KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ماشا، مانکنی که مسلمان شد!!

 

03w4rgp9upxoga28hkh.jpg

ماشا الیلیکینا در جمع اعضای گروه موسیقی فابریک
(قبل از تشرف به دین اسلام)

«ماشا الیلیکینا» نام مشهوری در روسیه و مناطق روسی‌زبان است. او حدود 2 سال پیش به عنوان یک هنرپیشه جذاب و یک مدل زیبا مطرح بود و شهرت و محبوبیتش با اوج گرفتن «گروه رقص و موسیقی فابریک» در روسیه، به بالاترین حد رسید.
ماشا الیلیکینا، ستاره سابق سینما، رقص و موسیقی، اینک حجاب اسلامی در بر دارد و به تدریس در مدارس مشغول است. وی می‌گوید از جلوه‌های کاذب سابق متنفر است و اکنون احساس خوشبختی می‌کند.
آنچه در پی می‌آید مصاحبه سایت روسی Islam.ru با این هنرمند مسلمان شده است

 

uua0dax1ja32mtx3w0.jpg

تصویری از ماشا الیلیکینا بر روی جلد مجله مشهور ماکسیم
(قبل از تشرف به دین اسلام)


5kf81zt076b7mxhqspyi.jpg

... و اما تصویری از ماشا بعد از تشرف به دین اسلام
و انتخاب حجاب و عفاف

 

• چطور شد که تمام موفقیت‌ها و درخشش‌های خود روی صحنه را زیر پا گذاشتی و به اسلام گرویدی؟
ماشا: من به لطف خداوند به سوی او گام برداشتم. این اراده خدا بود.
 

• در زمانی که یک خواننده بودی آیا فکر می‌کردی که روزی اسلام بیاوری، روزه بگیری و به حج بروی؟
ماشا: نه؛ حتی به ذهنم خطور هم نمی‌کرد که روزی به حج بروم و از بهترین و گواراترین آب، یعنی آب زمزم بنوشم. 

•  آیا راهی که برای مسلمان‌شدن طی کردی، مسیری طولانی بود؟
ماشا: من دو سال است که مسلمان شده‌ام. یک روز مطلع شدم که یکی از نزدیکترین دوستانم بر اثر یک حادثه در شهری دیگر به حالت کما رفته است. من نمی‌دانستم که چطور می‌توانم به او کمک کنم. آن روز برای اولین بار نماز خواندم و دست به دعا برداشتم و از خدای بزرگ کمک خواستم.
روز بعد همان دوستم با من تماس گرفت و گفت: «در آن حالات بیهوشی من تو را می‌دیدم و تو خیلی زیاد به من کمک کردی!»، من در آن لحظه بسیار گریستم؛ زیرا برای اولین بار در زندگی‌ام بود که چیزی از خدا می‌خواستم. 

• در حال حاضر به چه کاری مشغولی؟
ماشا: من پنج زبان اروپایی بلد هستم و در حال حاضر در مدرسه و دانشگاه تدریس می‌کنم. ضمناً برخی از نت‌های مجاز شرعی را نیز می‌نویسم.

• آیا موسیقی هم گوش می‌دهی؟
ماشا: بله؛ آثار «گروه ریحان»، «گروه سامی یوسف» و «گروه کت استیونس» ( که پس از اسلام آوردن نام خود را «یوسف اسلام» گذاشت) را گوش می‌کنم. 

• آیا چیزی از قرآن هم آموخته‌ای؟ آیا آمادگی داری که زبان عربی را هم به آن پنج زبان اروپایی اضافه کنی؟
ماشا: در ابتدا فکر می‌کردم که آموختن زبان عربی مشکل باشد. اما آن را شروع کرده‌ام و خیلی هم آن را دوست دارم و فکر می‌کنم کلیدی برای فهم دانش برتر باشد. 

• چرا گرایش به اسلام نسبت به ادیان دیگر بیشتر است؟ و چرا بیشتر کسانی که به اسلام می‌گروند از بین هنرمندان و فعالان در کنسرت و موسیقی هستند؟
ماشا: اسلام نسبت به ادیان دیگر، محکمترین اساس را دارد. تمام قواعد اسلام در زندگی کاربرد دارند. راه اسلام سعادت‌بخش است. 

• از اینکه مسلمان شده‌ای چه احسای داری؟
ماشا: احساس خوشبختی. امروز من این فرصت را دارم که مقایسه کنم قبلاً چه بودم و حالا چه هستم. من اکنون با حیات واقعی آشنا شده‌ام، پس خوشبختم. 

• و چه تفاوتی با قبل داری؟
ماشا: ایمان به خدا زندگی مرا متحول کرد. میل به عبادت خداوند در فطرت و وجود همه انسان‌ها نهاده شده است. من اطمینان دارم که خداوند به ما تفکر و تعقل نداده است تا بیاییم، زندگی کنیم، بخوریم، بخوابیم و بمیریم. خدا به ما فرصت زندگی کردن داده است تا به او برسیم.

• آیا گاهی به موفقیت‌ها و درآمد سابق خود فکر نمی‌کنی؟ حسرت آن دوران را نمی‌خوری؟!
ماشا: آن جلوه‌ها، پس از مسلمان شدن، برایم بی‌ارزش و منفور هستند. 

• از اینکه آشکارا خود را مسلمان معرفی می‌کنی هراس نداری؟
ماشا: نه نمی‌ترسم. برعکس، تکلیف و وظیفه خود می‌دانم که دیگران را از راه گمراهی بازدارم و به عنوان الگویی برای آنها باشم.

• از اینکه عکس‌های سابقت در اینترنت هست ناراحت نیستی؟
ماشا: من خودم دوست ندارم به این عکس‌ها نگاه کنم. اما اشکال ندارد که مردم آنها را ببینند تا برایشان عبرت شود و بدانند که انسان می‌تواند تولد دیگری داشته باشد و از نو به دنیا بیاید. انسان می‌تواند توبه کند و با انجام کارهای خوب، تمام سیاهی‌های گذشته‌اش را پاک کند، ان شاء الله.

• اینک چه چیزی از «اسلام» می‌توانی به دیگران بگویی؟
ماشا: اسلام می‌گوید: «اگر نمی‌توانی راجع به خدا بیندیشی حداقل سعی کن از قید خودت رهایی یابی و پلیدی‌های نفست را مهار کنی؛ رذایلی مانند خودپسندی، تکبر، حسد، ظلم، دروغ، خودستایی و خودنمایی». اگر کسی می‌خواهد به سوی اسلام گام بردارد فقط باید اندیشه کند و از فطرت خود مدد بگیرد. 

• چه پیامی برای مسلمانان داری؟
ماشا: آرزو می‌کنم که کارهای نیک و عبادات برادران و خواهران دینی من مورد قبول خداوند متعال قرار بگیرد و رحمت خدا بر خانه‌های آنان ببارد.

• و برای غیر مسلمانان؟
ماشا: امیدوارم کسانی که هنوز به دین اسلام مشرف نشده‌اند لحظه‌ای به خود بیایند و فارغ از انبوه اطلاعات پوچ و بیهوده‌ای که چشم و گوش مردم این عصر را فرا گرفته است کمی اندیشه کنند.
نظرات 29 + ارسال نظر
, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 16:15

, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 16:27

چطور راضی شدی چرت و پرت هایی بگویی؟
ماشا:به خاطر پول مصاحبه کردم
چقدر گرفتی حالا
ماشا:............



چه تحول زیبایی!

, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 16:40

خدا را شکر به کوری دشمنان اسلام هر روز در سراسر جهان علاقه مند پیدا می کنه

ح م نصرابادی, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 17:08

این چیزا فقط من رو یاد یه ایه از قران می اندازه
اینکه‌: وای به روزی که دیگران در عمل به قران از ما پیشی بگیرند .
روز به روز دخترهایی که خانواده های مسلمان دارند از دین خود فاصله میگیرند و بلعکس در کش.رهای دیگر شاهد چنین اتفاقاتی هستیم

, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 17:38

بسیار ممنون از انتخاب این مطلب زیبا و تاثیر گذار.
خداوند شما را از مسلمین حقیقی قرار دهد.

ای برادر یا خواهر بسیجی خداوند شما را هم از زمره ی متقیان قرار بده! (انشاالله)

نوید حسنی, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 18:54 http://www.microtext.blogfa.com

امیدوارم شیعه شده باشه .

, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 19:28

چطور راضی شدی چرت و پرت هایی بگویی؟
ماشا:به خاطر پول مصاحبه کردم
چقدر گرفتی حالا
ماشا:............
===========
همیشه ادامایی که عقلشون گرده وجود دارن

, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 19:53

افرین...
واقعاکه بعضیا باید یاد بگیرن.

نجمه خوش اخلاق, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 20:12

یهدی من یشا.....
خیلی زیبا بود ممنون

عاصمی زاده, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 20:30

الهی مارا از راهروان راستین خود قرار ده !
بسیار عالی بود ممنون همکلاسی عزیز

کوروش, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 20:35

مگر اینکه همین زنای خراب و داغون که آخر عمری وقتی سگ هم نگاشون نمیکنه بیان به اسلام عزیز! بپیوندن.
این خجالت داره!!!
چون بقیتون هم ظاهر همچین وضعی داشتید.

فائزه غلامی, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 20:42

خیلی زیبا بود.

, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 21:39

نظر کورش را پاک کنید

, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 21:41

کورش حسودیش شده

, , چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 22:36

خدا وکیلی حجابشو ببینین با این کلاغ سیاه های ایران مقایسه کنید.
کاش تو ایرانم مردم اینجوری حجاب داشتن.

Blue Shadow, , پنج‌شنبه 6 تیر 1387 ساعت 06:59

زیبا ، زیبایی رو بهتر درک میکنه و احمق هم عمق حماقت رو خوب می‌فهمه .
وقتی متن رو خوندم فقط حسرت بود که تو ذهنم موج میزد .
ممنونم ، عالی بود .

احمد, IT, پنج‌شنبه 6 تیر 1387 ساعت 11:37

حسین جان آبروی مسلمونا رو که بردی!!!!
اون که گفتی آیه نبود... حدیث بود...(از نهج البلاغه)

حسین , , جمعه 7 تیر 1387 ساعت 00:33

حالا اگه یه روزی پشیمون بشی بخای اسلامو کنار بزاری گردنتو می زنن که حتما میدونی حکم ارتداد چیه
ماشا : جانم فدای رهبر

ممنونم از تک تک نظرات تون!

, , جمعه 28 تیر 1387 ساعت 16:15

باعث شرمندگی ما که اینقدر ادعای مسلمونیمون گوش دنیا رو کر کرده و از حقایق غافلیم...

م, , سه‌شنبه 1 مرداد 1387 ساعت 13:06

سلام !ازآشنایی باشماخوشحالم !همین که درپی حقیقت هستیدخودش کلی دست مریزادوخداقوت دارد!راستی میدانیدکه حقیقت باواقعیت فرق دارد!گاهی اگرسری به وبلاگ گروهی مابزنیدونظربدهید دلمان راشادمیکنیدوکلی ثواب مادی ومعنوی !

مرضیه, , سه‌شنبه 8 مرداد 1387 ساعت 12:44

یه دنیا گریه کردم.
اونی که گفته حکم ارتداد گردن زدنه بهتره بره یه ذره مطالعه کنه.ارتداد حکمش اعدام نیست. توی اسلام اگه کسی تشخیص داد که دین دیگه ای بهتره بعد از تفکر و تعقل می تونه دین دیگه ای رو انتخاب کنه (لا اکراه فی الدین)اما اگه به خاطر فرار از انجام تکالیفش باشه دیگه خدا اون دنیا می دونه باهاش چی کار کنه.مسئله اینه که اگه کسی بخواد عقاید بقیه ی مردمو تغییر بده اون وقت یه مجرم اجتماعییه نه مجرم دینی!عقاید هر کس محترمه و هیچ کس حق نداره با عقاید دیگران بازی کنه واگرم کسی اینکارو کرد قانون باهاش برخورد می کنه که این برخورد لزوما اعدام نیست.
فکر کنین قرار بود هر کس به اندازه ی دانشش حرف بزنه چه سکوتی در دنیا حاکم میشد!

آزاد۸۳ شنبه 19 مرداد 1387 ساعت 17:48

خر زیاد پیدا میشه این یکی هم روش

نجوا دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 14:28

چرا عکس زمان بی حجابیشو زدی مسلمون؟

... دوشنبه 18 شهریور 1387 ساعت 23:02

همه کاراشو کرده حالا اومده واسه ما مسلمون شده همون قضیه عابد شدن گربه اس

مخنجئ شنبه 9 آذر 1387 ساعت 12:44

... جمعه 20 دی 1387 ساعت 20:47

سلام آیا میدانید ماشا شیعه است یا سنی؟

لیلا چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 20:31 http://www.leila-1387.blogfa.com

سلام مهربون
وب نایسی داری
به منم سر بزن
بابای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد