KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

هوا فضا و دیگر هیچ ...

سلام به همه دوستداران هوافضا 

 

الان که دارم براتون مینویسم در حال گذراندن سومین ترم از رشته هوافضا در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر هستم!

اما نمی دونم تا چه حد با هوافضا آشنا هستید !

بعضی ها هوافضا رو خیلی دوست دارند اما به زعم خودشون  فکر میکنن بازار شغلی مناسبی نداره

و این رشته رو انتخاب نمی کنن !!...

 

این در حالی که رشته ای رو که الان دارن تو دانشگاه می خونن ٬ فقط به خاطر بازار شغلی مناسبی که داره ٬ انتخاب کرده اند.

من با تجربه ی مختصر اما مفیدی که در طول این یک سال در مورد رشته هوافضا داشتم به این نتیجه رسیدم که عامل اصلی موفقیت در این رشته علاقه است.ضمنا کی گفته که هوافضا بازار شغلی نداره ٬  به اون کسایی که میگن بازار شغلی رشته هوافضا ضعیفه ٬ باید دو نکته رو متذکر بشم :

اولا ٬ اگر چه بازار شغلی این رشته به اندازه رشته های مکانیک و برق و... نیست٬ اما از اونجایی که تعداد دانشجویان این رشته فعلا در کشور نسبت به رشته های دیگر کمتره ٬ جذب دانشجویان در بازار کار و صنعت خوب است .

ثانیا ٬ وضعیت کشور در زمینه هوافضا رو به پیشرفت است ٬ و در آینده ای نه چندان دور هوافضا به نقطه قابل قبولی در صنعت کشور خواهد رسید ٬ زیرا از اونجایی که ایران در صنعت هوایی در معرض تحریم های شدید قرار گرفته ٬ نیاز کشور ایجاب می کنه که در بخش هوافضا توجهات جدی صورت بگیره.

نظرات 18 + ارسال نظر
رویا IT ! پنج‌شنبه 11 مهر 1387 ساعت 01:34

دانشکده اش رو خیلی دوست دارم!!

رشته ی هوا فضا هم قشنگه!!

من انتخاب اول کنکور آزادم هوافضای علوم تحقیقات بود٬ که خب قبول نشدم!!

قصد قبولی هم نداشتم٬ ٬ چون شهریه هوافضای آزاد خیلی بالاست!!

دانشجویان هوافضای دانشگاه های دولتی برن رشته شون رو حال کنن!!

(ولی خوب IT یه چیز دیگه است!! ! )


حمید توکلی، IT پنج‌شنبه 11 مهر 1387 ساعت 10:35 http://www.kntoosi.com

رئیس سازمان فضایی ایران: دانشگاه خواجه نصیر، علم و صنعت، صنعتی امیر کبیر، شهید بهشتی، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز به عنوان پشتوانه بخش فضایی کشور خواهند بود.
http://kntu.blogsky.com/1386/09/06/post-904/

حمید توکلی، IT پنج‌شنبه 11 مهر 1387 ساعت 10:51 http://Kntu.BlogSky.Com

"این در حالی که رشته ای رو که الان دارن تو دانشگاه می خونن ٬ فقط به خاطر بازار شغلی مناسبی که داره ٬ انتخاب کرده اند"

بازار کار، کلاس رشته ، پشت میز نشینی و خیلی چیزای دیگه مهمترین الویت های انتخاب رشته برای حداقل پنجاه درصد از هموطنان است!



"به این نتیجه رسیدم که عامل اصلی موفقیت در این رشته علاقه است"

این نتیجه ای که گرفتی برای همه ی رشته های تحصیلی صدق می کند، البته در رشته های سخت تر نمایان تر است!



من به همه ی رشته ها علاقه مند هستم، دو سال مانده به ورود به دانشگاه کار روی انتخاب رشته را شروع کردم، اون اوایل طراحی هواپیما رو انتخاب کردم، بعدش متوجه شدم چنین رشته ای وجود نداره و باید برم هوافضا!

یه مدت هم رباتیک رو انتخاب کردم!
بعد با بررسی بیشتر احساس کردم رشته ی تحصیلی رباتیک نپخته هست!

توی اولین کنکور آزادی که به عنوان کنکور آزمایشی دادم، چون رشته ی اولم رو درست نزده بودم، دوست خواهرم رشته ی فناوری اطلاعات و واسم زد انتخاب اول!

وقتی اسم این رشته روی کارت ورود به آزمون دیدم ازش خوشم اومد، شناختی که از روی اسم از رشته پیدا کردم درست بود!
با اینحال تقریبا همه ی مقالات در مورد رشته ی فناوری اطلاعات رو مطالعه کردم!


بعد از کنکور، این رشته برام تو الویت بود:

1 - فناوری اطلاعات
۲ - نرم افزار، چون از لحاظ واحد های درسی شبیه ترین رشته به فناوری اطلاعات بود.
۳ - صنایع، چون از لحاظ کارآیی شبیه ترین رشته به فناوری اطلاعات بود! (به خصوص گرایش تحلیل سیستم ها)

نمیدونم رشته ام چقدر بازار کار داره و ... فقط می دونم دوسش دارم!

North_Boy شنبه 13 مهر 1387 ساعت 12:01

ایول

با سلام

آیا تمایل لینک با ما را دارید ؟

بهار-سال اول دبیرستان چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 16:56 http://bahar73.blogfa.com

سلام.
من سال دیگه که دوم دبیرستان باشه انتخاب رشته دارم. من خودم عاشق هوا فضام ولی اولش که میگفتن بازار کار نداره بعد که ثابت کردم بازار کار داره معلممون که هوافضا خونده اومد گفت وقتی ادم کار می کنه احساس پوسیدگی بهش دست میده
من موندم سردرگم رشته های مهندسی رو خیلی دوست دارم .ولی گیجم. کمک کنید.

ati, مکانیک پنج‌شنبه 9 آبان 1387 ساعت 17:17

سلام،رشته من مکانیک ولی می خوام ارشد هوافضا بدم.یه مقدار اطلاعات درباره درسایی که باید بخونم و کتابا می خواستم اگه کمکم کنین ممنون میشم.برام میل بزنین.ممنونم

حورا-فیزیک اتمی پنج‌شنبه 30 آبان 1387 ساعت 00:18

سلام
من از رشتم متنفرم
دارم تمام سعی خودمو میکنم تا به عشقم برسم
راستی قربووووووووووون هر چی هوافضاییه برم الهییییییییییییی
برام دعا کنید

ف ر د (هوا فضای خواجه نصیر) پنج‌شنبه 7 آذر 1387 ساعت 12:41 http://hydl2a.2ir.ir

فقط هوا-فضا و دیگر هیچ و قربون دانشگام برم که حرف اولو تو هوا-فضا میزنه مخصوصآ دوره ی مشترک با روسیش

پریسا سال اول دبیرستان دوشنبه 11 آذر 1387 ساعت 12:01

سلام.با این که من هنوز حتی انتخاب رشته نکردم ولی عاشق هوا فضا هستم.من ادنش آموز فرزانگان همدانم.تو مدرسه ی ما چیزای خوبی از هوا فضا نمی گن!

مثلا
من در کاری که به آن علاقه دارم موفق هستم
دیگرانی هم که چیزای خوبی نمیگن یا توی این رشته نبودن و نظر میدن و یا از اونایی هستن که مجبورا در این رشته تحصیل کردن!!!!

کامپیوتر پنج‌شنبه 19 دی 1387 ساعت 00:43

سلام
کسی هست در مورد رشته هوافضا تو اوکراین کمکم کنه

هلیا یکشنبه 29 دی 1387 ساعت 10:49 http://fazayebekaran.blogfa.com

سلام منم خیلی به این رشته علاقه مندم .میشه اگر ممکنه به من کمک کنید؟

بله
مشکلتون رو بفرمایید

سیاوش دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 11:29

سلام ،من عاشق الکترونیک هوا فضا هستم الانم دیپلم الکترونیک دارم و میخوام تو رشته هوا فضا درس بخونم از شما میخواهم که من را راهنمایی کنید.
لطفآ برام میل بزنید .متشکرم

Hedy-2 dabirestan چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 21:53

salam manam reshteie Hava-faza ro kheili kheili doost daram vali chon Ziad nemishnasamesh fek mikonam badan pashimoon sham age ettelaate Bshtary rajebesh behem bedin mamnoon misham . shayad komak kone ba etminane Bshtary entekhabesh konam! rasT daneshgah e Elm o sanat , reshteie moghaddase Hava-faza ro dare??????? bazam tashakkor az komaketoon!

با سلام
آدرس ایمیل تون رو کامل ندادید؟

ابراهیم-ن دوشنبه 31 فروردین 1388 ساعت 13:48

salam omidvaram haleton khob bashe az matalebe khobeton mamnonam man arshade havafaza gerayeshe asazemikhonam va lisansamam havafaza bodam doroste havafaza reshteye nopayie vali potansiele pishraft kheyli ziade tosh va rahat mishe to in reshtepishraft kard va be jahaye bala resid
baraton arzoye moafaghiat mikonam

محمد یکشنبه 10 خرداد 1388 ساعت 14:59

سلام به شما دوستان عزیز من عاشق هوا فضا هستم . دیپلم الکترونیک دارم و میخواستم بدونم چطوری میشه رشته ی الکترونیک فضایی رو در ایران خوند . کدامیک از دانشگاه های ایران این رشته رو دارند با تشکر از کمکتون

فرزاد(پیشدانشگاهی) سه‌شنبه 16 تیر 1388 ساعت 17:56

بابا منم عاشق هوا فضا هستم ولی اطلاعات کافی در مورد دروس این رشته وکارهایی که در این رشته انجام میشه نمیدونم خواهش می کنم به من کمک کنید .... دوستدار هوافضایی اش

sajjad یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 05:29

داداش قضیه تحصیل در روسیه چیه؟ باید پول بدیم؟ من رتبه ام 3200 بود ، به خاطر علاقه ام به هوا وفضا این رشته رو انتخاب کردم حالا از بعضی ها شنیدم 40 میلیونی خرج داره . راسته؟ من که پول ندارم. امیدوارم که یه مطلب درباره هزینه ها هم بنویسی . من دوباره سر میزنم

آره داداش!!!
حدود ۴۰ میلیونی آب می خوره البته قابل نداره...!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد