KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تجمع مردم شهر عسلویه بخاطر بی آبی

تجمع مردم شهر عسلویه بخاطر بی آبی...

 

روزی که حوصله مردم سر بیاید

 

آب مصرفی شهر با جمعیت بیش از 7500 نفری عسلویه که همواره به پایتخت اقتصادی ایران تعبیر می شود سالهاست از چاهی نزدیک به پالایشگاه فازهای 9 و 10 پارس جنوبی تامین می شود.

گرچه آب شور این چاه مناسب مصرف نیست ولی باتوجه به بی آبی و عدم توجه مسئولان غنیمتی عظیم برای این مردم می باشد.

اکنون بیش از یک هفته است که به علت وارد شدن آب های زائد و آلوده به میعانات گازی فازهای 9 و 10 گریدیده است و این عامل سبب شده تا در گرمای بیش از 48 درجه وآفتاب سوزان و خاک تفتیده مردم عسلویه از آب مصرفی نیز بی بهره شوند و موج نارضایتی را در مردم بوجود آورد.

تمامی آب چاههای نزدیک به پالایشگاه فاز 9 و 10 که تقریبا هر دو هفته یک بار شاهد حضور وزیر محترم نفت برای فشار جهت بهره برداری قبل از زمستان این پالایشگاه است، آلوده و غیرقابل مصرف شده اند. حتی شنیده شده است که این آلودگی به چاههای آب شیرین کن های موجود در منطقه نیز رسیده است.

در پالایشگاهها برای شستشوی سطوح مختلف سایت از آب استفاده می کنند و این آب پس از شستشو سایت آلوده به مواد شیمیایی و گازی می شود .

پس از اینکه این اقدام فازهای 9 و 10 موجب نارضایتی و اعتراض مردم شده و صبر مردم به سر آمده و پس از تجمع هفته پیش امروز با جمعیتی بیش از 500 نفر در بخشداری عسلویه تجمع کردند.

 شهر عسلویه سالهاست از کمبود آب شیرین رنج می برد و مردم آب شیرین خود را از آب شیرین کن های منطقه با قیمتهای بالایی می خرند. آب مصرفی نیز از چاه نزدیک به پالایشگاه 9 و 10 تامین می کردند که با آلوده شدن این آب در ماه مبارک رمضان دچار مشکلات متعددی کرده است.

این تجمع مردم در حالی شکل گرفت که بیش از یک هفته می گذرد که آب عسلویه قطع شده است و مردم از آب مصرفی بی بهره اند و هیچ یک از مسئولان اعتنایی به این موضوع ننموده اند.

سال پیش نیز گزارشی از بی ابی در بخش عسلویه در وبلاگ ارائه نمودیم که در چندین وبلاگ در سطح کشور منعکس شد.

حال با رفتار استاندار در هفته دولت که حضور در همین پالایشگاه فاز 9 و 10 را به وفای به عهد به مردم منتظر ایشان ترجیح داد نمی دانیم مسئولانی همچون بخشدار چه کاری برای مردم عصبانی بخش عسلویه انجام خواهد داد.

بارها از انفجار و بروز احساسات مردم در زیر این فشارها در جلسات مختلف با مسئولان تذکر داده بودیم ولی گوشی شنوا نبود امروز نمونه ای کوچک از این بروز را می بینیم ولی شاید این بروز به جاهای باریکتری کشیده شود و بازتابی جهانی پیدا کند اگر مسئولان به فکر چاره نباشند. 

  http://andishevarz.blogfa.com/post-148.aspx

نظرات 2 + ارسال نظر
ابوالفضل چهارشنبه 27 شهریور 1387 ساعت 09:26 http://maadar.blogsky.com

با سلام بخاطر حمایتهای شما و با ارزوی سلامتی برای شما و خانواده محترم و تشکر زیاداز محبت تان
تابستان خوبی در کنار شما داشتم
بازهم منتظر دیدار و محبت شما هستم

جوانان شهر عسلویه چهارشنبه 27 شهریور 1387 ساعت 21:06 http://jevan-as.blogfa.com/

مردم عسلویه که از چندین سال پیش نسبت به آب غیر قابل شرب در منطقه نظر به وجود شرکتهای عظیم نفتی ، گلایه خود را از این موضوع به مسولین ابراز نمودند اما در یک حرکت ناباورانه و بدون در نظر گرفتن شرایط مردم آنهم در ماه مبارک رمضان شرکت نفت وگاز بدون اطلاع قبلی با رها کردن آب های آلوده وزائددر چاههای آب مورد نیاز مردم باعث جریح دار شدن احساسات مردم عسلویه شده است

مردم عسلویه که با حضور شرکتها و سرمایه گزاری ها ی عظیم و پایتخت اقتصادی بودن عسلویه به این امید بودندکه خیلی از مشکلات منطقه از جمله آب واشتغال برطرف می شود اما متاسقانه با حضورشرکتها نکبتی شده برای مردم و جز دود وآلودگی و از بین رفتن بهترین جوانان منطقه براثر تصادافات ناشی از شلوغی به وجود امده چیز دیگری به همراه نداشته است

وجود هزاران نفر افراد غیر بومی در منطقه آنهم با بهترین امکانات و اسقرار در بهترین شهرک ها با بهترین امکانات رفاهی ودرمانی ومعیشتی واموزشی وغیره ... واقعا کجای عدالت است مردم عسلویه که در یک کیلومتری اینهمه تاسیسات نفتی محروم از همه چیز باشند

سکوت مردم بعد از اینهمه مدت وعدم انعکاس این مسائل به رسانه های کشوری نشانه ای از ارج و صبر آنها به ایجاد محیط سالم برای تسریع در اجرای پروژه های ملی بوده است تا بصورت تدریجی مشکلات مردم حل شو د

اما متاسفانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

«نفسم گرفته از دود،سینه ام سوخته از رنج،تشنگی ام چرا»

(( صبر تمام شد آب حق ما یا نه؟))

و به دلیل عدم اهیمت ، و وعده ها و وقول های اجرا نشدنی از طرف مسئولین استان که نسبت به این امر صورت گرفته است ، مردم شهر عسلویه با حضور تمام اقشار وتحسن مقابل بخشداری عدم رضایت خود را از این وضعیت ابراز داشته وخواستار پیگیری جدی مسئولین تا برطرف شدن مشکل آنها در اسرع وقت بودند در این تجمع تمام مردم شهر عسلویه ،شوراها ،امام جمعه بخش عسلویه ، ریش سفیدان محل و جوانان حضورداشتند

و در این بین

ازتمام رسانه ها و بویژه روزنامه ها محلی خواستاریم در جهت احقاق حق مسلم مردم این منطقه نسبت به انعکاس واقعیتها ومحرومیتهای مردم این منطقه دریغ ننمایند

انشاء الله که خداوند تمام مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی را در راه خدمت رسانی به مردم یاری فرمایند.

جوانان شهر عسلویه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد