KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سوال آخر دانشجویان از احمدی‌نژاد!

محمود احمدی نژاد امروز در شرایطی پا به دانشگاه تهران می گذارد تا در آیین بازگشایی دانشگاه ها با تاخیری هشت روزه شرکت کند که دفتر تحکیم وحدت به عنوان بزرگ ترین تشکل دانشجویی کشور که در عین حال جدی ترین منتقد دانشگاهی احمدی نژاد هم به شمار می آید با انتشار نامه یی سرگشاده خواستار حضور نماینده خود در این مراسم و طرح سوال از احمدی نژاد شده است.

نوشته شده در تاریخ: ۸۷/۷/۸

منبع: آفتاب



محمود احمدی نژاد امروز در شرایطی پا به دانشگاه تهران می گذارد تا در آیین بازگشایی دانشگاه ها با تاخیری هشت روزه شرکت کند که دفتر تحکیم وحدت به عنوان بزرگ ترین تشکل دانشجویی کشور که در عین حال جدی ترین منتقد دانشگاهی احمدی نژاد هم به شمار می آید با انتشار نامه یی سرگشاده خواستار حضور نماینده خود در این مراسم و طرح سوال از احمدی نژاد شده است. دفتر تحکیم وحدت در نامه خود تاکید کرده است طی سه سال گذشته خواستار حضور نماینده خود در مراسم های دانشجویی و دانشگاهی احمدی نژاد شده است اما هر بار خواسته آنان رد شده یا بدون پاسخ مانده است.
دفتر تحکیم وحدت ابراز امیدواری کرد این بار و در سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد چنین اتفاقی رخ ندهد و آنان بتوانند سوالات خود را از احمدی نژاد مطرح کنند. اشاره اعضای دفتر تحکیم وحدت به سخنرانی اخیر احمدی نژاد در نیویورک مقر سازمان ملل متحد است که طی آن گفته بود ایران آزادترین کشور است و همه مردم بدون ترس و واهمه در برابر مسوولان سخن می گویند یا انتقاد می کنند. دفتر تحکیم وحدت با اشاره به این سخنرانی و نیز محدودیت هایی که طی سه سال گذشته بر تشکل های دانشجویی کشور رفته است، در بیانیه خود خطاب به احمدی نژاد آورده است؛ همان طور که مستحضرید دفتر تحکیم وحدت به نمایندگی از بخش بزرگی از دانشجویان سراسر کشور، سال گذشته و همزمان با حضور جنابعالی در آیین بازگشایی دانشگاه ها طی دو نامه سرگشاده سوالاتی را با شما در میان گذاشت.
در این دو نامه درخواست شده بود با حضور نماینده یی از طرف این تشکل دانشجویی در برنامه مزبور موافقت شود تا بخشی از سوالات و انتقادات دانشجویان از رئیس جمهور و دولت نهم به صورت رودررو و بدون پرده پوشی با جنابعالی در میان گذاشته شود. دفتر تحکیم وحدت حتی سوالات خود را پیشاپیش تنظیم و در رسانه ها منتشر کرده بود تا از بروز هرگونه سوء ظنی در میان تیم برگزارکننده مراسم جلوگیری کند. اما متاسفانه صداقت و شفافیت دانشجویان پاسخ درخوری نیافت و جناب آقای احمدی نژاد، در سه سال گذشته برای ما مجالی جهت گفت وگو و انتقال انتقادات و سوالات خود به شما نبوده است. سال اول دوره ریاست جمهوری، ۱۳۸۴، آیین بازگشایی دانشگاه ها را در دانشگاه ایلام برگزار کردید و از منتقدین خود دعوتی به عمل نیاوردید.
سال دوم، ۱۳۸۵، در آیین بازگشایی دانشگاه ها دوباره خبری از دانشجویان منتقد نبود. در آذرماه همین سال در دانشگاه امیرکبیر حاضر شدید؛ دانشگاهی که تقلای خستگی ناپذیر دانشجویان منتقد آن جهت طرح سوال از جنابعالی باز بی نتیجه ماند. سال سوم، ۱۳۸۶، نیز تلاش دفتر تحکیم وحدت جهت حضور در مراسم و طرح سوالات خود بی ثمر بود و آن مراسم نیز با حضور حلقه یی از حامیان دولت برگزار شد. یک ماه بعد از آن، جنابعالی در دانشگاه علم و صنعت حاضر شدید. به رغم آنکه اعلام شده بود غیر از دانشجویان علم و صنعت کسی حق حضور در این مراسم را ندارد، ساعتی پیش از حضور شما سالن محل برگزاری مراسم از دانشجویان دانشگاه های دیگر که حامی شما بودند، پر شد.آقای رئیس جمهور، سال جاری، آخرین سال دوره نهم ریاست جمهوری است و ممکن است پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده شخص دیگری بر این کرسی تکیه زند.
از این رو ممکن است این آخری فرصتی باشد که شما در مقام ریاست جمهور در دانشگاه حاضر می شوید و به گفت وگو با دانشجویان می پردازید لذا دفتر تحکیم وحدت، به عنوان نمایندگان بخش بزرگی از دانشجویان منتقد در دانشگاه های سراسر کشور، تقاضا دارد با حضور نماینده یی از طرف این اتحادیه در آیین بازگشایی دانشگاه ها که قرار است ۸ مهرماه در دانشگاه تهران برگزار شود موافقت نموده تا بتوانیم سوالات و انتقادات خود را به صورت مستقیم با جنابعالی در میان بگذاریم. لازم به ذکر است ما از هیچ گونه حاشیه یی برای مراسم سخنرانی ریاست جمهوری استقبال نمی کنیم و تنها به دنبال طرح آزادانه سوالات و انتقادات خود هستیم. اما تلاش داریم به هر شیوه ممکن صدای انتقاد و اعتراض خود را به گوش جنابعالی برسانیم.
ما امیدوارانه نمایندگان خود را جهت شرکت در مراسم بازگشایی دانشگاه ها و طرح سوالات خود در روز ۸ مهرماه به دانشگاه تهران خواهیم فرستاد، باشد که در این آخرین بار بتوانیم باب گفت وگوی انتقادی را به نمایندگی از دانشجویان منتقد با شما باز کنیم. همانند سال گذشته در صورت لزوم متن سوالات پیشاپیش قابل ارائه خواهد بود.
● تشکل منتقد
دفتر تحکیم وحدت(طیف علامه)برای چهارمین بار چنین خواسته یی را مطرح کرده اما هر بار با پاسخ منفی مسوولان برگزارکننده مراسم های دانشجویی احمدی نژاد مواجه شده است و حتی اجازه ورود به نمایندگان آنان را در جلسات دانشگاهی که با حضور احمدی نژاد برگزار می شود، نداده اند. در واقع در حال حاضر دفتر تحکیم وحدت(طیف علامه) به عنوان تشکل دانشجویی منتقد احمدی نژاد به شمار می رود که حتی برای فعالیت عادی خود در دانشگاه ها با مشکل مواجه شده است. با این وجود دانشجویان کشور به دفتر تحکیم وحدت(طیف علامه)که استراتژی انتقادی پیشه کرده تمایل بیشتری دارند و همین مساله هم باعث شده تمام تلاش ها برای تعطیلی یا بی اثر کردن فعالیت های این دفتر به سرانجام نرسد و آنان همچنان به عنوان اصلی ترین تشکل دانشجویی با روش انتقادی به فعالیت خود ولو به صورت غیررسمی ادامه دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
عمو یادگار یکشنبه 14 مهر 1387 ساعت 14:20 http://ajanar.blogsky.com














برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد