KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

خواستن،توانستن است!!!

سلام به همه ی همکلاسی های خوبم! امیدوارم طاعات و عباداتتون تو این ماه عزیز،قبول حق باشه.التماس دعا

من هم مثل همه ی شما،هر روز به همکلاسی سر می زنم و مطلب های دوستان رو می خونم! تا اینکه چند روز پیش، این مطلب رو دیدم!  

 

 

 

بعد از این مطلب،چندین مطلب مرتبط دیگه هم که خبر انصراف دوستان خوبمون از دانشگاه رو می داد،دیدم!کلی ناراحت شدم و به فکر فرو رفتم! به این فکر کردم که کار درست اینه یا نه؟! به این فکر کردم که نکنه منم چند ترم دیگه همین کارو بکنم (با این تفاوت که کلی از وقت و هزینه ام رو بدون هیچ نتیجه ای از دست دادم!) به این فکر کردم که 2 ترم متوالی مشروط شدم(به خودم حق دادم و گفتم کیفیت کلاس ها اصلا خوب نبوده! صدای استاد مدام  قطع و وصل می شد! و...... )

 ولی بعدش  به اینم فکر کردم که  تو این 2 ترم، واقعاً تلاش زیادی نداشتم! تو این 2 ترم، به خودم زحمت ندادم حتی یک بار به کتابخونه برم و واسه درسای تخصصی کتاب کمک آموزشی بگیرم! تو این 2 ترم، چند برابر وقتی رو که باید صرف درس خوندن می کردم، تو مسنجر با دوستام چت می کردم! تو این 2 ترم، خیلی از کلاس هامو پیچوندم! خیلی موقع ها هی غر میزدم به عقیق و این شیوه ی E-learning! در صورتی که می شد به جای این کارای بیهوده! یه کم تلاشمو بیشتر کنم!و خیلی کارای دیگه ای که الان از انجام ندادنشون پشیمونم!!

 

دوستان خوبم! منم مثل شما از خیلی ها دلخورم! منم مثل شما از اینکه به اندازه هزینه ای که پرداخت می کنم،امکانات ندارم، ناراحت و عصبانیم! ولی بهتر نیست یه کم هم از خودمون انتقاد کنیم؟! بهتر نیست یه کم واقع بین باشیم و همه ی تقصیرارو گردن امکانات کممون نندازیم؟! خیلی از ما درس خودندمونو گذاشته بودیم واسه شب امتحان! خیلی از ما کتابامون رو در طول ترم 1 یا 2 بار فقط نگاه کردیم! (خیلی هامونم که فقط 1 بار،اونم شب امتحان!)

 

دوستان، مطمئناً همه ی شما داستان زندگی "هلن کلر" رو می دونین!!! دختری که در ۱۸ ماهگی در اثر ابتلا به بیماری مننژیت، بینایی و شنوایی خود رو از دست داد و ارتباطش با دنیای بیرون قطع شد! اما با تلاش و پشتکار  و امید و با کمک معلم خود "آنی سالیوان" ،دوباره به دنیای پیرامون خود بازگشت! هلن از همون بچگی مشتاق ورود به دانشگاه بوده! او در سال ۱۹۰۰ به دانشگاه «رادکلیف» وارد شد و توانست در سال ۱۹۰۴ فارغ التحصیل شود!!!!!

به تاریخ ورودش به دانشگاه و تاریخ فارغ التحصیل شدنش دقت کردید؟؟!!!! درست مثل همه ی آدم های عادی!

ما که از ندیدن استادامون گله داریم و مدام بهونه میاریم و می گیم درسی که به صورت رو در رو داده بشه خیلی بهتره! مگه هلن  تونست حتی یکی از استاداشو ببینه؟!!!!

ما که از قطع و وصل شدن صدا در کلاس می نالیم ، مگه هلن تونست حتی واسه یه لحظه! صدای استادی رو بشنوه؟؟!!!!

طبق آزمایش های انجام شده، هلن نه هوش بالایی داشته! نه حس ششم قوی ای! فقط یه حس لامسه ی فوق العاده قوی داشته! ولی فکر نمی کنم  حس لامسه بیشتر از پشتکار و امیدش مؤثر بوده!!!

 

دوستای خوبم، فکر کنم این مثال خوبی بود برای اینکه ببینیم چه کسانی،با چه محدودیت هایی! تونستن به هدفشون برسن! اگه ما واقعا بخوایم که از این دانشگاه با یه معدل خوب و سواد بالا! فارغ التحصیل بشیم ، حتما می تونیم! فقط باید تلاش و پشتکار بالایی داشته باشیم! مدرکی که قراره بگیریم، ارزش این تلاشو داره!!

پس ایمان بیاریم به این جمله : « خواستن،توانستن است!»

 

یه پیشنهاد!

من کوچکتر از اونم که بخوام شما دوستای خوبم رو نصیحت کنم یا ....! ولی می خوام یه پیشنهادی رو مطرح کنم! البته خودم هم می خوام بهش عمل کنم!

من می خوام این ترم  واقعا همه ی تلاشمو بکنم! می خوام کلی از وقتمو صرف درس خوندن کنم! می خوام واسه هر درس،فقط کتابی که استاد معرفی می کنه رو نه، بلکه چند تا کتاب دیگه رو چند بار در طول ترم بخونم! (و حتما منابع خوبی رو که به دست میارم،به همه ی دوستانم معرفی خواهم کرد)خلاصه می خوام واقعا دانشجو باشم!!! (یه دانشجوی واقعی! نه به قول یکی از دوستام که می گفت هرزگاهی بیام تو حیاط دانشگاه چرخی بزنم و....! )

اگه تلاش های زیادمون این ترم  نتیجه داد و تونستیم  نمره ها و معدل خوبی داشته باشیم، پس مشخص می شه که بیشتر مشکل از خود ما بوده! از کم بودن تلاشمون! پس با امید بیشتر و تلاش بیشتر ادامه می دیم!

ولی اگه باز هم تلاش زیاد ما نتیجه ای نداشت ، باید همگی با هم یه فکری بکنیم!   

نظرات 26 + ارسال نظر
س شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 17:44

ولی به نظر من مشکل از مسولینه چون واقعا نمره کم میدن به نقل از یکی از بچه های روزانه:ما نصف شما هم نمیخونیم چرا مشروطی تو شما زیاده؟حتما مشکل مالیشون حل شده>

نمره کم میدن؟!!!!!!! در مورد من که تو این دو ترم چنین چیزی اتفاق نیفتاده!!! با تلاش تقریبا زیادم،نمره ی 18 و با تلاش کمم، نمری ی زیر 10 داشتم!!!
موفق باشید! (:

ناصر-کامپیوتر شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 17:44

دوست عزیز نمیخوام نا امیدت کنم ولی اگه ما خودمون رو هم بکشیم نمیتونیم درسهای ترم های دیگه که هم خیلی سخته و هم پیچیده رو پاس کنیم چون نه کیفیت اموزشی مطلوبه و نه امتحانات مگه امتحان فیزیک۲ یادت نیست من انقدر فیزیک۲ خونده بودم و تمرین کرده بودم که تنها درسی که فکر میکردم نمره ام بالا میشه فیزیک۲ بود ولی استاد امد و چنان سوالهایی داد که ۷۰٪ بچه ها افتادن حالا چی کوتاهی از ماست تازه نصف محتوای دروس فیزیک۲ رو ۱۵ روز به امتحان گذاشته بودن و ما در حالی که امتحانهای دیگری هم داشتیم به سختی دانلود کردیم وخوندیم دیگه بیشتر از این باید تلاش میکردیم که نکردیم اگه ما این همه تلاشی که کردیم در دیگر دانشگاه ها کرده بودیم الان شاگرد اول بودیم شاید شما تلاش کمی داشتید ولی ما تلاشمان مضاعف بود اینا دارن به ما ظلم میکنن

۳۰٪ بقیه هم همکلاسی های ما بودن،با همین شرایط!!!
دوست عزیز،شاید کیفیت تلاشتون خوب نبوده! فکر می کنم با مشورت با افرادی که موفق بودن، می تونیم به نواقصی که در تلاشمون داشتیم پی ببریم و موفق تر باشیم! ممنون از نظرتون! موفق باشید!(:

جویا شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 17:55 http://toooska.blogfa.com

آولا آفرین به این خاطر که این مسئله رو بیان کردی...منم با شما موفقم...خیلی هامون نتیجه نگرفتیم چون تلاش نکردیم یا اشتباه تلاش کردیم...ما همش نیمه خالی لیوان رو می بینیم...نیمه پر لیوان رو یادمون میره ببینیم...اگه سخت گیری هست برای همه هست چرا کسایی که طول این ۲ترم مشروط نشدن یا درسایی که خیلی ها افتادن رو قبول شدن رو نمی بیبنین...وقتی شرایط یکسان هست پس این تلاش آدمهاست که بینشون فرق می زاره...من نمی گم مشکل نداره یونی داره ولی نباید از این بگذریم که ما هم طول این ۲ترم کم کوتاهی نکردیم....ممنون از پستتون خانم فرجی...شاید این پست باعث هوشیاری خیلی ها بشه که هنوز در خوابن

خیلی ممنون، به نکته ی خوبی اشاره کردین
وقتی شرایط یکسان هست پس این تلاش آدمهاست که بینشون فرق می زاره!
موفق باشید (:

حامد شاهسوندی شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 18:10

من مطمئنم که تلاش زیاد نتیجه میده ..
به امید موفقیت همه همکلاسیها ..

حتما نتیجه می ده!(:
موفق باشید

حمید توکلی، IT شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 18:12 http://Kntu.BlogSky.Com

وضعیت نامناسب آموزشی+عملکرد نامناسب من=شرایط خیلی نامناسب من

وضعیت نامناسب آموزشی+عملکرد مناسب من=لااقل شرایطی بهتر از گذشته!

وضعیت مناسب آموزشی+عملکرد مناسب من=شرایط خیلی مناسب من

====================================

لااقل شرایطی بهتر از گذشته!
این نیز هدف کمی نیست!

جالب و کامل بود! مثل همیشه! ممنون(:

فهیمه قجاوند IT شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 18:16

آره راست می گی!!!
منم این تزم تلاش می کنم که با نمره بالا قبول شم. مرسی این متن تاثیر زیادی روم گذاشت

خوشحالم! (:
موفق باشی دوست خوبم (;

حمید توکلی، IT شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 18:17 http://Kntu.BlogSky.Com

"من می خوام این ترم واقعا همه ی تلاشمو بکنم!"

من نمی خوام همه تلاشمو بکنم، ولی اگه میشه با تلاشی بیش از پیش همراه بود، من نیز همراهم با شما! حتی اگر یک قدم سوی جلو روم!

موفق باشید! (:

هادی بدری‌زاده شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 18:39

منم هستم. دونقطه دی

موفق باشید! (:

رویا IT شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 19:21

یه دانشجوی واقعی!
یه دانشجوی واقعی!
یه دانشجوی واقعی!

این بار باید موفق بشیم!!

ممنون بنفشه جان!
متن خوش معنا و خوش رنگی بود!!


این بار باید موفق بشیم!! (;
ممنون دوست خوبم،موفق باشییییی! (:

حسین محمدی نصرابادی شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 20:32

<D=
سلام علیک
احسنت خانم فرجی
متن قشنگی بود انشاءالله با تلاش های بسیار خودمون و البته کمک و همکاری مسئولین این اموزش( نه کار شکنی های انها)جزء موفق ترین دانشجوهای کشور خواهیم بود.
سربلند و پیروز باشید .

ممنون! انشاءالله! (;
موفق باشید (:

[ بدون نام ] شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 20:50

شاید حالا که دانشکده ی هوافضا مال ما است بتوانیم همه با هم دسته جمعی تلاش کنیم و با هم قرار بذاریم بیاییم در کتابخانه و یا هر جای دیگه ای درس بخونیم .
می دونید حال ما مثل بچه هایی است که برای سال دوم دارند کنکور می دهند و در خانه به دور از دیدن چگونگی تلاش رقبا و در فکر این که خیلی درس می خوانند خود را سرگرم می کنند و بعد از یک مدت کوتاه هم خسته می شوند و دیگر انگیزه ای برای درس خوندن ندارند. ما هم همینطوریم اگه ما هم از دیگر دانشجویان دور بمانیم مسلما از آن ها هم عقب می مانیم. ولی اگه در کنار هم باشیم و تلاش هم نوعانمان را ببینیم مسلما در ما هم انگیزه ی تلاش تقویت می شود.

درسته، به نکته ی خوبی اشاره کردین. موفق باشید (:

ف شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 21:03

افرین
واقعا قول بدیم که هممون همه تلاشمونو بکنیم.........

حتما! موفق باشید! (:

حسین رنجبر نرم افزار شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 21:41

احسنت بسیار عالی بود.
این ترم همه با هم تلاشمون رو می کنیم چون این ترم خودش حکم یک کنکور رو داره .

درسته! همه با هم تلاش می کنیم! موفق باشید (:

علی رستمی شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 22:57

من حاظرم تو درس هایی که واردم به همکلاسی هام کمک کنم ! با کمک انجمن NRP

خیلی عالیه! ممنون از شما! موفق باشید (:

محمد-IT شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 23:49

به نظر من نیمی از مشکلات از مسئولین است که وعده و وعید دروغ میدهند

علی-نرم افزار شنبه 23 شهریور 1387 ساعت 23:56

سلام این خواستن از اون خواستنا که میگی نیست خانم فرجی ترم که تموم شد می بینمت که درسهای بسیارسخت و پیچیده که واقعا فهمیدنش خیلی مشکله و کار هر کسی نیست و حتما باید حضوری برگزار بشه رو پاس کردی یا مشروط شدی موفق باشی ولی خدایی خیلی سخته حتی از کنکور سراسری

دوست عزیز! من متوجه نشدم شما محمد-IT هستید یا علی-نرم افزار!!!
من منکر سخت و پیچیده بودن درسها نیستم!!! من می گم باید تلاشمون رو چند برابر کنیم! البته کیفیت تلاش هم مهمه! اگه باز هم تلاش زیاد و درستمون این ترم نتیجه نداد، همگی باید یک فکر اساسی بکنیم!
موفق باشید!(:

امید یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 00:53

ترم ۳ مشروط=اخراج
نتیجه اینکه:مجبوری بخونی

درست می گید! مجبورم که بخونم! ولی هدف ما فقط مشروط نشدن نیست!!! هدف ما نمره های بالا هم هست! فهمیدن درس ها هم هست!! امیدوارم که به همه ی این اهداف برسیم! موفق باشید!(:

روزی یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 01:11

مهم چقدر تلاش کردن نیست، مهم چطور تلاش کردنه!

به نظر من، هم کیفیت و هم کمیت تلاش مهمه!
ولی به قول شما، کیفیت مهم تره!!! ممنون،نکته ی خوبی بود!
موفق باشید!(:

بنده ی خدا یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 10:39

خانم فرجی چه ربطی به تلاش داره ؟؟وقتی اینا دارن ظلم میکنن تو حقمون و اصلا چیزی از دانشجویی نفهمیدیم که بخواهیم درس هم بخوانیم با این وضع افتضاحشون

وضعیت نامناسب آموزشی+عملکرد نامناسب من=شرایط خیلی نامناسب من

وضعیت نامناسب آموزشی+عملکرد مناسب من=لااقل شرایطی بهتر از گذشته!

وضعیت مناسب آموزشی+عملکرد مناسب من=شرایط خیلی مناسب من

====================================

لااقل شرایطی بهتر از گذشته!!!

منا رحیم اربابیIT یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 16:16

من هم با شما کاملا موافقم
مدونید ما ایرونی ها عادتمون اینکه تقصیرات خودمون رو گردن دیگران بندازیم.من نمیگم دانشگاه و مسئولین بی تقصیرند نه اصلا!اما میگم ما هم کمتر از اونها تقصیر نداریم.چون در واقع ما هم به تعهدات یک دانشجو عمل نکردیم و درس نخوندیم.
الان ادمهای زیادی هستند که ارزوشون جای ما باشند در حالی که ما قدر این نعمتی رو که داریم نمیدونیم و دائما به نداشته هامون فکر میکنیم.
پس بهتره به جای بهان اوردن تمام تلاشمون رو برای رسیدن به اونچه که به خاطرش وارد دانشگاه شدیم بکنیم! ونگذاریم که هیچ چیز ما رو از رسیدن به هدفمون دور کنه حتی نبود امکانات!
از شما ممنونم دوست عزیز که انرژی مثبت دادید.

ونگذاریم که هیچ چیز ما رو از رسیدن به هدفمون دور کنه حتی نبود امکانات!
کاملا درسته! ممنون از شما دوست عزیز. موفق باشید (:

نگین یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 19:30

مرسی بنفشه جوووووون ! من هم موافقم دوست جووووووونم!!!

ممنون عزیزم!! :دی موفق باشییییی! (; (:

عباس آل طعمه یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 21:22

haghighati talkh
vaghean sahih bood harfatoon
yade harf ostad maref oftadam ke migoft to ghable emtehan asan 1bar ham pisham nayomade boodi hata ye sms ham nazadi onvaght chetori tavagho dari behet nomre bedam va komaket konam?
harfe ishoon ham kamelan matin boood.
vaghean mer30
kami tekoon dahande boood

امیدوارم یه ترم خیلی خوب رو پیش رو داشته باشیم (:

سانی یکشنبه 24 شهریور 1387 ساعت 21:43

مرسی از پست خوب ات بنفشه خانوم ‌
حرف هاتون کاملا درسته و با شما صد در صد موافقم . بچه های ما دیگه زیادی دارند غر میزنند ‌و اینجوری فقط اوقات خودمون رو تلخ میکنیم ... وقتی چیزی رو سخت بگیریم سخت میشه !
من این دو ترم اوقات
خودم رو با غرغر و فحش دادن به دانشگاه و فکرهای منفی تلخ نکردم و وضعیت موجود رو سخت نگرفتم و با اینکه زیاد هم درس نخوندم ولی مشکل نمره پیدا نکردم
اینکه با روحیه ی بالا درس بخونیم مهم ترین فاکتوره ،
پس بیاین قول بدیم که ترم دیگه بهترین نمره ها رو بیاریم

کاملا درسته! امیدوارم موفقیتتون همچنان ادامه داشته باشه. (:

امیر دوشنبه 25 شهریور 1387 ساعت 00:52

بنام خداوند بخشنده و مهربان

بسیار خوب است که شما با یک تحلیل منطقی و عادلانه به علت جویی مشکلات میپردازید و این خودش مشکل ترین قسمت کار است راستش رو بخواهید من فقط برای شما یک پیشنهاد دارم آن هم این است که:
حتما در زمانی که این پست را مینوشتید دارای انرژی وصف ناپزیری بودید که نوعی حالت رضایت را برای شما به همراه داشته است این بسیار عالی است ولی این را بدانید که شما زمانی میتواند موفق شوید که این انرژی را اولا صرف برنامه ریزی و دوما پیدا کردن راهکار بکنید فقط برای خودتان!
و به هیچ عنوان صرف این نکنید که مثلا در کتابخانه بخواهید با دوستانتان درس بخوانید یا با آن ها هم دردی کنید چون به دلایل بسیاری این رفتار جلوی پیشرفت شما را میگیرد
من این دو ترم را با معدل ۱۵.۰۵ پاس کردم و در طول این دو ترم فقط یک دوست داشتم و هیچگاه در انجمن های علمی و غیره شرکت نکردم در شرایطی که ما از نظر آموزشی در فقر به سر میبریم بهترین کار گوشه نشینی و کسب علم به صورت خود جوش است و بس.

ممنون از راهنماییتون. امیدوارم موفقیتتون ادامه دار باشه.
ولی من فکر می کنم که شرکت در انجمن های علمی و غیره با برنامه ریزی مناسب و درحد متعادل،لطمه ای به پیشرفت درسی وارد نمی کند.
ممنون از نظرتون !موفق باشید (:

ناشناس جمعه 29 شهریور 1387 ساعت 10:52

عالی بود

م.خ شنبه 30 شهریور 1387 ساعت 11:31

سلام.
متن قشنگی که گداشتی متحولم کرد.از این بابت ممنون.خوب حالا که متحول شدیم چطوره با برنامه های مشخط بشینیم به طور جمعی درس بخونیم؟
اگه قرار شد درس بخونیم خواهشا کسایی بیان که میخوان درس بخونن نه اونایی که فقط می خوان ایراد بگیرن و جمع رو مسخره کنن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد