KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

گناه گلشیفته و گناه بعضی های دیگر

گناه گلشیفته و گناه بعضی های دیگر             

  

گلشیفته فراهانی ، بازیگر سینمای کشورمان ، برای همیشه از ایران رفت ؛ این خبر ، خیلی زود در کانون توجه افکار عمومی ، به وِیژه جوانان قرار گرفت و سایت به سایت و رسانه به رسانه و زبان به زبان ، در جامعه پیچید.

<!--[endif]-->

او البته ، نه اولین فردی است که جلای وطن می کند و نه مهم ترین آنها ؛او فقط یکی از معروف ترین شان بود ، به دلیل حضوری که سال ها بر پرده نقره فام سینما داشت و الا سال هاست که جوانان ایرانی ، به ویژه آنان که اندیشه و هنری دارند ، از کشور می روند که خیلی ها به آن "فرار مغزها" می گویند.گلشیفته که رفت ، بسیاری فغان بر آوردند که دیدید چگونه دشمن باز هم نقشه اش را عملی کرد؟ دیدید که گلشیفته ، چگونه حجاب از سر گرفت و مقابل دوربین های تلویزیونی لبخند زد و ارزش هایمان را پایمال کرد؟ دیدید...؟ و همان ها هر آنچه از ناسزا آموخته بودند نثار این زن کردند و ممنوع التصویر شدنش را خواستار شدند ؛ تو گویی ، هالیوود هم به فرمان آنهاست!رفتن گلشیفته ،قاعدتاً نباید برای هیچ کس ، خبر خوشایندی باشد. او می توانست در ایران ستاره باشد و این استعداد را هم داشت ،به ویژه آن که در خانواده ای هنری بالیده بود و بالا آمده بود ولی معلوم نیست در هالیوود چه سرانجامی در انتظارش است.اما ، او به عنوان یک انسان آزاد تصمیم خود را گرفته و رفته است و آنان که امروز فریاد وااسلاما سر می دهند ، بهتر است به جای تمرکز بر روی رفتن یک بازیگر موفق و البته نه چندان مهم و به جای تخطئه این و آن ، اندکی بیندیشند که چرا گلشیفته سینما و هزاران گلشیفته عرصه های علمی ، در مسیری یک طرفه رو به خارج دارند؟ و مگر کم هستند سرمایه داران ایرانی ایران دوست که "سرانجام" به این نتیجه می رسند که ثروت شان را هم ، حتی ، در آن سوی آبها به کار گیرند؟
آموزه های اسلام می گویند بی حجابی گناه است و هر زنی حجاب از سر گیرد ، گناهکار است و این مساله، لابد درباره گلشیفته نیز استثناء ندارد؛ اما مگر همین اسلامی که بی حجابی را گناه می شمارد ، زمینه سازان این وضعیت را که سرزمین مسلمان را از مغز ها و سرمایه ها خالی می کند ، گناهکار نمی داند؟
مگر همین اسلام ، تبعیض های ناروایی که کمر مردم را می شکند، جرم نمی شمارد؟
مگر اسلام فریاد بر نمی آورد که "اگر از دری فقر وارد شد ، ایمان از در دیگر خارج می شود" ؟ ولی یکی از همین وزیران خودمان ، صورت مساله وجود فقر در جامعه را چنین پاک می کند:آنان فقیر نیستند ، انسان هایی هستند که خرج شان کمتر است قناعت دارند!"مگر اسلام ریا کاری و تقلب را همانند بی حجابی گناه نمی داند ؟ و مگر این را نمی گوید که حتی اگر نمازی هم با ریاکاری خوانده شود ، همان نماز در دوزخ وزنه ای بسته شده بر پای نمازگزار خواهد شد و او را به اعماق آتش خواهد کشاند؟
به راستی وقتی ریا در نماز گزاردن چنین فرجام سهمناکی دارد ، چگونه خواهد بود حساب کسانی که با ریاکاری و تظاهر ، نه در صدد اقامه نماز که در جست و جوی پست و مقام و جاه و جلال اند.مگر اسلامی که به استناد آن گلشیفته فراهانی باید تعزیر شود ، نگفته است که حاکمان باید معیشتی در حد مردم داشته باشند ؟ و مگر امروز جز این است که بسیاری از کسانی که بر مسند های ریاست و وکالت و ... نشسته اند، این پست ها را "فرصت"ی مغتنم برای "بستن بار" خود می شمارند، فرصتی که شاید تکرار نشود؟
امروز گلشیفته از کشور رفته است و خیلی ها مترصد آنند که برگردد تا به دست قانون سپرده شود- همان قانونی که ایرانیان را حتی در خارج از کشور نیز مشمول مقررات جزائی خود می داند - اما ای کاش ، کسانی که با سوء مدیریت شان ،با مردم آزاری شان ، با تنگ نظری شان ، با تفسیر به رأی شان از اسلام ، با تحجرشان ، با ریا ورزیدنشان ، با خود بزرگ بینی شان و با مردم کوچک انگاری شان ، این وضیعیت را سبب شده اند نیز محاکمه می شدند ، همان هایی که خواسته یا ناخواسته باعث شده اند ، بسیاری از ایرانی ها ، جلای وطن کنند و یا در اندیشه و آرزوی رفتن باشند ؛ آنان که به امید مردم خیانت می کنند

نظرات 14 + ارسال نظر
گمنام جمعه 26 مهر 1387 ساعت 15:13 http://www.pc-download.blogsky.com

با سلام
وبلاگ بسیار عالی دارید.اگر شما طالب تبادل لینک هستید مارا بانام بزرگترین مرکز دانلود برای وبلاگ نویسان لینک کنید.
واگه بچه شیعه هستی و عاشقه اقا امام زمان هستی این وبلاگ ما هم لینک کن :مکتب الشهدا شیراز.www.maktabeshohada.blogsky.com.ما رو لینک کن وما هم نام شما را در هر دو وبلاگ نمایش میدهیم. به ما هم خبر بده مطمءن باش سریعا شما را در 2 وبلاگ خود لینک می کنیم.
به امید دیدار همکاری های بعدی........

م.ر جمعه 26 مهر 1387 ساعت 15:23


خیلی حیف شد!

همونطور که گفتم اون یه ستاره است و هر جا که باشه میتونه باعث افتخار مردم کشورش باشه.

پویا صفری٬ IT جمعه 26 مهر 1387 ساعت 15:45

درود بر سپهر عزیزم...

پیوستن تو دوست عزیزم را به جمع نگارندگان همکلاسی تبریک گفته و تبریک دو چندان را از برای انتشار این نوشتار اساسی و ریشه‌ای دارم که بدین زیبایی مسأله‌ی فرار مغزها که بعضی بر آن نام نهاده‌اند را مورد کنکاش قرار داده و به زیبایی هرچه تمام‌تر آن را شکافتی تا به عمق جریان رفته و دیگر سخنی برای اضافه نمودن نماند جز سپاسی بی‌پایان از برای این همه حسن سلیقه٬ دقت نظر و عنایت ویژه‌ی تو دوست عزیزم...

همواره برایت آرزوی بهترین‌ها دارم
تا درودی دگر بار بدرود...

با تشکر از نظر لطف شما
من تا ذره ای از نگاه فوق العاده و نگارش رسای بیاموزم راه زیادی پیش رو دارم.

ورودتو به همکلاسی تبریک میگم!

دو متن از متن های مربوط به گلشیفته فراهانی با جذب بیش از ۱۴۰۰ و ۷۵۰ بازدیدکننده جز پر بازدیدترین متن های همکلاسی قرار گرفتند!

خیلی ممنون از تو که به من دلگرمی میدی و واقعا خوشحالم
که این موضوع برای دوستان تا این حد مهم بده

صادق عباسی جمعه 26 مهر 1387 ساعت 17:51

با سلام خدمت دوست عزیز و دوست‌داشتنی ودم سهر سارجانی

انتشار اولین متنت رو در همکلاسی تبریک می‌گم و امیدوارم با کمک تو و بقیه‌ی دوستان همکلاسی به یک پایگاه ملی برای همه دانشجویان ایرانی داخل و خارج از کشور تبدیل شه!

در مورد متنت هم باید بگم مطالب زیادی در این مورد منتشر شده ولی نگاه متفاوت تو به موضوع و قلم رسا و گویات باعث شده این متن از بقیه موارد مشابه متماتیز بشه!

منتظر میشینیم تا باز هم مطالب تو رو در همکلاسی بخونیم!

با آرزوی توفیق روزافزون!!

سپاس فراوان به شما صادق جان
با نظر شما موافقم و حضور خود در همکلاسی را اگرچه کمی دیر سعی در پیشبرد مطالب و بالا بردن خوانندگان دانای این پایگاه میدانم.
در باره پاراگراف دوم نظر شما باید بگویم که مبالغه می فرمایید , بنده خوشحالم که از پشتیبانی شما عزیزان برخوردارم .

رویا IT جمعه 26 مهر 1387 ساعت 21:59

این ایران دیگه ایران نیست!
اگه بود کیه که بخواد کشورش رو ترک کنه؟!

اینجا دیگه مثل خونه ی خود آدم نیست٬
چرا بمونه؟ به چه بهانه ای!؟

هنر نزد ایرانیان است٬
ولی در خاک ایران قدرت جوانه زدن ندارد!!

کاش میشد قوانین ایران رو شخم بزنیم!
تا شایداز دست این قوانین ِ به ظاهر ایرانی٬
خلاص بشیم و به اصل و نسب خودمون برگردیم...


اینکه بگیم دیگه نمیشه فکر نمیکنم صحیح باشه
وباید بگم که این قوانین نه تنها ایرانی نیست بلکه نقض حقوق بشر است
این کشور از آن ماست باید در این شرایط هم برای آن افتخار کسب کرد نام آنرا بالا نگه داشت.

محیا صنایع شنبه 27 مهر 1387 ساعت 00:49

رویا جان کدام قوانین.....................

کشوری که همه با چادرو مقنعه یه من ریش

کارشون رو را می اندازن.................

نه با علم این برای یک نخبه بزرگترین توهین است

واقعا نمی دونم چی بگم ..................

فقط متاسفم ..........................

کاری کردن که من هیچ واژه ای به ذهنم نمی رسه

بیان کنم.......

؟ شنبه 27 مهر 1387 ساعت 10:54

به نظر من کار اشتباهی کرد

اون کار اشتباهی نکرد کار شما اشتباهه که بدون مشخصات نظر مدهید

ح.ز شنبه 27 مهر 1387 ساعت 11:06

حتما بهش پول خوبی دادن که وطن عزیزشو! ترک کرده

گاهی اوقات ترک وطن باید!
وطنی که با ترک آن ورود دوباره به آن ممکن نیست همان به که ترک شود

سروش فرنودی شنبه 27 مهر 1387 ساعت 13:13

خیانتی که سردمداران این حکومت به مردم میکنند لطمات زیادی به کشور و ملت زده از جمله همین مسئله فرار مغزها که ۳۰ سال است بهترین افراد در زمینه های مختلف به خطر اوضاع نابسامان مملکت و سو مدیریتهای فراوان جلای وطن کرده و ملت ایران را از وجود انها در کشور محروم کرده اند

با نظر کامل وبه حق شما دوست عزیزم موافقم.

شروین شنبه 27 مهر 1387 ساعت 14:35

بهترین نقدی که از گلشیفته خوندم این بود

لطف میفرمایید.
مایه دلگرمی بنده می باشید.

د.ب شنبه 27 مهر 1387 ساعت 16:50

ما بهش افتخار میکنیم!

ممنون از نظرتون.!

سپیده شیخ الاسلامی /ریاضی شنبه 27 مهر 1387 ساعت 19:47

دلیل انجام این کارتوسط گلشیفته رو نمیدوم پس نظر دادن درباره کار اون درست نیست ولی یه گله از دوستان که بدونند همه برای تظاهر چادر سر نمی کنند ونماز نمی خوانند بلکه دلایلی برای کار خود دارند

کلام شما صحیح و باید اضافه کنم مشخصه که نمیشه همیشه تصمیم آنی گرفت وهمه را با یک دید نگریست ولی در جامعه ای که اینکار باعث پیشرفت افراد میشود و از آن سواستفاده میشود نمیتوان چشمها را بست و گفت اینان مومن و سالم هستند.
بازم متشکر از نظرتون.

حسین رنجبر جمعه 25 بهمن 1387 ساعت 15:47

خوب بود.سپهر جون خوب بود.

قربانت داش...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد