KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اثبات برتری حضرت علی از حضرت موسی

خوب انگار مطلب قبلی من کمی شکاکیت اورده اما من این مطلب را ادامه میدهم چون در سخن خود یقین دارم

ما چو افسانه دل بی سر پایانیم **تا مقیم دل عشاق چو افسانه شدیم

پس می نویسم

اثبات برتری حضرت علی از حضرت موسی

اما برتری حضرت علی از موسی ما در قران میخوانیم وقتی که  عصای موسی به اژدها تبدیل شد

دستور بر گرفتن همان عصا رسید تا به چوب تبدیل شود اما موسی ترسید که عصا را بردارد

 

که وحی شد نترس موسی عصا را بردار و موسی عصا را برداشت که در قران به  ترس دیگر

موسی نیزاشاره شده اما دلیل برتری حضرت علی بر موسی نیز همین است

حضرت علی فرموده موسی در ان لحظه ترسید که عصا که همان اژدها بود بردارد اما

من در راه خدا از هیچ چیز نمی ترسم

نظرات 21 + ارسال نظر
علی طهرانی, , جمعه 28 تیر 1387 ساعت 20:41

درود بر تو محمد جان
عالی بود

علی طهرانی, , جمعه 28 تیر 1387 ساعت 21:01

وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا
و چون ابراهیم را پروردگارش با کلماتى بیازمود و وى آن همه را به انجام رسانید [خدا به او] فرمود من تو را پیشواى مردم قرار دادم
علاوه بر 2 دلیلی دیگری که در پست قبلیت محمد جان برای اثبات برتری امیرالمومنین علیه السلام نسبت به بقیه پیامبران به غیر از محمد صلی الله علیه و آله و سلم نوشتم
دلیل دیگر همین آیه بالاست که حضرت ابراهیم علیه السلام بعد از آزمایشات متعدد تازه به مقام امام رسید
ما همه پیامبران الهی را قبول داریم و آنها عضو اصول دین ماست اگر آنها را قبول نداشته باشیم دین خودمان را از دست داده ایم ولی به فرمایش گرانقدر پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم هیچ کس به غیر از خود رسول خاتم صلی الله علیه و آله وسلم برتر از امیر المومنین علیه السلام نیست

, , جمعه 28 تیر 1387 ساعت 21:28

متن جالبی بود ولی همینجا هست که حکیم میگوید

گیرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل

درست که ما در اطافمون بهترین نمونه های جوانمردی از جمله 5 پیامبر بزرگ، 12 پیشوای جانشینشون و فرزندانشون رو داریم، ولی خودمون کجا ایستادیم؟ آیا بحث بر سر این که کدام یک از این بزرگان برتر بوده است ذره ای ما را در راه ایشان به جلو میراند؟

ممنون

علی طهرانی, , جمعه 28 تیر 1387 ساعت 21:34

به نظر منم زیاد مهم نیست که ببینیم کدوم اولیا الهی از کدوم یکی برتر هست
ولی شناخت فضیلت ها و بزرگی های امیرالمومنین علیه السلام باعث میشه که ما قطره ای از دریای فضیل او را که دشمنانشان خود اعتراف به این فضیلت ها کرده اند پی ببریم و او را بهتر پیروی کنیم
اینکه امیرالمومنین علیه السلام بهترین بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم است بیانگر این موضوع است که پیروی از این حضرت چقدر اساسی است
هر چه از این بزرگی و فضیلت بگیم کم گفته ایم
یکی از دانشمندان اهل تسنن گفته:
من چی بگم از کسی که دشمنانش هم بر فضائل او اعتراف کرده اند
درست است که ما نمی توانیم تمام فضیلت های او را بیان کنیم ولی تا حد توان خود باید این فضیلت ها را نقل کرد

اول سلام
اتفاقا دونستن این مطالب به نظر من مهمه چونکه ما شیعه ایم و شاید روزی لازم بشه ما از ولایت علی و برتری علی و بسیاری از ایندست اعتقادات دفاع کنیم که برای من توی سفر عمره دانشجویی که داشتم(که امیدوارم نصیب همه آرزومندا بشه) پیش اومد و کسایی که برای بحث با تو آموزش دیدند اعتقادات تو رو زیر سوال میبرن و تو یه دانشجویی و دانشجو یعنی کسی که چیزی رو بدون دلیل قبول نمیکنه.

علی طهرانی, , شنبه 29 تیر 1387 ساعت 01:00

بله منم با نظر شما موافقم
از همون ابتدا هم گفتم بدون شک حضرت علی علیه السلام طبق قرآن و مطالبی که محمد جون فرمودند و حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم: علی -علیه السلام- بهترین بشر (بعد ازمن) است

, , شنبه 29 تیر 1387 ساعت 10:03

بله منم با نظر شما موافقم
از همون ابتدا هم گفتم بدون شک حضرت علی علیه السلام طبق قرآن


من کاری به بقیه مطلب ندارم ولی در هیچ جای قرآن به طور مستقیم به حضرت علی اشاره نشده غیر مستقیم هم خیلی شُبه داره

من همیشه به خدا توکل میکنم از نظر من خدا شاه و ملکه نیست که کلاس بزاره مستیقیم نشه بهش حرف زد از یکی دیگه بخوای.

شما انقدر که حسین حسین میکنید خدا خدا می کنید؟

توجه: برداشت غلط نکنید من همه ائمه رو قبول دارم فقط بعضی از خرافات رو قبول ندارم.

علی طهرانی, , شنبه 29 تیر 1387 ساعت 12:10

خانم یا آقای بدون نام
در قرآن نوشته پیغمبر هیچ حرفی جز حرف خدا نمی زند
وقتی می فرمایند امیرالمومنین بهترین بشر بعد از خودشان هست من هیچ شکی ندارم
شما هم اگر مسلمانی باید گوش به حرف پیغمبرتون بدید

علی طهرانی, , شنبه 29 تیر 1387 ساعت 12:12

شما هم یاد بگیر به فرهنگ و آداب مردم احترام بزار
این چیزها خرافات نیست
اگر واقعا مسلمونی برو ببین اسلام چقدر به سفارش کرده به فرهنگ دیگر مردم احترام بزارید
چه خرافات باشه چه نباشه برای من و امثال من محترمه

علی طهرانی, , شنبه 29 تیر 1387 ساعت 12:16

خدا هیچ جا نگفته که کسی که دوست داری را نام نبر بعدشم امام حسین علیه السلام را خدا خیلی دوست داره چون امام حسین علیه السلام همه چیزش را برای خدا گذاشت تا جایی که خداوند خود منتقم خون امام حسین علیه السلام است
شما از کجا می دونی اونقدری که من حسین حسین می کنم اونقدر خدا خدا نمی کنم؟

مهدی, برق, صنعتی شریف شنبه 29 تیر 1387 ساعت 12:45

جناب بی نام تو نماز نمی خوانی یا نمی بینی که شیعیان نماز می خوانند ؟؟؟؟؟حالا مابیشتر حسین حسین می کنیم یا خداخدا
همچنین خوب است بدانی هر جایی که خدا داستانی ازپیامبران نقل کرده برای درس گرفتن از گذشته وتاریخ است .می شه این را که خدا از پیامبران بیش از از امام علی یاد می کند دلیلی بر برتری انان دانست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر خدا نیازی به وسیله ندارد پس چرا حضرت فاطمه(س) در قیامت ضامن همه مسلمین می شود؟؟؟؟؟خدا که نیاز به کسی نداره تا ازش چیزی بخواهی.

علی طهرانی, , شنبه 29 تیر 1387 ساعت 13:06

سلام
درود بر مهدی عزیز شمهفث
اصلا مگر خدا نیازی به نماز داره؟
ما نیاز به نماز داریم
اصلا خود خدا مگر یه راست آمد با ما صحبت کرد؟خدا به وسیله پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم حرف خود را به ما رساند
اصلا شما چه جوری یاد گرفتی نماز بخونی خدا به شما یاد چه جوری نماز بخوانی یا پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم و علی علیه السلام بود که به شما یاد چه جوری نماز بخوانی؟
حسین حسین گفتن راه هدایت است زیرا
پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: همانا حسین کشتی نجات و چراغ هدایت است
همان طور که در زمان حضرت نوح علیه السلام تنها کسانی نجات پیدا کردند که سوار کشتی حضرت نوح شدند ما هم همان طور باید در کشتی ابا عبدالله الحسین علیه السلام قرار بگیریم تا هدایت شویم
پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: من 2 چیز گرانبها برای شما باقی می گذازم یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیتم تا زمانی که به این دو تمسک بجویید(به آنها چنگ زنید)گمراه نمی شوید
بله ما باید از اهل بیت مدام صبحت کنیم زیرا اگر این کار را نکنیم به گفته پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم گمراه می شویم

سحر, , خواجه نصیر شنبه 29 تیر 1387 ساعت 14:55

به نظر من مشکل اصلی شما دوست بی نام عزیز این است که دیدگاه درستی نسبت به حسین حسین گفتن ندارید ما امام حسین را واسطه ای برای ارتباط خود با خدا قرار میدهیم همانطور که در سوره یوسف برادران یوسف از حضرت یعقوب خواستند آنها را نزد خدا شفاعت کند ضمنا آنقدر در مورد ولایت امام علی آیه و روایات معتبر که بارها نمونه اش را خوانده ایم هست که به نظرم جایی برای تکرار نمیگذارد نمونه اش حدیث غدیر خم و آیه تبلیغ که به نظرم اگر شما پیامبر را قبول داری سخن پیامبر هم(که از منابع معتبر است و بسیاری از غیر شیعیان هم آنرا قبول دارند )برایت حجت است ضمنا اگر قرار بود خدا به همه چیز مستقیم اشاره کند که ما را دیگر برای چه آفرید فکر می کنم کمی تعقل لازم باشد خدا ما را افرید تا راه را برایمان با عقل روشن کند و ما با این وسیله مسیر را باید خود بیابیم این رسالت ماست

علی طهرانی, , شنبه 29 تیر 1387 ساعت 15:34

درود بر شما خانم کریم زاده که جوابی بسیار منطقی دادید

فرزانه محمدی, صنایع, شنبه 29 تیر 1387 ساعت 22:46

نویسنده ی عزیز !
وقتی به چنین مسایل خطیری اشاره می کنید لازم است با آگاهی کامل و با در نظر گرفتن تمام زوایا و عواقب قلم بزنید
در ضمن از هرگونه صحبت تحریک کننده ای که موجبات تکدر خاطر عزیزان اقلیت را در بر بگیرد بپرهیزید ( انتخاب حضرت موسی و حضرت علی مطابق بحث های اختلاف بر انگیز روز است و تصدیی بر حرف های صهیونیسم هایی که خود را دین دار و بر دین حضرت موسی جا می زنند...)
همین مسایل کوچک به اختلافات بزرگ و ایجاد دیدهای اشتباه در رابطه با اسلام منجر می شود.
پس اگر هدف بزرگداشت اسلام است کلامتان را بیشتر بسنجید.

پ.ن
به طور کلی امامان درجه ی بالاتری نسبت به انبیا دارند ( تا جایی که قرآن وجود امام و ولی -در حال حاضر امام زمان عج - را موجب عدم از هم پاشیدگی زمین می داند )
برای استدلال های محکم و کسب دلایل شایسته به مراجع دارای صلاحیت مراجعه کنید!

فرزانه خانوم من تو پست قبلی اشاره کردم که در مقابل سخنانم مسئول هستم و از سخنانم به طور کامل توانای دفاع رو دارم

موفق باشید

, , یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 00:18

نیاز به این که نشون بدیم کی بهتره یا برتره نیست

در هر صورت حضرت موسی پیامبر الهی بوند و با جبرئیل در ارتباط بودند و نام ایشون بیشتر از پیامبر های دیگه در قرآن برده شده

ممنون از تاپیکتون ولی ما هم امام علی رو دوست داریم هم حضرت موسی

مهدی, برق, صنعتی شریف یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 13:23

به نظر من در برتری امام علی نسبت به همه پیامبران جز حضرت خاتم (ص)شکی نیست وتردیدی هم نیست که جامعه وبه ویژه نسل جوان که اینده سازان کشور ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند باید این هارا بدانند اما ما باید تاحد ممکن به گونه ای عمل کنیم که از درگیری در میام افراد وادیان جلوگیری شود.

((نویسنده : مهدی, برق, صنعتی شریف
در برتری امام علی نسبت به همه پیامبران جز حضرت خاتم (ص)شکی نیست ))

چه شد که فکر کردین باید حضرت خاتم رو از سایر پیامبران جدا کنید؟
به صرف یک ارادت خاص یا دلیل منطقی و مکتوبی هم داره ؟

خانوم عزیز بحث حضرن محمد با سایر انبیا فرق میکنه شما باید بدونید
محمد پیامبر تمام اعصار و قرون هست دین او جاودان و همیشکی است نه فصلی او پیامبر تمام ملت هاست نه قوم و گروه خاصی

, , یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 16:14

چه دلیلی بالاتر از اینکه حضرت خاتم اشرف مخلوقات است؟!

سحر کریم زاده, ریاضی, خواجه نصیر یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 19:57


علاوه بر جواب آقای مهدی شاید خوندن این مطلب هم پاسخ مناسبی برای خانم محمدی باشه :

امام ابوعبدالله (ع ) بیاناتى قاطع و حجتهائى رسا دارد که طى آنها حق را آشکار ساخته :
ابوخنیس کوفى مى گوید:
در مجلس امام صادق (ع ) حضور داشتم . عده اى از مسیحیان هم در آنجا بودند . آنان مدعى بودند که موسى و عیسى علیهما السلام و محمد (ص ) در فضیلت برابرند, چون هر سه داراى شریعت و کتاب آسمانى بوده اند.
امام صادق (ع ) فرمود: حضرت محمد (ص ) با فضیلت تر و داناتر است و خداوند آنقدر که به او علم و دانش داده , به دیگران نداده است .
آیا در این مورد آیه اى از قرآن مى توانید ارائه دهید؟
بلى، خداوند مى فرماید:
و کتبنا له فى الالواح من کل شىء موعظة
(براى او در لوحها راجع به همه چیز اندرزى نوشتیم .) (1)
و دربارهء عیسى (ع ) مى فرماید:
ولاُ بَیِّنَ لکم بعض الّذى تختلفون فیه
(من باید براى آنان برخى از آنچه را که در آن اختلاف دارند توضیح دهم ). (2)
و در حق حضرت محمد مصطفى (ص ) فرمود:
و جِئنا بک شهیداً على هولاء و نَزّلنا علیک الکتاب تبیاناً لکلِّ شى ء
(تو را بر اینان گواه آوردیم و بر تو کتاب فرو فرستادیم که بیان و توضیح همه چیز است ). (3)
و همچنین فرمود:
لیعلم ان قد ابلغوا رسالاتِ ربّهم وأحاط بما لدیهم و أحصى کلَّ شىءٍ عدداً (4)
(تا بداند که آنان رسالتها و پیامهاى پروردگارشان را رساندند و او آمار و رقم همه چیز را دارد.) به خدا سوگند, او از موسى و عیسى داناتر و با فضیلت تر بوده و اگر آنان در اینجا حاضر مى بودند و سؤالاتى از من مى کردند پاسخ مى دادم ; اما من هم سؤالاتى مى کردم که آنان نمى توانستند، پاسخگو باشند. (5)
پس از آنکه امیرالمؤمنین (ع ) دروازه‌ی دانش رسول خدا مى باشد و فرزندان او هم وارث علوم و دانشهاى اویند, پس امامان جملگى داناترین مردمند و از همه ـ اعم از پیامبران پیشین و دیگران ـ افضل و داناتر.
------------------------------------------------------
پی‌نوشت‌ها:
1- الاعراف 145
2- الزخرف 63
3- النحل 89
4- الجن 28
5- بحار الانوار, ج 10، ص 215؛ استدلال امام چنین است که پیامبر اسلام افضل و اعلم از موسى و عیسى و همهء پیامبران پیشین بوده و چون ما نیز وارث علوم و دانشهاى او هستیم پس ما نیز از آن انبیا و رسولان اعلم وافضلیم .

فرزانه محمدی, صنایع, شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 01:52

با تشکر از دوستانی که لطف کردن و پاسخ دادن و با عرض پوزش از اینکه دیر برگشتم برای گرفتن جواب ها

در پاسخ بی نام
اشرف مخلوقات همه ی انسان ها هستند !

در پاسخ خانم کریمی
ممنون از دلایل محکم و قاطع شما عزیز
بیاناتتون در راستای حرفی بود که من زدم
بنده عرض کرده بودم امامان به طور کل از انبیا مقام بالاتری دارند و هیچ مقایسه ای بین پیامبران مد نظرم نبود .
( خیلی استفاده کردم از جوابتون .باز هم ممنون)

راستی حرف منو همه جواب دادن به جز خود آقای مهدی, برق, صنعتی شریف ...!!!

و نکته ی آخر اینکه
نویسنده ی عزیز حرف های من در نظر اولی همه تاکید بر این داشتند که شما حرمت بین ادیان رو حفظ کنین و جان کلام اینکه :
شما حرف های قشنگی می زنین ولی قشنگ قشنگ حرف نمی زنین!
حرف خوب رو باید خوب گفت !

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد