KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

وبلاگی که هیچ کس نمی تونه ادعای مالک بودنش رو بکنه!

هیچکس حق ندارد، ادعای مالکیت کند...

    چنانچه یک تشکل دانشجویی ِ غیر سیاسی و یا هر دانشجوی مستقلی، شرایط انتخاباتی آزاد و سالم با حضور کلیه ی دانشجویان دانشگاه و به هدف انتخاب مدیری برای همکلاسی رو فراهم کنه!  بنده نام کاربری خودم رو عادی کرده و نام کاربری مدیریتی رو تقدیم منتخب دانشجویان خواهم کرد!

 




 

به نام خدا 


چند ماه پیش داشتم با یکی از اعضای جدید در مورد چگونگی انتشار متن در همکلاسی چت می کردم، آدرس ورود به Cp رو بهش دادم، یوز و پسشو وارد کرد و اومد تو! 

گفتم حالا رو مدیریت وبلاگ کلیک کن تا یادداشت جدید واست باز شه!

گفت نمی بینم!  کجا رو میگی!؟

 

گفتم: خوب، چی میبینی؟ 

گفت: اینجا نوشته مالک، حمید توکلی، تاریخ ایجاد، 30 شهریور و .... 

 

 

وقتی اسممو بغل واژه ی مالک دیدم، یه لحظه جا خوردم!  

چند سالی هست که با بلاگ اسکای کار میکنم، و مدت هاست که هر روز قبل از ورود به بخش مدیریت وبلاگ اسممو می بینم، برام عادی شده بود، اصلا انگار ندیده بودم این واژه رو! 

تا زمانی که وبلاگ های شخصی داشتم، این واژه مشکلی نداشت، توی کنترل پنل ِ خودم، اسم خودم رو میدیدم، ولی یه لحظه که فکر کردم، دیدم هر بار که همکلاسیهام میخوان متن منتشر کنن، قبل از هر چیزی اسم منو به عنوان مالک میبینن!    

 

مالک وبلاگی که هیچ کس نمی تونه ادعای مالک بودنش رو بکنه! 

 

من روز سی شهریور یه دفه ای تصمیم به ایجاد همکلاسی نگرفتم، شاید از حدود یه ماه قبلش تو ذهنم روش کار می کردم، و یه هفته قبلش هم بررسی رسانه های الکترونیکی دانشگاه و سرویس دهنده های وبلاگ رو شروع کردم تا ایجاد همکلاسی با کمترین نقص صورت بگیره! 

 

ولی بعد از این همه تلاش واسه پیشگیری از خطا، اون روز واقعا غافلگیر شدم! 

 

وبلاگی که شاید بزرگترین وبلاگ گروهی دنیاست، وبلاگی که پر از آدمای رنگارنگیه که برای تریبون ِ آزادشون در دنیای الکترونیک بی منت زحمت میکشن و واسش دغدغه دارن، به اسم منی بود که فقــــــــــــــــــــــــط ایجاد کنندش بودم!  فقط ایجاد کننده! همین!

 

حالا بعد از چند ماه در آستانه ی یکسالگی کار قشنگمون، از همتون عذرخواهی میکنم! 

باور کنید نه عمدا بلکه سهوا و از روی بی توجهی این مساله پیش اومد!  

 

نه من مالک این وبلاگم و نه هیچ کس دیگر، همکلاسی اگر مالکش یک فرد باشد، دیگر همکلاسی نیست، تا زمانی همکلاسی است که هر قسمت از وجودش متعلق به یک همکلاسی باشد! همکلاسیهایی که چونان تار و پود در کنار یکدیگر آرمیده اند!

 



   



  

به نام خدا  

یکسال پیش تو همین روزا، موقعی که داشتم فرم های مخصوص ثبت نام تو دانشگاه رو پر میکردم، یه جا نوشته بود که دوست دارید در دانشگاه چه فعالیتی داشته باشید، تا اونجایی که یادم میاد فقط اینو نوشتم: ایجاد وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر 

 

تو دبیرستان که بودم فعالیت های دانش آموزی زیادی داشتم، ولی موقع ورود به دانشگاه تصمیم گرفتم که فعالیت های دانشجوییم رو متمرکز تر کرده و متناسب با نوع رشته ام، فعالیت کنم! 

 

خوب چون رشتم IT بود کار با رسانه ی الکترونیکی رو ترجیح دادم و تصمیم گرفتم در تمام سالهای دانشجوییم روی رسانه های الکترونیکی کار کنم و کار کردن بیاموزم! 

 

تجربه ی ایجاد یه وبلاگ گروهی دیگه رو هم داشتم، برای همین تصمیم گرفتم رسانه ی الکترونیکی ای که انتخاب میکنم یه وبلاگ گروهی از نوع دانشجوییش باشه! 

 

هنوز هم از تصمیمی که گرفتم پشیمون نیستم و انرژیم برای ادامه ی سرویس دهی واسه همکلاسی کم نشده، اما واقعیت اینه که جز افتخار عضویت، دیگه چیزی از همکلاسی واسه من نمونده، اون وبلاگی که یه روزی خیلی راحت واسه مسائلش تصمیم گیری می کردم، حالا دیگه به همت همه ی همکلاسیهام، بلند ترین سکوی دانشجویان دانشگاه در دنیای اینترنه!  حالا دیگه توی خیلی از سرچ های دانشجویی خودنمایی میکنه!  صاحباش زیادن، کلی عضو داره و اونایی هم که عضوش نیستن ازش توقع دارن و احساس میکنن این رسانه واسه اونا هم هست! 

 

دیگه نمی تونم همینجوری به صـــــــــرف اینکه یه روزی با فشردن دکمه ی ایجاد وبلاگ، شروع کننده اش بودم، این حق رو به خودم بدم که تا ابد سرویس دهنده و مجری قوانینش باشم! 

 

حتی اون همکلاسی هایی که توش عضو نیستن و هر روز بهش سر میزنن و بدون اسم نظر میدن هم حق دارن تو سرنوشت رسانه شون دخالت کنن! 

  

همینجا اعلام میکنم، چنانچه یک تشکل دانشجویی ِ غیر سیاسی و یا هر دانشجوی مستقلی، شرایط انتخاباتی آزاد و سالم با حضور کلیه ی دانشجویان دانشگاه و به هدف انتخاب مدیری برای همکلاسی رو فراهم کنه!  بنده نام کاربری خودم رو عادی کرده و نام کاربری مدیریتی رو تقدیم منتخب دانشجویان خواهم کرد!     

 

و تا زمانی که شخصی برای مدیریت انتخاب نشده، با فرض اینکه هنوزم می تونید تحملم کنید، سرویس دادن رو ادامه خواهم داد... 

 

خواهش می کنم منو به خاطر همه ی خطاهایی که در این یک سال کردم، ببخشید... 

و باور کنید که به هیچ وجه احساس مالکیت بر همکلاسی را ندارم ... 

نظرات 14 + ارسال نظر
حسین محمدی نصرابادی سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 01:16

حمید جان متن قشنگی بود احسنت
خوب میشه کار قشنگ تری کرد که هیچ موقه مالکیت توی این سایت مطرح نباشه حتی برای یک گروه و تشکل:
میشه از بلاگ اسکای خواست که این سایت گروهی رو به نام گروه عضو در ان ثبت کنه
یعنی مالک اون تمام مدیران همکلاسی باشند
البته ؛مدیر؛ چندتا کافی کافیه
مالک نوشته میشود* مدیران همکلاسی*
و تا ابد بر مالکان اون اضافه میشه

حسین جان!

مالکین واقعی همکلاسی مشخص هستن، زیر همکلاسی تو SubTitile اسمشون نوشته شده و بعد از اسم همکلاسی دومین چیزی هست که نظر بازدید کننده رو به خودش جلب میکنه!

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

به نظرم اینکه تو یه وبلاگ گروهی که هرکس به نوبه ی خودش داره روش وقت میزاره، مطرح شدن ِ مالکیت اون هم به اسم یک فرد، اصلا چیز جالبی نیست!

این مساله رو با مدیران بلاگ اسکای مطرح میکنم ولی فکر نکنم اونا حاضر بشن برای یه وبلاگ کد بنویسن، مگه اینکه مساله بدون کدنویسی حل شه، نمی دونم، من بلد نیستم!

ولی اگه اونا مشکل نداشته باشن، پیشنهادم اینکه که جلوی مالک نوشته بشه: همکلاسی ها!

ممنونم از پیشنهاداتت!

موفق باشی!

س سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 01:28

به نظر من حق خودته عزیز حسود هرگز نیاسود

در مورد کدوم حق صحبت می کنی دوست خوبم!؟
و در مورد کدوم حسود!

چطور حق منه وبلاگی که همه دارن واسش زحمت میکشن!؟

موفق باشی!

علی سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 01:34


خودش داره می گه.حسود کیه ؟؟


منم با نظر ـ حسین جان موافقم..

ولی فکر نکنم اسم خیلی مهم باشه

علی جان!

موضوع فقط اسم نیست، موضوع انحرافیه که اون اسم در ذهن بعضی از همکلاسی ها ایجاد کرده!
بعضی ها از بس اون اسم رو دیدن باورشون شده که من مالک هستم!
مثلا مدام نظر منو در مورد متناشون می پرسن، و بد تر از اون گاهی قبل از انتشار متن ازم اجازه میگیرن!!

من با مشورت و نظرخواهی مخالف نیستم ولی احساس می کنم این مشورت خواستن ها به خاطر این نیست که اونا منو واسه مشورت گرفتن قبول دارن، و به خاطر اینه که حس میکنن من مالک همکلاسی ام!

اول خواستم با تغییر اسم مدیر به سرویس دهنده این تفکر رو اصلاح کنم، بی تاثیر نبود ولی متاسفانه هنوزم بعضی ها فکر می کنن که من مالک همکلاسی هستم یا این که فکر میکنن همکلاسی یه شرکته که بیشتر سهامش رو من خریدم!

بازم خدا رو شکر که بعضی از دوستان که میدونن منم فقط به اندازه ی خودشون سهیم هستم، با انتشار نقد هایی در مورد من، ذهنیت خیلی ها در مورد اینکه متن ها باید توسط بنده تائید بشه رو اصلاح کردن!

اسم به شرطی مهم نیست که کسی رو گول نزنه، به نظرم، واژه ی مالک : حمید توکلی، بزرگترین دورغ ِ همکلاسیه!

موفق باشی!

میدونی .. سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 01:54 http://کیا فلیم دات کام

مرسی
این دومین باره از حرفات یه کم خوشم امود

اولین بارش کی بود؟ D:

موفق باشی!

سعید اسماعیلی فرد سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 02:16 http://1892.ir

سلام حمید جان
تو چت بهم گفتی نفهمیدم منظورتو.
ولی به نظر من اسم اصلا مهم نیست
تازه این که هر موقع همکلاسیا میخوان مطلب منتشر کنن اسم تورو میبینن باعث میشه یادشون باشه که این حمید توکلی بود که همکلاسی رو راه انداخت و باعث ایجاد یه جئ همکاری بین بچه ها شد.یادمون میندازه که حمید با چنگ و دندون این وبلاگ رو حفظ کرده.پریشب که با هم حرف میزدیم درباره حرفایی که واسه این وبلاگ شنیدی و برخوردایی که شد باهات حرف زدم.الان دارم به این فکر میکنم که اگه هرکس دیگه بود وقتی میدید که رئیس دانشگاه بهش میگه اسم دانشگاه رو بردار و میبرنش کمیته انظباطی کلا قید همه چیز رو میزنه ولی چیز رو میزنه ولی تو محکم رو حرفت وایستادی. پریشب از اول تا آخر حرف میزدیم ولی هیچی نگفتی که بخوای ادعای مالکیت کنی. یه یاد آوری از مهر پارسال. همزمان با تو خیلی از دوستای دیگمون وبلاگ تاسیس کردن ولی الان بعد از یک سال وبلاگی که هنوزم فعاله و فعالیتش بیشتر هم شده همکلاسیه .جایی که بچه ها موقع منتشر کردن متن اسم حمید رو میبینن و یاد کاراش و زحمت هایی که برای دانشگاه کشیدن میوفتن و اینجوری سعی میکنن با حمید همراه بشن
حمید جان توانایی خودتو تو مدیریت همکلاسی ثابت کردی و به نظر من همکلاسی بدون حمید مثل آدم بدون سر میمونه.هیچ کس نمیتونه نه به اندازه تو وقت بزاره نه اینجوری مدیریت کنه.
پس خودتو لوس نکن کارتو بکن

هادی بدری‌زاده سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 02:44

هر جایی مدیر می‌خواد. با این که همه مدیر باشن و اینا موافق نیستم... کار خراب می‌شه.
یا این‌که همیشه هم حمید بخواد مدیر همکلاسی باشه زیاد موافق نیستم چون خلاقیت و نوآوری و کارهای جدید یک فرد بالاخره با هر استعداد بالایی بازم محدوده... مگر این‌که دائم از جاهای مختلف اون شخص مشورت بگیره، که انصافاً‌ حمید این‌طوری هستش.
اما با همه این حرفا به نظر من با عرض پوزش از همه دوستان چون .... سانسور شد.
بهرحال فک کنم حمید تا پایان سال سوم دانشگاه این مسؤولیت دست خودت را می‌بوسه... تو نماینده مایی برای بعدش هم از الان دنبال کشف سال پائینی‌های با استعداد باش که اون موقع همکلاسی رو بهش تحویل بدی...
خوابم می‌یاد شدید. نمی‌دونم چقد درست نوشتم

رویا IT سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 06:43

وقتی یه بچه متولد می شه٬
توی شناسنامه اش اسم پدر و مادرش رو هم می نویسن!

ولی این مسئله فقط نشان از اینه که اصل و نصب اون بچه از کجاست!!

حالا درسته این بچه توسط جامعه تربیت و بزرگ می شه٬ ولی مسلما نمی شه اسم همه رو تو شناسنامه اش نوشت:

حسن علی بقال ـ آموزش <چگونه بیسکویت بخریم!>
چراغعلی - بهش یه شوکولات داد...


اینکه قبل از ورود به کنترل پنل اسم شمارو می بینیم
نشان از نقطه شروع وبلاگ و
به خصوص زحمت ها و سختی هایی هست که براش کشیدید!

به نظر من تا ۳ سال دیگه که این دانشگاه مهمونید هیچ کس دیگه ای لیاقت اینکه اسمش اون اول باشه رو نداره!!
و کسی که برای ۳ سال بعد قراره انتخاب بشه هم باید کسی مثل خودتون باشه که با تهدید های توخالی و مواجهه با مشکلات سخت و آسان جا نزنه و با کمک همکلاسی هاش از همکلاسی محافظت کنه٬
وگرنه همون ۳ سال دیگه کار همکلاسی تموم می شه!

خلاصه من هم با جمله آخر نظر آقای اسماعیلی فرد موافقم!

مگر اینکه خسته شده باشید!!
خسته شدید؟!



A A D سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 07:49

همکلاسی تنها مجمع ماست که داره به خوبی اداره می شه

اگر باز هم رای گیری کنید و مدیرانی نا لایق مثل دیگر انجمن ها همکلاسی را اداره کنند

حامد شاهسوندی سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 09:40

حمید جان سنگر رو حفظ کن ...
همه ما پشتیبان فعالیتهات بودیم و خواهیم بود ..

در پناه حق ..

س سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 09:56

"من روز سی شهریور یه دفه ای تصمیم به ایجاد همکلاسی نگرفتم، شاید از حدود یه ماه قبلش تو ذهنم روش کار می کردم، و یه هفته قبلش هم بررسی رسانه های الکترونیکی دانشگاه و سرویس دهنده های وبلاگ رو شروع کردم تا ایجاد همکلاسی با کمترین نقص صورت بگیره! "
این جمله یه جوریه!
--------------------
ولی با دوستان موافقم.اسم مهم نیست!

کامپیوتر سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 13:00

حمید اقا من مطمئن هستم اگه رای گیری کنیم باز هم خودت انتخاب می شی چون توی این مدت لیاقت و کاردانی شما به همه ثابت شده
پس نمی خواد جبهه بگیری
اگر هم کسی حرفی زده برا خودش گفته زیاد سخت نگیر
شرمنده که رک حرف زدم
مطمئن باش لایق تر از خودت کسی نیست یا من سراغ ندارم

جویا یزدانی سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 14:07 http://toooska.blogfa.com

بچه خودتو لوس نکن من حرفامو تو چت بهت زدم همه قبولت دارن...بدون هر جایی مدیر میخواد و فکر نکنم کسی لایق این مسئولیت باشه در این موقعیت پس گفتن این حرفا موضوعیت نداره ما خودمون حاشیه داریم تو دیگه کاری نکن هر روز در حاشیه غلت بزنیم و بچه ها از هدف اصلیشون که موفقیت در این ترم هستش دور شن

حسین رنجبر نرم افزار سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 17:29

به نظر من این بهترین جمله ایه که تا حالا در مورد
وبلاگ گفتی :

وبلاگی که شاید بزرگترین وبلاگ گروهی دنیاست، وبلاگی که پر از آدمای رنگارنگیه که برای تریبون ِ آزادشون در دنیای الکترونیک بی منت زحمت میکشن و واسش دغدغه دارن.
منم با نظر بقیه موافقم.
هیشکی جز تو نمی تونه . تازه حالا که html رو یاد داد دادی ، خودتم که استادی می تونی وبلاگ رو قشنگ تر کنی.
عذرخواهی می کنی واسه ی چی ؟
تازه ما باید خیلی هم ازت ممنون باشیم.
همین که همکلاسی هست خودش یه دنیا که هیچی خیلی می ارزه.تازه فهمیدم به جز همکلاسی حرف هیشکی خوندنی نیست گر چه آدما میان و میرن اما هیشکی جز همکلاسی موندنی نیست البته قبلش خدا . باید از خدا خیلی ممنون باشیم که توی این یکسال یاریمون کرد.
توکلت به خدا باشه اگر اسم تو اونجا نباشه اصلا
دیگه همکلاسی معنا نداره .
ان شاالله با کمک خدا تا آخرش می ریم. برای پیشرفت همکلاسی هر کاری که بتونم می کنم.

اگه من بعضی وقت ها زیادی چرت و پرت میگم به بزرگی خودت ببخش .
موفق باشی.

. سه‌شنبه 26 شهریور 1387 ساعت 17:52

درسته اسم زیاد مهم نیست ولی حتی یه مجله هم مدیرمسئول داره وخب الان دیگه همه شمارو قبول دارن چه حذف کنی یا نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد