KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دست نوشته شهید چمران در مورد لبنان

دست نوشته ای از شهید چمران

 

قسم بمردانگی و شرافت که:

 

 تا در لبنان ظلم و ستم وجود دارد، دست از مبارزه برنداریم،

 
و تا آخرین قطره خون خود از هیچ نوع فداکاری دریغ نکنیم...
 
 
محرومان لبنان، در مقابل امام موسی صدر قسم یاد میکنند.
 
بخدای بزرگ سوگند یاد میکنیم، و از روان پاک پیغمبر اسلام و خاندان عصمت استمداد می طلبیم، و از تعلیمات آسمانیشان کمک می گیریم.
 
قسم به دین خدا و بندگان خالص او که آزادگان جهانند،
 
قسم بفداکاری و خون پاک شهدای راه حق و حقیقت،
 
قسم بدلهای شکسته،
 
قسم باشک یتیمان و آه بیوه زنان و درد مجروحان،
 
قسم بزیبائی، قسم بآسمان، قسم بستارگان، قسم بغروب آفتاب، قسم به سپیده صبح،
 
قسم به لبنان و دره های حاصلخیزش،
 
قسم بتاریخ و تمدن و خاک پیغمبر انگیزش،
 
قسم بکوه های زیبا و دریای آرامش،
 
قسم بعیش و محبت،
 
قسم بحق و حقیقت، قسم بآزادی و آزادگی، قسم بمردانگی و شرافت،که:
 
تا در لبنان ظلم و ستم وجود دارد، دست از مبارزه برنداریم، و تا آخرین قطره خون خود از هیچ نوع فداکاری دریغ نکنیم. و خداوند بر آنچه می گوئیم گواه است.
 
 
نظرات 1 + ارسال نظر
ی جمعه 31 خرداد 1387 ساعت 22:11

سلام. لطف دارید نسبت به بنده.
عرض شود که بنده علی رغم تصور بعضیا اصلا ادعایی مبنی بر اینکه همه حرفام و کارهام مطابق اسلامه ندارم، بلکه سعی میکنم چیزی رو که از اسلام میدونم هر چند اندک، بر مبنای منطق و استدلال بیان کنم و ممکن هم هست بعضیهاش درست نباشه اما انتظار دارم که جواب با منطق هم از دیگران بشنوم. البته چون اون دو نفری هم که نام بردید، اینجا حضور ندارند من وظیفه خودم میدونم ازشون دفاع کنم... انشاءالله بتونیم با شما و دوستانی که نام بردید بحث خوبی داشته باشیم و انشاءالله خدا هممونو هدایت کنه.
من در خدمت شما هستم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد