KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشجوی سیاسی!

دانشجو باید سیاسی باشد یا سیاست‌زده؟!

.

.

... بنده یک وقت عرض کردم دانشگاهها باید سیاسی باشند و دانشجو باید سیاسی باشد. معنای حرف آن است که ...

.

.

عده یی از افراد ساده اندیش خیال می‌کنند که اگر دانشجو بخواهد حضور انقلابی داشته باشد، راهش این است که بر سر مسوولان خود داد بکشد، خیر، اینکه انقلابی گری نیست ، آنجایی که می‌بینید دانشجو بر سر مسوولان امر داد می کشد، مسوولان با دانشجویان هم جهت نیستند ، آنها مزدور آمریکا هستند و این جوانان نمی‌توانند طاقت بیاورند و بالاخره فریاد اعتراض می‌کشند.
کمااینکه در رژیم گذشته همین گونه بود و دانشجو و طلبه و مردم و وجدان‌های بیدار و انسانهای شجاع و روح‌های سالم، بر سر مسوولان امر داد می کشیدند. مبادا عده‌ای به صورت فریب انگیز و با ترفندهای گوناگون بیایند و به چند جوان ساده تفهیم کنند که دانشجو بایستی فریاد بکشد، بله، فریاد باید کشیده شود، ولی بر سر آمریکا و قدرتهایی که مزاحم مسوولان و اداره‌کنندگان نظام هستند.

..

-------------------------------------------------------------------------------------------

.

شما دانشجوها - چه دختر و چه پسر - و حتی دانش آموزهای مدارس، روی این ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. فرض کنیم تحلیل هم بدهید که خلاف واقع باشد ، باشد. خدا لعنت کند آن دستهایی که تلاش کرده اند و می‌کنند که قشر جوان ما و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند. کشوری که جوانهایش اصلا در باغ مسایل سیاسی نیستند، مسایل و جریان‌های سیاسی دنیا را می‌فهمند و تحلیل درست ندارند، مگر چنین کشوری می‌تواند بر دوش مردم حکومت و حرکت و مبارزه و جهاد بکند، بله، حکومت دیکتاتوری باشد ، می‌شود.

.

------------------------------------------------------------------------------------------

.

... بنده یک وقت عرض کردم دانشگاهها باید سیاسی باشند و دانشجو باید سیاسی باشد. معنای حرف آن است که دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه بندی‌های دنیا را بشناسند تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می‌کند. این برای شما لازم است. اگر شما تلاش سیاسی، کار سیاسی، مطالعه سیاسی و مباحثه سیاسی نداشته باشید، این توانایی را پیدا نمی‌کنید. البته توجه داشته باشید که دشمن از همین امر استفاده نکند. دشمن با کمال هوشیاری ایستاده است. امیرالمومنین (ع) فرمود <و من نام لم ینم عنه> مراقب باشید که اگر شما غفلت می‌کنید دشمن از شما غفلت نمی کند. دشمن با کمال هوشیاری مراقب است.

.

-----------------------------------------------------------------------------------------

.
انتقاد و مطالبه از همه مسئولان امری طبیعی است، البته با مسئولان معارضه و دشمنی نباید کرد، اما این حرف به معنای انتقاد و مطالبه نکردن از مسئولان مختلف از جمله رهبری نیست.

.

-----------------------------------------------------------------------------------------

.
نخبه پروری سیاسی یکی از راه های استمرار فضای مطالبه دردانشگاه ها می باشد، تشکل های دانشجویی باید با پرورش نخبه های سیاسی و با محکم کردن پایه های فکری و سیاسی دانشجویان و تقویت روحیه و امید در آنان، محیط را به گونه ای شکل دهند که مجموعه دانشجویی در جهت اهداف بلند و آرمان های والا حرکت کند.

.

رهبر معظم انقلاب اسلامی

.

http://www.bazyab.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=3760&Itemid=45

نظرات 5 + ارسال نظر
$ چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 22:07

Tamame moshkelate ma ine ke din ra ba siasat ghati kardan.siasat chizi kasif hast va nabayad ba din ke pak va salem hast ghati beshe

حمید توکلی، IT چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 22:15 http://www.kntoosi.com

دوست عزیز! $

سیاست ذاتا کثیف نیست، سیاست بدون اخلاقیات کثیف است، اگر هدف از سیاست قدرت طلبی باشد، کثیف است اما سیاستی که همراه با اخلاقیات و در راه رفع مشکلات مردم است، سیاستی پاک می باشد!

اگر سیاست ِ در دنیای امروز کثیف است، سیاست به سبک اسلام، مقدس است!

حتی اگر فرض را بر این بگیریم که سیاست ذاتا کثیف است، باز هم با دین بودنش یا بدون دین بودنش تفاوتی ندارد، چرا که در این حالت، دین هم ذاتا پاک است و پاکی ِ ذاتی با همنشینی کثافات، از بین رفتنی نیست!

پس نگران دین نباشید!

اتفاقا سیاست ما باید سیاست دینی باشد، سیاست اخلاقی در راه عدالت!

نه اینکه فقط نام دین با سیاست ترکیب شود!

در مجلسی که به نام اسلام است، قوانینی در خلاف جهت اسلام وضع گردد!

و یا رئیس جمهوری که با شعار عدالت، مردم فریبی می کند، با کوله باری از بی عدالتی دوره اش تمام شود!

موفق باشید!

$ پنج‌شنبه 31 مرداد 1387 ساعت 00:28

Doste aziz aghaye tavakoli siasat yani faribe mardom siasat yani yavamfaribi yani ghodrattalabi.sisat pedar madar nadare .vali din zatan pakan vaghti ke ghati mishan in chizi mishe ke darim mibinim ro din tasir mizare va vase hamine melato az din zade kardan.kolan siasat hoghebazie ke din nemitone bepazire fahmidi?

$ پنج‌شنبه 31 مرداد 1387 ساعت 00:34

Tamame moshkelate iran az ghati shodan siasat va dine.shoma ke migi ro din tasir nadare harfet kamelan eshtebahe vasat ye mesal mizanam mese ine ke ye nafar dostaye khalaf dashte bashe onam mese ona mishe dige.vase hamine az din soyestefade mikonan.

چه بسیار دوستان بد، که توسط انسانهای پاک‌سرشت، هدایت شدند!
اگر سیاست ذاتا کثیف بود، پیامبر ما در سیاست وارد نمیشد. حضرت علی، در سیاست وارد نمیشد. سیاست رو نباید مطابق میل خودتون معنی کنید. سیاستی که عین دیانت ماست، سیاستی نیست که با دروغ و کلک همراه باشه. حالا اسمشو هر چی میخواید بذارید. اگه با لغت «سیاست» مشکل دارید، اسمشو میتونیم عوض کنیم. :)

آزاده ب یکشنبه 3 شهریور 1387 ساعت 18:21

چرا با کلمات بازی میکنید .تجربه 1400 ساله مسلمانان ثابت کرده که همه حکومتهایی که به نام اسلام وارد عرصه شده اند از نظر مردم و تاریخ شکست خورده اند .لطفا نگویید علی شکست نخورد که نمیتوان تنها با یک دوره کوتاه 4 ساله برای چندین قرن نسخه پیچید . همچنین برای ما آنقدر چهره درخشان و آسمانی از علی نقل کرده اند که ما نه میتوانیم و نه میخواهیم کسی مثل او پیدا کنیم. نمیتوان برای آینده یک کشور توسعه نیافته 80 میلیونی از یک اسطوره متعلق به قرنها پیش بهره برد .و در مورد سیاست اگر هم کثیف نباشد مساله ای کاملا زمینی است و دین یک امر آسمانی و زمین و آسمان هرگز به هم نمیرسند .بگذارید به چهره زیبایی که از دین برای مردم ترسیم شده خدشه ای وارد نشود ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد