KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شهید محمد کاوه

زندگینامه شهید محمد کاوه

 درسی که این خاطرات حماسه آمیز و جانگداز می دهد پیام جاودانه ای برای همه ملتها و همة نسلها است .
 شهید حاج محمود کاوه سردار و فرماندة تیپ ویژه شهدا در سال 1340 در مشهد ( خیابان ضد ) در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود . پدرش کاسب و از بازاریان خرده بود . در دوران اختناق با روحانیون مبارز همچون حضرت آیت الله خامنه ای و شهید هاشمی نژاد و شهید کامیاب حشر و نشر داشت و محمود کوچک را همراه خویش به مراسم و محافل مذهبی می برد . شهید کاوه تحصیلات کلاسیک را تا سطح دیپلم ادامه داد وی از دروس حوزه وی نیز بهره برد .
 در دوران اختناق با شرکت در کلاسها و محافل درسی مسجد امام جواد ( ع ) و امام مجتبی ( ع ) از هدایتها و تعالیم آیت الله خامنه ای ، شهید هاشمی نژاد و شهید کامیاب بهره می برد بر دورة توشه های همین تعالیم ولی با خود به محیط دبیرستان و میان دانش آموزان منتقل می نمود . در پخش اعلامیه های امام رحمت الله تلاش می نمود و در راهپیماییها باید فعالانه شرکت می جست . پس از پیروزی انقلاب وی جزء اولین عناصر اسلامی بود که به سپاه پاسداران پیوست . او ابتدا شش ماه در سپاه مشهد خدمت کرد سپس برای یک دورة شش ماهه چریکی عازم تهران شد و در بازگشت به امر آموزش نظامی برادران سپاه و بسیج پرداخت . طولی نکشید که طی یک مأموریت شش ماهه جهت محافظت از هیئت شریف امام ، رضوان الله ـ تعالی علیه به تهران عزیمت نمود و با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه ای جنوب گردیدد . جبهة دوم وی کردستان بود منطقة کردستان در آن موقع بسیار حساس و دچار مشکلات عدیده و بسیار بحرانی بود . وی به عنوان کادر نیروهایی که از استان خراسان به جهت آزاد سازی شهر بوکان عازم کردستان بودند راهی کردستان گردید وی در بدو ورود بعنوان فرماندة یک گروه دوازده نفری برگزیده اش و سپس به سبب لیاقتهایش بعنوان مسئول گروهان ضربت سپاه مستقر منصوب گردید و بعد از چند عملیات غافلگیر کننده و به فرماندهی عملیات سپاه سنقر نایل گردید در این زمان بود که با ناباوری همگان ( همراه تعداد بسیار غریبی نیرو در عین کارشکنی بنی صدر عملیات آزاد سازی مرز بسطام را طرح ریزی کرده و 45 کیلومتر را در عرض 24 ساعت آزاد کرد . عملیات پی در پی از سوی وی طرح ریزی و اجرا می شدعرصه را بر ضد انقلاب تنگ می ساخت تا جائیکه ضد انقلاب برای زنده یا مرده کاوه برای دو مرحله 300 تا 500 هزار تومان جایزه تعیین کرد با همة کارشکنیها ، تا آستانة آزاد سازی شهر بوکان پیش رفت و 17 کیلومتر از جادة سنقر و بوکان را پاک سازی و آزاد ساخت .
     با عزل بنی صدر اولین اقدام شهید کاوه آزادسازی شهربوکان بود که به فرمانداری سردار شهید ناصر کاظمی صورت گرفت . عملیات بعدی ، با وجود آغازفصل زمستان در محور استراتژیکی و مرزی بانه و سردشت به اجرا درآمد که باعث شکستن محاصرة شهر سردشت شد . از اوایل سال 61 به همت برادران شهید بروجردی شهید پاوه و شهید گنجی زاده و شهید قمی تیپ ویژة شهدا جهت پاک سازی و انهدام کامل ضد انقلاب از کردستان تأسیس گردید و شهید کاوه بعنوان فرماندة عملیات تیپ در نظر گرفته شد اولین عملیات تیپ ویژه شهدا آزاد سازی سد استراتژیک بوکان و جادة 47 کیلومتری آن بود  . بعد از این عملیات آزاد سازی جادة سائین دژ بتکاب آغاز شد که با پیروزی کامل انجام پذیرفت سپس تیپ ویژة منطقه کیله و استوژیک را در یک مرحله پاکسازی کرد آواز تیپ ویژة شهدا و عملیات شگفت آورش آنچنان ضد انقلاب را متحیر ساخت که بکلی امید خود را از دست داده بود ، مرحلة بعدی ، آزاد سازی پیرانشهر به سردشت بود که بسیار حساس و مشکل بود و غیرقابل شکست شناخته می شد تا آنجائیکه ستون فقرات ضد انقلاب محسوب می شد . با سه ماه جنگ مداوم و شانزده مرحلة عملیات در نهایت با کشتن بیش از 750 نفر از ضد انقلاب و آزاد سازی بیش از 120 کیلومتر جاده به پیروزی کامل رسید  درمرحلة عملیات اولین و دومین فرماندة تیپ ویژة شهدا برادر کاظمی و برادر گنجی زاده به فیض شهادت نایل آمدند و از آن به بعد فرماندهی عملیات را شهید کاوه به عهده گرفت .
تعداد عملیاتهایی را که بوسیله شیهد کاوه علیه ضد انقلاب فرماندهی میشد آنقدر زیاد است که ذکر نام آنها در این میسر نیست . سال 62 تیپ ویژه در اولین عملیات برون مرزی خود ( والفجر 2 ) شرکت کرد از آن به بعد در عملیاتهایی برون مرزی چون والفجر 3 ، والفجر 4 ، عملیات بدر ، قادر و والفجر 9 شرکت فعال و افتخار آفرین داشت وی برای اینکه بهتر بتواند عملیات را هدایت کند اکثر اوقات خود سلاح بدست پیشاپیش نیروها حرکت می کرد تا بالاخره در شب دوم عملیات کربلای دو 11 / 6 / 65 در حالیکه همراه با گروه تخریب به پشت میدان مین دشمن رسیده بود . بر اثر اصابت ترکش از ناحیة سر مجروح شده و پس از چند لحظه در همان نیمه شب در میدان نبرد بادشمن به فیض عظیم شهادت نایل آمد .
یادش گرامی باد ، راهش مستدام
                                               کانون مهدی یاوران جوان
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 15:02

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد