KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

متن و حاشیه سخنرانی رحیم‌پور ازغدی در دانشگاه خواجه نصیر

دکتر رحیم‌پور ازغدی در  

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر:

  

آن آقای ابلهی که این پلاکارد را در دست گرفته، به احتمال زیاد جاهل است!

 

 

 

 

متن و حاشیه سخنرانی رحیم‌پور ازغدی در دانشگاه خواجه نصیر:   

 

مراقب باشیم که نرم‌افزار انقلاب به غارت نرود...   

 

خبرگزاری فارس: عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انحراف بسیاری از انقلاب‌های دنیا، تأکید کرد: باید مراقب باشیم که عده‌ای انقلاب اسلامی را به انحراف نکشانند و نرم‌افزار آن را به غارت نبرند.
  
 
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی استاد دانشگاه و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در مراسمی با عنوان «اصولگرایی، اما کدام اصول؟» در جمع دانشجویان این دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.  


وی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به اینکه در گذشته، چند سالی بود که دیگر کسی جرأت نمی‌کرد از اصول و اصولگرایی حرف بزند، اظهار داشت:‌ در دهه گذشته شرایطی پیش آمد که عده‌ای با این عنوان که آمده‌ایم طرحی نو دراندازیم، با یکدیگر در فرار از اصول و بلکه تبری و برائت جستن از آن مسابقه گذاشتند و رسید دورانی که مسابقه دادند تا بگویند ما به شعارهای انقلابی که در دهه اول در عرصه اقتصادی و سیاسی و سیاست‌خارجی مطرح می‌شد اعتقادی نداریم.  


این استاد دانشگاه تأکید کرد: متأسفانه حتی دورانی رسید که برخی از کسانی که سوابق انقلابی داشتند، می‌گفتند که آن حرف‌ها چرند بوده است و ما یک زمانی داغ بودیم و اشتباه کردیم که این شعارها را به زبان آوردیم و این شعارها عملی نیستند!  


رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه برخی در گذشته می‌خواستد با سوءنیت مسیر نهضت اسلامی را کج کنند، گفت: در همین چند سال گذشته با مجاهدت عده‌ای، این ورق برگشت و حالا دیگر همه ادعای اصولگرایی دارند و از اصول حرف می‌زنند.  


وی با بیان اینکه آیا آنقدر عوام و عوام‌زده هستیم که سال به سال و دهه به دهه و انتخابات به انتخابات شعارها و عقایدمان را عوض کنیم؟، تصریح کرد: عده‌ای به همان شکلی که زیرشلواری و لباس‌هایشان را عوض می‌کنند، عقایدشان را هم عوض می‌کنند.  


این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تأکید بر اینکه برای همه در اصولگرایی جا هست و اصولگرایی در انحصار هیچ شخص و گروه خاصی نیست، خاطرنشان کرد:‌ این خطر وجود دارد که اصولگرایی به یک دکان تبدیل شده و به صورت کلیشه و یا حتی چماق دربیاید و یا اصولگرایی به گونه‌ای تحریف شود که یک فرد هر کاری انجام دهد اما اسمش را اصولگرایی بگذارد؛ لذا باید دائماً در شکست‌ها و پیروزی‌ها، اصول انقلاب را بازخوانی و تکرار کنیم و از خود و دیگران بپرسیم که کدام اصول؟!  


رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه اجتهاد در اصولگرایی ممکن است، گفت: البته نباید در اصل مبانی اجتهاد شود بلکه در نحوه و چگونگی کارها می‌توان اجتهاد کرد اما برخی ارتجاع را اجتهاد می‌نامند و برخی اصولگرایی را با قشری‌گری و تحجر اشتباه می‌گیرند.  


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید همواره شعار زنده‌باد اصول را سر بدهیم، خاطرنشان کرد: البته باید در کنار آن، حتی زمان‌هایی که این اصول بر جامعه غالب هستند، شعار «روشن باد اصول» نیز سر داده شود چرا که در بسیاری از انقلاب‌ها، شعارها را به اسم اینکه این شعارها اقتضای دوران فعلی نیستند، به صورت بی سر و صدا تغییر دادند.  


این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه گاهی اوقات سخت‌افزار یک انقلاب می‌ماند ولی نرم‌افزارش را به غارت می‌برند، افزود: انقلاب‌های بسیاری بوده است که قانون اساسی، رجال و حتی ادبیات ظاهری این انقلاب‌ها تغییری نکرده اما جهت‌گیری‌های آن‌ها 180 درجه عوض شده است.  


رحیم‌پور ازغدی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر بهم ریختن نظم کنونی جهان و ایجاد تغییرات اساسی در آن به نفع مستضعفان، خاطرنشان کرد: نظام حاکم بر جهان را می‌توان به هم ریخت، کما اینکه همین‌قدری که به هم ریخته است نیز کار انقلاب اسلامی بوده است.  


وی تصریح کرد: وقتی امام خمینی(ره) از لزوم برچیده شدن پادشاهی در ایران و هم‌چنین شکسته شدن استخوان‌های کمونیسم در جهان سخن گفت، خیلی‌ها باور نکرده و خندیدند اما دیدیم که این اتفاق‌ها افتاد در حالی که هیچ کس به فکرش هم نمی‌رسید که ایران روزی نظام سلطنتی نداشته باشد، ضمن اینکه هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که روزی اقتصاد کمونیستی و سوسیالیستی که نیمی از جهان را در اختیار داشت، به هم بریزد؛ اما امروزه در مرکز کشورهایی که پیش از این کمونیستی بودند هیچ کس در مورد سوسالیسم و کمونیسم حرفی نمی زند و اگر هم چین امروزه به پیشرفت‌هایی نائل شده است به دلیل این بوده که آن‌ها نیز کمونیسم را بدون سر و صدا جمع کردند و به گوشه‌ای انداختند.  


عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی بعد از 20-30 سال یادشان رفته است که ما در انقلاب اسلامی به دنبال چه بودیم، گفت:‌هدف ما این‌هایی که امروز مطرح می‌شود نبود، بلکه هدف‌های بسیار متعالی‌تری در میان بود.  


رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا نرم‌افزار انقلاب اسلامی به راحتی غارت نشود، اظهار داشت:‌تا وقتی که ما الگوی ایرانی اسلامی بر اساس استعداد خودمان و مبانی اسلامی و ایرانی نداشته باشیم کلاهمان را برمی‌دارند و حتی گاهی این کلاه به گونه‌ای برداشته می‌شود که خودمان هم نمی‌فهمیم.
وی افزود: گاهی نیز به حکومت و انقلاب و نهادهای تصمیم‌گیری نفوذ کرده و با زور خودمان، خودمان را زمین‌ می‌زنند، ضمن اینکه گاهی انسان‌های بسیار خوب نیز فاسد می‌شوند و دزدهای انقلاب، انقلاب را دور می زنند.
این استاد دانشگاه با طرح این نکته که دشمنان انقلاب اسلامی، ویروس‌های فکری را در باب نظریات اقتصادی، سیاسی و ... وارد کرده و می‌خواهند با هزینه انقلاب، انقلاب را گمراه کنند، تصریح کرد: سیاست خارجی انقلاب اسلامی عبارت بود از تلاش‌های عاقلانه برای تغییر جهان، تلاش برای رهایی مستضعفین، تلاش برای ایجاد وحدت اسلامی و همچنین نفی استعمار و استکبار؛ اما برخی در دوره‌ای گفتند ما می‌خواهیم جهانی شویم در حالی که جهانی شدن اسم مستعاری از غربی شدن است.  


رحیم‌پور ازغدی افزود: این‌ها می‌گفتند ما نمی‌خواهیم منزوی شویم در حالی که منزوی نشدن را هضم شدن در ساختار قدرت و ثروت جهان می‌دانستند.  

 

* تلاش عده‌ای برای برهم زدن نظم جلسه

در این قسمت از سخنان رحیم‌پور ازغدی حدود 4 الی 5 نفر از حاضران در این جلسه با نام‌های «م.ا»، «ب.ص»، «م.ع» و «ع.پ» که از عناصر طیف غیرقانونی و افراطی علامه دفتر تحکیم وحدت هستند، با بالابردن پلاکاردهایی با مضامین «انقلاب فرهنگی، دانشگاه پادگانی» و ... که حتی برخی از آن‌ها مضامینی در حمایت از سازمان تروریستی منافقین داشت، قصد داشتند نظم جلسه را برهم بزنند، اما سخنان قاطع حسن رحیم‌پور ازغدی این برنامه آنان را به گونه‌ای دیگر رقم زد.  

 

حسن رحیم‌پور ازغدی با مشاهده این صحنه این رفتار اخلال‌گران را یک حرکت «استالینی» خواند و گفت:‌ آن آقای ابلهی که این پلاکارد را در دست گرفته، به احتمال زیاد جاهل است چرا که نمی‌داند با این کار خود از گروه تروریستی منافقینی حمایت می‌کند که از سال 61 تا 67 پانزده هزار بیگناه را در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها ترور ‌کردند.
وی با اشاره‌ای به مطالب گفته شده در این مراسم، خاطرنشان کرد: اتفاقاً‌ مثال خوبی برای آن قسمت از سخنانم پیدا شد که گاهی سخت‌افزار انقلاب می‌ماند، اما نرم‌افزارش را عده‌ای غارت می‌کنند.  


این استاد دانشگاه با بیان اینکه این فرد، چون مسائل را نمی‌داند، پلاکارد را بالای دست خود گرفته‌ که مضمونش دفاع از منافقن است، خاطر نشان کرد: مطمئن هستم خود این فرد هم نمی‌داند که از چه کسی حمایت می‌کند. بلکه عده‌ای به او گفته‌اند این پلاکارد را در این مراسم بالا ببرد و او نیز از روی جهالت این کار را انجام می‌دهد.
وی تاکید کرد: این عده‌ای که نظم مراسم را به هم می‌زنند از قاتلین شهیدانی مانند دستغیب، رجایی، بهشتی و مدنی دفاع می‌کنند.  


رحیم‌پور ازغدی افزود: منافقین کسانی بودند که در سال 58 و 59 جنگ‌های تجزیه طلبانه‌ای را در کردستان، آذربایجان، ترکمن صحرا و دیگر شهرها به راه انداختند و اینها همان کسانی بودند که در ماه رمضان یکی از سال‌های اوایل دهه شصت با حمله به خانه یک فرد بسیجی که تنها جرمش حزب اللهی بودن و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود، سر سفره افطار، سر فرزندانش را با تیغ موکت‌بری بریدند.  


این استاد دانشگاه با بیان اینکه شکنجه‌هایی که منافقین انجام می‌دادند، روی ساواک را نیز سفید کرد، گفت:‌ یک بار در عروسی فرزند یکی از فئودال‌های وابسته به منافقین، یکی از جهادگران انقلاب را در مقابل عروس و داماد، به جای گوسفند سر بریدند؛ آن‌وقت همین منافقین در دانشگاه تهران اطلاعیه داده و از آن‌ها دفاع می‌کردند.  


وی افزود: بسیاری از جهادگران انقلاب از همین دانشجویان دانشگاه‌ها و اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان آن زمان بودند. البته اینکه می‌گویم آن زمان، به این دلیل است که الان بعضی از این انجمن‌های اسلامی نه ربطی به اسلام دارند و نه ربطی به انقلاب.  


بر اساس این گزارش، این سخنان رحیم‌پور ازغدی که با تکبیر، تشویق و بهت حاضران در جلسه همراه بود، موجب شد که کسانی که پلاکاردها را بالای سرشان گرفته بودند، نتوانند هیچگونه کلامی بر لب برانند، بلکه همگی سرجای خود ایستاده و سخنان رحیم‌پور ازغدی را گوش می‌کردند.  


اما رحیم‌پور ازغدی در ادامه سخنان خود به جاسوسی منافقین برای صدام در جنگ تحمیلی و نیز برخی دیگر از جنایت‌های ددمنشانه آنها از جمله به گلوله بستن مجروحان در بیمارستان‌ها و نیز به شهادت رساندن 72 تن از نیروهای انقلاب اشاره کرد و گفت: این اخلال‌گران مراسم از روی جهالت از تروریست‌هایی دفاع می‌کنند که از سال 60 و 61 تا آخر جنگ در خیابان‌ها می‌گشتند و هر دختر و پسر حزب‌اللهی را بدون اینکه حتی بدانند این شخص کیست به مسلسل می‌بستند و حتی در مغازه‌هایی که عکس امام(ره) بر روی دیوار آن نصب بود، نارنجک می‌انداختند.  


وی با بیان اینکه در همان سال‌ها از اتاق‌های منافقین در دانشگاه تهران اسلحه و مسلسل کشف شد، تاکید کرد: این اخلاگران مراسم امروز برنامه دارند تا در دانشگاه‌ها و در مراسم‌های مختلف آشوب به پا کنند و من حتی 2 نفر از همین‌ها را در جلسه‌ای که در دانشگاه هنر داشتم دیدم.  


رحیم‌پور ازغدی این حرکت اخلالگران را یک رفتار استالینی خواند و گفت: رفتار استالینی یعنی همین که 10 نفر در مراسمی که بانیان آن کسان دیگری هستند و موضوع دیگری دارد وارد شوند و بر خلاف نظر و رای اکثریت جلسه را به هم بزنند.  


وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی کسی در این کشور در مراسمات اینچنینی جیکش هم در نمی‌آمد، تأکید کرد: این بزرگترین افتخار برای جمهوری اسلامی است که این افراد که حتی کارهایی در حمایت از منافقین انجام می‌‌دهند می‌توانند راحت حرفشان را بزنند و جالب است که اینها برای ما گردن کلفتی می‌کنند.  


رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه ما برای انقلاب هزینه‌ها پرداخته و کتک‌ها خورده‌ایم، تصریح کرد: این‌ها می‌خواهند در این مراسمات یک حرکاتی را انجام دهند و بعد عکس بگیرند و در اینترنت انتشار دهند و بگویند که ما جلسه فلانی را به هم ریختیم در حالی که این کارهای اخلال‌گران در مقابل آن هزینه‌های ما یک نوع سوسول‌بازی است.  


این سخنان حسن‌رحیم پور ازغدی که با تشویق گسترده دانشجویان همراه بود موجب شد که اغتشاشگران برنامه خود برای اخلال در این مراسم را برهم خورده ببینند، لذا با حالتی بهت زده از سخنان قاطع و حساب‌شده رحیم‌پور ازغدی، پلاکاردهای خود را به زیر بغل گرفته و سرجایشان نشستند.  


ضمن اینکه رحیم‌پور ازغدی نیز با تأکید بر این افراد مبنی بر اینکه مواظب باشید عده‌ای کلاهتان را به خاطر جهالتتان برندارند، تأکید کرد: در انتهای مراسم این افراد هر سئوالی که بخواهند می‌توانند مطرح کنند و اتفاقاً‌ اول از همه نیز سئوال‌های این‌ها را جواب خواهم داد.  

 

* ادامه سخنرانی رحیم‌پور ازغدی

پس از برهم خورن پروژه آشوبگران، رحیم‌پور ازغدی سخنان خود را با قرائت روایاتی از امام صادق(ع) و همچنین بیان فرازهایی از سخنان امام خمینی(ره) ادامه داد و در انتهای مراسم به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.  


وی در ابتدا در پاسخ به سئوال یکی از افراد اخلا‌لگر در خصوص استقلال دانشگاه گفت: این که هر دانشگاهی هر کاری بخواهد بکند، هر متن آموزشی که بخواهد تدریس کند، هر استادی خواست جذب کند و ... حتی در خصوصی‌ترین دانشگاه سکولاترین کشورها اجرا نمی‌شود.  


این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه باید معنی کلمه استقلالی که مطرح می‌کنید، مشخص شود،‌ اظهار داشت: سال 1360 دانشکده علوم دانشگاه تهران در اختیار عناصر سازمان منافقین بود که در آن تفنگ و مسلسل و ... نگهداری می‌شد که اتفاقا این کار را هم به اسم استقلال دانشگاه انجام می‌دادند.  


رحیم‌پور ازغدی در خصوص مسائلی که در مورد انقلاب فرهنگی مطرح می‌شد نیز گفت:‌ من خودم در آن اتفا‌ق‌ها نقشی نداشتم اما 100 درصد از آن دفاع می‌کنم.
وی با بیان اینکه استقلال دانشگاه باید تعریف شده و شکل درست آن انجام شود، اظهار داشت:‌ ما انقلاب کردیم که استبداد نباشد لذا هر توجیه مذهبی به نفع استبداد، خود یک انحراف است.  


این استاد دانشگاه در پاسخ به سئوال یکی دیگر از همین افراد مبنی بر آنچه آن را برخورد غیرقانونی با دانشجویان نامیده بود، گفت: این امر باید بررسی شود؛ اگر طرف شما مسئولان قضایی هستند بیایند و در این خصوص مسائل را بررسی و شفاف کنند.  


رحیم‌پور ازغدی افزود: من در شورای عالی انقلاب فرهنگی این بحث را مطرح کردم که راجع به مباحث انضباطی در دانشگاه‌ها باید قانونی و شفاف بررسی‌هایی صورت گیرد و دستگاه قضائی باید ارتباطاتش را با افکار عمومی و بخصوص دانشجویان شفاف‌تر کند.  


وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه برخی معتقدند سیاست‌های توسعه‌ای دولت‌های سازندگی و اصلاحات به توصیه صندوق بین‌المللی پول بوده است، با تأئید این موضوع خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم بگویم که دولت‌های قبل سکولار بود‌ه‌اند و خیانتی صورت گرفته است، اما این بحث وجود دارد که یک سری تئوری‌هایی که مطرح می‌شد و در اقتصاد و سیاست خارجی به کرسی می‌نشست، قابل نقد بود و من نیز جزو منتقدین بودم که به صراحت نقدهای خود را بیان می‌کردم؛ ضمن اینکه الان نیز منتقدم اما نوع انتقادها فرق کرده و به جای مبانی، رفتارها و عملکردها را مورد نقد قرار می‌دهم.  


رحیم‌پور ازغدی در پاسخ به این سئوال که آیا اصولگرایی را حزب و گروه می‌دانید؟، با رد این موضوع گفت: اتفاقا من نگران هستم که بگویند اصولگرایی یعنی نقی و تقی و عباس و ...؛ در حالی که اصولگرایی یک مکتب و اصول است که باید اشخاص با آن سنجیده شوند، نه اینکه اصول با اشخاص سنجیده شود.  


وی با بیان اینکه اگر اصول به درستی تبیین شود، هیچکس نمی‌تواند کلاهمان را بردارد، در پاسخ به این سوال که آینده اصولگرایان را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت:‌ آینده اصولگرایی کاملا وابسته به رفتار اصولگرایان است.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر اشتباه بزرگی انجام دهیم، دیر نخواهد بود که برخی که از اصول تبری می‌جستند دوباره سر کار بیایند.  


رحیم‌پور ازغدی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مفهوم ولایت مطلقه فقیه گفت: هیچ کس نگفته است اطلاعت مطلقه؛ کما اینکه خود مقام معظم رهبری نیز در زمانی که برخی بحث ذوب در ولایت فقیه را مطرح می‌کردند فرمودند که ذوب در شخص غیرمعصوم معنی ندارد بلکه مهم ذوب در اسلام و ارزش‌هاست.  

  

 

منبع

نظرات 10 + ارسال نظر
گمنام یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 10:17

ادم خیلی مز خر فی بود برا چی دعوتش کردن

کس دیگه ای نبود

رستگار یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 14:20

ولایت مطلقه

IT یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 15:03

خیلی دوست داشتم بیام.صحبتاشون جالبه!

رضا سه‌شنبه 30 مهر 1387 ساعت 23:54

چییییی میگییی؟؟؟

س چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 22:01

((((در این قسمت از سخنان رحیم‌پور ازغدی حدود 4 الی 5 نفر از حاضران در این جلسه با نام‌های «م.ا»، «ب.ص»، «م.ع» و «ع.پ» که از عناصر طیف غیرقانونی و افراطی علامه دفتر تحکیم وحدت هستند، با بالابردن پلاکاردهایی با مضامین «انقلاب فرهنگی، دانشگاه پادگانی» و ... که حتی برخی از آن‌ها مضامینی در حمایت از سازمان تروریستی منافقین داشت، قصد داشتند نظم جلسه را برهم بزنند، اما سخنان قاطع حسن رحیم‌پور ازغدی این برنامه آنان را به گونه‌ای دیگر رقم زد.))) جز آقای (م.ع) هیچ کدام از آقایان عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان نبوده است و پلاکارد مربوط به منافقین نیز متعلق به (ب.ص) بوده است که وی عضو انجمن اسلامی دانشجویان نمیباشد.

س چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 22:03

جز آقای (م.ع) هیچ کدام از آقایان عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان نبوده است و پلاکارد مربوط به منافقین نیز متعلق به (ب.ص) بوده است که وی عضو انجمن اسلامی دانشجویان نمیباشد.

م چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 22:11

جز آقای (م.ع) هیچ کدام از آقایان عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان نبوده است و پلاکارد مربوط به منافقین نیز متعلق به (ب.ص) بوده است که وی عضو انجمن اسلامی دانشجویان نمیباشد.

برادر شهید پنج‌شنبه 16 آبان 1387 ساعت 08:26

وقتی اقای ازغدی فرمودن احمقند حتما احمقند که ازیک مشت منافق دفاع میکنند عده ا ی مردم بی گناه را به خاکو خون کشیدنداز بچه چند ماهه گرفته تا پیرو جوان شما سنتان به ان سالها قد نمیدهد اگر با چشم خود صحنه های پس از انفجار را میدید .........فکر نکید چون برادر من توسط منافقین شهید شده این حرف را میزنم خودتان برید وببینید در تاریخ منافقین چه کردند/بای ذنب قتلت

للذف۴ دوشنبه 20 آبان 1387 ساعت 17:00

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد