KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تورم ۲۴ درصد؛ رشد اقتصادی ۷/۵ درصد

 
 

 

تورم ۲۴ درصد ؛ رشد اقتصادی ۷/۵ درصد

 

ایسنا: صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی اسمی ایران در سال جاری از افزایش 81 میلیارد و900 میلیون دلاری برخوردار خواهد بود. صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدیدی به بررسی وضعیت اقتصادی ایران پرداخت و در بخشی از آن عنوان کرد طی سال جاری تولید ناخالص داخلی اسمی ایران معادل 367 میلیارد و200 میلیون دلار خواهد بود که نسبت به سال گذشته از افزایش 81 میلیارد و900 میلیون دلاری برخوردار است. برای سال گذشته تولید ناخالص داخلی اسمی 285 میلیارد و300 میلیون دلاری برآورد شده است. در همین حال صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی ایران در سال جاری به 7/5درصد کاهش یابد. بر این اساس رشد اقتصادی ایران از 6/6درصد در سال گذشته به 7/5درصد در سال جاری کاهش خواهد یافت که این رشد در سال 1385 معادل 2/6درصد بود. صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرد که نرخ تورم ایران در سال جاری به 24درصد خواهد رسید. به اعتقاد این صندوق نرخ تورم ایران که در سال گذشته معادل 4/18درصد بود در سال جاری به 24درصد خواهد رسید.
 

ایسنا: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جامعه اسلامی دانشگاهیان را یک جامعه دانشگاهی پاک و سالم می‌شناسیم.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار با اعضای جامعه اسلامی دانشگاهیان کشور با بیان این‌که جامعه اسلامی دانشگاهیان در طول سی سال، توانسته خط مشی خود را حفظ کند، افزود: همیشه به عنوان یک جامعه دانشگاهی پاک و سالم به جامعه اسلامی نگاه می‌کنیم.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی دانشگاهیان هیچ‌گاه نان به نرخ روز خور نبوده و بر روی امواج دیگران سوار نشده است تا به مدیریت اجرایی دست یابد و اگر از بین این مجموعه افرادی هم بوده‌اند که به پست و مقام و مسوولیت رسیده‌اند، به دلیل لیاقت و شایستگی خودشان بوده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در عین حال که جامعه اسلامی دانشگاهیان نقاط قوتی دارد، نقاط ضعفی نیز دارد که یکی از نقاط ضعف در این مجموعه عدم کار حزبی است.

وی تصریح کرد: تاریخ جامعه اسلامی با تاریخ تقویم انقلاب برابر است و باید پیشتاز باشد، چرا که در همه صحنه‌ها حضور داشته و با وجود اینکه عده‌ای علیه آن موضع گرفته‌اند، اما این تشکل دانشجویی باید سعی کند به جهت دهی افکار دانشگاهیان به عنوان یک نهاد دانشگاهی اسلامی بپردازد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان این‌که باید وارد عرصه شوید، یادآور شد: اگر کسی برای خودش کاری نکند، پسندیده است، ولی اینکه کسی برای جمعیت و گروه کار نکند قابل قبول نیست، حرکتی که از شما انتظار می‌رفت، هنوز انجام نشده است؛ در میان شما استادان، اصل فکری هستند اما شما نیز باید در کارها موثر باشید.

هاشمی رفسنجانی در ادامه تصریح کرد: برای اصلاح جامعه باید وارد کارهای اجرایی و قانون گذاری کشور شد که جزء مقتضیات کار سیاسی است و نمی‌توان پذیرفت افرادی مثل شما برای وقت‌گذرانی عضو جامعه اسلامی شده باشند.

وی افزود: این یک بحث بسیار جدی است و همین حرکتی که دارید، قطعاً در تاریخ انقلاب اسلامی موثر است، اما باید در عین حال حرکتی سیاسی، علمی و مذهبی که از مجموعه شما انتظار می‌رود، داشته باشید.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شما اعضای جامعه اسلامی دانشگاهی به کسانی که انسان‌های با دانش و خوبی هستند، اما تعهدی ندارند و زیر بار مسوولیت نمی‌روند و خود را از صحنه‌ها کنار می‌کشند، امتیاز ویژه‌ای دارید، اما باید گام‌های موثرتری بردارید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گام‌های بزرگی که شما اعضای جامعه اسلامی می‌توانید در بخش تحقیقات بردارید این است که خودتان پرچمدار این حرکت باشید، جنبه نظارتی بگذارید و مطالبه کنید، مجلس نیز ظرفیت آن را دارد که به کمک شما بیاید.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جامعه اسلامی را پرچمدار تحقیقات کشور کنید، راهکارها نیز روشن است، این بخش تحرک بزرگی نیاز دارد، چرا که وضع موجود در مقایسه با مراکز تحقیقاتی دنیا باعث شرمندگی است.

هاشمی رفسنجانی افزود: شاخص‌ها مشخص است و مهمترین شاخص سیاست که نقشه راه و الگو است و باید محور کارها قرار گیرد، سند چشم انداز است.

وی ادامه داد: تا کی می‌خواهیم بهره‌وری و نیروی انسانی را به کار بگیریم و دائم از جیب خودمان بخوریم، در حالی که روزی اندوخته‌های جیبمان تمام خواهد شد و برای نسل آینده چیزی باقی نمی‌ماند، در نتیجه شما دانشگاهیان باید روی این مساله کار کنید و برای تدوین برنامه پنجم توسعه کشور افکار خود را منتقل کنید.

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: در خصوص مسائل سیاسی، با توجه به این‌که انتخابات بزرگترین عرصه سیاسی کشور است، شما اعضای جامعه اسلامی دانشگاه‌ها در این عرصه بسیار مهم، باید محافظه کاری را کنار بگذارید، چرا که برای افراد آگاه و دانشمندی چون شما ملاحظه کاری و محافظه کاری جایی ندارد و باید خود را به یک نقطه روشن وصل کنید.

وی با بیان این‌که امروز کشور به شما نیاز دارد، گفت: اینگونه که کشور دارد اداره می‌شود، نمی‌توانیم راضی باشیم که مسلمانان خوبی هستیم و یا الگوی جهانی شویم، تعارف که نداریم، کشوری با این سرمایه عظیم نباید در زمستان دچار قطع گاز و در تابستان دچار قطع برق شود و مردم ساعت‌ها وقت خود را در پمپ بنزین‌ها بگذرانند، در حالی که ما صاحب این راه هستیم. بدیهی است که این مسائل و مشکلات به ضعف مدیریت بر می‌گردد.

وی ادامه داد: در مساله سیاست خارجی نیز همین گونه است و در مسائل فرهنگی نیز همین است، شعار زیاد داده می‌شود، ولی در عمل ضد فرهنگ عمل می‌شود.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: اکنون دیگر می‌طلبد که اهل دانش، افکار و راهکارهای خود را برای اداره کشور مطرح کنند.


 

سرمایه نوشته است: محاسبه منابع ارزی بودجه دولت در ایران به طور واقعی و با احتساب تورم و کاهش قدرت خرید دلار در آمریکا نشان می‌هد که کل مخارج ارزی واقعی بودجه دولت خاتمی در دوره هشت ساله 1376 تا 1383 معادل 2/133 میلیارد دلار بوده و کل مخارج ارزی واقعی دولت احمدی‌نژاد در سه سال اول این دولت در سال‌های 1384 تا 1386 معادل 3/129 میلیارد دلار بوده است.
مقایسه این دو رقم نشان می‌دهد منابع ارزی واقعی بودجه دولت احمدی‌نژاد در سه سال اول تقریباً معادل کل منابع ارزی واقعی بودجه دولت خاتمی در دوره هشت ساله این دولت در سال‌های 1376 تا 1383 بوده است. همچنین منابع ارزی اسمی بودجه دولت بدون احتساب تورم دلار آمریکا نشان می‌د‌هد که کل منابع ارزی اسمی بودجه دولت خاتمی طی دوره هشت ساله 1376 تا 1383 معادل 5/136 میلیارد دلار بود. این در حالی است که کل منابع ارزی اسمی بودجه دولت احمدی‌نژاد در سه سال اول 1384 تا 1386 معادل 4/133 میلیارد دلار بوده است و از نظر اسمی نیز منابع ارزی سه ساله دولت احمدی‌نژاد تقریباً معادل کل منابع ارزی سه ساله دولت خاتمی بوده است.
دولت احمدی‌نژاد در سه سال 84، 85 و 86 روی هم‌رفته 3/129 میلیارد دلار مخارج ارزی واقعی در بوجه خود داشته است. در حالی که دولت خاتمی در دوره هشت ساله 1376 تا 1383 روی هم 2/133 میلیارد دلار مخارج ارزی در بودجه داشته است. به عبارت دیگر مخارج ارزی واقعی سه سال اول دولت احمدی‌نژاد از کل مخارج ارزی واقعی بودجه دولت خاتمی تنها 9/3 میلیارد دلار کمتر بوده است.


 

ایلنا:وزیر کشور دولت اصلاحات با اطمینان از رسیدن اصلاح طلبان به اجماع، شکست آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 را نتیجه افتراقی دانست که ناخواسته در میان آنها ایجاد شد.

موسوی لاری با حضور در خبرگزاری "ایلنا" با بیان بخشی از دستاوردهای دولت اصلاحات، مردم را هیچ‌‏گاه رویگردان از این جریان ندانست و در مورد چرایی برگزاری انتخابات مجلس هفتم که مورد انتقاد بسیاری از سیاسیون کشور قرار گرفت توضیحاتی داد و به انتقاد از نحوه برگزاری مجلس هشتم پرداخت.
عضو مجمع روحانیون مبارز گفت‌‏وگوی خود با خبرنگار"ایلنا" را ‌‏با اظهار بی اطلاعی از بسته پیشنهادی حزب مردم سالاری به مجمع روحانیون مبارز آغاز کرد و گفت: این روزها اعطای بسته بسیار رایج شده است, ‌‏مانند بسته بانک مرکزی, بسته نجفی, بسته متکی و بسته البرادعی، اما مجمع روحانیون مبارز توجهی به این بسته‌‏ها ندارد.
وی ادامه داد: مجمع روحانیون مبارز درصدد دعوت از چهره‌‏های مختلف برای رسیدن به اجماع در انتخابات است و تا امروز این امیدواری وجود دارد‌‏ که علی رغم همه کاستی‌‏هایی که در انتخابات‌‏های اخیر به ویژه انتخابات شورای سوم و مجلس هشتم وجود داشت, شرایطی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فراهم شود که کاندیداهای مختلف بتوانند خود را عرضه کنند.
موسوی‌‏لاری با بیان اینکه مجمع روحانیون مبارز از گروه‌‏ها و تشکل‌‏های مختلف می‌‏خواهد تا به رایزنی پیرامون مباحثی مانند ورود به عرصه انتخابات و فعالیت در این عرصه بپردازند, گفت: در مذاکره و بحث با گروه‌‏های مختلف، اگر چه پیشنهاداتی مطرح شد اما هنوز بحث مصادیق به صورت جدی مطرح نشده است.
وی با استناد به جلسات برگزار شده میان گروه‌‏های اصلاح‌‏طلب، اظهار داشت:‌‏ اصلاح طلبان در زمینه معرفی کاندیدای واحد به وحدت‌‏نظر می‌‏رسند.
پیروزی احمدی‌‏نژاد نتیجه نهادینه شدن اصلاحات بود
موسوی لاری در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد:‌‏ رای آوردن احمدی نژاد در سال 84 و زمانی که دولت اصلاحات بر سرکار بود,‌‏ نشانه نهادینه شدن اصلاحات در جامعه است زیرا اصلاحات به معنای بها دادن به خواست، اراده و رأی مردم است.
وی با تلخ و ناگوار خواندن مقدمات برگزاری انتخابات نهم, ادامه داد: در این انتخابات یک جریان از امکانات عمومی استفاده کرده و برخی دستگاه‌‏های مسوول و متولی، رفتاری یک‌‏جانبه داشند، اما دقت نظر مجریان انتخابات و بی‌‏طرفی آنها را می‌‏توان دستاورد دوره اصلاحات دانست.
موسوی لاری با تاکید بر اینکه رای آوردن احمدی نژاد به معنای رویگردانی مردم از اصلاحات نبود,‌‏عدم اقبال مردم به کاندیدای اصلاح‌‏طلبان در سال 84 را معلول عوامل زیادی دانست و گفت:‌‏ یکی از مهمترین این عوامل, چند پارگی در جریان اصلاحات بود یعنی این جریان دارای کاندیداهای متعدد بود اما مقایسه جمع آرای اصلاح طلبان و اصولگرایان نشان می‌‏دهد که گرایش مردم به جریان اصلاحات بیشتر بود، هرچند به دلیل تعدد کاندیدا،‌‏ نتیجه نگرفتند.
وی روی کار آمدن دولت نهم را برخلاف انتظار و محصول مدیریت اصلاحات ندانست و گفت: ‌نتیجه این انتخابات حاصل تفرقه‌‏ای بود که میان گروه‌‏ها? اصلاح‌‏طلب بوجود آمد.
موسوی لاری با بیان اینکه عمر سه ساله دولت نهم، کارآمدی و توفیق عصر اصلاحات را بیشتر نشان می دهد،‌‏ افزود: دولت اصلاحات رسانه‌‏ای نداشت که کارکرد خود را معرفی کند و متاسفانه رسانه ملی در آن زمان وظیفه خود را نقد و مقابله با دولت می‌‏دانست، اما امروز برخلاف آن رخ داده است و این رسانه نقش رتوش کردن مشکلات دولت و روابط عمومی آن را ایفا می‌‏کند.
وزیر کشور دولت اصلاحات تصریح کرد:‌علی‌‏رغم اینکه در دوره اصلاحات، در برخی مواقع قیمت نفت به بشکه ای کمتر از 10 دلار رسید اما بزرگترین سرمایه گذاری اقتصادی در پارس جنوبی و عسلویه اتفاق افتاد؛ پروژه پتروشیمی بندر امام(ره) با رشد قابل توجهی مواجه شد و راه آهن بافق،‌‏ مشهد، سرخس در مدت سه سال به بهره برداری رسید و صدها پروژه سدسازی، مهار آب و رونق کشاورزی به نتیجه رسید.
وی افزود: در دوره اصلاحات پس از گذشت 40 سال نه تنها به خودکفایی گندم رسیدیم بلکه مازاد گندم هم وجود داشت و قدرت کشاورزی به حدی رسید که امکان صادرات گندم پیدا کردیم و از سویی 7 سال خشکسالی تلخ و کشنده را با قدرت و تدبیر پشت سر گذاشتیم.
به گفته عضو بنیاد باران همخوانی شعارهای اصلاحات با خواسته‌‏های درونی مردم و از سویی کارآمدی دوره اصلاحات موجب نگاه مثبت مردم به این جریان شده است.
برگزاری انتخابات مجلس هفتم در شان نظام نبود
وی با اشاره به انتخابات مجلس هشتم، تصریح کرد: در این انتخاب رقابت برای بیش از 170 یا 180 کرسی مجلس بلاموضوع شده و بسیاری از کاندیداها از گردونه رقابت خارج شده بودند بنابراین رقابتی میان جریان اصلاحات و رقیب آنها وجود نداشت اما در محل‌‏هایی که کاندیداهای اصلاح‌‏طلب حضور داشتند،‌‏ رای خوبی نصیبشان شد.
موسوی لاری درباره برخی انتقادات که به وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس هفتم به دلیل رد صلاحیت بسیاری از کاندیداها صورت گرفت‌‏، توضیح داد:آن زمان محذوریتهای? وجود داشت. البته من برخی انتقادات را قبول دارم زیرا در آن زمان بیش از 86 نماینده ردصلاحیت و بیش از 3 هزار نفر از نیروهای ارزشمند نظام از گردونه رقابت خارج شدند بنابراین انتخابات مجلس هفتم،‌‏ انتخاباتی در شأن نظام نبود.
وی با بیان اینکه دولت انتخابات مجلس هفتم را با توجه به موازینی که وجود داشت برگزار کرد، گفت: دولت با توجه به پایبندی به اصل نظام و اعتقاد به اینکه ساختار اصلی کشور باید در مجلس تصویب شود، این انتخابات را برگزار کرد که همراه با تلخکامی‌‏های زیادی برای برگزار کنندگان بود.
اگر حداقل شرایط انتخابات عادلانه وجود داشته باشد،مردم به اصلاحات رای می‌‏دهند
موسوی لاری تاکید کرد: مردم ایران خواهان اصلاح هستند و این اصلاح را از داخل و از درون اردوگاه اصلاح طلبان جستجو می‌‏کنند اما باید توجه داشت که اصلاحات یا شعارهای اصلاح‌‏طلبانه بدلی که در سه و چهار سال اخیر از سوی برخی بدل سازی شد نیز نتوانست نگاه مردم از اصلاحات را برگرداند.
وزیر اسبق کشور یکی از راهکارهای مبارزه با جریان اصلاحات از سوی رقیب را بدل سازی این جریان عنوان کرد و گفت: برنامه 20:30 سیما، تمام فعالیت خود را معطوف به مطرح کردن جریان یا افرادی کرد که به تخریب چهره‌‏های اصلی جریان اصلاحات می‌‏پرداختند و یا با دعوت از افرادی که نام اصلاح‌‏طلب را یدک می‌‏کشند اما تیشه به ریشه این جریان می‌‏زنند، به تخریب اصلاحات پرداخت. هر چند که با تمام این تلاش‌‏ها، مردم دچار اشتباه نشدند.
موسوی لاری گفت: مردم اصلاحات را قبول دارند،‌‏ تحول بر پایه ارزش‌‏های اصلاح طلبانه را می‌‏پسندند و اگر حداقل شرایط انتخابات عادلانه وجود داشته باشد، به اصلاحات رای می‌‏دهند.
عضو بنیاد باران گرایش به معنویت را از دستاوردهای دولت اصلاحات دانست و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌‏های دولت اصلاحات،‌‏ پیوند زدن سیاست و اخلاق بود که متاسفانه امروز فقدان آن را احساس می‌‏کنیم.
وی با رد برخی انتقادات به اصلاح طلبان مبنی بر بی توجهی به عوام جامعه گفت: این ادعاها توهین به عوام است. برخی معتقدند اصلاحات به نخبه گرایی و نخبه پروری پرداخت و به عوام توجه نداشت که این اظهارات تنزل دادن مردم و نادیده گرفتن اندیشه آنهاست.
وی در مورد کاندیدا شدن کروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 گفت:‌‏ کروبی رئیس مجمع روحانیون مبارز بود و مجمع طی اطلاعیه‌‏ای، وی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرد و اعضای ستاد کروبی را نیز اعضای مجمع روحانیون تشکیل دادند که در نهایت رای کروبی خوب بود و اگر دوستان اصلاح طلب به صورت هماهنگ از کروبی ،معین، هاشمی، مهرعلیزاده یا فرد دیگری حمایت می‌‏کردند، نتیجه انتخابات به نحوه دیگر رقم می خورد.
موسوی لاری در مورد جدا شدن کروبی از مجمع روحانیون مبارز و تشکیل حزب اعتماد ملی ازسوی وی، گفت : کروبی علاقمند به تشکیل تشکل جدید بود تا بتواند به وسیله آن , دیدگاههایش را منتشر کند.
وزیر اسبق کشور با اشاره به اینکه جلسات دفتر سیاسی مجمع روحانیون مبارز با محوریت موسوی خوئینی‌‏ها و با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌‏طلب به طور منظم برگزار می‌‏شود، ادامه داد: پس از انتخابات نهم این ضرورت را احساس کردیم که در انتخابات آینده , با یک کاندیدای مقبول و شناخته شده وارد صحنه شویم.
وی گفت : اگر فضا، انتخاباتی شود و دستگاه‌‏های مسوول نظارت و اجرا، وظیفه خود را اجرای قانون تلقی کنند، اصلاح‌‏طلبان از تجربه گذشته استفاده کرده و با یک کاندیدای مورد اجماع که قدرت جذب آرای مردم را داشته باشد، وارد صحنه انتخابات می شوند.
اصولگرایان چاره‌‏ای جز حمایت از احمدی‌‏نژاد ندارند
موسوی لاری در مورد استراتژی جناح رقیب اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: آنها چاره‌‏ای جز حمایت از احمدی‌‏نژاد ندارند و معرفی کاندیداهای دیگر از سوی آنها شوخی و برای خالی نبودن عریضه است. البته اگراصلاح طلبان کاندیدایی معرفی نکنند، اصولگرایان برای ظاهر سازی اجازه می‌‏دهند که چند کاندیدای خودشان وارد عرصه شده و با احمدی نژاد رقابت کنند.
وی ادامه داد: اگر رقابت میان اردوگاه اصلاح طلبان و اصولگرایان باشد، جریان محافظه کار بر سر فرد دیگری به جز احمدی نژاد شرط بندی نمی‌‏کند و کاندیدای‌‏های نهایی آنها احمدی نژاد است که امکانات زیادی داشته و مدیران او در سراسر کشور پراکنده‌‏اند.
لاری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در انتخابات مجلس هشتم، بحث نحوه برگزاری انتخابات مهمتر از رقابت اصلاح طلبان و اصولگرایان بوده ادامه داد: شورای نگهبان هم از میزان رد صلاحیت‌‏ها از ناحیه دولت و دستگاه‌‏های اجرایی متعجب بود و نمی‌‏دانست این کار چه معنایی دارد.
عضو بنیاد باران در مورد تصمیم خاتمی برای حضور در عرصه انتخابات نیز گفت: تا این لحظه خاتمی نظری را اعلام نکرده است هر چند تصمیمش برای خودش روشن است.
لاری در پایان با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر بازگشت به دوران ارتجاع با روی کار آمدن مجدد اصلاحات , اظهار داشت, الهام و همسرش جزو معجزات هزاره سوم و گفتمان آنها مربوط به هزاره چهارم است یعنی باید هزار سال بگذرد تا متوجه شویم که آنها چه می‌‏گویند.

نظرات 2 + ارسال نظر
شفیعی سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 14:28

با سپاس از خبر رسانیتون.

mojtabahojatoleslami@hotmail.com جمعه 21 خرداد 1389 ساعت 14:36

سلام، بر مبنای گزارش بانک مرکزی ۸۷ درصد دستمزد کارمندان و کارگران خرج هزینه‌های خوراکی میشود. سال گذشته این ۴۷ درصد بود. خدا‌را شکر انتخاب آقای احمدی‌نژاد واقعا وضع ما را تغییر داده.آقا محمود دکتر ،بسیجیها و پاسدارها انتخابات را با گلوله برای شما خریدند آیا این برو بچهای شما میتونند تورّم و اقتصاد هرج مرج و گرسنگی را هم با یک گلوله از بین ببرند؟ آیا گلوله‌های اینها میتونه اجاره من رو هم بده،برای خانواده من لباس بخره، خرج تحصیل بچه‌های من بشه؟ لعنت بر من و تمام کارگر‌هایی دیگری که به تو رای دادیم.خدا خودش رحم کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد