KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

امید بخش‌ترین آیه قرآن

حدیث جالبى از على علیه السلام به این مضمون نقل شده است که روزى رو به سوى مردم کرد و فرمود:« به نظر شما امید بخش‌ترین آیه قرآن کدام آیه است؟ »

.

آیات زیر در آن جلسه قرائت شد. فکر میکنید حضرت علی (ع)، کدام آیه را امیدبخش‌ترین آیه قران خواندند؟

.

۱- ان الله لا یغفر ان یشرک به و یغفر ما دون ذلک لمن یشاء و من یشرک بالله فقد افتری اثما عظیما « خداوند هرگز شرک را نمى‌بخشد و پائین تر از آن را براى هر کس که بخواهد، مى بخشد، و هر که برای خدا شریک بگیرد، بدون شک گناهی بزرگ بافته است. »  نساء - ۴۸ 

.

۲- و من یعمل سوء او یظلم نفسه ثم یستغفر الله یجد الله غفورا رحیما « هر کس عمل زشتى انجام دهد یا بر خویشتن ستم کند و سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را غفور و رحیم خواهد یافت. » نساء - ۱۱۰

.

۳- و اقم الصلوة طرفى النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلک ذکرى للذاکرین « نماز را در دو طرف روز و اوائل شب بر پا دار، چرا که حسنات، سیئات (و آثار آنها را) را از بین میبرند؛ این تذکرى است براى آنها که اهل تذکرند. » هود - ۱۱۴

.

۴- قل یا عبادى الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفور الرحیم « اى بندگان من که اسراف بر خویشتن کرده‌اید! از رحمت خدا مایوس نشوید؛ بدرستیکه خدا همه گناهان را (به شرط توبه) می‌آمرزد، که او خود آمرزنده مهربان است. » زمر - ۵۳ 

.

۵- والذین اذا فعلوا فاحشه او ظلموا انفسهم ذکروا الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله و لم یصروا علی ما فعلوا و هم یعلمون « (پرهیزکاران) کسانى هستند که هرگاه کار زشتى انجام مى‌دهند یا به خود ستم مى‌کنند به یاد خدا مى‌افتند، و از گناهان خویش آمرزش ‍ مى‌طلبند و چه کسى است جز خدا که گناهان را بیامرزد، و (کسانی که) دانسته بر خلاف‌هایی که کرده‌اند پافشاری نمی‌کنند. » ال عمران - ۱۳۵

.

.

www.ghadeer.org

نظرات 10 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 00:53 http://my-web.persianblog.ir/

وبلاگ خیلی خوب و پرمحتوایی دارید . به شما تبریک می گویم .
خوشحال می شوم به من هم سر بزنید.
در صورت تمایل می توانیم با هم تبادل لینک داشته باشیم.
موفق باشید.
http://my-web.persianblog.ir/

ممنون. بچه‌ها زحمت میکشند. راستش من کاره‌ای نیستم. به آقای توکلی بگید ببینید تبادل لینک میکنه یا نه! :)

اسما چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 00:55 http://psychology.orq.ir

سلام
بهتون تبریک می گم وبلاگ خوبی دارید حتما همکلاسی های خوبی هم برای هم هستید.
می خواستم پیشنهاد لینک بدم
به وبلاگ من هم سر بزنید

سلام
همکلاسیهای خوبی هستیم، ولی متاسفانه یه چند وقتیه افتادیم به جون همدیگه!! :D شوخی کردم... اگر پیشنهاد دیگه‌ای دارید در خدمتم، ولی لینک رو من کاره‌ای نیستم راستش. ممنون

حمید توکلی، IT چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 00:55 http://www.kntoosi.com

۱ - امید شامل حال مشرکا نمیشه!

۳ - هر کسی نمی تونه نماز بخوونه، مثلا شراب خوار، پس شامل حال یه عده ای نمیشه!

4 - فقط برای اونایی هست که به خودشون ستم کردن، و سایر گناه ها مثل حق الله رو شامل نمیشه!

5 - مخصوص پرهیزکاراس و به غیر پرهیزکارا امیدی نمیده!

=================================

2 - هر کس - یعنی شامل حال همه میشه!

عمل زشتی انجام دهد - یعنی هر گناهی!

به نظرم گزینه ی دو هست، چون به همه و در هر شرایطی امید میده!

-------------------------------------------------------------------

متن خوبی گذاشتی، منتظر جواب امام علی(ع) هستم!

موفق باشی!

۱- اینجا هم نگفته شامل حال کیا!

۳- چرا نمیتونه؟! خب شراب نخوره دیگه!

۴- میدونی که ظلم به خود هم نوعی حق اللهه؟! شاید بشه گفت هر گناهی ظلم به خود نیز هست.

۵- اینجا هم نگفته به همه امید بده!

===========

اتشاءالله به زودی جوابشو میذارم. :)

نجمه خوش اخلاق چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 02:55

من فکر می کنم 1 باشه
برای خود من به شخصه 1 از همه امیدوار کننده تر بود
اگر 1 نبود فکر میکنم 4 باشه
شایدم2

همش امیدوار کننده شد دیگه. واقعا هم همینطوره. حالا انشاءالله به زودی انتخاب حضرت علی(ع) رو میذارم. ممنون

فائزه غلامی چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 03:37

فکر می کنم پنجمی باشه.

شاید! انشاءالله به زودی پاسخشو میذارم. ممنون از نظرتون

حمید توکلی، IT چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 06:11 http://www.kntoosi.com

مهدی جان!
تا به حال همکلاسی با هیچ وبی تبادل لینک نکرده!

فقط هم وب هایی توی لینک باکس همکلاسی وجود داشته و دارند که متعلق به دانشجوها یا به دانشگاه هستن!

که اخیرا تعداد قابل توجهی از این وب ها رو حذف کردم و اونایی باقی مونده که مربوط به امور دانشجویی هستند!

ممکنه باز لینک یه سری وب ها رو حذف کنم!

حالا تو این موقعیت که لینک وب ِ دانشجوها حذف میشه، غیر دانشجوی خواجه نصیر نباید توقع داشته باشه که لینکش قرار بگیره!

آره منم میدونم. خواستم از سر خودم وا کنم، گفتم ارجاع بدم خدمت شما! :D

پاسخ بده آقای توکلی چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 10:49

آقای توکلی چرا پست خانم نگین مفتون را پاک کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خوب کاری کرده! خوش داشته پاک کنه. شما؟!

علی چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 11:04

جسارتا میپرم وسط اقا حمید

چون خود ـ چرند بود..........

آن مست بی هنر چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 12:26

خیلی جالب بود
مرسی
مثل همیشه!!!!

خواهش میکنم. شما نظرتون رو نگفتید...! کدوم یکی امیدبخش‌تره؟!

نجمه خوش اخلاق پنج‌شنبه 31 مرداد 1387 ساعت 02:36

اقای تقدسی پس چی شد؟
من منتظر جواب هستم

انشاءالله امروز جوابشو میذارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد