KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بهترین توصیف برای امام زمان(ع)

از نظر شما  همکلاسی عزیز

بهترین توصیف برای امام زمان چیست ؟؟؟


از دو چشم یاس می خوانم بیا***شعری از احساس می خوانم بیا

نیستم قابل ولی ارباب من***روضه ی عباس می خوانم بیا


امان از هجر بی پایان مهدی***غروب جمعه و هجران مهدی
امان از آن زمانی که بیفتد***به روی نامه ام چشمان مهدی
دلش می گیرد و با چشم گریان***بگوید این هم از یاران مهدی

نظرات 9 + ارسال نظر
مهرداد, , پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 20:32

به نام خدای عشق
آقای نوروزی سوال سخت و جالبی کردید ولی تمامی انبیا توصیف ناپذیرند ،‌فقط همین کافی که ندیده عاشق میکند و بس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مهدی , برق, صنعتی شریف جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 00:02

با سلام خدمت شما دوست عزیز خوشحال می شوم که اگر مر هم همکلاسی خود بدانید <<<مهدی در قران >>> را برایتان بنویسم:


مهدی در قرآن
سید محمد عابدین‏زاده


مقدمه
به طور قطع جامع ترین تصویر از حقایق عالم هستى ترسیمى است که از سوى خداى متعال ارائه شده باشد. در این میان موضوع آینده جهان بشریت که مسافران کاروان این عالم همواره با دنیایى از "امید" و "آرزو" به آن نگریسته اند، از جایگاه ویژه اى برخوردار است. چرا که اساساً دست عقل و توانایى هاى انسان از ترسیم آن کوتاه است. به همین دلیل در طول زمان ها بزرگانى دست به جمع آورى آیاتى از قرآن که به ترسیم آینده جهان و چهره
دلگشاى بزرگ نقش آفرین آن ـ یعنى قائم آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم ـ مربوط مى شود، پرداخته اند؛ که از میان آنها مى توان به کتاب "المحجة فى ما نزل فى الحجة" و "قاطع البیان فى آیات المؤوّلة بصاحب الزمان" اشاره نمود.
در این مختصر برخى از آن آیات ـ که یقیناً تعداد آنها بسیار بیش از اینهاست ـ را به همراه بیانى از معصومان که به تعبیر قرآن، راسخان در علم و آگاهان به تأویل آیات الهى هستند، جمع آورى شده است. امید آن که عاشقان جمال و منتظران قدومش، با انس گرفتن با این آیات بر اطلاعات خویش افزوده و تمسّک به قرآن و اهل بیت قدس سرهما را جلوه گر سازند.
والسلام
سید محمد عابدین زاده
شعبان المعظم 1422


1

غایب از نظر
"هدى للمتقین الذین یؤمنون بالغیب"(1)
یحیى بن ابن قاسم مى گوید از معناى آیات فوق از امام صادق علیه السلام سؤال کردم فرمود:
"متقین همان شیعیان على علیه السلام هستند و غیب نیز همان حجت غایب است."(2)
اى مهر جهان آرا جانم بفداى تو اى نور دل زهرا دل محو ولاى تو
غایب ز نظر گشته آن چهره چون ماهت باز آى که دل گشته محزون ز خفاى تو
پاورقى
(1)بقره / 2 و 3.
(2)منتخب الاثر، صفحه 514


2

آخرین "کلمه"الهى
"و اذ ابتلى ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن...."(1)
مفضل بن عمرو مى گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم آن "کلمات" (که خدا ابراهیم را با آنها آزمود) چه بود؟
حضرت فرمود: "همان کلمات بود که حضرت آدم از پروردگارش دریافت و خدا (بواسطه آنها) بر او توبه نمود و آن این بود که: "از تو به حق"محمد" و "على" فاطمه" و "حسن" و "حسین" در خواست مى کنم که بر من توبه فرمایى"....
پرسیدم که اى پسر رسول خدا "پس معناى" فاتمهن" چیست؟ فرمود:
"یعنى آن اسامى - که اسامى دوازده امام بود - را تانام قائم کامل نمود...."(2)
پاورقى
(1)بقره / 124
(2) تفسیر برهان ذیل آیه


3

ارتقاء ابراهیم، رمز توبه آدم بوده "علّم الاسماء" نام حضرت خاتم ، در کنار اولادش که "اتمهنْ" آمد، نام مهدى عالم

یاوران الهى
"اینما تکونوا یأت بکم الله جمیعا"(1) راوى مى گوید از ابى الحسن علیه السلام از معنى آیه سؤال کردم فرمود:
"به خدا قسم آن است که وقتى قائم ما قیام کند خداوند شیعیان ما را از تمامى نقاط در کنار او گرد مى آورد."(2)
اى صد درود بر آن، دلداگان مهدى آن سر نهادگان در، محراب جان مهدى
در "اینما تکونوا" داده است وعده اللّه گرد آورد به یکدم آن یاوران مهدى
پاورقى
(1)بقره / 148.
(2)تفسیر عیاشى، ج 1، ص 166 (10)




4

امتحان غیبت
"و لنبلونکم بشى ء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین"(1) امام صادق علیه السلام فرمود: "همانا پیش از قیام قائم علیه السلام بلایا و امتحانات الهى است." محمد بن مسلم مى گوید گفتم: آن بلایا کدام است. حضرت در پاسخ این آیه را تلاوت نمود: "و هر آینه شما را به چیزى از ترس، گرسنگى و کاستى از دارایى ها و جانهاتان مى آزمائیم و صابران را بشارت ده".(2)
اى مؤمنان اى مومنان هشدار در آخر زمان
گردیده وقت امتحان در جانتان در مالتان
پاورقى
(1)بقره 155
(2)ارشاد و شیخ مفید ص 34


5

درود خدا بر یاوران مهدى علیه السلام
"اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمة و اولئک هم المهتدون"(1)
محمد بن احمد بن عبیدالله هاشمى مى گوید در زمان عبدالله بن زبیر کتابى از زیر زمین کعبه یافت شد که در آن اسامى ائمه دوازده گانه آمده بود تا آنجا که:
"... سپس امام منتظر است که نام او نام پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم است. به عدل امر نموده و انجام مى دهد و از منکر نهى نموده و دورى مى گزیند. خدا بواسطه او ظلم را برافکنده و تردید و کور باطنى را نابود مى سازد تا جایى که گرگ و گوسفند در حکومت حضرت در آسایش زندگى مى کنند و مرغان اهل آسمانها و
پاورقى
(1)بقره 157


6

ماهیان دریاها از او خشنودند. او عجب بنده اى است که این چنین مورد کرامت الهى واقع مى شود. خوشا به حال کسیکه از او اطاعت کند و واى بر آنکس که از او نافرمانى نماید. خوشا به حال آنکسى که به امر او به قتال بر خاسته و کشته شده یا بکشد:
"آنهایند که بر ایشان درودها و رحمت پرورگارشان نثار شده و هم آنانند هدایت شدگان؛ هم آنانند رستگاران؛ هم آنانند پیروزمندان"(1)
بادا درود و رحمت خالق نثارتان اى یاوران قائم و جانها فدایتان
اهل فلاح و رستگارى نبود کسى مگر آنکس که نام او بودا بین نامتان
پاورقى
(1)بحار ج 36 ص 219


7

نسل برگزیده
"ان الله اصطفى آدم و نوحا و آل ابراهیم و آل عمران على العالمین ذریة بعضها من بعض...."(1)
امیر مؤمنان در ضمن توصیه هایشان به کمیل فرمودند:
"هر روز را با نام خدا ابتدا نموده و "لاحول و لاقوة الا بالله" گفته بر خدا توکل کن و ما را یاد نموده و نام ببر و بر ما درود بفرست و خویشتن را هر چه مى توانى بر این کار بدار تا انشاءالله از امور پنهان آنروز در امان بمانى.... اى کمیل هیچ علمى نیست مگر آنکه من گشاینده آنم و هیچ سرّى نیست مگر آنکه قائم علیه السلام آن را به آخر خواهد رسانید. اى کمیل "فرزندانى هستند یکى از نسل دیگرى و خدا شنوا وداناست"...."(2)
نبى شهر علم و على چون درش خداگفته "وأتوا"(3)به پیغمبرش
هر آن دانشى که علیش گشود بود نزد مهدى ز پا تا سرش
پاورقى
(1)آل عمران / 33 و 34
(2)تحف العقول ص 114
(3)اشاره به آیه 189 بقره


8

تسلیم فراگیر و حکومت مطلق
"ا فغیر دین الله یبغون و له اسلم من فى السموات و الارض طوعا و کرها و الیه ترجعون"(1)
"هنگامیکه قائم علیه السلام قیام نماید به عدل حکم نموده و در زمان حکومتش جور بر طرف گردیده و راهها امنیت یافته و زمین برکتهایش را خارج ساخته و هر حقى به اهلش باز گشته و اهل هیچ دینى نخواهند ماند مگر آنکه اظهار اسلام نموده و به ایمان معترف مى گردند. آیا سخن خداى سبحان را نشنیده اى که مى فرماید: "و براى او هر چه در آسمانها و زمین است از روى اختیار یا اکراه تسلیم گردیده و به سوى او باز خواهید گشت"..."(2)
آن روز که قائم علیه السلام از سفر باز آید عالم ز قدوم او سرافراز آید
از روى رضا و جبر، اجزاء جهان تسلیم شوند، چو آن مه ناز آید
پاورقى
(1)آل عمران 83
(2)ارشاد شیخ مفید ص 344


9

ارتباط با امام زمان
"یا ایها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا واتقوالله لعلکم تفلحون"(1)
از امام باقر علیه السلام نقل شده که در معناى آیه فوق فرمودند:
"بر اداى فرائض صبر نموده و یکدیگر را در برابر دشمنان به صبر واداشته و با امام منتظرتان رابطه برقرار نمائید..."(2)
اى اهل ایمان جملگى،با صبر هم آوا شوید هم "اصبروا" هم "صابروا" را در عمل معنا شوید
واندر کنار صبرتان، اندر مسیر "تفلحون" همواره با صاحب زمان، در ربط پرسودا شوید
پاورقى
(1)آل عمران 200
(2)غیبت نعمانى ص 26


10

بندگان ذخیره شده
"یا ایهاالذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یأتى الله بقوم یحبهم و یحبونه...."(1)
از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود:
"همانا براى صاحب این امر (حکومت جهانى الهى) یارانى ذخیره شده که اگر همه مردم هم بروند خداوند آن یاوران را گرد خواهد آورد.... و هم آنانند که خداوند در موردشان فرموده:
"بزودى خداوند گروهى را خواهد آورد که خدایشان دوست دارد و آنهانیز خدا را دوست دارند، در برابر مؤمنان فروتن و در برابر کافران پر صلابت و شکست ناپذیرند"..."(2)
گر به یارى حق از جاى نخیزید، دمى وز ره حق به عقب یکسره خیزید، همى
یاورانى است خدا را که بیایند ولیک چه شود گر ز اطاعت نگریزید، کمى
پاورقى
(1)مائده 54
(2)غیبت نعمانى ص 316



11

آمادگى قبلى
"یوم یأتى بعض آیات ربک لاینفع نفسا ایمانها لم تکن آمنت من قبل"(1)
امام صادق علیه السلام در مورد آیه فوق فرمودند:
"کلمه "آیات" مورد اشاره در آیه فوق ائمه هستند و آن آیه مورد انتظار، قائم علیه السلام است. پس روز آمدن او ایمان آوردن کسى که قبل از قیام او ایمان نیاورده باشد سودى نخواهد داشت. اگر چه آن ایمان آورنده به پدران پیشین آن حضرت مؤمن بوده باشد."(2)
اى دوست به یاد یار و نورش باید پروانه گرد شمع رویش باید
گر منتظرى قدم به خود سازى نه کز پیش مهیاى ظهورش باید
پاورقى
(1)انعام / 158.
(2)کمال الدین، ج 2، ص 336.


12

انتظار همگانى
"قل فانتظرواانى معکم من المنتظرین"(1)
محمدبن ابى نصر از حضرت رضا علیه السلام نقل مى کند که فرمود:
"چه نیکوست صبر و انتظار فرج؛ آیا سخن الهى را شنیده اى که "مراقب باشید که من هم با شما مراقبم"
"پس منتظر باشید که من هم بامنتظرانم"
پس بر شماباد به صبر، چرا که فرج در حال یأس (از امور عادى) فرامى رسد."(2)
نى صِرف، من و تو بى قرارش هستیم سر گشته دولت و دیارش هستیم <پ.ب>
اقیانوسى است خیل مشتاقانش یک قطره زخیل بى کرانش هستیم<پ.ب>
پاورقى
(1)یونس / 20.
(2)تفسیر برهان، ذیل آیه.


13

آمادگى؛ نه کى و چگونه
"و یقولون متى هذا الوعد ان کنتم صادقین"(1)
حسین بن على علیه السلام فرمود:
"از ما (اهل بیت) دوازده مهدى (هدایت شده و هدایت کننده) خواهد بود که اول آنان امیرمؤمنان على بن ابیطالب و آخرین آنها نهمین فرزند من است و او آن کسى است که به حق قیام نموده؛ خدا بواسطه اش زمین مرده را زنده مى گرداند و با او دین حق را بر همه ادیان غلبه مى بخشد اگر چه مشرکان را ناپسند آید. براى او غیبتى است که در آن گروههاى زیادى مرتد شده (از حق بر مى گردند) و گروههاى دیگرى بر دین ثابت خواهند ماند و به آنها گفته مى شود "این وعده چه زمانى است اگر راست مى گوئید". آگاه باشید کسیکه در زمان غیبت آن امام در برابر اذیتها و تکذیبها صبر ورزد در جایگاه آن کسى است که با شمشیر در پیشگاه رسولخدا صلی الله علیه و آله وسلم به جهاد برخاسته باشد"(2)
هر که در غیبت مهدى ز رهش باز نماند رو به مقصد بنمود و سوى آغاز نماند
از "متى" یا "لِمَ" و یا "بِمَ" بنمود گذر یار مهدى شده و یکدم از او باز نماند
پاورقى
(1)یونس / 48.
(2)کمال الدین ج 1 ص 317


14

وارثان زمین
"ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده والعاقبة للمتقین"(1)
امام باقر علیه السلام فرمود: "دولت ما آخرین دولتهاست و هیچ خاندانى که امکان در دست گرفتن دولت را داشته باشند باقى نخواهد ماند مگر آنکه قبل از ما به حکومت مى رسند تا آنکه بعد از حکومت ما کسانى ادعا نکنند که اگر ما به حکومت مى رسیدیم مثل روش اینها عمل مى کردیم. و همین است سخن خداى عزوجل که: "عاقبت از آن پرهیزکاران است."(2)
اى که دارى بر خداوندت یقین بشنو اینک وعده آن بهترین
حاکمیت در زمین بى چند و چون عاقبت باشد از آن متقین
پاورقى
(1)اعراف / 128.
(2)بحار، ج 52، ص 332.


15

پیروزى نهایى
"یریدون ان یطفئوا نور الله بافواههم و یأبى الله الا ان یتم نوره و لوکره الکافرون ـ هوالذى ارسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدین کله و لو کره المشرکون"(1)
حضرت على علیه السلام فرمود: "آیا وعده این آیه تاکنون محقق شده است؟ هرگز! به خدایى که جانم در دست اوست به جایى خواهد رسید که هیچ قریه اى باقى نماند مگر آنکه در آن، بر شهادت به وحدانیت الهى و رسالت رسولخدا هر صبح و شام ندا بر خیزد."(2)
آید آن روزى که حق قاهر شود حاصل رنج نبى ظاهر شود
دشمن حق مى کند بیهوده سعى کى به محو نور حق قادر شود
پاورقى
(1)توبه / 33.
(2)قاطع البیان، ص 126.


16

منتظران، "اولیاءالله" هستند
"الا ان اولیاءالله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون الذین آمنوا و کانوا یتقون لهم البشرى فى الحیوة الدنیا و فى الاخره"(1)
امام صادق علیه السلام فرمود:" خوشا به حال شیعیان قائم ما و منتظران ظهورش در زمان غیبت؛ و اطاعت کنندگانش در زمان ظهور، آنانند اولیاء خدا که نه ترس در آنان است و نه اندوهگین گردند."(2)
اى خوشا مردان صبر و انتظار اى خوشا بر عاشقان روى یار
اى خوشا آنان که در غیبت کنند خویش را با یاد مهدى پایدار
پاورقى
(1)یونس / 64 ـ 62.
(2)کمال الدین، ج 2، ص 357.


17

آرزوى پیامبران
"قال لو ان لى بکم قوه او آوى الى رکن شدید"(1)
امام صادق علیه السلام فرمود: "سخن لوط که به قومش گفت: "اى کاش مرا بر شما قوتى بود یا آنکه به تکیه گاهى پناه مى بردم"؛ نبود مگر آرزوى توانایى قائم علیه السلام و "رکن" هم چیزى نبود مگر قدرت یاران آن حضرت هر مرد از آنان توان چهل مرد را داراست و قلب هر یک از آنان همچون یک قطعه آهن است که اگر بر کوهها گذر کنند آنها را از جا مى کنند."(2)
اى کاش که آن رکن رکین مى آمد آن مایه اقتدار دین مى آمد
این ناله انبیاء و مردان خداست اى کاش امید مؤمنین مى آمد
پاورقى
(1)هود / 80.
(2)تفسیر برهان، ج 2، ص 331.


18

ذخیره الهى
"بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین"(1)
مردى به امام صادق علیه السلام عرض کرد آیا به امام قائم علیه السلام با خطاب (امیرالمؤمنین) سلام کنیم؟ حضرت فرمود:
"خیر. امیرالمؤمنین اسمى است که خدا حضرت على علیه السلام را به آن نامیده و قبل و بعد از او کسى جز شخصى که کافر شده باشد به این نام نامیده نشده است. آن مرد پرسید پس به چه خطابى به آن حضرت سلام نماییم. حضرت فرمود: مى گویى "السلام علیک یا بقیة الله" و سپس آن حضرت این آیه را تلاوت فرمود: "بقیة الله خیرلکم ان کنتم مؤمنین"."(2)
اى که باقیمانده خوبان تویى اى که موعود همه قرآن تویى
اى که از هر چیز خوبى خوبتر از براى شخص با ایمان تویى
پاورقى
(1)هود / 86.
(2)بحار، ج 52، ص 373.



19

آشناى ناشناس
"و جاء اخوه یوسف فدخلوا علیه فعرفهم و هم له منکرون"(1)
امام صادق علیه السلام فرمود: "در قائم این امت علیه السلام چهار سنت از سنت پیامبران خواهد بود: سنتى از موسى "خائفا یترقب" که ترسان چشم انتظار بود. و سنتى از یوسف "یعرفهم و هم له منکرون" که او آنها را مى شناخت ولى آنها او را نمى شناختند. وسنتى از عیسى "و ما قتلوه و ما صلبوه" که زنده است و هرگز او را نکشته اند. و سنتى از محمد صلی الله علیه و آله وسلم "یقوم بالسیف" که با نبرد قیام مى کند."(2)
ز چه، اى یوسف کنعان نبینم روى ماهت را و یا بینم ولیکن حیف نشناسم نگاهت را
تو بشناسى مرا اما تو را نشناسم اى مهدى چه گردد گر شناسانى به من خال سیاهت را
پاورقى
(1)یوسف / 58.
(2)قاطع البیان، ص 174.


20

در حسرت او
"حتى اذااستیئس الرسل و ظنوا انهم قد کذبوا جائهم نصرنا....."(1)
حضرت صادق علیه السلام پس از توضیح آنکه وعده حکومت صالحان و آثار آن هنوز محقق نگردیده، به عنوان کُندى و دور بودن ظهور حضرت قائم این آیه را تلاوت کردند"تا آنکه رسولان مأیوس شده و گمان کردند که به آنها دروغ گفته شده، در آن هنگام یارى ما فرا رسیده...".(2)
خوبان به حسرت کى ز در درآیى اى یار از چه از سفر نیایى
سوزانده مهدى! هجر تو دل و جان وقت است اى والا گهر بیایى
پاورقى
(1)یوسف / 110.
(2)کمال الدین، ج 2، ص 352.


21

خوشا بر حال منتظران
"ان الذین آمنوا و عملواالصالحات طوبى لهم و حسن مآب"(1)
یونس بن عبدالرحمن مى گوید به حضرت موسى بن جعفر علیه السلام عرض کردم: اى فرزند رسولخدا شما قائم به حق هستید؟ حضرت فرمود:
"من هم قائم به حق هستم اما آن قائمى که زمین را از دشمنان خدا پاک مى کند و آنرا آنچنانکه از ظلم و جور پر شده باشد، از عدل و داد لبریز مى سازد، او پنجمین از فرزندان من است که غیبتى خواهد داشت که بدلیل ترس از جانش طولانى خواهد شد. در آن زمان گروههاى زیادى از دین برگشته و گروهى دیگر بر آن ثابت مى مانند.... خوشا به حال شیعیان ما،آنانیکه در زمان غیبت قائم ما به ریسمان ما آویخته، بر دوستى ما و بیزارى از دشمنان ما استوار بمانند. آنها از ما و ما از آنهائیم آنها به امامت ما خشنود و ما نیز به شیعگى آنها خشنودیم. پس خوشا بر حال آنها و باز هم خوشا بر آنها، به خدا قسم آنها در روز قیامت در درجه ما خواهند بود."(2)
خوشا بر اهل ایمان و عمل در غیبت مهدى خوشا یاران دور از هر دغل در غیبت مهدى
زده بر کارشان مهر رضایت آیه قرآن که پاکند از خطا و از زلل در غیبت مهدى
پاورقى
(1)رعد / 29.
(2) کمال الدین، ج 2، ص 361.


22

به یاد روز ظهور
"و ذکرهم بایام الله"(1)
امام صادق علیه السلام فرمود:
"ایام الله سه روزند: روز قیام قائم ـ روز بازگشت ـ روز قیامت."(2)
چون آمدنت ظهور نورالله است هم مژده لطف و وعده الله است
دستور رسیده تا زیادش نبریم چون روز ظهور نور "یوم الله" است
پاورقى
(1)ابراهیم / 5.
(2)تفسیر برهان، ج 2، ص 305.


23

قضاوت با علم باطن
"ان فى ذلک لآیات للمتوسمین"(1)
امام صادق علیه السلام فرمود: "هنگامیکه قائم آل پیامبر قیام کند در بین مردم مانند حضرت داود حکم مى کند و در قضاوت نیازى به بینه و شاهد ندارد. خدا به او الهام مى کند و او به علم خویش حکومت مى نماید؛ هر گروهى را به آنچه مخفى مى کند خبر مى دهد و دوست و دشمن خویش را از طریق "توسم" مى شناسد. خداى متعال مى فرماید: "همانا در این امور نشانه هایى براى اهل توسم وجود دارد"."(2)
تو میدانى چه پنهان در درون است درون از بهر تو همچون برون است
چنان کن تا درونم را بسازم که انسان را حقیقت اندرون است
پاورقى
(1)حجر / 75.
(2)ارشاد شیخ مفید، ص 345.


24

مبارزان زمینه ساز ظهور
"و قضینا الى بنى اسرائیل فى الکتاب لتفسدن فى الارض مرتین....بعثنا علیکم عبادا لنا...."(1)
از امام صادق علیه السلام نقل شده که در بیان تأویل آیه فوق فرمود:
"(دو فساد مورد اشاره در آیه) قتل امیرمؤمنان و زخمى شدن حسن بن على علیه السلام بود و منظور از "و هر آینه طغیانى بزرگ مرتکب خواهید شد" قتل امام حسین علیه السلام است. "پس هنگامیکه وعده اول آنهابرسد" یعنى هنگامیکه زمان پیروزى حسین علیه السلام شود "بر مى انگیزیم بر سرتان بندگانمان را که پرتوان گوشه و کنار هر دیارى را پى جویى کنند" که آنها گروهى هستند که خداوند قبل از قیام قائم علیه السلام برمى انگیزاند که هیچ امر رها شده اى از آل محمد را نمى گذارند مگر آنکه آنرا در خواهند یافت "و این وعده محقق الهى است"."(2)
اگر دو باره ستم، اهل حق زبون سازد و گر ز خون، همه جا جمله لاله گون سازد
نموده وعده خدا آورد عبادى را که تخت و تاج ستم را ز سر نگون سازد
پاورقى
(1)اسراء / 5 و 6
(2)تفسیر برهان ذیل آیه


25

انتقام گیرنده شهیدان مظلوم
"و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا فلا یسرف فى القتل انه کان منصورا"(1)
مردى از حضرت صادق علیه السلام در مورد آیه شریفه سؤال کرد. حضرت فرمود:
"مراد از آیه قائم آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم است که خروج نموده و در برابر خون حسین علیه السلام عده اى را به قتل مى رساند. پس اگر همه اهل زمین را بکشد اسراف کننده نخواهد بود. بنابر این، این که خداوند مى فرماید: در کشتن اسراف کننده نخواهد بود "یعنى کارى که مى کند اسراف شمارده نمى شود". سپس امام صادق علیه السلام فرمود:به خدا قسم فرزندان قاتلان حسین علیه السلام را به واسطه اعمال پدرانشان مى کشد.
البته در تفسیر برهان ج 2 ص 419 رقم 14 آمده که شخصى از حضرت رضا علیه السلام از معناى کلام حضرت صادق علیه السلام سؤال مى کند واینکه کشتن فرزندان به گناه پدرانشان چگونه با آیه "و لاتزر وازرة وزر اخرى" سازگار است؟ حضرت در پاسخ مى فرمایند: منظور آن فرزندانى هستند که به عمل پدرانشان راضى بوده و افتخار مى کنند و اگر کسى در مشرق کشته شود و کسى در مغرب به قتل او راضى باشد او هم شریک قاتل محسوب مى گردد...."(2)
اى تیغ انتقام الهى بیا بیا وى منتقم ز ظلم و تباهى بیا بیا
با تیغ ظلم، خون به دل اهل حق شده اى نور حق به جنگ سیاهى بیا بیا
پاورقى
(1)اسراء / 33.
(2)قاطع البیان، ص 225.



26

امت امام
"یوم ندعوا کل اناس بامامهم...."(1)
از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود: "امامت را بشناس که اگر امامت را شناختى نزدیکى و دورى این موضوع (قیام امام زمان) به تو زیانى نخواهد رسانید. چرا که خداى عزوجل مى فرماید: " قیامت روزى است که هر امتى را به نام امامش فرا مى خوانیم" پس هر کس امامش را بشناسد همچون کسى است که در خیمه قائم علیه السلام به سر برد...."(2)
گر بشناسى تو امام زمان بوده اى در خیمه او میهمان
روز قیامت که صَلا در دهند مى شوى اندر پى مولا روان
پاورقى
(1)اسراء71
(2)غیبت نعمانى ص 331


27

حق آمده و باطل رفتنى است
"و قل جآءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا"(1)
از امام باقر علیه السلام در مورد آیه شریفه نقل شده است که فرمود:
"هنگامیکه قائم علیه السلام قیام کند دولت باطل از میان خواهد رفت."(2)
اى که حق مطلقى مهدى بیا وى که رفع ظلمتى مهدى بیا
چون بیایى دولت باطل رود اى که جان امتى مهدى بیا
پاورقى
(1)اسراء / 81.
(2)تفسیر صافى، ذیل آیه.


28

موعود همه کتب آسمانى
"ولقد کتبنا فى الزبور من الذکر ان الارض یرثها عبادى الصالحون"(1)
از امام باقر علیه السلام نقل شده است که در مورد آیه شریفه فرمود:
"آنها (عباد صالحى که زمین به آنها به ارث خواهد رسید) همان یاران مهدى علیه السلام آخر الزمان هستند."(2)
اى که زبور و ذکر را وعده ز ابتدا تویى آرزوى پیامبران خاتم اوصیا تویى
تشنگى جهان نگر در آرزوى عدل خود بیا بیا که مظهر عدالت خدا تویى
پاورقى
(1)انبیاء / 105.
(2)مجمع البیان، ذیل آیه.


29

حکومت در سراسر زمین
"الذین ان مکناهم فى الارض اقامواالصلوة و آتواالزکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبة الامور"(1)
امام باقر علیه السلام فرمود: "این آیه مربوط به آلمحمد صلی الله علیه و آله وسلم ، مهدى علیه السلام و یاران اوست که خدا آنها را برشرق و غرب زمین مالک مى سازد و دین را ظاهر نموده و بواسطه او و یارانش بدعتها و باطل را مى میراند....تا آنجا که هیچ اثرى از ظلم باقى نماند. آنها به نیکى امر و از ناپسند نهى مى نمایند و براى خداست عاقبت و نهایت کارها."(2)
گر ملک جهان گردد در زیر قدوم تو در زیر قدوم تو آباد جهان گردد
در سایه ملک تو اى وعده قرآنى بر پاى نماز و هم هر امر گران گردد
پاورقى
(1)حج / 41.
(2)تفسیر برهان، ذیل آیه.


30

وعده الهى به مؤمنان شایسته
"وعدالله الذین آمنوا منکم و عملواالصالحات لیستخلفنهم فى الارض و..."(1)
امام سجاد علیه السلام فرمودند: "قسم به خدا آنها شیعیان ما اهل البیت هستند که خدا این وعده را در مورد آنها به دست مردى از ما محقق مى سازد و او مهدى این امت است و اوست آنکه رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: "اگر روزى از دنیا باقى نمانده باشد خدا آنروز را تا آنجا طولانى مى کند که مردى از عترتم که نامش نام من است به ولایت رسیده و زمین را آنچنانکه از ظلم و جور پر شده باشد، از عدل و قسط پر سازد...""(2)
داده خداى منان * بر جمله اهل ایمان * این وعده را به قرآن
کاندر زمین خلافت * هم مکنت و ولایت * گردد از آن آنان
پاورقى
(1)نور / 55.
(2)تفسیر صافى، ذیل آیه.


31

مضطر واقعى
"امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء و یجعلکم خلفاء الارض"(1)
امام صادق علیه السلام فرمود: "این آیه در مورد قائم از آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم نازل شده و اوست مضطر آن گاه که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز مى گذارد و خدا را مى خواند پس اجابتش نموده و سوء و پلیدى را بر طرف نموده و او را خلیفه روى زمین قرار مى دهد."(2)
از چه مضطرى تو اى امن جهان مهدیا اى نور چشم مؤمنان
یک جهان چشم انتظار تو بیا آیه "امن یجیبت" را بخوان
پاورقى
(1)نمل / 62.
(2)تفسیر قمى و برهان، ذیل آیه.


32

امامت و وراثت مستضعفان
"و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین و نمکن لهم فى الارض و..."(1)
از على علیه السلام نقل شده که فرمود:
"آنها (مستضعفان در آیه فوق) آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم هستند که خدا مهدى آنها را بعد از تلاششان برانگیخته و آنها را عزیز و دشمنانشان را ذلیل مى نماید."(2)
مستضعفان عالم المژده البشارت کز سوى رب عالم قطعى است این ارادت
گردد ز لطف داور، مهدى چو از ره آید هم رهبرى و هم ملک از بهرتان عنایت
پاورقى
(1)قصص / 5.
(2)قاطع البیان، ص 293.


33

کمال نعمت
"و اسبغ علیکم نعمه ظاهرةً و باطنةً ..."(1)
امام کاظم علیه السلام در مورد آیه فرمودند: "نعمت ظاهرى امام ظاهر و نعمت باطنى امام غایب ا ست. راوى مى گوید پرسیدم: آیا در میان امامان هم کسى هست که غایب شود؟ فرمود: آرى، ظاهرش از دیدگان مردم پنهان مى گردد اما یادش از دلهاى مؤمنان پنهان نمى شود. او دوازدهمین از ماست که خدا هر سختى را برایش آسان و هر مشکلى را راحت مى کند."(2)
اى نعمت باطنى عالم مهدى وى نور دل نبى خاتم مهدى
تکمیل نموده رب به تو نعمتها اى نعمت جارى دمادم مهدى
پاورقى
(1)لقمان / 20.
(2)تفسیر برهان، ذیل آیه.


34

تجلّى به نور خدا در زمین
"واشرقت الارض بنور ربها"(1)
امام صادق علیه السلام در مورد آیه فرمود:
""رب" زمین، یعنى امام روى زمین و در روایت دیگرى از آن حضرت نقل شده همانا هنگامیکه قائم ما قیام کند زمین به نور پروردگارش روشن مى گردد."(2)
اى نور خدا جهان به خود روشن کن وز آمدنت پهن زمین گلشن کن
افسوس که من نگشته ام آماده خود آى و مرا رها زقید من کن
پاورقى
(1)زمر / 69.
(2)قاطع البیان، ص 341.


35

حلقه آخر زندگانى بشر
"لو تزیلوا لعذّبنا الذین کفروا منهم عذابا الیما."(1)
از امام صادق علیه السلام سؤال شد آیا على علیه السلام در دین خدا قوى نبود؟ حضرت فرمودند:
"آرى! پرسیده شد پس چگونه آن گروه توانستند بر او غلبه کنند و او آنها را کنار نزد؟ چه چیز مانع از برخورد او شد؟ حضرت پاسخ داد: آیه اى از کتاب الهى. پرسیده شد کدام آیه؟ فرمود: این سخن الهى که "لو تزیلوالعذّبنا االذین کفروا منه عذابا الیما" همانا خداى متعال را مؤمنانى است که به صورت امانت در صلب کافران و منافقان قرار دارند، پس على علیه السلام پدران را به امید آنکه در آینده این ودیعه ها از صلبشان خارج خواهند شد نمى کشت و هر گاه اینودایع از اصلاب خارج مى شد آنها را مى کشت. و همچنین است قائم ما اهل البیت، که هرگز ظاهر نمى شود تاآن که این امانات و ودایع الهى از اصلاب خارج شده باشد. پس آنگاه بر هر کس از کفار دست یابد آنهارا خواهد کشت."(2)
اى بسا انوار حق در صلب کین مرد کافر حامل مردان دین
باش تا این نور آید در جهان و انگه آید منتقم از کافرین
پاورقى
(1)فتح / 25.
(2)کمال الدین، ص 641.


36

انسانیت مرده را زنده مى کند
"و اعلموا ان الله یحیى الارض بعد موتها..."(1)
امام باقر علیه السلام فرمود:
"منظور از مرگ زمین کفر اهل زمین است چرا که کافر مرده است پس خدا زمین را با قائم علیه السلام را زنده مى کند او عدالت را در زمین مى گستراند و زمین را زنده نموده و اهل زمین را پس از مرگشان احیاء مى نماید."
در روایت دیگرى از موسى بن جعفر علیه السلام آمده: "زنده نمودن زمین با نزول باران نیست بلکه خداى عزوجل مردانى را بر مى انگیزد که عدالت را احیاء نمایند و با احیاء عدالت و اقامه حدود زمین را زنده مى سازند چرا که اقامه حدود در روى زمین از چهل روز باریدن باران پر سودتر است."(2)
زمین زنده است با باران ایمان حیات ظاهر آن آب باران
تو اى مهدى زمین را ساز زنده که کفر اهل آن میرانده انسان
پاورقى
(1)حدید / 17.
(2) بحار، ج 24، ص 325.


37

آب گوارا؛ حضور امام
"قل أرایتم ان اصبح مآؤکم غورا فمن یأتیکم بمآء معین"(1)
على بن جعفر مى گوید از برادرم امام کاظم علیه السلام پرسیدم: تأویل این آیه چیست؟ حضرت فرمود: "چه خواهید کرد اگر امامتان را ازدست داده و او را نبینید."
در روایت دیگر از امام باقر علیه السلام نقل شده که فرمود: "این آیه در مورد "امام " نازل شده است سپس فرمود: اگر امامتان از شما غایب گردد."(2)
جان جهان تشنه، آب گواراى توست رفع عطش، دیدن روى دل آراى توست
هجر تو کرده خزان، فصل همه عمر ما رمز بهار جهان لذت آواى توست
پاورقى
(1)ملک / 30.
(2)بحار، ج 24، ص 100.


38

پنهانى که آشکار مى شود
"فلا اقسم بالخنس الجوار الکنس"(1)
ام هانى مى گوید به امام باقر علیه السلام عرض کردم: آیه اى در کتاب خداى عزوجل ذهن مرا بسختى مشغول نموده و شب مرا به بیدارى مى کشاند. حضرت فرمود کدام آیه است آنرا بپرس. گفتم: سخن خداى متعال "فلااقسم بالخنس الجوار الکنس" حضرت فرمود:
"خوب مطلبى را پرسیدى اى ام هانى این مولودیست در آخرالزمان او مهدى علیه السلام از این عترت است که براى او حیرت و غیبتى خواهد بود که گروههایى در آن غیبت گمراه و گروههایى هدایت خواهند شد. پس اى خوشا بر تو اگر او را درک نمایى و خوشا بر حال هر کس که او را درک کند."(2)
خورشید رویت اى گل کى مى شود هویدا تا عالمى شود از روى تو مست وشیدا
نى، این دل است پنهان در قعر چاه و زندان ورنه کجاست آن کو چون روى توست پیدا
پاورقى
(1)تکویر / 6.
(2)قاطع البیان، ص 429.


39

عرضه خبرهاى امت بر امام
"تنزل الملائکة والروح فیها باذن ربهم من کل امر سلام هى حتى مطلع الفجر"(1)
امام صادق علیه السلام از امام باقر علیه السلام نقل نموده که فرمود:
"روزى على بن ابیطالب علیه السلام سوره قدر را قرائت نمود و حسن و حسین علیه السلام در نزد آن حضرت بودند. آنگاه امام حسن علیه السلام عرضه داشت: از خواندن این سوره گویا کامتان شیرین گردید؟
على علیه السلام فرمود: اى فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم و اى فرزندم بدان که من در این مورد چیزى را مى دانم که تو از آن بى خبرى و آن اینکه وقتى این سوره نازل شد جدت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم در پى من فرستاد و این سوره را بر من قرائت نمود و بر شانه راستم زده و فرمود اى برادر، وصى و ولى امتم بعد از من و جنگنده با دشمنانم تا روزى که در آن روز بر انگیخته خواهند شد، این سوره بعد از من در خصوص تو و پس از تو در خصوص فرزندان تو است. همانا برادرم جبرئیل خبرهاى امتم در هر سال را به من مى رساند و هم او این مطالب را همچون پیامهایى که بر انبیا مى رسانید، به همراه نورى فروزان به قلب تو و جانشینانت نازل خواهد کرد تا آنگاه که زمان طلوع فجر قائم فرا رسد."(2)
اى که باشد سوره قدر گوشه اى از قدر تو شام عالم گشته روشن از جمال بدر تو
چون ملائک همره روح صف به صف نازل شوند نیست منزلگاهشان جز کوه طور صدر تو
پاورقى
(1)قدر / 3.
(2)تفسیر برهان، ذیل آیه.


40

قسم به زمان ظهور
"والعصر"(1)
از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود: ""العصر" عصر خروج قائم است و مراد از "انسان" دشمنان ما هستند و "الا الذین آمنوا" آنانند که به نشانه هاى ما ایمان آورده اند و "عملوا الصالحات" آنهایند که با برادران خویش مساوات نمایند و منظور از "حق" امامت و مراد از "تواصوا بالصبر" صبر در هنگام عدم دسترسى به امام است."2
اى عصاره هستى، جان ما به قربانت اى زمانه را صاحب، امر ما و فرمانت
عالمى به خسران سوخت، کى زره بیایى تو مؤمنان صالح بین، صابران سامانت
پاورقى
(1)عصر / 1.
(2)تفسیر صافى، ذیل آیه.


41

یارى الهى
"اذا جآء نصرالله و الفتح..."(1)
امام صادق علیه السلام فرمود: "مردى نزد امیرالمؤمنین علیه السلام آمده و از طولانى شدن مدت دولت و سیطره ظلم شکایت کرد. امیرالمؤمنین علیه السلام به او فرمود به خدا آنچه آرزو دارید محقق نخواهد شد تا آن زمان که اهل باطل هلاک گردیده و نادانان فرو پاشند و اهل تقوا ـ که چه کمند آنها ـ امنیت یابند... در چنین زمان یأس و خوارى است که: "اذا جآء نصرالله و الفتح" محقق مى شود."(2)
چون نصر خدا آید و پیروزى دین عالم شود از مهدى ما عطر آگین
اى منتظران در قدمت افواجا تسبیح تو شد مغفرت اهل زمین
پاورقى
(1)نصر / 1.
(2)قاطع البیان، ص 451.
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و على آبائه فى هذه الساعة و فى کل الساعة ولیاً و حافظاً و قاعداً و ناصراً و دلیلاً و عیناً حتى تسکنه ارضک طوعاً و تمتعه فیها طویلا


42

حقیقت , بسیار تفکر باید کرد, جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 01:12

بهترین توصیف برای امام زمان توسط تحصیل کرده ها:
آخه مگه میشه؟حالا اگرم شد آخرش چی؟

, , جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 03:43

با ؛حقیقت , بسیار تفکر باید کرد؛ موافقم

مهدی, برق, صنعتی شریف جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 11:58

حقیقت منظورت چیه؟؟؟هیچی از حرفت نفهمیدم؟؟؟؟؟فقط فهمیدم خیلی کوته فکری!!!! اگر سوالی چیزی داری بگو؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما برای رفع شبهات اماده ییم!!!

مهدی, برق, صنعتی شریف جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 12:29

قابل توجه حقیقت , بسیار تفکر باید کرد,:
اولا که کوته فکری واطلاعات کم خویش را به تحصیل کرده ها ربط ندهید به نظر من شما فقط می توانید کافر باشید که به اخرین منجی راقبول نداشته باشید به متن زیر توجه کنید:

آیا اعتقاد به مهدویت و منجى جهانى مخصوص شیعیان است؟  
اعتقاد به مهدویت و منجى جهانى اختصاص به شیعه ندارد، همه ى ادیان و مذاهب به گونه اى اعتقاد به آن دارند.
در منابع حدیثى اهل سنت، روایات در خصوص حضرت مهدى 7 فراوان است. تفاوت نظر شیعه و سنى در این است که اهل سنت عقیده دارد، مهدى در آخر الزمان متولد خواهد شد، ولى شیعه مى گوید حضرت متولد شده و هم اکنون زنده هستند و در پس پرده ى غیبت مى باشند.
در ادیان غیر اسلامى مانند زردشتى، یهودى، مسیحى، بودایى، ادیان هندى و ... اعتقاد به منجى وجود دارد، و در منابع زردشتى (کتاب زند و کتاب جاماسب نامه)، منابع هندى (کتاب شاکمونى و کتاب دید)، انجیل، تورات، زبور و ... به مسأله ى منجى جهانى اشاره شده است.
در کتاب «جاماسب نامه» آمده است: «مردى بیرون آید از زمین تازیان، از فرزندان هاشم، مردى بزرگ سر و بزرگ تن و بزرگ ساق، و بردین جد خویش بود، با سپاه بسیار، و روى به ایران نهد و آبادانى کند و زمین پر داد کند.»
در انجیل آمده است: «کمرهاى خویش را بسته، چراغ هاى خود را افروخته بدارید، و شما مانند کسانى باشید که انتظار آقاى خودشان را مى کشند که چه وقت از عروسى مراجعت مى کند، تا هر وقت که آید و در را بکوبد، بى درنگ براى او باز کنند خوشا به حال آن غلامان که آقاى ایشان چون آید ایشان را بیدار یابد! پس شما نیز مستعد باشید زیرا در ساعتى که گمان نمى برید به سر انسان مى آید ...» انجیل لوقا، فصل 12، بند 35 و 36.
تورات مى گوید: «و نهالى از تنه یسّى» بیرون آمده و شاخه اى از ریشه هایش خواهد شکفت و روح خدا بر او قرار خواهد گرفت ... مسکینان را به عدالت داورى خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین به راستى حکم خواهد کرد ... گرگ با برّه سکونت خواهد کرد و پلنگ با بزغاله، و گوساله و شیر و پروارى با هم، و طفل کوچک آن ها را خواهند راند ... در تمامى کوه مقدّس من ضررى نخواهند کرد، زیرا جهان از معرفت خدا پر خواهد شد. تورات اشعیانبى، فصل 11، بند 1 ـ 10.
بنابراین اعتقاد به منجى جهانى و این که آینده ى جهان روشن است، در ادیان غیر اسلامى هم وجود دارد، و اختلاف دین اسلام با دیگر ادیان در مصداق خارجى و خصوصیات شخصى منجى جهانى و مهدى است.




همچنین گفتید اخرش چی؟
از نظر من تنها یکی از نعمت های حکومت اخرین منجی تشکیل حکومت جهانی است که سراسر برکات می باشد:

حکومت جهانى حضرت مهدى چه ویژگیهایى دارد و امام زمان چند سال حکومت مى کنند؟ 
بعد از آنکه مصلحت الهى اقتضاء کرد امام زمان از پرده غیبت بیرون مى آیند، دشمنان و ستمگران در مقابل آنحضرت به صف آرایى مى پردازند و جنگهاى سختى پیش مى آید که به لطف خداوند و همّت پیروان صدیق و وفادارشان آن حضرت در همه وقایع علیرغم تحمّل رنجهاى فراوان به پیروزى نائل مى شوند و حکومت عدل الهى را تأسیس مى نمایند که در توصیف آن، ام السلمه از پیامیر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم)نقل مى کند: که در سایه حکومت حضرت مهدى 7 چنان عدالتى در جامعه مستقر مى شود که زنده ها آرزو مى کنند اى کاش مرده ها زنده مى بودند و از آن عدالت بهره مند مى گشتند.
و در مورد دیگر ضمن اشاره به این حقیقت که حضرت مهدى 7 بر دلهاى مردم حکومت خواهند کرد مى فرمایند: شما را به مهدى، مردى از قریش بشارت مى دهم که ساکنان آسمان و زمین از حکومت و فرمانروایى او خشنودند ...
در دوره حکومت آن حضرت زمین برکات خود را به روى مردم مى گشاید، امنیت بر همه جوامع حاکمیت پیدا مى کند، تعلیم و تربیت و علم و دانش پیشرفت فوق العاده اى پیدا مى کند، در روابط اجتماعى صفا و صمیمیّت رواج مى یابد و ...
حضرت کوفه را پایتخت حکومت خود بر مى گزینند و حتى امام صادق 7 مى فرمایند: مسجد سهله خانه امام 7 خواهد بود یعنى حضرت با خانواده اش در آنجا سکونت خواهند داشت.
در زمینه مدّت حکومت آن حضرت اقوال متفاوتى در روایات وارد شده است; در برخى از روایات مدت حکومت امام زمان7هفت سال، در برخى دیگر هشت سال و در بعضى ده و بیست و یا حتى هزار سال ذکر شده است که جمع نمودن بین این روایات گفته اند سالهاى آن زمان با سالهاى رایج در زمان ما فرق خواهد داشت، چنانکه در بعضى از روایات آمده است که حکومت حضرت هفت سال است و هر سال آن به مقدار ده سال از سالهاى شماست.
علامه مجلسى در بحارالانوار درباره اختلاف این روایات مى نویسند: برخى روایات بر تمام مدت حکومت دلالت دارد، برخى بر مدت ثبات و استقرار حکومت، بعضى بر طبق سالها و روزهایى است که ما با آن آشنائیم و بعضى احادیث دیگر بر طبق سالها و ماه هاى روزگار حضرت است که طولانى خواهد بود و ...
بااین همه آنچه مسلم است دوره حکومت آنحضرت کوتاه نخواهد بود زیرا با توجه به زحمات فراوانى که انبیاء و ائمه8در طول تاریخ کشیده اند بعید است نتیجه اش ایجاد یک حکومت 7 یا 8 ساله باشد، آنهم با این همه روایات و توصیفاتى که درباره آن حکومت جهانى از آدم تا خاتم نقل شده است; بهرحال مدّت این حکومت به اندازه اى خواهد بود که طعم عدالت به ذائقه بشریت چشانده مى شود و آنان بعد از تحمل قرن ها بى عدالتى و ستم، به یک جامعه جهانى عادلانه دست مى یابند که مسائلى همچون اقتصاد، بهداشت، امنیت، دانش و صنعت، کشاورزى و ... در حدّ بسیار بالایى از سلامت و رشد و ترقى برخوردار خواهد بود.  

همچنین اگر شبهات دیگری هم دارید امیددارم بتوانم رفع شان کنم.انشاالله

ز_س, , خواجه نصیر طوسی(توسی؟؟!!!) جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 13:40

می ترسم ما هم مثل یهودی هایی بشیم که قبل از به رسالت رسیدن حضرت محمد(ص) برا دیدن و بیعت با حضرت صحرا نشین شدن و وقتی دیدن گفته ها و خواسته هاش بر وفق مرادشون نیست شروع کردن به مخالفت و جدال!!!!!!!!!! بیاید خودسازی کنیم و تنها از روی احساس جلو نریم.

, , شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 19:46

به جای این کارا سعی کنید یکم جوان مرد باشید

حسین رنجبر, نرم افزار, شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 20:09

« به نام تک نوازنده گیتار هستی »

نازنینم سلام :

حضرت مهدی ( عج ) فرمود :

من وحی آخرینم به وسیله من بلا از خانواده
و
شیعیانم دفع می شود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد