KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ابوالهول در لاس‌وگاس!

ابوالهول در لاس وگاس !

 

LUXOR_HOTELمهندس احسان جوادی‌زاده

مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی

ماهنامه بین‌المللی گردشگر- مرداد ماه ۱۳۸۷

/

/

/

/


خلیج کوچک "مندلی" در جنوب و "اکسکلبر" در شمال این مکان تفریحی قرار دارند که هر 2 توسط جاده و تراموا به هم متصل شده‌اند. تمام این املاک توسط "سیرکس" ساخته شده‌اند که اخیراً به "گروه تفریحگاه‌های مندلی" تغییر نام داده است. زمانی که این هرم  در 15 اکتبر 1993 گشایش یافت، بلندترین ساختمان ساخته شده بر روی نواره و هزینة ساخت آن 375 میلیون دلار بود. در سال 1998 یک سینما و 2 برج دیگر با 2 هزار اتاق به آن اضافه شدند و 675 میلیون دلار هزینه بر جای گذاشت.

این هتل که توسط معمار مشهور"ولدون سیمپسون" طراحی شده، هرمی 30 طبقه‌ای می‌باشد که با شیشه مشکی اونیکس پوشانده شده است . یکی از نشانه‌های بزرگ هتل ستون هرمی آن می‌باشد و درب ورودی هتل در زیر مجسمهْ عظیم ابوالهول قرار دارد.

در نوک هرم نورافکنی ثابت قرار دارد که مستقیماً به سمت آسمان نور می‌دهد. این پرتو، نورانی‌ترین نور، در جهان می‌باشد و در شب از هر جای لاس وگاس می‌توان آن را مشاهده کرد و حتی در پروازهایی بر بالای لس‌آنجلس و در فواصلی بیشتر از 440 کیلومتر قابل دیدن است. در بهار این نور مقدار زیادی شب پره را به خود جذب می‌کند و پدیده‌ای به وجود می‌آورد که آن را به بارش برف شباهت داده‌اند.

اتاق‌های میهمانان بر روی دیوار بیرونی هرم واقع و از طریق سوار شدن وسایلی که به اصطلاح "شیب دار" نامیده می‌شوند و در امتداد سطح داخلی هرم در زاویه 39 درجه حرکت می‌کنند ‏‌، قابل دسترسی می‌باشند. راهروهای بازی که به اتاقها راه دارند به تالار مرکزی هتل مشرف می‌باشند که بزرگترین تالار در جهان است. سینمای "ایمکس"(که سومین سینما از این نوع در لاس‌وگاس می‌باشد) مجموعه‌ای در حال گردش از فیلمها را به نمایش می‌گذارد. همین‌طور برنامه‌های متنوع دیگری نیز دارد مانند سفری شبیه سازی شده که شرکت کنندگان را به یک کاوش مجازی باستان شناسی می‌برد.

از دیگر اماکن تفریحی این هتل می‌توان موزه "شاه تات" را نام برد که گنجینه‌ای هزار ساله و برای شما پرده‌برداری شده و نمایش داده می‌شود. این موزه که از روی وفاداری به "شاه پسر" و مقبره او در مصر با دقت و مهارت فراوانی ساخته شده است، تندیس‌ها، اشیای بازسازی شده و تابوت‌های سنگی بسیاری را در خود جای داده است. هزینه بازدید از این موزه برای هر نفر 10 دلار است. این هتل دارای برنامه‌ها و نمایش‌های مختلف توسط شخصیت‌ها و گروههای موسیقی معروف نیز می‌باشد.

یکی از امکانات دیگر هتل لاکسر که بسیار جالب است برگزاری مراسم ازدواج می‌باشد که با دارا بودن کلیسای کوچکی مخصوص ازدواج ، این‌کار را برای جوانانی که در آنجا اقامت دارند راحت کرده و با در اختیار داشتن فضای کافی و امکانات ویژه و پذیرایی مناسب آمادگی کامل برای اجرای این مراسم را از ابتدا تا انتها دارد.

از‌ دیگر امکانات تفریحی هتل لاکسر چشمة آب معدنی آن می‌باشد که با توجه به موقعیت این هتل به نوعی در قلب صحرا قرار گرفته است. در این مکان شما می توانید از تفریحات و امکاناتی از قبیل:  سونا، ماساژ، گرداب مصنوعی، آب آشامیدنی و آب‌میوه‌های رایگان بهره‌مند شوید. همچنین در کنار این مکان، باشگاه ورزشی قرار دارد که دارای دستگاهها و وسایل مختلف ورزشی به‌ویژه دستگاههای بهبود ناراحتی‌های قلبی و عروقی است که برای سلامتی شما مفید می‌باشند.

بیش از 10 اتاق کنفرانس و جلسه در این هتل وجود دارد که روی هم فضایی بیشتر از 20 هزار مترمربع را اشغال می‌کنند. هرکدام از این اتاق‌ها دارای امکانات بسیار پیشرفته صوتی و تصویری می‌باشند و همچنین دارای کارکنانی هستند که به‌طور مداوم مشغول سرویس‌دهی به میهمانان و شرکت کنندگان‌اند. این هتل دارای تیمی حرفه‌ای در امر پذیرایی و خدمات می‌باشد که  در همه حال، تنهایتان نمی‌گذارند و از میهمانان شما     به‌خوبی پذیرایی خواهند کرد.

این هتل دارای فروشگاهها و مغازه‌های کوچک و بزرگی است که از محصولات بهداشتی گرفته تا تی‌شرت، ژاکت و کلاه را به معرض فروش می‌گذارند. همین‌طور لباسهای بچه‌گانه و مارکهای مشهور دنیا نیز در این فروشگاهها یافت می‌شوند.

 زمانی که شما در لاکسر اقامت می‌کنید می‌توانید این انتظار را داشته باشید که در یکی از اتاقهای تزئینی درجه یک شرقی هستید که در نواره لاس وگاس وجود دارد. اتاق‌های بزرگ آن به سبک مصری هستند. در هر اتاق می‌توانید تعداد زیادی وسایل رفاهی پیدا کنید که اقامت شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

امکانات اتاقهای آن از این قرار می‌باشند: تهویه مطبوع، یخچال، رادیوهای ساعت‌دار، تلویزیون‌های کابلی کنترل‌دار، قفل در الکترونیکی، سشوار، اتو و میز اتو، فیلمهای متنوع، تلفن و صندوق صوتی. همین‌طور از دیدنیهای دیگر این هتل می‌توان قبر "توتان‌خامون" را نام برد که مدل این قبر در سال 1922 توسط "هاوارد کارتر"(باستان‌شناس و مصر‌شناس مشهور) کشف شد و بسیار دیدنی است، البته اگر به تاریخ مصر علاقه دارید.   



هتل لاکسر در "پردایز"، نوادا قرار دارد و یکی از بزرگترین تفریحگاههای کاملاً موضوع‌دار شهر لاس وگاس است. این هتل در 15 اکتبر 1993 گشایش یافت و موضوع آن مصر باستان است. صاحب آن، شرکت بزرگ "ام. جی. ام. میراژ" می‌باشد. این هتل درون مایه‌ای از مصر باستان را در خود دارد و در مجموع دارای 4407 اتاق است که دیوارهای داخلی این هرم توخالی را می‌پوشانند. هتل "لاکسر" نام خود را از شهر لاکسر "تیبز" در مصر باستان گرفته است. در جولای سال 2007 صاحب این هتل برنامه‌های بازسازی کامل "لاکسر" را اعلام کرد که خرجی معادل 300 میلیون دلار در برداشت. در میان تغییرات خاصی که برای سمت بیرون هتل در اواسط سال 2007 اتفاق افتاد، پوشاندن ظاهر سیاه و عظیم هرم با نشانی تبلیغاتی به طول 15 طبقه بود. لاکسر در پایانه جنوبی نواره لاس وگاس مقابل فرودگاه بین المللی "مک کارن" قرار دارد.

نظرات 5 + ارسال نظر
علی منتجبی دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 14:35

چه جالب! قشنگ بود.عکسهای زیبا و گویایی بود.ممنون.

حمید توکلی، IT دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 14:37 http://www.kntoosi.com

sirsari دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 15:35

besyar zibast in hotel
man ke naraftam vali tarifesho kheili shenidam

* دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 15:36

آقا خیلی ممنون
استفاده کردیم

س-س دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 15:38

چقدر جالبه واقعا
اگه میشه یه مطلب راجع به گردشگری مجازی منتشر کنید
از آموزش مجازی که خیری ندیدیم !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد