KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

من یک دین هستم، نام مرا در نظرات بگو و جایزه بگیر،

 نام مرا در نظرات بگو و جایزه بگیر!

 

    من بهترین دین دنیا هستم، اما پایه هایم به قدری سست است که با یک شبهه به لرزه در می آیم! 

    هرگاه خواستید از من دفاع کنید، بداخلاق شده و سعی کنید تا جایی که می توانید به طرف مقابل فحش و ناسزا بگویید!

    هرگاه دیدید کسی در پیروی از من تخلف کرد، او را ملحد و کافر خطاب کرده و مطمئن باشید که بارها از او برتر و بالاترید، شما به راه راست هستید، پس دیگران را به راه راست هدایت کنید، اگر دیدید هدایت نشدند، با تلخ زبانی و نهایتا با چوب و چماق هدایتشان کنید! 

   یکدیگر را تحقیر کنید تا شان شما افزایش بیابد!

    همواره عصبانی و اخمو باشید!


 



نظرات 44 + ارسال نظر
مجتبی معصوم پور سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 07:49

منظورت اسلام بود اول جایزه رو بده دوم اینکه اینایی رو که گفتی همشون خصلت های یه ایرانیه وگرنه ایرانی که نمیشه تو میدونستی انگلیسیا به ایرانیا میگن موش کثیف و تمام دنیا مسلمونا رو ادم کش و قصاب میدونن و تو تلویزیون کرواسی این جوری تبلیغ میکنن که تهران همیشه شب هستش اره حمید جان اسلام در بین مسلمونا از همه جا غریبتره ما ادعامون میشه که مسلمونیم ولی هیچی از اسلام نمیدونیم مثلا تو امریکا موسسه ای هستش که وظیفش تحقیق روی قران هستش و سالانه حداقل ۳۰ موضوع جدید علمی از اون کشف می کنند در حالی که قران تو خونه اکثر ما داره خاک می خوره بهتره دیگه داغ دلمو تازه نکنم صد افسوس

اولا فعلا نمیگم برنده کیه!

دوم اینکه، میدونستی اگه این نظرتو به صورت یه متن منتشر میکردی، هرکس پیدا میشد برای اثبات غرور ملیش یا برای دفاع از دینش چند تا فحش باحال بهت میداد!؟ D:

ممنون از اطلاعاتی که دادی!
موفق باشی!

صادق عباسی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 08:43





X-(


X-(

صادق عباسی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 08:43

تو نظر بالایی دارم حمید رو به اسلام دعوت می‌کنم

منم داشتم تو رو دعوت میکردم! D:

تقدسی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 09:56

من بهترین دین دنیا هستم، و حرمت، قداست و حساسیتم به قدری بالاست که:
توهین کننده به پیامبر این دین، مجازاتی جز مرگ در این دنیا نخواهد داشت. (تو آخرتشو خدا میدونه!).
توهین کننده به جانشینان پیامبر این دین (امامان معصوم)، حتی اگه به همه ارکان دیگر این دین ایمان داشته باشند، کافر محسوب میشوند.
انکار کننده احکام ضروری این دین (نماز و ...) با علم به اینکه دستور خدا و پیامبره، کافر محسوب میشه، حتی اگه به همه ارکان دیگر این دین ایمان داشته باشد.

من بهترین دین دنیا هستم و دلایلم به قدری واضح و روشن است که حتی کسانی که دستورات من رو قبول هم ندارند، نمیتونند علنا من رو انکار کنند و به هر ترتیبی شده میخوان خودشو به من بچسبونند و سلایق و دیدگاههای خودشون رو به من نسبت بدند. از سنت و احادیثم، فقط ۲ - ۳ تا حدیثی که مطابق با میل و سلیقه خودشونه رو حفظ هستند، اونم بدون توجه به معنی دقیق اون حدیث (حتی اگر معتبر نباشد و فقط به گوششون خورده باشه!)؛ از قران فقط «لا اکراه فی الدین» رو بلد هستند (و البته اون رو هم مطابق میل خودشون معنی میکنند) . ولی احادیث معتبر دیگه و حتی سخن خدا در قران رو به بهانه تحریف، مقتضیات زمان و عقل و ... برنمیتابند. هر کسی که از من حرف میزنه رو متهم به ریا، تظاهر و مدعی بودن و خودبرتربینی و تکبر و... میکنند، در صورتیکه خودشون در دل، بیشترین ادعا رو نسبت به من دارند. (آقای توکلی! منظورم شما نیستیدا. اشتباه برداشت نشه. بعضی افراد دیگر رو منظورمه که حتی شاید تو همکلاسی هم نباشند). تا یکی به اسم من یه کار زشتی انجام میده، سریعا همه پیروان واقعی من رو متهم میکنند. هر وقت به نفعشون باشه، وانمود میکنند که دیگران وظیفه هدایت اونا رو بر عهده دارند و خودشون رو مظلوم جلوه میدند و خلاصه یجوری وانمود میکنند که اگه با اونا مطابق میلشون رفتار نشه، یه وقت از من زده میشند. ولی به موقعش، خودشون، من رو هر جوری بخوان تبلیغ میکنند و دیگران رو تکفیر میکنند. به بهانه سوال و شبهه، حرمتم رو میشکنند و ....
حالا اگه گفتی من چه دینی هستم؟!
==========
با عرض پوزش از کسانی که من قصد هدایت اونها رو داشتم ولی با این نظر من از اسلام و خدا و پیغمبر زده شدند!!!

ممنون که متن رو تکمیل کردی!

موفق باشی!

زهرا سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 10:35

آقای توکلی من نمی خوام اصلا با شما بحثی کنم چون شما خیلی بی ادب هستید و خودتون را بر حق میدونید.اگر کسی به شما توهین کرده چون شما بودید که به عقاید آنها توهین کردید و حالا انتظار دارید بهتون توهین نکنند.من بهترین دین دنیا هستم ولی افرادی مغرض هستند که سعی دارند با فحاشی به من لطمه بزنند نظیر آن کم نیست آقای توکلی و علی منتجبی .در ابتدا فکر می کردیم متن های ابتدایی شما قصد پرسش دارید ولی خوشبختانه با آگاهی آقای تقدسی و انصاری نه تنها من بلکه بقیه دوستانم به این نتیجه رسیدند که شما جز غرض ورزی قصد دیگری ندارید.
متن آخر شما پر بود از توهین های شدید .حال که فهمیدید بچه های دانشگاه شما را شناختند و هدفتون معلوم شده سعی دارید مظلوم نمایی کنید ولی نمی گید که شما یک نفره به عقاید ما توهین کردید و دانشجوی اگر به شما توهین کرده که به مراتب توهینات شما حیلی بیشتر از توهینات دانشجویان دیگر بود .در ابتدا همه فکر می کردیم شما برای اینکه شاید دختری شما را نگاه کنه و برای خودنمایی این متنها را منتشر می کنید ولی بعد از اون متن توهین آمیزتون همه فهمیدیم که شما مغرض هستید و حالا که دستتون برای همه رو شده سعی کردید خودتون را مظلوم نمایش بدهید .در حالیکه هیچ نمی گید که اگر توهینی بهم شده مقصر خودم بودم که به عقاید بقیه توهین کردم.
شما حتی نتونسید یک خط از مطلب زیبای جناب آقای انصاری در متن اول ایشان را جواب بدهید
من که هیچ گونه اجباری نکردم که کسی مثل شما به آیین من گرایش پیدا کنه و فقط خواستم به آیین من توهین نکنید
شما اگر واقعا قصد و غرضی از این کار های ندارید چرا هنوزم مطالب توهین آمیز به اسلام منتشر می کنید و اجازه نشرش را به دانشجویان دیگر می دهید؟!!

http://www.kntu.blogsky.com/1387/05/24/post-5319

همکلاسی پر شده از نظرات شما، با اسم ها و آی پی های مختلف!

یکسال گذشت اما شما هنوز تغییر راهکار نداده اید و همچنان به بهانه ی دفاع از اسلام تمایل دارید هر کار غیر اخلاقی ای را توجیه فرمایید!

حتی با اسم خودتان هم نظرات خارج از شان می دهید!

یک نفر هستید اما همواره سعی دارید با اسامی مختلف و تعداد نظرات بالا خود را بیش از یک نفر نشان داده و عقیده ی خود را عقیده ی جمع جلوه دهید!

شما کبک ِ پر سر و صدا و پر ادعای ِ همکلاسی هستید!

همین مسیر را ادامه دهید و باز هم برای ایجاد تفرقه تلاش نمایید!

موفق و موید باشید!

maryam سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 11:27

manam ba zahra movafegham khoda ro shokr shoma va aghaye montajabi ba 2 matne tohin amizetoon maloom shod shod ke moghrez hastid

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

maryam سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 11:35

shoma ham be har ki javab nadarid begid hamin harfo mizanid

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

امیر سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 11:52

منم موافقم
اگر کسی می خواهد احترامش نگه داشته بشه باید خودش احترام خودش را نگه داره
وقتی آقای توکلی دهنت را باز میکنی هر چرندی که دلت می خواد میگی نباید ناراحت بشی

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 12:03

برای چی دین مارو نقد می کنی؟!!
درسته دینمون الهی نیست ولی ما که داریم الکی می گیم اسلامه. دیگه چی می خوای؟
دین ما دست ساز خودمونه
هنوز هم براش اسم انتخاب نکردیم
فقط بگم که این دین از اسلام کم کم و به مرور زمان به شکل فعلی خودش رسیده و
به زودی کل ایران رو تسخیر می کنه! هاهاها! (خنده شیطانی)

البته موندم چه سودی واسه خودمون داره؟

هم داریم مردم دنیارو از خودمون می رونیم هم خدارو غضب ناک! دلم برای خودمون می سوزه

نظر جالبی بود!

موفق باشی!

be to che سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 12:34

man ham ba zahra va maryam va taghadosi moafegham
tavakoli adame dorosti nist

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

امیر سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 12:42

آقای توکلی خیلی پر رو هستید
بدترین توهین ها را می کنید انتظارم دارید باهاتون خوب حرف بزنند
اول برو ادب یاد بگیر
پررونباش
مغرض نباش
از قدیم گفتند خلایق هر چه لایق
اگر می خوای احترامت را نگه دارند خودت احترام خودت را نکه دار

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

توکلی کنار بکش سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 12:58

امیر دمت گرم. توکلی آدمی مغرضی هست

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

توکلی کنار بکش سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 13:01

تسلیت تسلیت حمید بی خاصیت

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

امیر سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 13:05

چاکریم
مگر دروغ میگم آخه؟
نه انصافا حرف بدی زدم؟

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

محمد م.ل سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 13:32

سلام بر همه دوستان همکلاسی
الان فرصت خوبیه که مثل آقای تقدسی و مابقی دوستانشون به بیان لطافت ها و ظرافت های اسلام بپردازید(البته اگه تواناییشو دارید)
بیایید بگید اسلام اینقدر لطیف و زیباست که حتی در حمایت از حیوانها و گیاهان هم قانون داره چه برسه به اشرف مخلوقات انسان!!
انسانی که بهانه خلقت آسمان ها و زمین است.
بیایید و به تصویر بکشید سیمای زیبای پیامبر اسلام رو که اسطوره مهربانی و عطوفت بوده!!

و پرهیز کنید از اینکه به جای این تصاویر زیبا با ادامه دادن لحن های خودتون به ذهنیت دوستانتون در همکلاسی جامه ی عمل بپوشانید!!{حمیدجان منظورم تو نیستی داداش}

دوستان بهترین راه دفاع حمله است اما نه با خشونت با کرامت علوی!!
وقتی شما توانمند زیبایی های دین رو به تصویر بکشید خود بخود افکار عمومی قضاوت و انتخاب خواهد کرد.

اما اگه بلد نیستید بدونید که {{دوست عزیز من ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسان}}

درضمن حمیدجان من نتونستم شباهتی مثل بین اونی که تو به تصویر کشیدی با اسلام حقیقی پیدا کنم واسه همین نمیتونم به زودی رفقام به نتیجه برسم این نظر رو هم تنها خطاب به دوستان خودم نوشتم.
آخه اسلامی که من میشناسم که پایه هاش سست نیست

بازم ازت ممنون
یا علی مددی

سلام محمد جان!

اسلامی که من تو کتابها خووندم هیچ کدوم از این مشخصه ها رو نداره!

اما اسلامی که از مدعیان دینداری دیدم، همینی بود که در متن گفتم!


پایه های اسلام محکم و استواره، اما برخی از مدعیان این مساله رو درک نمی کنند، و فکر می کنند که اسلام پایه سست است و آنها باید نگهبان و نگاهدار پایه ها باشند، غافل از اینکه، این اسلام است که آنها را نگاه میدارند و نه آنها اسلام را!

شبیه ترین شما نسبت به من، خوشرو ترین شماست! محمد(ص)

ممنون از نظرت!
موفق باشی!

پویا ضیایی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 13:34 http://www.pouyakondori.blogspot.com

حمید جان مسلمونا بکش بیرون!! با زبون خوش دارم می گم بکش بیرون! وگرنه به زور مسلمونت می کنیم... اون موقع زیاد بعت خوش نمی گذره هااااا!

D:

کورش سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 13:42

حمید جان خیلی تند رفتی
اوایل خیلی خوب بدون اینکه کسی بفهمه به اسلام حمله می کردی ولی با اون متن بتکده دیگه موقعیت را از دست دادی
بعد از تو هم این علی منتجبی با فحاشی که کرد و تو مجبور شدی پستش را پاک کنی دیگه همه چیز بدتر شد
حتی دیگه فرصت از من هم گرفته شد تا با اسلام مبارزه کنم
بیشتر از اینم به حماقتت ادامه نده چون داره برات بدتر میشه
حرفهای من را بعنوان یک هم عقیده خودت قبول کن
با این پستها جز اینکه نشون بدی هدفمون چی بود کار دیگری نمی کنی و دودش فقط تو چشم من و تو میره
ازت دفاع نمی کنم عزیزم چون با دفاع کردن من تو شیر میشی و کار از اینی هم که کردی بدتر می کنی

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

امیر سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 14:32

من نمی دونم شما چرا نه تنها من بلکه به همه میگویید به این مسیر ادامه دهید این شما هستید که دارید به این مسیر ادامه می دهید
فکر نمی کنم جواب اینکه من گفتم خودت احترام خودت را نگه دار اگر می خوای کسی احترامت را نگه داره
یا اینکه گفتم اگر تو به اعتقاد کسی توهین نمی کردی کسی هم به توهین نمی کرد این باشه که به مسیرم ادامه دهم
یکی از بچه ها بهم گفت بیشتر از این باهاش بحث نکن معلوم هست که از رو نمیره کسی که به امام حسین توهین کنه معلومه که هیچ از رو نمیره

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

/ سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 15:24

یاسمن-صنایع سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 16:02

فکر کنم این ماییم که ایراد داریم نه اسلام،به قول یکی از دوستان"دینمون دست سازه"
هر غلطی(ببخشید)می خوایم می کنیم به اسم اسلام.
خیلی چیزای دیگه رو در کنار شرع(همون قوانین اسلام) تعریف می کنیم(همون عرف) بعد اسم همشو می ذاریم اسلام.
بد نیست گاهی بریم مطالعه کنیم ببینیم اسلام واقعی چیه تا نتونن هر چیزی رو به جای اسلام بهمون قالب کنن
------------------------------------------------------
آقای توکلی هم فکر کنم منظورشون همیناس ولی طبق معمول در بیان مطلب دچار مشکل شدن
به جای تاختن به مسلمان نماها به اسلام تاختن

ممنونم از نظر بسیار زیباتون!
ممنونم که منظور بنده رو بیان کردید!

البته بنده به اسلام نتاختم، به دیدگاه برخی مسلمانان نسبت به اسلام تاختم و البته اسمی از اسلام هم نیاوردم! اما...

موفق باشید!

تقدسی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 16:04

با این بحثها همه به جون هم افتادند.
هر کی که حرف میزنه، مطمئنا میخواد از عقیدش دفاع کنه. حالا یا عقیدش درسته یا غلط. بقیه هم میتونند عقیدشونو با عقل و منطق بیان کنند. هیچکس هم مأمور هدایت این و اون و بلندگوی اسلام نیست. خدا به همه عقل داده، ملاک اسلام هم قران و سنت و حرف علمای دینه. هرکس باید این معیار رو با عقلش بررسی کنه و مصداقشو پیدا کنه. لطفا همدیگر رو به دفاع درست و غلط یا چه میدونم ادعا و ... این چیزا متهم نکنید. اینو اول از همه به خودم، بعدشم به بقیه میگم.

ممنون از نظرت!

موفق باشی!

رستگار سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 16:17

تاریخ انقضاء‌ اش خیلی وقت سر اومده

آنچه از آن سخن گفتم، جاودانه است!

موفق باشید!

h,kashefi سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 16:54

aghaye tavakoli agar shoma ghasde badi va gharazi nadarid pas chera in matni ro be in shekl montasher kardin?!khodetoon migid eslami ke too ketab khoondam(avalan omidvaram manzooretoon ketab haee mesle ghoran ya nahjol balaghe va amsalehem bashe chon kotobe digar ro kasani ke dar din dari sari az digaran bala tarand neveshtan ke omidvaram manzooretoon az in afrad MODAIYANE DIN DARI nabashe)dar sani bayad migoftin dini ke azash in chiza(....)baghi moonde be in shekl ast man hamishe migam bazam migam bazi ha az din be onvane selahi baraye residan be manafe e khodeshoon estefade mikonan bazi ha khodeshoon ro az hame behtar midoonan kheyli ham ghabool daran khodeshoono ama che amdan che sahvan kar haye ghalati mikonan ke dide afrad ro rooye eslam bad mikonan sad bar goftam havaseman bashad ke khata hayeman ra be paye dinemoon nazaran(bazam migam dar efrate bazi az afrad ke be zaher dooste din hastand be din sadame vared mishavad)ama man zood ghezavat nemikonam modatist ke rooye harfatoon fekr mikonam motaleh e mikonam az khanevade miporsam az yeki az hamkelasi ham ke koli too in rah va residan be haghighat saboorane behem komak kardan miporsam va az kheyli haye dg shoma be chand sad dalil darid gharaz varzi mikonid az tarze bayane in post va moghayeseye javabi ke be aghaye mohamad.m.l dadin mishe kami az ghasde badetoon agah shod/dar zemn hamin masir ro edame midam/doshmanam ba doshmanane dine eslam ta jaee ke darkesh ro peyda konam va behesh iman biyaram

سلام بر شما دوست گرامی!

نوع انتشار متن چه ایرادی داشته!؟ ایرادش را بیان فرمایید!

---------------------------------------

منظورم از کتاب ها، همان قرآن و نهج البلاغه و مکارم اخلاق و اسرار آل محمد، اصول کافی و ... است!

---------------------------------------

خیلی راحت و ساده بنده را متهم به غرض ورزی نموده اید! آیا یکی از این چند صد دلیل را بیان می کنید!؟

---------------------------------------

نظراتی که در پاسخ به آنها گفته ام :

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!


منظورم آنی نبود که شما برداشت نموده اید، مجموعه ی این نظرات توسط یک فرد داده شده که در ابتدا نام خود را زهرا گذاشته، سپس با نامهای مریم، امیر، کوروش، بی اسم و... نظر داده و ماههاست که این چنین می کند!

اگر پاسخ به نظرات زهرا را بخوانید، متوجه منظورم می شوید!

-------------------------------------

برای اثبات غرض ورزی بنده دلیل محکمی بیان نکردید که از خود دفاع کنم!

موفق و موید باشید!

. سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 17:22


درسته بهت توهین شده اما ای کاش به به اسلام تو هین نمی کردی.

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

احمدی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 18:25

من فرض را بر این میزارم که نیت شما خیر است و می خواهید ما را سر عقل بیایید و بهمون بگید که راهمان غلط است ولی یه حرف خوبی است که از قدیم است که می گه : عالم بی عمل به زنبور بی عسل می ماند.
حالا منظور من هم همین است شما که اینهمه از همه انتقاد میکنید خودتون برای سربلند شدن اسلام و به راه آوردن مسلمین چه کار کدید؟
شما که این همه دم از از این میزنید که ما بدیم کمی هم خوبی های خودتون را به ما بنمایانید .
اسلام دین مسالمت و آرامش است ولی شما دقیقا با انتشار این جور متن ها و دقیقا هدفمند فقط بچه ها زا به جون هم میاندازید.
آقای توکلی امر به معروف هم روش هایی دارد این که هروز بشینید تو خونه و حرف هایی به ظاهر منطقی در بیارید و چاپ کنید اسلام نمی شه .
شما اگه راست میگید اسلام را معرفی کنید و راه امامان را نشان بدید نه اینکه همه را به جون هم بندازید

دوست عزیز!

"شما به راه راست هستید، پس دیگران را به راه راست هدایت کنید"

آنچه به بنده نسبت می دهید را در متن نقد نموده ام!!!!!

بنده مسئول هدایت دیگران به راه راست نیستم!!!!!

بر چه اساسی در مورد بنده اینگونه اندیشیده اید که میخواهم شما را خوب کنم!؟

متن را نوشتم که این دیدگاه که ما خوبیم و باید دیگران را خوب کنیم را نقد کنم!!!


بنده هیچگاه تصور نکرده ام که راهم درست و راه شما غلط است، بنده خوب و شما بد هستید، بنده عاقلم و موظف به عقل آوردن شما!!

---------------------------------------------------

بنده چه کسی را به جان چه کسی انداخته ام!؟
بعضی ها دنبال موقعیت هستند که دعوا کنند، این سوءاستفاده ی آنها به بنده مربوط نمی شود!

---------------------------------------------------

بنده برای سربلندی اسلام هیچ کاری نکرده ام.....

موفق و موید باشید!

صادق عباسی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 19:28

من به عنوان یک همکلاسی برای همه آنهایی که فضای این گونه بحث‌ها را با چاله میدان اشتباه گرفتن متاسفم
برای خودمم هم متاسفم که در وبلاگی عضو شدم که نیمی از اعضایش تحمل نقد ندارند
اما این را می‌دانم...
بیش از نیمی از متن های حمید را قبول دارند و اگر حرفی غیر از این می‌زنند نشان از این مسئله دارد که آنها خواستار تفرقه در بین دانشجویان هستند... حال اینکه چه چیز بدست می‌آورند بماند ولی مطمئنا ارزشش را ندارد
این را می‌دانم که ما شما را تحمل خواهیم کرد پس:
.........................................................
همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

حمید توکلی، IT سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 21:05 http://www.kntoosi.com

گذاشت هایم ایرادی ندارد!

اما برخی هر چه بنویسم، همان برداشتی را می کنند که خود می خواهند!

ذهنشان پر شده از پیش داوری های منفی!

و همواره هم مسیر باد هستند!

مرا متهم می کنند تا خود تبرئه گردند!

علی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 21:22

مشکل اکثر ما این که اسلامو با ادماش میشناسیم .

چند نفر یه کاری میکنن.چوبشو نباید دین بخوره...

یا شما کارای بعضی ها رو بذاری پای چیزایی که اصلا ربطی به دینت نداره...

بیاین دینمو نو از ادماش جدا کنیم.

ادماش اشتباه زیاد دارن............

درست میگی دوست من!

منم منظورم از این متن این بود که بگم چون آدماش بدن، خودشم بده!

میخواستم بگم این آدما متعلق به این دین نیستند، متعلق به افکار و عقاید ِ خاص خودشون هستند!

موفق باشی!

امیر سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 21:24

آقای توکلی چرا دروغ میگی باور کنید من زهرا نیستم لطف ip زهرا و ip من را نمایش دهید
حالا نمی دونم مریم یا زهرا یکی باشند ولی من نیستم
لطفا ip زهرا و مریم هم نشان دهید
حاضرم قسم بخورم که زهرا من نیستم

اگر بنده دروغگو باشم که خیلی راحت می توانم یک آی پی جعلی را به همه ی اسامی نسبت دهم!

عوض کردن آی پی کار سختی نیست!

اگر این اسامی و شما واقعیت خارجی دارید، خوشحال میشم در یک جلسه با همتون ملاقات کنم!

موفق باشید!

ه.کاشفی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 21:31

باشه /نوع انتشارتون چه ایرادی نداشته؟!از جمله ی اول تا اخر همه ایراد است من بهترین دین دنیا هستم (بعدش چه صورتک مناسبی انتخاب کردین!)
اما پایه هایم سست است!(چه طور پایه هایش سست بوده که هنوز بعد از این همه تهمت و ناروا و ضربه خوردن چه از خودی ها و چه از دشمنان و چه از ساده لوحان فریب خورده هنوز هم بعد از 1400 سال پا بر جاست)
و نظرات دیگتون هم همه را به ناسزا نسبت دادین به بچه هایی که ازتون انتقاد کردن (هرگاه خواستید از من دفاع کنید، بداخلاق شده و سعی کنید تا جایی که می توانید به طرف مقابل فحش و ناسزا بگویید! /مثل همین که گفتین/اگر چند نفر هم به حق باهاتون مخالفت کردن حق نداشتین حکم کلی اونم به پای اسلام صادر کنید بقیه ی حرفاتونم تضاد کامل با نظرات اسلام داره /جالبه ! عقاید ضد اسلام را به پای اسلام درج کردین بعد می کید کجاش غلطه؟این جا این طور سخن گفتین اگر هم کسی انتقاد کنه لابد این بار میگید
من منظورم دین اسلام نبود منظورم دینی بود که الان به این شکل در امده !و قصد خیر داشتم و خواستم هشدار بدم/شما هم که برای بی گناه جلوه دادن خودتون از هیچ کاری دریغ نمی کنید !تا جایی که اگر هم بهتون بگن گاو دفاع هم می کنید!!!!

دوست گرامی!

شما اصلا متوجه منظور بنده نشده اید!

نمی گویم این ویژگیها متعلق به دین اسلام است، درست است، همه اش با اسلام در تضادند، خوشحالم از اینکه در این مورد هم عقیده ایم!

اما همین ویژگیهایی که قبول دارید با اسلام در تضاد است، عینا نوع دیدگاه برخی از مسلمانان است!

یعنی برخی از مسلمانان، اسلام را دقیقا برعکس می بینند!

--- آن صورتک برای جمله ی بعد از صورتک است!

------------------------------------------------------------------------------

"همه را به ناسزا نسبت دادین به بچه هایی که ازتون انتقاد کردن (هرگاه خواستید از من دفاع کنید، بداخلاق شده و سعی کنید تا جایی که می توانید به طرف مقابل فحش و ناسزا بگویید!"

نمی دانم چرا فکر میکنید با این متن قصد انتقاد از دوستانم را داشته ام، مطمئن باشید اگر میخواستم از کس یا کسانی انتقاد کنم، صراحتا انتقاد می کردم نه اینگونه!

حتما انتقاد های صریح بنده را مطالعه نموده اید، اگر بخواهم از شخص یا اشخاص ِ خاصی انتقاد کنم، شیوه ام همان شیوه خواهد بود نه اینگونه غیر مستقیم!

-----------------------------------------------------------------------------

"اگر چند نفر هم به حق باهاتون مخالفت کردن حق نداشتین حکم کلی اونم به پای اسلام صادر کنید "

اولا همانطور که گفتم، منظور بنده به شخص یا اشخاص خاصی نبوده و انتقادم کلی بوده است!

ثانیا بنده به پای اسلام حکم صادر نکردم، مگر می شود عظمت یک دین را به خاطر دینداران ضعیف زیر سوال برد!؟

اسلام یک روش زندگی است، دستورات خاصی برای زندگی دارد، هر مسلمان به اندازه ی وسع خود، روش زندگی خویش را با روش زندگی اسلام تطبیق می دهد!

اینکه بگوییم روش زندگی هر مسلمان عینا روش زندگی اسلام است کاملا اشتباه است، پس دلیلی ندارد که کاستی های مسلمانان را جز کاستی های اسلام بدانیم، حتی اگر همه ی مسلمانان، کاستی داشته باشند باز کاستی آنها مربوط به دین نمی شود!

و تنها مسلمانانی که می توان، روش زندگیشان را عینا روش زندگی اسلام دانست، چهارده معصوم(ع) هستند!

========================================

سعی کردم هر جا اشتباهی انجام داده ام، به آن اعتراف کنم، اما گویی همه ی اعترافات بنده را تلاشی در جهت اثبات بی گناهی می دانید!

-----------------------------------------------------------

کاش یکبار هم که شده، بدون پیش داوری های منفی، خالی از بدبینی ها نسبت به بنده، متن هایم را مطالعه می کردید!

مطمئن هستم، اگر نویسنده ی این متن شخص دیگری بود، قضاوت شما به گونه ای دیگر بود!

موفق و موید باشید!

علی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 21:52

متوجهم

اقا حمید خیلی از حرفات قشنگه

ولی واضح نمی حرفی

اگه کنایه ها رو از حرفات پاک کنی و منظوره حرفاتو درست بگی.حرفای قشنگ و به جات پشت کنایه هات گم نمی شن...


موفق باشی.......

علی جان!

خودم که فکر می کنم واضح حرف میزنم!

نمی دانم مشکل از کجاست....

موفق باشی!

علی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 22:28

مشکل از با کنایه حرف زدنته

منظوره حرفات قشنگه ولی کنایه هات باعث یه جبهه گیری منفی در مقابلت میشه

اقا حمید فضای مثبت یا منفی رو حرفای ما میسازه

کوچیکتر از اونی ام که این حرفارو بهت بزنم


ولی کمی بهشون فکر کن

ممنونم از توصیه های دوستانه ات!

بزرگواری دوست من!

چشم فکر میکنم!

موفق باشی!

مائده چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 00:11

چه شعار های تکراری ای .

ممنون از نظرتون!

موفق باشید!

امیر چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 02:10

اینکه من مجازی باشم یا نه فکر نمی کنم دلیل این باشه که جواب آن 2 حرف من را ندید؟
ولی اگر شک دارید که من هستم یا نه
من بیکار نیستم که بیام پیش شما شما اگر خواستید بیاید میدان کاج تو سعادت آباد

کسی که سرگرمیش نظر دادن با اسم ها و آی پی های گوناگون برای ایجاد تفرقه است، انسانی حقیقتا بیکار است!

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

نجمه خوش اخلاق چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 03:50

متاسفم
واقعا متاسفم
متن رو که خوندم خیلی خوشم اومد اماااااااااااااااا نظرات!!!!!!!!!!!!
این جا چه خبره
من از توهینایی که میگید خبری ندارم اما از این متن که همین چیزی برداشت نمیشد!
همچنین از اقای توکلی یه همچین انتظاری نمیره!
اقای توکلی عزیز منم توصیه می کنم به حرفای علی اقا بیشتر فکر کنی
منظورت رو صریح بگو تا ازش سوءاستفاده نشه
موفق باشید

خوشحالم که صراحتش آنقدر هست که امثال شما و علی جان متوجه منظورم می شوند!

باور کنید اگر به برخی از نظردهندگان این متن بگویم خدا یکی است، باز هم مرا به هرآنچه که دوست دارند، متهم خواهند کرد!

موفق باشید!

امیر چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 09:00

آقای توکلی جوابی برای حرفهای من ندارید.ودارید شدیدا به من تهمت می زنید.گفتید من همون زهرا هستم چیزی بهتون نگفتم.بهم گفتید شخصیت مجازی گفتم بیا من را از نزدیک ببین.الانم بهم میگی بیکار.ولی بازم جواب من را ندادی .
برو اول ادب یادبگیر
مغرض نباش
هر وقتم خواستی کسی بهت احترام بزاره تو به دیگران احترام بزار.منم میتونم مثل تو تهمت بزنم یا فحش بدهم .ولی این کار را نمی کنم چون ارزش همون فحش تهمت را نداری.یکی بهم گفت این از رو نمیره اگر پررو نبود به امام حسین توهین نمی کرد
برات متاسفم
ولی بازم حرفهام را تکرار می کنم ولی نه برای شما برای آنهایی که می شنوند نه آنهایی که خودشان را بخواب زدند و بجوای جواب دادان و پند گرفتن تهمت و توهین می کنند
هر کس دوست داره احترامش را نگه دارند اون هم احترام دیگران را باید نگه داره

شما همان زهرا هستید، زهرا همان مریم است، مریم همان کوروش است، و این ها همگی اسم هایی مستعار برای عوام فریبی هستند، هرچند که در ابتدا با کبک خواندن شما، خواستم بگویم که تقریبا همه ی اعضای همکلاسی شما را زیر نظر داشته و خوب می شناسند اما گویی هنوز متوجه ِ مطلب نشده اید!

همین مسیر را ادامه دهید...

موفق و موید باشید!

پاسخ بده آقای توکلی چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 10:51

آقای توکلی چرا پست خانم نگین مفتون را پاک کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

http://www.kntoosi.com/1387/05/30/post-5416

معصومه آهنگری چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 13:25 http://masii1989.blogfa.com/

وقتی کامنتای بچه هارو خوندم به این نتیجه رسیدم که :
خوبی حرف نزدن اینه که به بقیه اجازه نمیدی حرفات رو اشتباه بگیرن !!
خوبی اینکه تو خودت بریزی اینه که دیگه کسی نیس که با درک نکردنش و با نفهمیدنش دردت رو چند برابر کنه !
به نظر منم تو این متن توهینی دیده نمیشد! با خانم خوش اخلاق موافقم...

عیب جویان، همواره به عیب جویی مشغولند، حتی اگر زبان ها لال شوند، به لال بودن هم ایراد می گیرند...

ممنونم از نظر خوبتون!

موفق باشید!

صالح هوشنگی چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 16:18

آقای توکلی با ین توصیفاتی که ازدین کردید من اصلا ذهنم به سمت دین خاصی نرفت ولی وقتی دیدم عده ای از همکلاسیانمان قدری کوته فکر هستند وگفتم شاید جواب مورد نظر شما باشد اگر جواب مورد نظر شما اسلام است این چیزهاییی که به اسلام نسبت دادی کاملا درست است اما نه اسلام واقعی بلکه اسلام امریکایی و اون اسلامیست که اونها دوست دارند توی جهان باشه تا خودشون مدعی حقوق بشر نشون بدن وفیلمهایی نظیر the king domرا تهیه وبه تمام جهان نشان بدند وعده ای ظاهر بین سریعا شستشوی مغزی داه شوند به مانند یک پشه ای که توی یک نسیم صبحگاهی این ور وان ور شوند می دانم که این مطلبی را که درج کردید برای این بود که ببینید بچه مسلمون ها چقدر غیرت دارند ومطمئنم تا این جا که این چهلمین نظر هستش فهمیده باشید که یک بچه مسلمون واقعی از دین واعتقاد خودش مثل ناموسش محافظت میکنه البته بگم که اگر عده ای هم به مانند جناب عالی چنین حرفهایی میزنید دلتان از جایی دیگیر پر است اما یک انسان بالغ باید مسائل مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد
واطمینان دارم جواب سوال مورد نظر شما اسلام واقعی نیست برخلاف عدها ی که به قدری کوته فکر هستند که فرق بین اسلام و اسلام واقعی را نمیدانند وبه نظر من برای جبران چنین کوته فکری فقط باید منابع واقعی اسلام را مطالعه کنند

دوست عزیزم!

دین یعنی روش زندگی!

ویژگیهایی که برشمردم، دقیقا برعکس ویژگیهای دین اسلام بود!

اما همانطور که میدانی، عینا همان روش زندگی ای است که خیلی از مدعیان اسلام، آن را عملا اجرا می کنند!

و منظور بنده از این متن این بود که بگویم، بسیاری از مدعیان دین داری، خواسته یا ناخواسته، دقیقا بر خلاف جهت دین در حرکتند!

================================================

با وجوداینکه برخی در نظرات گفتند که این ویژگیها، ویژگیهای اسلام نیست اما باز معتقد بودند که منظور بنده اسلام است، چون خودشان هم خوب می دانند که روش زندگی بسیاری از مسلمانان اینگونه شده است!

================================================

نه، بنده قصد غیرت سنجی نداشتم، میخواستم ببینم آنچه در مورد برخی دینداران تصور می کنم، حقیقت دارد یا نه، که متاسفانه با برخی از این نظرات به این نتیجه رسیدم که حقیقت دارد، چون خیلی ها با نظر دادنشان نشان دادند که با وجود اینکه قصدی جز دفاع از دین را ندارند اما صاحب همان ویژگیهایی هستند که در متن بر شمرده شد!

این یعنی توجیه ِ برخی از رفتار های غیر دینی، به بهانه ی دفاع از دین!
حال آنکه دین اسلام، دین خوشرویان و خوشرفتاران است!

شبیه ترین شما نسبت به من، خوشرو ترین شماست! محمد(ص)


================================================

درست می گویی دوست من، نباید رفتار مسلمانان را معیار دین قرار داد، که کوتاهی های بسیاری در آن دیده می شود، بلکه برای شناخت دین باید به منابع واقعی اسلام، یعنی همان قرآن و سنت رجوع نمود!

================================================

اسلام آمریکایی = اسلام واقعی منهای سیاست!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

اما انحرافاتی که بدان اشاره شد، مربوط به سیاست نبود، به نظر بنده، تحریفی که در دین صورت گرفته همه اش مربوط به آمریکاییها نیست، بلکه این خود ِ ما هستیم که مقصریم و اوج دینداریمان این است که علم ِ چهل تیغه بلند کنیم!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

ممنونم از توضیحات خوبی که دادی!

موفق باشی!

علی منتجبی چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 17:21

سلام
باز هم جنجال؛باز هم عجولانه و نادرست قضاوت کردن
اول از همه بابت تهمتهایی که بهب نده و حمید عزیز در باب غرض ورزی زدید متاسفم
به نظر من این دینی که تو در موردش صحبت کردی تعصب بی جا و جاهلیت بود و نه اسلام؛و دوستان مغرضانه آنطور که دوست داشتند برداشت کردند؛
حمید عزیز باور کن اگر این متن را به جای تو فردی مثل آقای تقدسی می زد؛یقینا مورد تحسین قرار می گرفت؛زیرا افراد مذهبی وبلاگ آن متن را با ذهنیت مثبت ارزیابی می کردند و در نهایت از آقای تقدسی هم تشکر می کردند که نقاط ضعف مسلمانان را خیلی ظریف و دقیق بررسی کرده؛اما باز هم خدا را شکر که هنوز افرادی امثال خانم آهنگری و خانم خوش اخلاق هستند که به حرف امام علی گوش می کنند آنجا که می فرماید:((لا تنظر من قال انظر ما قال)):توجه نکن چه کسی صحبت می کند توجه کن چه می گوید.به نظر من متن تو متنی منصفانه در نقد اخلاقیات اشتباه مسلمانان بود.
موفق باشی عزیز.

سلام دوست عزیز!

تهمت نزدند، واقعیت است، بنده غرض می ورزم اما نه به اسلام اصیل بلکه به روش زندگی ِ ضد ِ اسلامی ای که به نام ِ اسلام معرفی می شود!

به همین خاطر همواره متهم هستم، چراکه به قول صالح هوشنگی عزیز، خیلی ها هنوز فرق اسلام واقعی و اسلام ِ تحریف شده را نمی دانند!

چه حدیث زیبایی از امام علی(ع) آورده ای: "توجه نکن چه کسی صحبت می کند توجه کن چه می گوید"

کاش لااقل آنانکه قصد دفاع از دین را داشتند، به حرف مولایشان، اقتدا نموده و اینقدر زود و عجولانه به قضاوت نمی نشستند!

کاش لااقل آنانکه قصد دفاع از دین را داشتند، برخی از آن ویژگیهایی که در متن برشمرده شد را عملا به نمایش نمی گذاشتند!

================================================

خودش را مسلمان می داند، و به بنده می گوید که این ویژگیها از دین بنده نیست، اما خودش به بهانه ی دفاع از دین، صاحب برخی از آن ویژگیها می شود!

نه دوست من، لااقل برخی از این ویژگیها در تو هستند، این دین توست، اما دین ِ تو اسلام نیست، روش زندگی تو طبق دستورات اسلام نیست، بلکه تو همانطور که خودت میخواهی زندگی میکنی!

مثل همان مسیحی ای که یکشنبه ها به کلیسا می رود تا بتواند همه ی ویژگیهای روش زندگی ِ خویش را به پیامبری بزرگ چون عیسی ابن مریم(ع) نسبت دهد، حال آنکه عیسی(ع) بسیار متفاوت از آن پیروی ِ عیسی(ع) است!


سلامت باشی عزیز!

h,kashefi چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 18:56

din kolan baraye arzeshi ke ma ensan ha nazde khoda darim be vojood oomade mosalaman heyvanat niyaz be hedayati ke ma ensan ha darim nadarand!(chon ma ashrafe makhlooghatim)arzesh haye manaviye din ham baraye hefz va ya bala bordane arzeshe ensan hast hata amadane payambaran sakhti keshidaneshan shahadate aeme makhsoosan shahadate emam hosein baraye din nabood baraye arzesh haye manaviye din ham nabood,balke faghato faghat baraye arzeshe ma ensanha bood ke agar ma naboodim din mani peyda nemikard ma ayneye zate elahi hastim! hala soale man ine ke shoma ke lahzehee khod ra dar hade ....(albate door az joonetoon)mibinid chetor mi2nid az arzesh haye din defa konid?!in dar halist ke arzeshe ensan az din bala tare va din faghat naghshe abzari baraye hedayate ma ra darad ! shoma ke khodetoon be arzesh haye din ba in harf sadame zadin!!!!mishod intor migoftin dini hastam ke moghadasam chon baraye hedayate ashrafe makhlooghatam ama sad afsoos ke edehee ke khod ra bi arzesh miengarand digar che arzeshi baraye man ghael mishavand?!mani ke har anche arzesh dar in donya hast fadaye arzeshe ensan ha midanam ke hedayat shavand! vali anha ba bi arzesh kardane khod mara bi arzesh mikonand be in bahane az man defa mikonand ama nemidanand darand tishe be rishe am mizanand va...movafagh bashid

من، دینی مقدس هستم، چون برای هدایت اشرف مخلوقات نازل گشته ام!

همه ی ارزش های عالم را وقف ِ هدایت بشریت به سمت ارزش هایش نموده ام، ولی آنها با بی ارزش نمودن ِ خود، ارزشهای مرا نیز زیر سوال می برند... ارزش خود را در راه دفاع از من زیر سوال می برند، غافل از آنکه زیر سوال رفتن آنها همانا و تیشه بر ریشه ی من خوردن همانا!

آیا کسانی که برای خود ارزشی قائل نیستند، میتوانند پاسدار ِ ارزش های من باشند!؟

*** آفرین همکلاسی، شما خیلی بهتر بیان کردید، با کمی تصرف با فونت فارسی تایپ کردم تا اونایی که مثل من عادت به فینگیلیش خواندن ندارند، راحت تر بخوانند!

================================================

خیلی ممنونم که متوجه منظور بنده شدید!

ممنون از نظر بسیار خوبتون!

موفق و موید باشید!

h,kashefi پنج‌شنبه 31 مرداد 1387 ساعت 00:02

ok/motevajehe manzoore shoma shodam va nesbat be harfatoon mokhalefatam ro elam kardam na hemayate harfatoon bish az inam fekr nemikonam ba shoma bahs kardan fayde dashte bashe chera ke shoma chizi ghabool nemikonid va be shoma forsate bishtari dade mishe ke afrad ro gomrah konid.....moteasefam agar lahzehee fekr kardin bahatoon movafegham

دوست عزیز!

بنده جایی نگفتم که از حرفهای من حمایتی کرده اید و یا با بنده موافقید!

فقط عرض کردم که متوجه منظور بنده شده اید که خودتان هم این مساله رو تصدیق می کنید!

================================================

من چی رو باید قبول کنم که نمی کنم؟
باید قبول کنم که منظورم از متن غرض ورزی بوده!؟

چشم، قبول میکنم!

بنده مغرض هستم!

بنده گمراه کننده هستم!


================================================

در انتها با عرض شرمندگی از شما یک خواهش دارم!

خواهش میکنم اگه چیزی گفتم که باعث رنجش خاطر شما شده، عذرخواهی بنده رو بپذیرید!

و برای هدایت بنده دعا کنید!

ممنون از نظر بسیار خوبتون!
موفق و موید باشید!

h,kashefi پنج‌شنبه 31 مرداد 1387 ساعت 00:51

hich ja nadidam ke begooeed chera kasi ke arzeshe khod ra nemidanad az hefze arzesh haye din sokhan migooyad !!!!faghat harfaye khodamo be khodam bargardandid va dar akhar goftin:kheyli mamnoon ke motevajehe manzoore man shodin!!!man aya ba harf ham jaee az manzoore harf haye shomaro taeed kardam?!ke in harfo zadin?!man fekr konam chon shoma osoolan be hengame mokhalefat ba digari ya tasdighe aghayedetoon be aghayedash be har nahvi tohin mikonid farz mikonid ke man ham in goone hastam ! shayad chon dar nazare ghablim bedoone tohin kardan be shoma va farmayeshatetoon sohbat kardam chenin bardashti kardin ke bahatoon movafegham!hamin ke dar javab be soale man tafre raftin va dar akhar bi rabt neveshtin mamnoonam ke motevajehe manzooram shodin!!!khodesh tohin be aghayede mane

دوست عزیز و گرامی بنده!

بنده وقتی میام حرفای شما رو تکرار می کنم و آفرین میگم، یعنی حرفای شما رو کاملا قبول دارم!

متوجه شدید با تائید کردید خیلی متفاوت است، من نگفتم که شما حرفای بنده رو تائید کردید، بلکه با تکرار حرف های شما به بیانی گفتم که بنده حرف های شما رو تائید می کنم!

من حرفای شما رو با فونت فارسی تایپ کردم که دیگران هم حرف های زیبای شما رو بخوونند و بهره مند بشن!

=============

شما قبل از اون حرف گفتید: "mishod intor migoftin"

تا اونجایی که بنده متوجه میشم، منظور شما این بوده که به بنده بگید، چنانچه نیت شما غرض ورزی نبوده، می تونستید اینطوری حرفتونو بزنید:

بعد جملات خودتونو گفتید و بنده اونا رو به نشان ِ تائید، تکرار کردم!

و در انتها گفتم که آفرین همکلاسی، شما خیلی بهتر بیان کردید!

اگر بنده درست متوجه منظور شما نشدم، معذرت میخوام، خواهش میکنم منظورتونو یه بار دیگه واضح تر بگید!

================================================

بنده برداشتی رو که می فرمایید از نظر شما نداشتم، باز تکرار می کنم، اینگه گفتم متوجه شده اید، معنیش این نیست که تائید کرده اید!

این دو تا کلمه خیلی متفاوتن!

================================================

خانم کاشفی، همکلاسی گرامی!
بنده اگر سوال شما را بی پاسخ گذاشتم، دلیلش این بود که متوجه سوال شما نشدم!

سوال شما این بود:

hala soale man ine ke shoma ke lahzehee khod ra dar hade ....(albate door az joonetoon)mibinid chetor mi2nid az arzesh haye din defa konid?!

باور کنید نتوانستم آن جای ِ خالی را حدس بزنم!
برای همین متوجه نشدم که سوالتان چیست!

شما در نظر بعد جای خالی را پر کنید تا در صورت توانایی پاسخگو باشم!

به خاطر هوش ضعیفم عذرخواهی میکنم، بنده با بی جواب گذاشتن شما به هیچ وجه قصد جسارت نداشتم، منو ببخشید!

موفق و موید باشید!

من بهترین و تنها دین منطقی دنیا هستنم که تمام پایه هایم بر شانه های استوار عقل برهانی قرار دارد و کسی حق ندارد اصول مرا بدون دلیل عقلی بپذیرد. نازل کننده من در آیه 125 سوره نحل ، در سخنی شیرنتر از عسل به پیامبر و پیروانش امر کرده است:« ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن‏. ــــــ با حکمت و اندرز نیکو ، به راه پروردگارت دعوت کن! و با آنها به روشى که نیکوتر است ، استدلال و مناظره نمای!» و پیروان من بندگان مهر و رحمتند. « وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاما. ـــــ بندگان خدای رحمان، کسانى هستند که با آرامش و بى‏تکبّر بر زمین راه مى‏روند؛ و هنگامى که جاهلان آنها را (به طعنه) مخاطب سازند ، به آنها سلام مى‏گویند.» من تنها دینی هستم که با ندای بلند تحدّی کرده و همه مدّعیان حق را به مبارزه طلبیده ام ، اگر راست می گویند که حقّند چرا جواب مرا نمی دهند. خدایی که مرا نازل کرده گفته است:« وَ إِنْ کُنْتُمْ فی‏ رَیْبٍ مِمَّا نَزَّلْنا عَلى‏ عَبْدِنا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا شُهَداءَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ . ـــــــــ و اگر در باره آنچه بر بنده خود نازل کرده‏ایم شک و تردید دارید،( دست کم) یک سوره همانند آن بیاورید ؛ و گواهان خود را ــ غیر از خدا ـــ براى این کار ، فرا خوانید اگر راست مى‏گویید.»(البقرة:23) ای مدّعیان حقیقت ! حقّ یکی بیش نیست خدا را نسزد که دو حقّ متضادّ و متناقض بفرستد. پس یا شما حقّید یا من ؛ اگر شما حقّید به جای آنکه تهمت بزنید بیایید و با عالمان من در پای میز مناظره بنشینید. مدارا شعار من ، خوشرویی زینت پیروانم و صلابت زره روحشان است. برهان می آورم و برهان می پزیرم « قُلْ هاتُوا بُرْهانَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقین. ــــــــ بگو برهانتان را بیاورید اگر راست می گویید. پیروانم را فرمان داده ام که بحث کنند و حقّ را از باطل آشکار کنند ولی کسی حقّ ندارد دیگری را با زور وادار به ایمان آوردن به من کند.« لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ . ـــــ در قبول دین، اکراهى نیست. (زیرا) راه درست از راه انحرافى، روشن شده است » از چهار کس متنفّرم : آنکه تعقّل نمی کند « إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُکْمُ الَّذینَ لا یَعْقِلُونَ . ـــ بدترین جنبندگان نزد خدا، افراد کر و لالى هستند که اندیشه نمى‏کنند»(الأنفال:22) ، آنکه خود را مسلمان و عالم می نامد ولی خلاف احکام من عمل می کند ، آنکه خود را مسلمان و عابد می نامد ولی اهل فهم و مدارا با مخالف نیست ، آنکه حق را درک نموده ولی با سخنان مغالطه آمیز می خواهد حق را باطل جلوه دهد.

بسیار کامل، جامع و عالی بود!

ممنونم از شما!

موفق باشید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد