KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

وروجک

شاید هیجان‌زده شوید اگر بشنوید نویسندة «آقای نجار و وروجک» هنوز زنده است. یک خانم نویسنده که الان، 86 سال سن دارد و هنوز نفس می‌کشد، موفق شد محبوب‌ترین کاراکتر بچه‌ها را در آلمان خلق کند.


Image and video hosting by TinyPic

 

vOorOoOojak 

 

شاید هیجان‌زده شوید اگر بشنوید نویسندة «آقای نجار و وروجک» هنوز زنده است. یک خانم نویسنده که الان، 86 سال سن دارد و هنوز نفس می‌کشد، موفق شد محبوب‌ترین کاراکتر بچه‌ها را در آلمان خلق کند.

ماجرا بر می‌گردد به سال 1962، وقتی که بخش کودک رادیو باواریای آلمان تصمیم گرفت برای بچه‌ها یک ماجرای تازه دست و پا کند. خانم نویسنده شروع کرد به نوشتن نمایش‌نامه‌های رادیویی. یک سال بعد کار محبوبیت و هواخواهی آن‌قدر بالا گرفت که کتاب‌ها و نوارهای قصة «آقای اِدِر و شاگردش» کل آلمان را پر کرد. سال 1982، اولین فیلم‌های تلویزیونی براساس همان قصه‌ها ساخته شد. یک سریال 26 قسمتی. حالا دیگر همة آن‌ عکس‌ها و صداهای رادیویی روی صفحة تلویزیون راه می‌رفتند. «مستر ادر» و وروجک غیر قابل تحمل و روی اعصابش، بهترین ساعات بعدازظهر ملت آلمانی را پر می‌کردند. سال 88، یک سریال 26 قسمتی دیگر هم ساخته شد. و بیچاره آقای اِدِر در سال 93 به رحمت خدا رفت. فکرش را بکنید این طرفداری و جان دادن مردم و بچه‌ها برای «آقای ادر و شاگردش» تا جایی پیش رفت که 3 فیلم بلند و یک فیلم موزیکان هم برایش ساختند. خلاصه این‌که در دهة 90، ماجراهای «شاگرد» یا همان وروجک در یک کشتی قایق مانند ادامه پیدا کرد، با یک دوست انیمیشنی دیگر که اسمش اُدسی آشپز بود.            

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

نظرات 16 + ارسال نظر
عطیه, , جمعه 7 تیر 1387 ساعت 13:25

واااای من عاشقشم
اوستا ادر کو پس؟

الهی!!!
عکس ایشون رو هم الان می گذارم عزیزم D:

نویسنده ی فهمیه ورجک کیه ؟

vOorOoOojak

D: D: D:

shab, , جمعه 7 تیر 1387 ساعت 13:56

yade bacheghiam oftadam

آخی !!!

شفیعی, , جمعه 7 تیر 1387 ساعت 14:23

وای نوستالژی زدم الان.چقدر دلم تنگ شده بود.ممنون.

خواهش می کنم !!!

, , جمعه 7 تیر 1387 ساعت 14:40

من از این کارتونه خیلی بدم میومد ولی بازم میدیدمش چون تلویزیون زیاد کارتون نمیذاشت

tv که کارتون هاش زیاد و خوب بود!
چرا بدت میومد؟
طفلی وروجک D:

رویا, IT, جمعه 7 تیر 1387 ساعت 15:15

دلم بره وروجک تنگ شده بود!! شاگرد ِ شیطون کوچولو!!

یادمه یه دخترشو واسه خودم دوختم!! انقزه دوسش داشتم!!

زیپ کیف مدرسم باز بود٬ گم شد!!

ممنون از پست قشنگت!!

خواهش می کنم عزیزم. منم خیلی دوسش داشتم ;-)

سحر خطیبی, کامپیوتر, جمعه 7 تیر 1387 ساعت 17:07

اخی اره منم عاشق این کارتون بودم . اون تابش همیشه دلم رو میبرد مخصوصا وقتی شعر هم می خوند .

وای آره آی گفتی!

فاطمه, , جمعه 7 تیر 1387 ساعت 17:17

اخه....
یادش به خیر .چه دورانی بود...

آره یادش به خیر . آه !!!

arefeh, , جمعه 7 تیر 1387 ساعت 19:06

akheyyyyyyy :-pinam yeki az eshghaye dorane kodakim bod:Dun mogheha delam mikhast ye vorojak dashtam

جدی؟ ای شیطون!!!
خودت وروجکی عزیزم ;-)

سوسن, , جمعه 7 تیر 1387 ساعت 21:29

هی ی ی وروجک کجایی که یادت بخیر !
خیلی دلم تنگ شده براش
مرسی

وای. آره همه دوسش داشتیم !!!
خواهش می کنم عزیزم

جویا یزدانی, کامپیوتر, شنبه 8 تیر 1387 ساعت 09:05

یاد بچگی هام افتادم.....امان از دست وروجک ها

یادش بخیر!!!
امان از دست شیطونک ها .... D:

نویسنده متن, , شنبه 8 تیر 1387 ساعت 11:23

طفلی آقای ادر D:
من عاشق این کارتون بودم.
عاشق وروجک
تو مدرسه همه وروجک صدام می کردن D:

مادلن, , شنبه 8 تیر 1387 ساعت 11:51

آخه وروجک اینقدر قشنگ بود . وقتی یدفعه غیب میشد و میومد . خرابکاریاش خیلی قشنگ بود من که دوستش داشتم با بالتازار و دانیا ها و ممول و..

وای آره خیلی قشنگ بود.

ranjbar, , شنبه 8 تیر 1387 ساعت 13:19

دست شما درد نکند فقط وروجک را کم داشتیم !
که شما هم آن را اظافه کردید !

خواهش می کنم ;-) D:

, , یکشنبه 9 تیر 1387 ساعت 17:21

D: D:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد