KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

توقف سنگسار

اروپا خواستار توقف اجرای سنگسار شد

اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه از ایران خواست تا از اجرای حکم هشت زن و یک مرد که به جرم زنا به سنگسار محکوم شده‌اند، خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری نووم هلند، اتحادیه اروپا در بیانیه خود از ایران خواسته تا به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر پایبند باشد.

در این بیانیه که توسط فرانسه، رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا منتشر شده سنگسار مجازاتی بی‌رحمانه خوانده شده‌است و از ایران خواسته شده تا «این مجازات را فوراً متوقف کند و در حکم این ۹ تن را تخفیف دهد.»

محکومیت این نه نفر روز یک‌شنبه اعلام شد ولی آشکار نیست ایران چه روزی این سنگسارها را به اجرا می‌گذارد.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود به ایران یادآور شد که مقامات ایرانی قول داده‌بودند تا احکام سنگسار را به تعلیق درآورند.

زنای محصنه تنها «جرمی» است که در ایران برای آن حکم سنگسار صادر می‌شود. بر اساس ماده های ۱۰۲ و ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی مردان باید تا کمر و زنان تا سینه در گودال دفن شده و «بزرگی سنگ در رجم نباید به حدی باشد که با اصابت یک یا دو عدد، شخص کشته شود همچنین کوچکی آن نباید به اندازه‌ای باشد که نام سنگ بر آن صدق نکند».

به غیر از ایران، سنگسار در کشورهای افغانستان، سودان، نیجریه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی رایج است.

منبع:radiozamaaneh.com

منبع:رادیو زمانه

نظرات 14 + ارسال نظر
تقدسی, , پنج‌شنبه 17 مرداد 1387 ساعت 23:37

واییییییی! حالا اگه به حرفشون گوش نکنیم، دعوامون میکنن؟

به قول معروف آمریکا که هیچ غلطی نمیتونه بکنه لابد اروپا هم نمیتونه ...
:|

علی منتجبی, نرم, خواجه نصیر بنفش پنج‌شنبه 17 مرداد 1387 ساعت 23:40

واقعا قوانینی مثل سنگسار باعث میشه آدم به اسلام و خدای تعریف شده از نظر اسلام شک کنه؛این مجازات ها اوج خشونته؛من که نمی تونم قبول کنم خدا تا این حد خشن و به تعبیر خودمونی تا این حد سنگدل باشه که همچین قوانینی حتی برای بنده ی گناهکارش در نظر بگیره؛ما که بنده های اون خدا هستیم دلمون راضی به همچین مجازاتی برای هیچ بشری نمیشه؛چطور خدایی که از مادر به انسان مهربونتره می تونه همچین مجازاتی رو گذاشته باشه؟؟؟؟

تقدسی, , جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 00:23

آقای منتجبی!
یه جا فقط سوال میکنید، در کنارش کلی درخواست میکنید که جنجال نشه و میگید که من(شما) فقط سوال کردید، بعدش میاید اینجا با جسارت تمام، احکام مسلم اسلام رو سنگدلی خدا مینامید؟! این چجور تغییر روش در عرض ۳ ساعته؟! بگذریم...

و اما جواب...

مگه شما به درون اون بنده گنهکار خدا بیشتر از خود خدا آگاهید؟! از کجا میدونید که اون بنده گنهکار در درون خودش با این مجازات چقدر عذاب میکشه؟ نکنه این مجازات رو تجربه کردید؟! چه بسا تحمل اون مجازات برای اون بنده گنهکار بسیار راحتتر از اونی باشه که ما تصور میکنیم. و این مجازات سخت، عبرتی برای ماها باشه تا سمت گناه نریم. چه بسا این مجازاتی که به نظر ما سنگدلیه و در ظاهر فکر میکنیم که اونطرف در درونش چی داره میکشه، برای اون بنده گنهکار رحمت باشه؟! اصلا عذاب الهی هم شاید برای همینه که انسان رو از منجلابی که درش هست رهایی ببخشه و درواقع یک نوع لطفه. آیا این مجازات از آتش جهنم سختره؟!‌ میگید مهربانی ما اجازه اینکار رو نمیده چه برسه به خدا!! اگه به اون احساس شما که ازش به عنوان مهربانی یاد میکنی باشه، آیا تو حاضر میشی ۴۰۰۰۰ نفر رو در چند دقیقه با یک زلزله جانشون رو بگیری؟! نعوذ بالله خدا خیلی ظالم بوده که اینکارها رو میکنه؟!!! اون مجازات اثر وضعی کار اون بنده گنهکاره. اگه واقعا مجازات سختیه، پس چرا این گناه رو انجام میدند تا سنگسارشون کنند؟! اگه یکی خودش رو از بلندی بندازه پایین و له بشه، آیا خدا سنگدله؟!!! این مجازات اثر وضعی اون گناهه. اگه واقعا سخته، پس گناه نکنند. تازه این مجازات در برابر مجازات آخرت بسیار ناچیزه. اگه یقین داشتیم که هر گناهی که ما میکنیم، در واقع داریم خودمون رو به داخل آتش میفرستیم هرگز اینکار رو نمیکردیم. همونطور که خدا در قران کسانی رو که مال یتیم میخورند، به خورندگان آتش تشبیه میکنه. آیا خدا سنگدله یا خود ما انسانها که به خودمون رحم نمیکنیم؟!
اگر مهربانی خدا اینه که انسان نباید چنین مجازاتی بشه، پس چرا از اون قدرت مطلقش استفاده نمیکنه تا جلوی چنین مجازاتهایی رو بگیره؟ یعنی نمیتونه جلوی چند تا آدم ظالم(!) رو بگیره تا کسی رو سنگسار نکنند؟! ممکنه بگید خدا جلوی هیچ ظالمی رو که نمیگیره. خب اگر مهربانی خدا رو اونطور که شما تعریف میکنید، تعریف کنیم، خدا باید جلوی هر ظالمی رو بگیره تا بنده‌های دیگش مظلوم واقع نشند. به قول شما اگه خود تو جای خدا بودی، صدام رو سر‌به‌نیست نمیکردی تا این همه فجایع به بار نیاره؟ آیا مهربانی تو اجازه ظلم کردن صدام رو به مردم بیگناه میداد، چه برسه به مهربانی خدا؟! پس تعریفت از مهربانی اشتباهه. این آیه رو بخون «عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم .و الله یعلم و انتم لا تعلمون بقره ٢١٦. » چه بسا چیزهایی از نظر ما برایمان ناپسند باشه ولی به نفعمون باشه و بالعکس. چون خدا عالم مطلقه نه من و شما! پس با علم ناقصمون قضاوت نکنیم بهتره.
لطفا اگه خواستی حرفامو رد کنی، اول با دقت بخون بعد با منطق رد کن. یه کم دلایلمو قاطی پاطی نوشتم. ببخشید.

تقدسی, , جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 00:33

راستی اینم بگم...
اگر کسی فقط با یه لحظه اشتباه، دقت کنید فقط با یه لحظه اشتباه، خودش رو از بالای کوه به پایین پرت کنه، آیا غیر از اینه که به خاطر یه لحظه اشتباه، از ۵۰ سال زندگی کردن در این دنیا محروم شده؟! آیا این ظلم به اون شخص نیست؟! یا کسی با یه لحظه اشتباه و سهل انگاری در رانندگی تصادف میکنه و هر دو چشمشو از دست میده و یه عمر نابینا میشه. آیا این ظلم نیست؟! مسلما نه. چون اون نتیجه، اثر وضعی کارش بوده و بهش هم هشدار داده بودند که اگر سهل انگاری کنه، چنین بلایی سرش میاد. مجازات گناهان ما هم همینطوره. با یک لحظه گناه، یه مجازات به این سختی میبینیم. این ظلمی از طرف خدا نیست، چون خدا به ما هشدار داده بوده و این اثر وضعی و نتیجه طبیعی کار خودمون بوده.
خدایا به ما توفیق بندگی بی چون و چرای خودت رو عطا کن. آمین

, , جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 10:43

be nazare man bayad dar malaye yam sareshono beboran fahmidi khanome montajab

, , جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 12:17

montajabie bisavad boro kalame khoda ro bekhon mifahmi chi migam mage yeslam shokhi dare mage khoda ba ma shokhi dare chi migi vase khodet

, , جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 12:23

bebin taghadosi khode khoda ham gofte ma rahe dorosto neshon dadim age omad to rahe hagh ke hichi nayomad velesh kon to gomrahi bemone payambar ham natonest ina ro biare to rahe dorost khoda vali goft khodam on donya javabe karashono midam

, , جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 12:41

vaghti kasi nafahme bayad besh tohin kard bazam nafahmid bayad jabr biad jolo jabr ham yani zor yani kotak yani yedam va yani sangsar ya har chi

, , جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 13:07

اروپا بیخود کرد تو کار ما دخالت کرد....

, , جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 13:22

vaghti kasi nafahme bayad besh tohin kard bazam nafahmid bayad jabr biad jolo jabr ham yani zor yani kotak yani yedam va yani sangsar ya har chi in dastore khoda hast

علی منتجبی, نرم, خواجه نصیر بنفش جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 14:16

آقای با سواد که فقط توهین بلدی شما خیلی منطقی بحث می کنیدا؛

علی رستمی, , جمعه 18 مرداد 1387 ساعت 18:15

آقا این حرفا چیه !مرگ بر آمریکا !

آرا شنبه 19 مرداد 1387 ساعت 08:56

من سنگم
یکی بیاد منو ورداره پرت کنه طرف خانمه

[ بدون نام ] شنبه 19 مرداد 1387 ساعت 21:19

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد