول صندوق چطور می خواهد قسط را از دانشجو اخذ نماید!

طرح خوب و مفیدی به نظر میاد اما باید تکمیل تر بشه و نقاط ضعفش تا حد ممکن پوشونده بشه!

موفق باشی!

درسته این صندوق غیر رسمیه!

اما از این دست صندوق ها بسیار وجود دارد و اکثرا غیر رسمی هستند!!

فکر اونجاش رو کردم! با یه تعهد و قرارداد که بین متقاضیان و صندوق امضا می‌شود امکان پیگیری قضایی بوجود میاید!

من چند جای دیگر عضو این صندوق‌ها هستم و یه جا هم مسئول صندوق هستم!! فکر نمکنم مشکل خاصی وجود داشته باشه! ضمن اینکه این طرح کامل و پخته وجود دارد اما مکتوب نیست!

با آرزوی توفیق روزافزون

سحر ت دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 16:02

منم هستم ولی اگه پولش بیشتر باشه یعنی پول بیشتر بگیرین بیشترم وام بدین

من شخصا مشکلی با این قضیه ندارم!

هر چه بیشتر باشد بهتر اما مسئولیتش هم بیشتر است!

اگه دوستان به رقمی دیگر برسند من موافقم!


با آرزوی توفیق روزافزون

پویا صفری٬ IT دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 16:22 http://kntu.blogsky.com/?PostID=6000

درود بر صادق عزیز

جای خرسندی بسیار است که دانشجویان الکترونیکی هرگز دست آویز دانشگاه نشده و هر روز مستقل‌تر و پایدارتر طی طریق نموده و از جهات گونه‌گون خود را تأمین می‌نمایند٬ و تا کنون که در انجمن‌های مختلف به فعالیت‌های علمی٬ فرهنگی می‌پرداختند اکنون در فعالیت‌های اقتصادی نیز به نوآاوری تو دوست عزیزم نیز پرداخته و در این عرصه نیز مستحکم ظاهر می‌گردند تا از هر لحاظ استقلال و قدرت خود را حفظ نمایند...

طرح بسیار عالی و ارزشمندی بوده و به شخصه از آن استقبال نموده و خوشنود می‌گردم تا در حد توان در این طرح مشارکت نمایم٬ و در صورت امکان خوشنود می‌گردم تا این طرح بسط بیشتری یافته و دیگر حوزه‌ها از جمله کانون‌ها و انجمن‌های گوناگون را نیز به یاری گرفته و یاری رساند...

با امید به ارتقای روز افزون جایگاه دانشجویان الکترونیکی به یاری افکار نوین شما دوستان عزیز و با سپاسی بی‌پایان٬ تا درودی دگر بار بدرود...

ممنون به خاطر نظرت

با آرزوی توفیق روزافزون

فائزه نعیم دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 18:52

طرح خوبیه ،منم شرکت می کنم
موفق باشید

کیاناز صنایع رشته کامپیوتر دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 18:53

سلام
عالیه
منم هستم

صادق عباسی دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 18:58

در ادامه میخواستم اینو بگم که این طرح وابسته به هیچ کدوم از انجمن ها و کاون ها نیست و یک طرح مستقل برای همه بچه های الکترونیکیه!!

در ضمن از دوستان و همکلاسی‌های روزانه و شبانه و غیر الکترونیکی ها هم میتونن عضو شن!

صادق عباسی دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 19:00

راستی!

اگر کسی خواست میتونه دوستان و آشنایان خودش رو هم به این صندوق دعوت کنه، اما صندوق طرف حساب یک دانشجوست و اشخاص دیگر رو نمیشناسه!

یعنی از نظر صندوق یک نفر مثلا دو سهمیه در صندوق دارد و اسمش هم 2 بار در قرعه کشی نوشته می‌شود!

حمیده احمدی دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 19:24

منم هستم

مصطفی کاظمی دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 20:45

طرح خوبیه ،منم شرکت می کنم
موفق باشید

رویا IT دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 21:04


مسئولیت سنگینیه ها!!
مخصوصا وقتی اینقدر وسیع باشه و از دانشجویانی که نمی شناسید هم باشند توی طرح!!

به هرحال دارید یک کار مستقل از هر انجمن یا نهادی انجام میدید که برای رسیدن به هدف توی همچین طرحی نیاز به پشتوانه محکم و اعتماد و همکاری بین اعضا نیازمندید!

البته من خیلی وارد نیستم! هرطور صلاح می دونید!!

به نظرم حتما از همه جهات فکراتون رو بکنید بعد دست به کار بشید !

موفق باشید و ممنون که به فکر رفاه دانشجویان هستید!!


زهرا متمنی دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 22:11

طرح خوبیه منم شرکت می کنم

مرجانIT دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 22:27

مسئولیت سنگینی رو دارید به عهده میگیرید.باید همه جوانب رو در نظر بگیرید و با دقت پیش برید.
به هر حال موفق باشید.همین که میبینم اتحاد بین بچه های الکترونیکی جاری هست و اصلاااااااااااااااا با هم یک و بدو نمیکنند !خوشحالم

سلام و درود بر صادق عزیز
من هم هستم!

حسین رنجبر جمعه 25 بهمن 1387 ساعت 16:19

سلام صادق جان !
امیدوارم حالت خوب باشه و سلامت باشی.

این متن رو تازه دیدم.نمی دونم حالا به کجا رسیده باشه.امیدوارم تا حالا پیشرفت کرده باشید.

راستی من یک غیبتی پشت سر شما کرده بودم یادم رفت بهت بگم. شوخی بودا به یاده اون خاطره روز آشنایی(پشت سر بچه های ما چی گفتی ؟)

اگر شد اسم منم بنویس بعدا صحبت می کنیم.
... تشکر ...
برات آرزوی توفیق می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد